Rafi dobta a csótányt
az E36 már más...
2008-02-18
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698730
Napi oldal:
7678
Jelenleg:
998
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A csótány erősen lapított testű, ovális körvonalú, többségben barna vagy fekete rovar. De ha elrugaszkodunk a valóságtól, és a ralira gondolunk, pontosabban a rali-túrára, beugorhat egy kép: egy vakmerő fiatalember, erősen szétesésnek induló BMW-ben az abszolút második helyről esik ki vele… Rafael Tamás, Rafi, a túrája járó nézők egyik nagy kedvence, idén új autóval, és nagy tervekkel készül…

- Egy évig nem is hallottunk rólad, pedig azelőtt a "csótány" néven emlegetett fantasztikumban riogattad a népet, de most építettél egy új autót. Mi lesz veled idén?
- Igazából a múlt év az új autó építésére lett szánva, aztán elkészült az utolsó futam előtt, ahol tulajdonképpen ki tudtuk próbálni. Nagyon tetszett. Voltak beállítási gondok meg műszaki problémák is, de igazándiból szerintünk nagyon jól sikerült, az első versenyen azonnal végig tudtunk menni, a kategóriát megnyertük, aztán abszolútban pedig a harmadik helyen végeztünk, épp hogy lecsúsztunk egyébként a második helyről, de nem is ez volt a cél, hogy mindenképpen nyerjünk.

- Mik a tapasztalataid? Van olyan, ami nagyon furcsa ebben az új autóban?
- Igazából maga a fékrendszer teljesen más jellegű, mint a másik autón. Nyilvánvaló, hogy ez a futómű beállításából is adódik, de úgy néz ki, hogy sokkal hamarabb megáll, mint az előző autó. Ez nekem nagyon furcsa volt, de igyekszünk megszokni. Menetteljesítményeiben viszont egy kicsit rosszabbnak érzem, mint a régit, de ez lehet, hogy csak optikai csalódás amiatt, hogy jobban áll egy kicsit az úton és lehet, hogy emiatt tűnik gyengébbnek. De igazándiból megint úgy néz ki, hogy fejlesztések lesznek a jövő évre, úgyhogy lehet, hogy lesz belőle valami.

- Először is nevesítsük, hogy milyen volt a régi és milyen ez az új?
- A régi egy igazi leharcolt E30-as BMW volt, ami inkább csak kapott az élettől… :) Túlzottan nem volt egy felkészített versenyautó, úgy mondanám, hogy egy kifejezetten rossz autó volt. :)

- Ahhoz képest te csodákat műveltél vele! Legendák szólnak arról, hogy te hogy közlekedtél a csótánnyal.
- Hozzáteszem, hogy egy nagyon jól autózható, nagyon megbízható autó volt, viszont technikailag eléggé alulmúlta a mostani kor vívmányait… :)

- Az igaz, hogy a végén már nem kapott gépkönyvet, annyira rossz állapotban volt? :)
- A gépkönyvezés már két éve is csak a tecnikaiak személyes jóindulatának és nem is tudom, hogy még minek volt köszönhető. :) Most már tényleg nem lehetett vele menni. Most már én is aláírtam, hogy már veszélyessé vált a mutatvány, úgyhogy azt pedig nem szeretném sem magunknak, sem másnak, hogy valami bajunk essen, mert annyit nem ér az egész.

- Csak ez kényszerített arra, hogy válts, vagy már régi terved volt? Mert az E30-t bérelted, nem a tiéd volt.
- Ez végül is egy olyan autó volt, amit nagyon jó barátomtól, a Schweitzer Danitól béreltünk, de volt sok alkatrész, ami a sajátom volt. Tehát végül is ez egy közös dolog volt, de tulajdonképpen mondhatni, hogy a Danié volt az autó, igen, de én egy saját kocsit is mindenképpen szerettem volna, ami mostanra készült el.

- Na és akkor mesélj róla, ő milyen?
- Ez egy eggyel újabb, egy E36-os BMW. Igazándiból teljesen az alapjairól építettük. Szétszedtünk egy utcai autót és teljesen onnan indult az egész. Nagyon nagy szerencsénkre, a Koszolányi Imi nagyon sokat segített. De végülis a saját kezünkkel építettük meg az autót. A motorja, hajtásrendszere hasonlít, sőt, szinte ugyanaz, mint a régi autóé volt. A futómű, a fék az, ami fejlesztésen ment át. Sokak szerint nem volt nehéz dolgunk, hogy jobb autót csináljunk a réginél… :) A mostani szezonra úgy néz ki, hogy kap egy motorvezérlő elektronikát, rajtprogrammal is, amivel már egy rendes versenyautó fílingje lesz. Ennyi lesz rajta új fejlesztés a tavalyihoz képest. Majd meglátjuk.

