h i r d e t é s
Összes oldal:
774022587
Napi oldal:
73247
Jelenleg:
756
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
677 |
2. |
Balassa Balázs |
|
608 |
3. |
Suborits Péter |
|
586 |
4. |
Végh Krisz |
|
578 |
5. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
6. |
Rási László |
|
556 |
7. |
Varga Zalán |
|
477 |
8. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
9. |
Krokavecz P. |
|
466 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
133 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
114 |
3. |
Kalle Rovanpera |
|
113 |
4. |
Ott Tanak |
|
108 |
5. |
Thierry Neuville |
|
83 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
8. |
Sami Pajari |
|
31 |
9. |
Grégorie Munster |
|
18 |
1. |
Miko Marczyk |
|
107 |
2. |
Andrea Mabellini |
|
85 |
3. |
Mads Ostberg |
|
76 |
4. |
Roope Korhonen |
|
60 |
5. |
Isak Reiersen |
|
60 |
6. |
Jon Armstrong |
|
54 |
7. |
Mile Johansson |
|
42 |
8. |
Martins Sesks |
|
35 |
9. |
N.Gryazin |
|
34 |
1. |
Német Gábor |
|
100 |
2. |
Tóth Tibor |
|
78,5 |
3. |
Turán Frigyes |
|
64 |
4. |
Bodolai László |
|
56,5 |
5. |
Trencsényi J. |
|
53,5 |
6. |
Ollé Sasa |
|
52 |
7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Ranga Péter |
|
22 |
1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
64 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
4. |
Hinger Dávid |
|
49 |
5. |
Kronome Ákos |
|
39 |
6. |
Rongits Attila |
|
35 |
7. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
8. |
Molnár Attila |
|
20 |
9. |
Oroszi Zsolt |
|
17 |
1. |
Viszló Csaba |
|
46 |
2. |
Bar Shushan |
|
17 |
3. |
Hibján József |
|
16,5 |
4. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
5. |
Zagyva Dorka |
|
14 |
6. |
Tellér Antal |
|
10 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
70 |
2. |
Molnár Zoltán |
|
48 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
37 |
4. |
Kóródi Koppány |
|
28 |
5. |
Baksai László |
|
25 |
6. |
Várnai Dávid |
|
24 |
7. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
8. |
Lakatos Tamás |
|
17 |
9. |
Kerekes Bence |
|
9 |
1. |
Rácz Tibor |
|
52 |
2. |
Auszmann Gy. |
|
37,5 |
3. |
Csukovics István |
|
30 |
1. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
2. |
Kelemen Csaba |
|
44 |
3. |
Szombathelyi P. |
|
36 |
1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
2. |
Oláh Zoltán |
|
27 |
3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
A csótány erősen lapított testű, ovális körvonalú, többségben barna vagy fekete rovar. De ha elrugaszkodunk a valóságtól, és a ralira gondolunk, pontosabban a rali-túrára, beugorhat egy kép: egy vakmerő fiatalember, erősen szétesésnek induló BMW-ben az abszolút második helyről esik ki vele… Rafael Tamás, Rafi, a túrája járó nézők egyik nagy kedvence, idén új autóval, és nagy tervekkel készül…
- Egy évig nem is hallottunk rólad, pedig azelőtt a "csótány" néven emlegetett fantasztikumban riogattad a népet, de most építettél egy új autót. Mi lesz veled idén?
- Igazából a múlt év az új autó építésére lett szánva, aztán elkészült az utolsó futam előtt, ahol tulajdonképpen ki tudtuk próbálni. Nagyon tetszett. Voltak beállítási gondok meg műszaki problémák is, de igazándiból szerintünk nagyon jól sikerült, az első versenyen azonnal végig tudtunk menni, a kategóriát megnyertük, aztán abszolútban pedig a harmadik helyen végeztünk, épp hogy lecsúsztunk egyébként a második helyről, de nem is ez volt a cél, hogy mindenképpen nyerjünk.
- Mik a tapasztalataid? Van olyan, ami nagyon furcsa ebben az új autóban?
- Igazából maga a fékrendszer teljesen más jellegű, mint a másik autón. Nyilvánvaló, hogy ez a futómű beállításából is adódik, de úgy néz ki, hogy sokkal hamarabb megáll, mint az előző autó. Ez nekem nagyon furcsa volt, de igyekszünk megszokni. Menetteljesítményeiben viszont egy kicsit rosszabbnak érzem, mint a régit, de ez lehet, hogy csak optikai csalódás amiatt, hogy jobban áll egy kicsit az úton és lehet, hogy emiatt tűnik gyengébbnek. De igazándiból megint úgy néz ki, hogy fejlesztések lesznek a jövő évre, úgyhogy lehet, hogy lesz belőle valami.
- Először is nevesítsük, hogy milyen volt a régi és milyen ez az új? - A régi egy igazi leharcolt E30-as BMW volt, ami inkább csak kapott az élettől… :) Túlzottan nem volt egy felkészített versenyautó, úgy mondanám, hogy egy kifejezetten rossz autó volt. :)
- Ahhoz képest te csodákat műveltél vele! Legendák szólnak arról, hogy te hogy közlekedtél a csótánnyal. - Hozzáteszem, hogy egy nagyon jól autózható, nagyon megbízható autó volt, viszont technikailag eléggé alulmúlta a mostani kor vívmányait… :)
- Az igaz, hogy a végén már nem kapott gépkönyvet, annyira rossz állapotban volt? :) - A gépkönyvezés már két éve is csak a tecnikaiak személyes jóindulatának és nem is tudom, hogy még minek volt köszönhető. :) Most már tényleg nem lehetett vele menni. Most már én is aláírtam, hogy már veszélyessé vált a mutatvány, úgyhogy azt pedig nem szeretném sem magunknak, sem másnak, hogy valami bajunk essen, mert annyit nem ér az egész.
