Klausz Kristóf mindig mosolyog. A fiatal, tehetséges srác rengeteget autóznak Kecskeméti Balázzsal. Vannak sikeres futamok, néha becsúszik egy kis hiba is. Kristóffal az elmúlt két hónapot próbáltuk összefoglalni.
Írország óta nem beszéltünk. Akkor azt az ERC futamot nem a céldobogón fejeztétek be a bérelt Peugeot 208 R2 autóval…
Hát nem… És nem is volt olyan jó, hogy nem ott… Nem is mentünk jól, nem volt igazán jó tempónk.
Nagyon speciális verseny, nagyon nehéz pályákkal. Sajnos az itinerben úgy szerepelt az egyik ugrató, hogy elfér tempón… Rossz helyre érkeztünk, a füvön megcsúsztunk, nem tudtunk fékezni. Átmentünk egy sövényen és kidöntöttünk egy villanyoszlopot.
Ez nem tett jót az autónak…
Nem, annak tényleg nem. Nekünk ugyan nem lett bajunk, de az autó nem nézett ki szépen.
Ez az esés sajnos bennünk volt még a következő versenyeken…
Volt két osztrák futamotok is…
Két bajnoki verseny. Rebenland Rallye még az ír futam előtt. Nem sikerült olyan jól. Itt a Renault-val mentünk, vissza kellett szokni.
Miskolcon is mentünk. Azt gondolom ott már bátrabban. Jó időket mentünk, jót meccseltünk (Német) Lackóval. Volt, amikor ő ment gyorsan, volt amikor mi. Aztán mindkettőnkhöz beült a technika ördöge. Neki az AC pumpája, nekünk a szervónk ment tönkre. Nem tudtuk azzal a tempóval végigmenni, amivel szerettünk volna. A verseny felét szervó nélkül küzdöttük végig.
Akkor kicsit megerősödött a karod…
Aztán volt újra egy osztrák bajnoki.
Igen, május elején a Wechselland Rallye-n indultunk, ami szintén osztrák bajnoki volt.
Itt sikerült jól mennünk és a szerencsének is köszönhetően az abszolút negyedik helyen végeztünk.
2WD-ben harmadikak, kategóriában második és az osztrák Junior bajnokságban pedig elsők lettünk ezen a futamon.
Pörög a kilométerórátok…
A Pego talpra áll?
Igen! Június végén kap újra szerepet, az Ypres Rallye-n. Kihagyjuk az ERC következő állomását, nem megyünk az Azori-szigetekre. És ugye most jön a Bükfürdő, ahol újra a Clioval indulunk és szeretnénk jó helyezést elérni, minél több pontot gyűjteni a magyar bajnokságban is.
Beszéltünk már róla, de még mindig vannak kérdéseim a témában: Két különböző autóval indulsz folyamatosan. Mi a különbség a két autó között, azon túl, hogy az egyik egy 1.6-os R2-es, a másik egy 2 literes R3-as.
Hasonló a két autó. A Clio természetesen erősebb, de az R2-es autónak annyira jó a futóműve, hogy ez a pár év fejlesztés nagyon sokat hoz rajta. Sokkal könnyebb az úton tartani, még ha ezt az ír futamról nem is tudom elmondani…
Az R2-esnek kintebb vannak a határai.
Bükfürdő után pihenés?
Igen… Sajnos egy hónap pihenés lesz a Bükfürdő és a Fehérvár között. De nem biztos, beszélgettünk már róla. Jó lenne a Peugeot-val tesztelni, talán a Bakonya Rally, talán a Saturnus. Majd meglátjuk.