Rajtra készen... na de hol?
Bútor Robiék variációi: 3 típus, 2 bajnokság
2013-02-20
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
610564761
Napi oldal:
40636
Jelenleg:
742
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2022
az 5.futam után
1. Martin Márkó
980
2. Gál Krisztián
816
3. Martinák Balázs
772
4. Szücs Benedek
682
4.
Fónagy Kristóf
682
6. Teglovics Kornél
678
7. Péntek Ádám
674
8. Markó Zoltán
625
9. Nagy Máté
610
teljes táblázat
World Rally Championship 2022
a 7. futam,
a Rally Estonia után
1. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
175
2. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
92
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
79
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
77
5. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
73
6. Craig Breen
Ford Puma Rally1
60
7. Sebastian Loeb
Ford Puma Rally1
35
8. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
34
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship
az 5. futam,
a Liepaja Rally után
1. Efrén Llarena
SKODA Fabia R5 Evo
116
2. Nil Solans
Volkswagen Polo GTi R5
70
3. Simone Tempestini
SKODA Fabia R5 Evo
64
4. Alberto Battistolli
SKODA Fabia R5 Evo
57
5. J. Pardo Siota
SKODA Fabia R5 Evo
55
6. Ken Torn
Ford Fiesta Rally2
50
7. Armindo Araujo
SKODA Fabia R5 Evo
45
8. Martins Sesks
SKODA Fabia R5 Evo
42
9. Simone Campedelli
SKODA Fabia R5 Evo
31
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2022
az ötödik futam,
a Veszprém Rallye után
1.
Mads Østberg
Citroen C3 Rally2
165,4
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
164,5
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
149,5
4. Német Gábor
Skoda Fabia R5
85,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
79,7
6.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
73,6
7. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
64,1
8. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5
56,9
9. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
54
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2022
az ötödik futam,
a Veszprém Rallye után
1. Foczkó Ákos
Mitsubishi Lancer Evo X
119
2. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
105,2
3. Bertalan Marci
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
104,6
4. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
83,5
5. Karsai Zsolt
Lada 2107
60,6
6. Veréb Zoltán
Lada VFTS
54
7. Helembai Zsolt
Lada VFTS
50,2
8. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
42
9.
Határ Attila
Peugeot 306
39,6
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a negyedik futam,
a Veszprém Rallye után
1.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 Rally4
48
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
43
3.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
38,4
4.
Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
18
5. Vida Péter
Peugeot 208 Rally4
11,8
6. Csoma András
Peugeot 208 Rally4
5
7. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2022
a negyedik futam,
a Veszprém Rally után
1. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
77
2. Fekete Gyula
Citroën C2R2 max
70
3. Ifj.Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
64
4. Spindler Jenö
Peugeot 208 R2
55
5. Zsebe Gábor
SKODA Felicia
43
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
34
7. Ruszkai Attila
Lada 2101
37,4
8. Krehlik Nándor
Lada VFTS
33
9. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
31
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2022
a harmadik futam,
a WATZ Rally után
1. Zákányi János
Lada 2105
96,6
2. Geng Bence
Honda Civic
72,6
3. Takács István
BMW E36
61,2
4. Békési Richárd
BMW 320
51,2
5. Fábián Lóránt
Renault Megane RS
37,6
6. Spéder Bence
BMW E36
30,0
7. Bíró Gergő
Opel Astra
29,0
8. Géczi László
Lada 2107
24,0
9. Téczely Tamás
Honda Civic
22,8
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2021
a 3.futam után
1. Kárai Tamás
Audi S1
74
2. Benyó Máté
Ford Focus
59
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
59
4. Antal István
Mitsubishi Colt
50
5. Vass Csaba
Skoda Fabia
25
6. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
24
7. Vass Zoltán
Audi A1
19
8. Ales Fucik
Volkswagen Polo
15
9. Ifj.Kiss László
Peugeot 208 RX
13
teljes táblázat

rajtra_keszen_na_de_hol_1

Továbbra sincs döntés Bútor Robiék háza táján, 3 típus, 2 bajnokság esélyes, háromféle különböző variációban.  Az autók rajtkész állapotban várakoznak a döntés meghozataláig, ám Robi addig sem unatkozik, ha a munka nem tölti ki az idejét, keres magának elfoglaltságot.


