Rallycross fesztivál - RabócsiRing - 2024.május 19-20.
Rafi dobta a csótányt
az E36 már más...
2008-02-18
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
688666000
Napi oldal:
151612
Jelenleg:
2273
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Portugal Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
110
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
86
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
79
4. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
71
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 1.futam,
a Nyerges Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A csótány erősen lapított testű, ovális körvonalú, többségben barna vagy fekete rovar. De ha elrugaszkodunk a valóságtól, és a ralira gondolunk, pontosabban a rali-túrára, beugorhat egy kép: egy vakmerő fiatalember, erősen szétesésnek induló BMW-ben az abszolút második helyről esik ki vele… Rafael Tamás, Rafi, a túrája járó nézők egyik nagy kedvence, idén új autóval, és nagy tervekkel készül…

- Egy évig nem is hallottunk rólad, pedig azelőtt a "csótány" néven emlegetett fantasztikumban riogattad a népet, de most építettél egy új autót. Mi lesz veled idén?
- Igazából a múlt év az új autó építésére lett szánva, aztán elkészült az utolsó futam előtt, ahol tulajdonképpen ki tudtuk próbálni. Nagyon tetszett. Voltak beállítási gondok meg műszaki problémák is, de igazándiból szerintünk nagyon jól sikerült, az első versenyen azonnal végig tudtunk menni, a kategóriát megnyertük, aztán abszolútban pedig a harmadik helyen végeztünk, épp hogy lecsúsztunk egyébként a második helyről, de nem is ez volt a cél, hogy mindenképpen nyerjünk.

- Mik a tapasztalataid? Van olyan, ami nagyon furcsa ebben az új autóban?
- Igazából maga a fékrendszer teljesen más jellegű, mint a másik autón. Nyilvánvaló, hogy ez a futómű beállításából is adódik, de úgy néz ki, hogy sokkal hamarabb megáll, mint az előző autó. Ez nekem nagyon furcsa volt, de igyekszünk megszokni. Menetteljesítményeiben viszont egy kicsit rosszabbnak érzem, mint a régit, de ez lehet, hogy csak optikai csalódás amiatt, hogy jobban áll egy kicsit az úton és lehet, hogy emiatt tűnik gyengébbnek. De igazándiból megint úgy néz ki, hogy fejlesztések lesznek a jövő évre, úgyhogy lehet, hogy lesz belőle valami.

- Először is nevesítsük, hogy milyen volt a régi és milyen ez az új?
- A régi egy igazi leharcolt E30-as BMW volt, ami inkább csak kapott az élettől… :) Túlzottan nem volt egy felkészített versenyautó, úgy mondanám, hogy egy kifejezetten rossz autó volt. :)

- Ahhoz képest te csodákat műveltél vele! Legendák szólnak arról, hogy te hogy közlekedtél a csótánnyal.
- Hozzáteszem, hogy egy nagyon jól autózható, nagyon megbízható autó volt, viszont technikailag eléggé alulmúlta a mostani kor vívmányait… :)

- Az igaz, hogy a végén már nem kapott gépkönyvet, annyira rossz állapotban volt? :)
- A gépkönyvezés már két éve is csak a tecnikaiak személyes jóindulatának és nem is tudom, hogy még minek volt köszönhető. :) Most már tényleg nem lehetett vele menni. Most már én is aláírtam, hogy már veszélyessé vált a mutatvány, úgyhogy azt pedig nem szeretném sem magunknak, sem másnak, hogy valami bajunk essen, mert annyit nem ér az egész.

- Csak ez kényszerített arra, hogy válts, vagy már régi terved volt? Mert az E30-t bérelted, nem a tiéd volt.
- Ez végül is egy olyan autó volt, amit nagyon jó barátomtól, a Schweitzer Danitól béreltünk, de volt sok alkatrész, ami a sajátom volt. Tehát végül is ez egy közös dolog volt, de tulajdonképpen mondhatni, hogy a Danié volt az autó, igen, de én egy saját kocsit is mindenképpen szerettem volna, ami mostanra készült el.

- Na és akkor mesélj róla, ő milyen?
- Ez egy eggyel újabb, egy E36-os BMW. Igazándiból teljesen az alapjairól építettük. Szétszedtünk egy utcai autót és teljesen onnan indult az egész. Nagyon nagy szerencsénkre, a Koszolányi Imi nagyon sokat segített. De végülis a saját kezünkkel építettük meg az autót. A motorja, hajtásrendszere hasonlít, sőt, szinte ugyanaz, mint a régi autóé volt. A futómű, a fék az, ami fejlesztésen ment át. Sokak szerint nem volt nehéz dolgunk, hogy jobb autót csináljunk a réginél… :) A mostani szezonra úgy néz ki, hogy kap egy motorvezérlő elektronikát, rajtprogrammal is, amivel már egy rendes versenyautó fílingje lesz. Ennyi lesz rajta új fejlesztés a tavalyihoz képest. Majd meglátjuk.

