Rafi Porschével folytatja
Hátul hajt ez is és végre nem lesz ciki, ha indekszel... :)
2018-01-11
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763472848
Napi oldal:
83698
Jelenleg:
912
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

rafi_porschevel_folytatja_6

Rafi (Rafael Tamás) régóta BMW-zik... Volt csúnya, volt normális és volt gyönyörű BMW-je. A salgótarjáni pilóta most autót vált... 

Már BMW flottakezelőként tartanak nyilván, lassan…
Hát van belőlük most… kicsit több is, mint kellene…

Ugye van két BMW-d, az egyik egy családapás, gyereketovibólhazavivős, a másik pedig egy ízig-vérig csajozós sportkupé… Legalábbis kívülről…
Belülről mi a két kocsi között a különbség?
A legnagyobb különbség talán az, hogy az egyik 130 kilóval nehezebb, és ahogy mondtad is: az egyik csak félig versenyautó, a másik pedig teljesen az! Egyébként a váltója, a futóműve ugyanaz mindkettőnek. Motorikusan van még különbség, az egyikben egy utcai 3000-es kétszázharminclóerő környéki széria mocorog, a másikban pedig 3.2 E46 M3, ami meg van csinálva rendesen… Az egyik már tíz éve versenyautó, a kupét pedig tavaly építettük.

rafi_porschevel_folytatja_5

Mégsem mentél olyan sokat ezzel az új autóval… Nem szeretted?
Nagyon jó kis kocsi! Igazából azért nem mentem vele sokat, mert murván eleve nem akartunk vele menni, a többin pedig, amin időnk engedte elindultunk, szerencsére ez is elegendő volt a bajnoki cím újbóli megnyeréséhez. És a másik komoly tényező, hogy októberben született meg a fiam, ami miatt szintén kimaradtak versenyek. Egyébként a kupé (is) nagyon jó kocsi, imádok vele versenyezni!

rafi_porschevel_folytatja_7
És véletlenül eladó, ugye? :) :) :)
Jaa, tényleg! Eladó! Mind a két BMW! :)
Meghirdettük mind a kettőt, de egy kicsit meg vagyok zavarodva… Olyan érzésem van, mintha gyűjtenék az emberek a képeket a versenyautókról… Én már annyi fotót küldtem szét az utóbbi időben Európa számos helyére, hogy lassan vennem kell új képeket a kocsikról… :D

rafi_porschevel_folytatja_8



Erről az új projektről már korábban is beszéltünk…
És már mások is mondogatták, hogy milyen nagy dolog lenne egy ilyen autót idehozni…
De Te vagy az, aki tényleg idehozott egy ilyet! Mi is ez?
Igen, a Rigó Motorsport segítségével került hozzánk egy Porsche 997 GT3. Egy kupás pályaautó, amiből rallyra építünk egy RGT autót, ami a 4-es kategóriában homológ. Ezzel akár a VB-n is lehet menni. Idén a hazai bajnokságban szeretnénk menni, de vannak távlati külföldi terveink is.
Ez egy gyári versenyautó, vagy egy utcai, amibe még csövet kell rakni és minden egyéb dolgot átalakítani?
Ez egy gyári, kupás, versenyautó!

rafi_porschevel_folytatja_4

Látott már rallypályákat valaha is, vagy Te fogod majd megmutatni neki Egerben a gyorsaságikat?
Még nem látott, de remélem sokat fog majd látni…

Mondjuk a Szuha-Parádsasvárt biztos nem írták be a kezelési kézikönyvébe, hogy feltétlenül ki kell próbálnia, de szerintem lesznek olyan szakaszok, ahol nagy élvezet lesz vele menni és nagy élvezet lesz látni, ahogy közlekedsz majd vele…
A Terpes-Egerbaktát szerintem szeretni fogja…
De ahhoz még sok dolgunk van, hogy odaérjünk. Nagyon sok mindent kell rajta változtatni, egy kicsit többet is, mint amire mi számítottunk. De úgy néz ki, hogy alakul, szerencsére Berényi Laci, és csapata megfelelő partnernek bizonyult ebbe.

rafi_porschevel_folytatja_2

Mondjuk az egyik legnagyobb hiányossága, hogy nincs benne kézifék… És jobb oldalon ülés… A futóművét is teljesen át kell alakítani. Sajnos tapasztalatunk nem sok van, de szerencsére találtunk olyan cégeket, akik üzemszerűen foglalkoznak ilyen autókkal és meglepő módon nagyon sokat segítenek.