Legutóbb még arról beszélgettünk, hogy a 2013-as évetek tervezésében három variáció van, jelenleg hol tart a folyamat?

Ugyanott! Sajnos nem tudtunk előrébb lépni, még mindig A, B és C terv van, de időközben a DS3-asunk elkészült, megkapta az új sportrendszámát és rajtkész állapotba került a tegnapi napon, így ezzel bármikor tudunk most már ERC futamon indulni. Összeállítottunk egy 3-4 versenyes ERC naptárat magunknak, amiben aszfaltos futamok szerepelnek, mert ha az ERC bajnokságot választjuk, akkor egyféle talajon mennénk, így optimálisabb és a jobb eredmény elérése is így egyszerűbb, hogy legalább a talajok nem változnak. Ez a verzió tehát még mindig él, és ugyanilyen állapotban van a Mitsubishi is (a tavalyi autónk), teljesen felkészítve, rajtkész állapotban várja a döntésünket.

Az Evo X-essel egyértelműen a magyar bajnokságban való részvétel a cél, a hat magyar futamon... ha lesz hat. Teljes mértékben készen vannak a versenyautóink, a szervizautó be van pakolva, lemosva, kitakarítva, tehát készen vagyunk!

rajtra_keszen_na_de_hol_2

Mindemellett pedig gondolom továbbra is tárgyalások zajlanak a S2000-es ügyében?
Igen, folynak a tárgyalások a Peugeot Hungáriával, de jelen pillanatban még nincs válaszunk a S2000-es Peugeot vonatkozásában. Már három hónapja mennek a megbeszélések, de sajnos még nem kaptuk meg azt a választ, amit nagyon szeretnénk hallani!

Mennyi időtök van még erre?
Nagyjából 1 hetünk, hogy ezt a tervünket meg tudjuk valósítani, és akkor egy S2000-es Peugeot-val mennénk itthon a magyar bajnokságban. Jelen pillanatban talán erre látok a legkisebb esélyt, annak ellenére, hogy természetesen ezt szeretném a legjobban! Úgy érzem, hogy mindent megteszek érte, hogy ez összejöjjön, de a Peugeot Sport válasza nélkül ez egyelőre csak egy álom.

rajtra_keszen_na_de_hol_5

A legtöbben még nem olvasták át az RVSZ-t, te hogyan állsz vele?
Odáig már eljutottam, hogy ki akartam nyomtatni, de amikor megláttam, hogy 150 oldal, akkor kicsit elhalasztottam még ezt. :-) Nem olvastam még, a napi feladatok nagyon lekötnek, egyrészt a munka, hiszen épp benne vagyunk egy nagy építkezés átadásában, és ez gyakorlatilag minden energiánkat elviszi.

Nagyon remélem, hogy csak pozitív dolgok vannak benne, nagyon kemény szankciókkal mindenkire, aki csal. Hiszek abban, hogy ez idén sokkal jobban lesz ellenőrizve, és remélem, hogy ezt fogom látni a sorok között, hogy aki nem tartja be a szabályokat, az brutál szankciókat fog kapni!