- Nem lennék nő, ha nem kérdezném meg: a dizájnja változik az autónak?
- Nem, tulajdonképpen ez a NIPPON Racing-es dizájn marad.

- Navigátor? Csapat? Van valami, ami változik?
- Navigátor a Kese Zoli marad, vele mentem már az utolsó versenyeken. Nagyon bevált, megbízható és mindene ez a sport. Tulajdonképpen egy lexikon. Ettől függetlenül most úgy néz ki, hogy visszamentem a Határ Motor Sporthoz, mert az öreg megint visszautasíthatatlan ajánlatot tett. Azt mondta, hogy ő szállítja majd a bort a versenyekre... :)

- Valljuk be, erre hiba lett volna nemet mondani! :)
- Így van, ezért mindenki érdekében igent mondtam. :)

- Ezek szerint túrázol idén, ugye?
- Mindenképpen, igen, túraversenyeket szeretnék. Most, életemben először úgy néz ki, hogy teljes szezont tudunk menni, sőt, a közelebbi, a Salgótarján környéki, vagy akár a Budapest környéki Rallye2-es futamokon is elindulnék, de az elsőszámú az nyilván a rali-túra lesz.

- Az első verseny Tamásiban lesz, ami egy teljesen ismeretlen terep mindenkinek. Tervezed, hogy előtte kipróbálod valahol az autót?
- Igazából úgy tudom, hogy itt Cered környékén lesz valamilyen verseny, amire lehet, hogy nem készül el az új motorunk, úgyhogy lehet, hogy nem fogom kipróbálni, de ettől függetlenül örülök neki, hogy új versenypályák vannak, és lesznek. Hogy milyen vagy hogy, arról még fogalmam sincs, remélni tudom, hogy normális, a túrához méltó pályák lesznek.

- Arra gondoltam, hogy nem csak az autó lesz idegen, hanem a pálya is.
- Az nem baj, lehet, hogy attól lehet, hogy még gyorsabban megyünk, ha nem lesz időnk megijedni...:)

- Milyen reményekkel, milyen vágyakkal állsz most egy teljes évhez?
- Szeretnénk abszolútban minél előbb végezni. A nagyon-nagyon nagy tervünk az, hogy végre dobogóra állhassunk abszolútban is. Ott nyilván már a harmadik hely is nagy eredmény lenne, főként, ahogy hallom, hogy kik, mivel, hogy és milyen autókkal szeretnének indulni. De a kategóriát nagyon szeretném végre már egyszer megnyerni az Imre előtt... :) Egyszer már majdnem sikerült tavalyelőtt, de most úgy érzem, hogy reálisan lehet, hogy van rá esély. De nagyon várom, hogy Imrével versenyezhessek! Nem szeretnék magyarázkodni, az soha nem az én kenyerem volt, inkább majd az időnket szeretném megmutatni neki a verseny végén! :)

- Sokan sokfélét válaszoltak már erre a kérdésre, de neked miért pont a BMW, amikor annyi más autó van?
- Nem akarom az Imrét ismételni, de viszonylag olcsó, és típuson belül átjárhatók az alkatrészek, a nagyobb autókból is be lehet szerelni a kisebb típusokba az alkatrészeket. Tehát tulajdonképpen gazdasági szempontból. Nyilván én is szeretnék mással menni, volt már szerencsém kipróbálni nagyobb autókat is, bár nem versenyen, csak így magunk közt. Azért az más világ!

- Úgy szeretném, ha valaki azt válaszolná erre a kérdésemre, hogy azért, mert annyira jó autó! Nem azt, hogy olcsó…
- De nem jó… :) Nem akarlak elkeseríteni, de nekem meggyőződésem, hogy nehezebb ilyen autóval gyorsan menni, mint akár egy Mitsubishivel. Ahogy én eddig próbáltam, mentem vele, a véleményem szerint elég nehéz kétkerék meghajtású autóval menni. Most nyilván nem panaszkodunk, ez van. Bár ha egy lavórnak lenne négy kereke, akkor azzal is mennénk… :)

Ez a hír most jelenik meg 7904. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 07 0809
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.18.

részletes infóink

2024.05.18.

részletes infóink

2024.05.19.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k