Megújult Dakar, teljesen új autó, legalábbis a Mitsubishinél. A japán sikermárka a Dakar rally 2009-es kiadására már nem a Pajeroval áll rajthoz, hanem az MRX09-el, azaz a Racing Lancerrel.
A Mitsubishi egy teljesen új autót alkotott, melynek egyetlen küldetése lesz, megnyerni a 2009-es Dakart. A japánoknak a verseny nem csak egy alkalom, hogy látványosan prezentálhassák autóikat, ezzel is népszerűsítve a márkát, de a legjobb lehetőség, hogy kipróbálhassák a négy kerék meghajtást, és a különböző alkatrészeket. A Mitsubishi úgy határozott, hogy diesel autóra vált a tereprally bevetéseken, így azt is természetesnek véli a márka, hogy egy olyan jól ismert és nemzetközi modell veszi át a stafétát a Pajerotól és a Pajero Evolutiontól, mint a Racing Lancer (Japánban Gallant Fortis névre hallgat majd).
A gyár tereprally tapasztalatai során felhalmozott szaktudás is hozzájárul majd ahhoz, hogy egy kiváló új generációs diesel motor épüljön, és ahogy az lenni szokott a négy kerék meghajtásos rendszer is bekerül az utcai változatba a megfelelő beállításokkal.
A japán márka új mottója Drive@earth, melynek során meg akarják őrizni a vezetés adta élményeket, de nem a környezet rovására. Az adatgyűjtés és a tesztelés során itt is nagy szerephez jut majd a Repsol Mitsubishi Ralliart csapata.
A Racing Lancer egy szuper produkciós tereprally autó (Super Production Cross-Country), mely megfelel az FIA T1-es szabályainak (módosított tereprally autók), és természetesen a 2010-ben életbe lépő új szabályoknak is. Az nem meglepő, hogy az új autó sokat profitál a Pajeroval szerzett tapasztalatokból, ami nem kevés, hiszen 25-ször indultak vele a Dakaron, és ebből 12-szer szerezték meg az első helyet. Az MRX09 egy optimalizált acél csővázrendszeren fog alapulni, és egy turbófeltöltős 3 literes V6-os diesel motor fog hajtani, melyet a gyár az idei Dakar Series és tereprally világbajnokság futamokon fog tesztelni. Az MRX09 karbonszálas karosszériája az európai piacon idén nyáron debütáló Lancer Sportbackre fog emlékeztetni.
A kocsi neve sem véletlen, Mitsubishi (M) Rally (R) Cross-Country (X) és persze az év, amelyben debütál az autó, azaz 2009 (09).
Technikai Adatok:
Hossz: 4,475 m
Szélesség: 1,99 m
Tengelytáv: 2,9 m
Súly: 1900 kg
Motor: 2997 ccm turbófeltöltős V6-os diesel
Erő: 260 Le
Nyomaték: 650 Nm
Váltó: manuális öt fokozató szekvenciális Ricardo
4WD: állandó négy kerék meghajtás
Forrás: www.mitsubihsi-motors.com