Beszéljünk egy kicsit a számokról… Mik a paraméterei ennek a kocsinak?
3800 köbcentiméteres, hat hengeres szívó boxer motorja van. 450 lóerős, 1180 kilogramm és hátul hajt…
 rafi_porschevel_folytatja_9

Volt szerencsém látni Francois Delecour-t több EB futamon is látni testközelben, amikor egy ilyen autóval közlekedett… Háát… szem nem maradt szárazon…
Az a csapat építette és szervizelte az ő autóját is, akikkel kapcsolatban vagyunk. Ők ajánlottak sok beszállítót, hogy mit honnan tudunk beszerezni, szerencsére idén az Öcsém is a csapat tagja lett, sok gondot levesz a vállunkról, Ő foglalkozik az alkatrészek beszerzésével.

Ugye jól tudom, hogy különböző méretű az első és a hátsó kerék mérete és a hátsó annyira széles, hogy nem fér be pótkerékként az autóba? Kvázi, ha hátsó defektet kap vele az ember, akkor baj van…
Ez így van, de szerencsére az első kereket fel lehet tenni hátra, bár akkor sem tudjuk magunkkal vinni a hátsó kereket, mert csak úgy férne be, ha levágnánk róla az abroncsot…
245 széles az eleje és 295 a háta… 11 collos a hátsókerék… Nem dőlnek el… :)

Azt gondolom, hogy önmagában turisztikai látványosság lesz az autótok… és ha beindítod… az a hang…
A garázsból kiálltam vele és visszaálltam… Hááát… bizsergett mindenem!
Eleve fura helyzetben ülsz, hiszen a motor mögötted, a váltó a hónod alatt…
Ugyanolyan, mint egy Super1600-os kocsi, csak ez 3800-as… :)
Igen, akkor pont ugyanolyan! :)
Egy kicsit mélyebb a hangja… Egy picit…


És ezzel a kocsival nem lesz ciki, ha indekszelsz… :)
Nem, ez nem BMW :)

Az autóid eddig is kuriózumok voltak… vagy úgy, vagy így…
Ugye most nem a ’csótányra’ gondolsz?
De, pont rá gondoltam… Nem volt szép, de a hangját 3 kanyarral a ceredi cél előtt is lehetett már hallani és akkor mindenki tudta: jön Rafi…
Ez is így lesz, csak most majd Cereden lehet hallani, ahogy elrajtoltok…:)

rafi_porschevel_folytatja_1
 
Aztán majd meglátjuk, hogy milyen lesz. Nem lesz könnyű vezetni, az biztos! Érdekes lesz!
Remélem kész lesz időben a kocsi, jó lenne minél többet tesztelni vele. Úgy hiszem, hogy nagyon messze azért nem áll a BMW-től, mindamellett, hogy mások a dimenziói. És egy kicsit kíváncsi vagyok arra is, hogy összetettben hova lehet vele odaférni a mezőnybe, mondjuk egy pécsi széles aszfalton…
Egy jó úton ez egy gyors kocsi…

Akkor, ha jól értem: ezzel az autóval szeretnéd megvédeni a 4-es kategória bajnoki címed?
Nem biztos, hogy lesz másik autó a kategóriában, szerintem ez az egy autó lesz, így nem is lesz értékelve… Ha lenne több kocsi, akkor nyilván ez lenne a cél…
Ha nem lesz, akkor sem keseredünk el. Nagyon bízok benne, hogy ez nem csak nekünk fog belülről tetszeni. Ahogy ez megy, ahogy szól, ahogy kinéz… 

Az eredmény már nem annyira motivál, mint régen, nyilván szeretek nyerni, BMW-vel azt gondolom, sikerült sokszor nyernünk, most egy kicsit többet szeretnénk szórakozni, jól érezni magunkat.

 rafi_porschevel_folytatja_10

Ez a hír most jelenik meg 6906. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k