rajtra_keszen_na_de_hol_3

Ha nem is olvastad, hallani biztos hallottad a "szélvédőcsíkos" részt, amin már most nagyon sokan háborognak!
Igen, hallottam róla fél füllel, de nem tudom, hogy belekerült-e vagy sem. Biztos, hogy ebből nagyon sok probléma lehet, hiszen vannak már megkötött szponzorszerződések, és ugye a szélvédőcsík a legértékesebb felület általában, így a fő támogató szokott rajta lenni (legalább is nekünk mindig az volt, minden évben). Nagyon remélem nincs benne, hogy ez a felület az RSB-é, vagy a szövetségé, mert akkor ez megint csak pénzkivonás a versenyzőktől, pedig így is iszonyatosan kevés támogató van, ha pedig még a legértékesebb felületet odaadjuk ajándékba az RSB-nek... én nem is értem, hogy ezt hogyan gondolta, aki kitalálta. Ezért is mondtam már korábban is, hogy nagyon sok olyan ötlet is van Pénzes Zsolt csomagjában, ami nem életszerű és nem megvalósítható. És persze a választási kampányában sem esett szó erről, hogy a szélvédőcsík felületét kisajátítják, azt hiszem, hogy ezt nem lehet megtenni. Nem tudom, hogy mi lesz az RVSZ-ben, de vannak olyan versenyzők, emberek, akiknek ez sokkal fontosabb, mint nekem, úgyhogy gondolom ezt ők majd megoldják, megtámadják, én nem akarok harcolni senkivel sem. Biztos lesz ebből egy összefogás, hogy "ezt nem lehet megtenni" és én is azt gondolom, hogy ezt ma nem lehet megtenni, főképp nem úgy, hogy a február elején megjelenő RVSZ-ből értesül erről az ember. Nekem van megkötött szerződésem erre a felületre, így én biztosan nem fogok oda kötelező reklámot tenni, akkor sem, ha bárki a feje tetejére áll, mert ha oda teszem, akkor viszont nem tudok versenyezni. Ennyire egyszerű! Vagy lesz saját reklámom, vagy nem megyek. És gondolom, hogy nem vagyok ezzel egyedül.

Mit szólsz a versenynaptárhoz?
Meglepődtem rajta, hogy nem lesz Bükfürdő Rallye, mert megmondom őszintén, én arról az egy versenyről gondoltam, hogy az biztosan lesz. A tavalyi évben is nagyon stabilnak tűnt a Bükfürdő és a Markó Tibi-féle dolog, és én az összes többit éreztem kétségesnek. Bár ez még csak egy versenynaptár tervezet... és az, hogy február 6-án még csak tervezet van, az nevetséges kissé a "nagy megújulás" és az "új rallye" tekintetében, és ugye az új vezetők is megválasztásra kerültek minden szinten. Véleményem szerint február elején már nem ideiglenes versenynaptárnak kellene lennie  és én attól félek, hogy valójában ez a hat futam sem hat, ebben még mindig sok a kérdőjel. Nekem egy dolog szimpatikus, hogy július közepétől szeptember elejéig nincs semmi, és ez azért jó, mert el lehet menni nyugodtan nyaralni a családdal, hosszabb időre is. Az viszont, hogy május közepétől július közepéig szintén nincs semmi, az már kevésbé tetszik, hiszen bérbeadói oldalról nézve nagyon negatív, két hónapot nem tud állni egy versenyautó, főképp úgy, hogy összesen 6 versenyt megy egy évben. Most úgy néz ki a versenynaptár tervezet alapján, hogy megyünk egy Eger és egy Miskolc Rallye-t, majd két hónap szünet, aztán jön a Veszprém Rallye, és újabb két hónap szünet…

Ez az év megint csak a túlélésről fog szólni, de az a helyzet, hogy én ezt így gondoltam pár hónappal ezelőtt is. Nagyon örülök, hogy új vezetők lettek, és ígértek mindent, de ez teljes túlélés lesz, és "majd alakul valami" játék lesz ebből. Nem lesz ez egy összeszedett és rendezett év, hanem egy átmeneti küszködés lesz szerintem. Nem tudunk mit tenni, mint részt venni ebben a küszködésben, de megpróbálunk majd a lehető legkevésbé szenvedni! :-)

 

rajtra_keszen_na_de_hol_4

Ez a hír most jelenik meg 6346. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0102 03 04050607
0809 10 11 121314
1516 17 18 19 2021
22 23 24 25 262728
29 30 31 01 020304
2022.08.12-15.

részletes infóink

2022.08.13-14.

részletes infóink

2022.08.13-14.

részletes infóink

2022.08.14.

részletes infóink

2022. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2022
European Rally Championship 2022
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2022
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k