- Csak ez kényszerített arra, hogy válts, vagy már régi terved volt? Mert az E30-t bérelted, nem a tiéd volt. - Ez végül is egy olyan autó volt, amit nagyon jó barátomtól, a Schweitzer Danitól béreltünk, de volt sok alkatrész, ami a sajátom volt. Tehát végül is ez egy közös dolog volt, de tulajdonképpen mondhatni, hogy a Danié volt az autó, igen, de én egy saját kocsit is mindenképpen szerettem volna, ami mostanra készült el.
- Na és akkor mesélj róla, ő milyen?
- Ez egy eggyel újabb, egy E36-os BMW. Igazándiból teljesen az alapjairól építettük. Szétszedtünk egy utcai autót és teljesen onnan indult az egész. Nagyon nagy szerencsénkre, a Koszolányi Imi nagyon sokat segített. De végülis a saját kezünkkel építettük meg az autót. A motorja, hajtásrendszere hasonlít, sőt, szinte ugyanaz, mint a régi autóé volt. A futómű, a fék az, ami fejlesztésen ment át. Sokak szerint nem volt nehéz dolgunk, hogy jobb autót csináljunk a réginél… :) A mostani szezonra úgy néz ki, hogy kap egy motorvezérlő elektronikát, rajtprogrammal is, amivel már egy rendes versenyautó fílingje lesz. Ennyi lesz rajta új fejlesztés a tavalyihoz képest. Majd meglátjuk.
- Nem lennék nő, ha nem kérdezném meg: a dizájnja változik az autónak? - Nem, tulajdonképpen ez a NIPPON Racing-es dizájn marad.
- Navigátor? Csapat? Van valami, ami változik? - Navigátor a Kese Zoli marad, vele mentem már az utolsó versenyeken. Nagyon bevált, megbízható és mindene ez a sport. Tulajdonképpen egy lexikon. Ettől függetlenül most úgy néz ki, hogy visszamentem a Határ Motor Sporthoz, mert az öreg megint visszautasíthatatlan ajánlatot tett. Azt mondta, hogy ő szállítja majd a bort a versenyekre... :)
- Valljuk be, erre hiba lett volna nemet mondani! :) - Így van, ezért mindenki érdekében igent mondtam. :)
- Ezek szerint túrázol idén, ugye? - Mindenképpen, igen, túraversenyeket szeretnék. Most, életemben először úgy néz ki, hogy teljes szezont tudunk menni, sőt, a közelebbi, a Salgótarján környéki, vagy akár a Budapest környéki Rallye2-es futamokon is elindulnék, de az elsőszámú az nyilván a rali-túra lesz.
- Az első verseny Tamásiban lesz, ami egy teljesen ismeretlen terep mindenkinek. Tervezed, hogy előtte kipróbálod valahol az autót?
- Igazából úgy tudom, hogy itt Cered környékén lesz valamilyen verseny, amire lehet, hogy nem készül el az új motorunk, úgyhogy lehet, hogy nem fogom kipróbálni, de ettől függetlenül örülök neki, hogy új versenypályák vannak, és lesznek. Hogy milyen vagy hogy, arról még fogalmam sincs, remélni tudom, hogy normális, a túrához méltó pályák lesznek.
- Arra gondoltam, hogy nem csak az autó lesz idegen, hanem a pálya is. - Az nem baj, lehet, hogy attól lehet, hogy még gyorsabban megyünk, ha nem lesz időnk megijedni...:)
- Milyen reményekkel, milyen vágyakkal állsz most egy teljes évhez?
- Szeretnénk abszolútban minél előbb végezni. A nagyon-nagyon nagy tervünk az, hogy végre dobogóra állhassunk abszolútban is. Ott nyilván már a harmadik hely is nagy eredmény lenne, főként, ahogy hallom, hogy kik, mivel, hogy és milyen autókkal szeretnének indulni. De a kategóriát nagyon szeretném végre már egyszer megnyerni az Imre előtt... :) Egyszer már majdnem sikerült tavalyelőtt, de most úgy érzem, hogy reálisan lehet, hogy van rá esély. De nagyon várom, hogy Imrével versenyezhessek! Nem szeretnék magyarázkodni, az soha nem az én kenyerem volt, inkább majd az időnket szeretném megmutatni neki a verseny végén! :)
- Sokan sokfélét válaszoltak már erre a kérdésre, de neked miért pont a BMW, amikor annyi más autó van? - Nem akarom az Imrét ismételni, de viszonylag olcsó, és típuson belül átjárhatók az alkatrészek, a nagyobb autókból is be lehet szerelni a kisebb típusokba az alkatrészeket. Tehát tulajdonképpen gazdasági szempontból. Nyilván én is szeretnék mással menni, volt már szerencsém kipróbálni nagyobb autókat is, bár nem versenyen, csak így magunk közt. Azért az más világ!
- Úgy szeretném, ha valaki azt válaszolná erre a kérdésemre, hogy azért, mert annyira jó autó! Nem azt, hogy olcsó…
- De nem jó… :) Nem akarlak elkeseríteni, de nekem meggyőződésem, hogy nehezebb ilyen autóval gyorsan menni, mint akár egy Mitsubishivel. Ahogy én eddig próbáltam, mentem vele, a véleményem szerint elég nehéz kétkerék meghajtású autóval menni. Most nyilván nem panaszkodunk, ez van. Bár ha egy lavórnak lenne négy kereke, akkor azzal is mennénk… :)
Ez a hír most jelenik meg 7945. alkalommal
|