LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
R4 - Legyen, vagy ne legyen?
Kazár Miki még nem tudja...
2011-12-02
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
770141570
Napi oldal:
88961
Jelenleg:
953
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__2

Messze még a 2012-es szezon, de a versenyzők már jó ideje tervezgetnek, építgetik a jövőt. Kazár Mikiék egyelőre várakozó álláspontban vannak, nem tudják még mitévők legyenek „R4-es témában”.  Mikivel beszélgettem az idei évről, és megkérdeztem, hogy vajon mire várnak még?

Mi újság veled, láthatunk még idén versenyezni?

Bár nem ez volt az egyetlen az idén, de nemrégiben ismét volt egy motoros balesetem, amin szerencsére már túl vagyok és szerintem ez már egyáltalán nem fog hátráltatni a versenyzésben, így készülünk a Mikulás és a Szilveszter Rallye-ra.

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__1

Milyen autóval?
Mitsubishivel, mivel mi ennél az autónál maradunk a jövő évben is, csupán az a kérdés, hogy R4-es vagy N-es legyen. Mindenképpen szeretnénk gyorsulni, és ehhez talán ez kellene, hogy az R4-es kittel az autó súlyát lejjebb tudjuk vinni.

Mikor fog ez véglegessé válni, illetve mi befolyásolja, hogy R4-es lesz-e?
A döntésünk! :-) És itt most tényleg nem az anyagi összegről van szó, bár tudom, hogy mindenki azt szokta mondani, hogy a „pénz miatt”, de a mi döntésünk hátterében az áll, hogy szeretnénk megvárni a szabálymódosításokat, szeretnénk arról tájékozódni előzőleg, hogy az IRC-ben és VB-n milyen kategóriába sorolják a jövő évben az R4-eseket. Egyáltalán nem mindegy, hiszen ha a szabálymódosítások miatt mi mégis inkább N4-essel mennénk ilyen futamon, akkor az addigra már esetleg R4-esre átépített autót nehézkes visszaépíteni.

Ebből is értjük, hogy külföld irányába - is - nézelődtök, de halljuk inkább Tőled, hogyan képzelitek a jövőt?
Rózsásan... gazdagon... egészségesen... és sikerekben fürödve! De hogy hogyan lesz... azt nem tudom! :-) Mindenképpen azt mondhatom, hogy megint mögöttünk van egy évnyi tapasztalat, megint okosabbak lettünk… a végét viszont valamiért elkapkodtuk. Talán túl nagy volt a teher rajtunk a bajnokság végére, talán most nem bírtam úgy, ahogy szoktam bírni. Aradtól nekünk már csak az N csoportra kellett volna koncentrálnunk, de mi beleestünk abba a hibába, amibe a „játékgépes” szokott, amikor bemegy egy játékterembe, de nem tudja, hogy mi a célja. Nekünk év elején az volt a kitűzött célunk, hogy megnyerjük az N csoportot, majd ahogy jöttek a versenyek és az eredményeink, megjött az étvágyunk. Ha maradtunk volna az eredeti elképzelés mellett, akkor most mi vagyunk a magyar bajnokok. Kár volt vérszemet kapni, hideg fejjel kellett volna továbbmenni a kitűzött cél irányába. Sok minden elúszott, de nyertünk futamot, ráadásul azt, ahol a legnagyobb csata volt, ahol nem esett ki senki, lettünk másodikak... Nagyon-nagy dolgok ezek számomra! Az N csoportban mi voltunk a leggyorsabbak, végül fél pont miatt lecsúsztunk... Hadik Andrisnak viszont gratulálok!

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__3

Bár még nincs végleges versenynaptár, a hírek azért már keringenek... mit szólnál ahhoz, ha valóban a magyar bajnokság része lenne néhány osztrák futam?
Szerintem Aradon is nagyon jó volt menni, ott is letettük a névjegyünket, talán a románok nem is gondolták volna, hogy ilyen jól mennek a magyarok! Kimennék én Ausztriába is, de messzebb azért már ne!

Miért?
Úgy értem, hogy Csehországig, vagy Lengyelországig már ne menjünk el, de a szomszédos országokba szívesen mennék én is, ráadásul vannak olyan versenyzők, akiknek pl. egy osztrák futam közelebb van a lakhelyéhez, mint egy Zemplén Rallye, és talán ezt is figyelembe kell venni.

Mit hoz még nektek a jövő?
Készül egy másik autó is számunkra, így két autó fog a rendelkezésünkre állni. Nagyon komoly beruházás az N-esről átállni az R4-esre, mert nem csak ebből áll ez az egész, hogy átépítjük, hiszen ott van még az alkatrész-készlet megoldása is. Egy alkatrésszel nem állhatsz oda versenyezni, nem lehet a szervizparkban gumit cserélni csak felnivel együtt, és a többi alkatrészből is rengeteg kell. Óriási beruházást igényel ez, és nem tudjuk, hogy jó-e ez vagy sem. Asival sokat beszélgettem erről, szerinte jó, de nem szeretnénk a két szék közé beülni, ha nem lesz elég alkatrész.

Milyen lesz a téli felkészülés? Hóautózás lesz?
Már felraktuk a gumikat, reggel már fehér volt a környék! :-) Már elkezdtünk készülődni, hójárózás mindenképpen lesz, de lesz még quadozás, fizikai felkészülés... Rengeteg időmet elveszi a fiam, de ez egy elég jó elfoglaltság. Elég komolyan feltölti az embert!

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__4

Tudja már, hogy mi az az autóverseny?
Egyszer már beültettem a versenyautóba! ...


Szeretném még az interjú végén elmondani, hogy őszinte részvétem Kiss Zsolt barátunk hozzátartozóinak!

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__5

 

kazar_miki_igy_kezdte_az_aradi_szombatot_1

 

RallyRacing

 

Ez a hír most jelenik meg 4378. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k