- Nem lennék nő, ha nem kérdezném meg: a dizájnja változik az autónak?
- Nem, tulajdonképpen ez a NIPPON Racing-es dizájn marad.

- Navigátor? Csapat? Van valami, ami változik?
- Navigátor a Kese Zoli marad, vele mentem már az utolsó versenyeken. Nagyon bevált, megbízható és mindene ez a sport. Tulajdonképpen egy lexikon. Ettől függetlenül most úgy néz ki, hogy visszamentem a Határ Motor Sporthoz, mert az öreg megint visszautasíthatatlan ajánlatot tett. Azt mondta, hogy ő szállítja majd a bort a versenyekre... :)

- Valljuk be, erre hiba lett volna nemet mondani! :)
- Így van, ezért mindenki érdekében igent mondtam. :)

- Ezek szerint túrázol idén, ugye?
- Mindenképpen, igen, túraversenyeket szeretnék. Most, életemben először úgy néz ki, hogy teljes szezont tudunk menni, sőt, a közelebbi, a Salgótarján környéki, vagy akár a Budapest környéki Rallye2-es futamokon is elindulnék, de az elsőszámú az nyilván a rali-túra lesz.

- Az első verseny Tamásiban lesz, ami egy teljesen ismeretlen terep mindenkinek. Tervezed, hogy előtte kipróbálod valahol az autót?
- Igazából úgy tudom, hogy itt Cered környékén lesz valamilyen verseny, amire lehet, hogy nem készül el az új motorunk, úgyhogy lehet, hogy nem fogom kipróbálni, de ettől függetlenül örülök neki, hogy új versenypályák vannak, és lesznek. Hogy milyen vagy hogy, arról még fogalmam sincs, remélni tudom, hogy normális, a túrához méltó pályák lesznek.

- Arra gondoltam, hogy nem csak az autó lesz idegen, hanem a pálya is.
- Az nem baj, lehet, hogy attól lehet, hogy még gyorsabban megyünk, ha nem lesz időnk megijedni...:)

- Milyen reményekkel, milyen vágyakkal állsz most egy teljes évhez?
- Szeretnénk abszolútban minél előbb végezni. A nagyon-nagyon nagy tervünk az, hogy végre dobogóra állhassunk abszolútban is. Ott nyilván már a harmadik hely is nagy eredmény lenne, főként, ahogy hallom, hogy kik, mivel, hogy és milyen autókkal szeretnének indulni. De a kategóriát nagyon szeretném végre már egyszer megnyerni az Imre előtt... :) Egyszer már majdnem sikerült tavalyelőtt, de most úgy érzem, hogy reálisan lehet, hogy van rá esély. De nagyon várom, hogy Imrével versenyezhessek! Nem szeretnék magyarázkodni, az soha nem az én kenyerem volt, inkább majd az időnket szeretném megmutatni neki a verseny végén! :)

- Sokan sokfélét válaszoltak már erre a kérdésre, de neked miért pont a BMW, amikor annyi más autó van?
- Nem akarom az Imrét ismételni, de viszonylag olcsó, és típuson belül átjárhatók az alkatrészek, a nagyobb autókból is be lehet szerelni a kisebb típusokba az alkatrészeket. Tehát tulajdonképpen gazdasági szempontból. Nyilván én is szeretnék mással menni, volt már szerencsém kipróbálni nagyobb autókat is, bár nem versenyen, csak így magunk közt. Azért az más világ!

- Úgy szeretném, ha valaki azt válaszolná erre a kérdésemre, hogy azért, mert annyira jó autó! Nem azt, hogy olcsó…
- De nem jó… :) Nem akarlak elkeseríteni, de nekem meggyőződésem, hogy nehezebb ilyen autóval gyorsan menni, mint akár egy Mitsubishivel. Ahogy én eddig próbáltam, mentem vele, a véleményem szerint elég nehéz kétkerék meghajtású autóval menni. Most nyilván nem panaszkodunk, ez van. Bár ha egy lavórnak lenne négy kereke, akkor azzal is mennénk… :)

Ez a hír most jelenik meg 7941. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k