R4 - Legyen, vagy ne legyen?
Kazár Miki még nem tudja...
2011-12-02
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
790066021
Napi oldal:
156854
Jelenleg:
1482
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__2

Messze még a 2012-es szezon, de a versenyzők már jó ideje tervezgetnek, építgetik a jövőt. Kazár Mikiék egyelőre várakozó álláspontban vannak, nem tudják még mitévők legyenek „R4-es témában”.  Mikivel beszélgettem az idei évről, és megkérdeztem, hogy vajon mire várnak még?

Mi újság veled, láthatunk még idén versenyezni?

Bár nem ez volt az egyetlen az idén, de nemrégiben ismét volt egy motoros balesetem, amin szerencsére már túl vagyok és szerintem ez már egyáltalán nem fog hátráltatni a versenyzésben, így készülünk a Mikulás és a Szilveszter Rallye-ra.

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__1

Milyen autóval?
Mitsubishivel, mivel mi ennél az autónál maradunk a jövő évben is, csupán az a kérdés, hogy R4-es vagy N-es legyen. Mindenképpen szeretnénk gyorsulni, és ehhez talán ez kellene, hogy az R4-es kittel az autó súlyát lejjebb tudjuk vinni.

Mikor fog ez véglegessé válni, illetve mi befolyásolja, hogy R4-es lesz-e?
A döntésünk! :-) És itt most tényleg nem az anyagi összegről van szó, bár tudom, hogy mindenki azt szokta mondani, hogy a „pénz miatt”, de a mi döntésünk hátterében az áll, hogy szeretnénk megvárni a szabálymódosításokat, szeretnénk arról tájékozódni előzőleg, hogy az IRC-ben és VB-n milyen kategóriába sorolják a jövő évben az R4-eseket. Egyáltalán nem mindegy, hiszen ha a szabálymódosítások miatt mi mégis inkább N4-essel mennénk ilyen futamon, akkor az addigra már esetleg R4-esre átépített autót nehézkes visszaépíteni.

Ebből is értjük, hogy külföld irányába - is - nézelődtök, de halljuk inkább Tőled, hogyan képzelitek a jövőt?
Rózsásan... gazdagon... egészségesen... és sikerekben fürödve! De hogy hogyan lesz... azt nem tudom! :-) Mindenképpen azt mondhatom, hogy megint mögöttünk van egy évnyi tapasztalat, megint okosabbak lettünk… a végét viszont valamiért elkapkodtuk. Talán túl nagy volt a teher rajtunk a bajnokság végére, talán most nem bírtam úgy, ahogy szoktam bírni. Aradtól nekünk már csak az N csoportra kellett volna koncentrálnunk, de mi beleestünk abba a hibába, amibe a „játékgépes” szokott, amikor bemegy egy játékterembe, de nem tudja, hogy mi a célja. Nekünk év elején az volt a kitűzött célunk, hogy megnyerjük az N csoportot, majd ahogy jöttek a versenyek és az eredményeink, megjött az étvágyunk. Ha maradtunk volna az eredeti elképzelés mellett, akkor most mi vagyunk a magyar bajnokok. Kár volt vérszemet kapni, hideg fejjel kellett volna továbbmenni a kitűzött cél irányába. Sok minden elúszott, de nyertünk futamot, ráadásul azt, ahol a legnagyobb csata volt, ahol nem esett ki senki, lettünk másodikak... Nagyon-nagy dolgok ezek számomra! Az N csoportban mi voltunk a leggyorsabbak, végül fél pont miatt lecsúsztunk... Hadik Andrisnak viszont gratulálok!

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__3

Bár még nincs végleges versenynaptár, a hírek azért már keringenek... mit szólnál ahhoz, ha valóban a magyar bajnokság része lenne néhány osztrák futam?
Szerintem Aradon is nagyon jó volt menni, ott is letettük a névjegyünket, talán a románok nem is gondolták volna, hogy ilyen jól mennek a magyarok! Kimennék én Ausztriába is, de messzebb azért már ne!

Miért?
Úgy értem, hogy Csehországig, vagy Lengyelországig már ne menjünk el, de a szomszédos országokba szívesen mennék én is, ráadásul vannak olyan versenyzők, akiknek pl. egy osztrák futam közelebb van a lakhelyéhez, mint egy Zemplén Rallye, és talán ezt is figyelembe kell venni.

Mit hoz még nektek a jövő?
Készül egy másik autó is számunkra, így két autó fog a rendelkezésünkre állni. Nagyon komoly beruházás az N-esről átállni az R4-esre, mert nem csak ebből áll ez az egész, hogy átépítjük, hiszen ott van még az alkatrész-készlet megoldása is. Egy alkatrésszel nem állhatsz oda versenyezni, nem lehet a szervizparkban gumit cserélni csak felnivel együtt, és a többi alkatrészből is rengeteg kell. Óriási beruházást igényel ez, és nem tudjuk, hogy jó-e ez vagy sem. Asival sokat beszélgettem erről, szerinte jó, de nem szeretnénk a két szék közé beülni, ha nem lesz elég alkatrész.

Milyen lesz a téli felkészülés? Hóautózás lesz?
Már felraktuk a gumikat, reggel már fehér volt a környék! :-) Már elkezdtünk készülődni, hójárózás mindenképpen lesz, de lesz még quadozás, fizikai felkészülés... Rengeteg időmet elveszi a fiam, de ez egy elég jó elfoglaltság. Elég komolyan feltölti az embert!

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__4

Tudja már, hogy mi az az autóverseny?
Egyszer már beültettem a versenyautóba! ...


Szeretném még az interjú végén elmondani, hogy őszinte részvétem Kiss Zsolt barátunk hozzátartozóinak!

r4_-_legyen_vagy_ne_legyen__5

 

kazar_miki_igy_kezdte_az_aradi_szombatot_1

 

RallyRacing

 

Ez a hír most jelenik meg 4418. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
060708 09 101112
131415 16171819
20 21 22 2324 2526
27 28 29 30 310102
030405 06070809

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k