A 2010-es Rali-Túra Bajnokság szezon nyitánya
A 2010-es első Rali-Túra bajnokság - amit már a versenyzők és rajongók is nagy érdeklődéssel, lelkesedéssel és izgalommal vártak - március 27. és 28-án a történelmi Eger városának környékén sikerrel és élményekben gazdagon zajlott le. Természetesen nemcsak azért vártuk ezt a versenyt oly nagy izgalommal, mert ez volt a kezdete a szezonnak, hanem azért is mert az egész futama a Valvoline Start Autó Rallye Eger keretei között zajlott. Az RTE mezőnye is becsatlakozhatott 111 indulóval (4 előfutó, 6 licences, 101 RTE versenyző) az első és a másod osztályhoz. A visszajelzések szerint a bajnokság szervezettsége és maga a verseny dicséretes ötöst érdemelnek. Beigazolódott a bajnokságot megelőző pozitív várakozás, a bizakodás és "harcra-készség".
Semmi sem tudta elrontani a kedélyeket: időjósaink szerencsésen melléfogtak és verőfényes napsütést kaptunk az ítélet idő helyett, a szervezés teljesen stimmelt, pörgős izgalmas versenyt láthattunk! A rali-túrások indulói az évek során elértek egy olyan technikai felkészültséget, hogy a kevesebb lassítóval rendelkező gyorsasági szakaszokon is helytálltak. (Csak két lassítóval volt kevesebb a túrásoknak, mint az első osztály mezőnyének!!!) Erre az új kihívásra az RTE bajnokság versenyzői úgy is bizonyították rátermettségüket, hogy a versenyen személyi sérülés nem következett be, sőt az autózás izgalmasabbá, látványosabbá vált a nézők örömére is! Ez olyannyira sikerült, hogy voltak nézők, akik össze is keverték a mezőnyt az első osztállyal!
A vasárnapi események elég korán kezdődtek. Három gyorsasági szakaszt kellett teljesíteniük a versenyzőknek: Szarvaskő - Egerbocs; Bátor - Egerbakta - Sirok; és Tarnaszentmária - Egerszalók közötti útvonalakon haladt a mezőny, amelyeken kétszer kellett végig autózni. A résztvevők elmondása szerint csak kisebb kritika merült fel a pálya minőségét érintően: a harmadik gyorsasági szakasz első 4 kilométere terep-ralinak mondható - a dobálós, kavicsos, rossz minőségű útfelület miatt.
Lássuk, hogy is alakultak az eredmények a verseny végére kategóriánkét:
Az abszolút értékelésben a legjobb időt érte el a bajnoki címét védő Végh-Balog páros. Őket követte a Nagy M. - Nagy T. testvérpár és a harmadik lett a Berényi - Pap kettős.
( a verseny győztesének 3 belső felvétele itt látható )
A H3-as osztályban több mint 13 másodperces előnnyel győzedelmeskedett a Végh - Balog kettős, Schweizer - Vadász követte őket, míg Tajmel - Csendes állhatott a dobogó harmadik fokára.
A H2-es kategória dobogósa a Lolé - Máthé kettős lett. Másodikként gurult a célba az új Volvójukkal a Papp testvérpáros, mögöttük pedig Czene - János végzett.
A H1-es géposztályban a Szabó László - Nagy László kettős bizonyult a legjobbnak, akiknek az egri helyszín hazai pályának számított. A második helyet a Kiss - Szollár duó nyerte utánuk a Nemerey - Kőszegi duó következett.
Az N3-ban a két indulóból a Gyarmati - Szilassy páros söpörhette be a kategória első helyét.
A leggyorsabban tudott autózni az N2-es géposztályban a Padar - Bálint kettős, míg a második helyen az Illés - Tóth duó, tőlük pedig pár másodperccel maradt csak le a Porkoláb - Bardóczy formáció.
Az N1-ben első helyezést ért el a Tóth - Csizmadia páros, mögöttük pedig igazán nagy csata folyt, amelyből a Madari - Haracska kettős jött ki győztesen, a harmadik helyet pedig a Takács - Kovács páros könyvelhette el magának.
Az A3-as géposztályban a legelőkelőbb helyen végzett a Mihály Á. - Mihály R. testvérpár, a második helyen az Üveges - Gál formáció, míg a dobogó alsó fokára a Toma - Kúti kettős állhatott fel.
Az A2-ben a Nyilas - Novák kettős bizonyult a leggyorsabbnak, míg második lett a Szemán - Temesvári duó maguk mögé utasítva a Nagy - Nagyné formációt.
Az A1-es mezőnyben a Mészáros - Chrén páros végzett az élen, akiknél a szerencse is közre játszott egy kicsit, hiszen a versenytársaik többségénél akadt némi technikai gond. Így lett második a Brunczvik - Malek és őket követte a Benke - Kormos kettős.
A licences autók közül pedig elsőként köszönthettük a célba Ősz - Réthey párost, egy Mitsubishi Lancer Evoval.
A csapat versenyt tekintve a Juhász Racing állhatott a dobogó első fokára, utánuk következett a Booster és a Ralda csapatok.
A hivatalos eredménylisták, valamint a bajnokság állása megtalálható a GREPTON Rali-Túra Bajnokság hivatalos oldalán, a www.rte.hu oldalon, valamint médiapartnerünk, a www.duen.hu lapjain.
Ez a hétvége kellő inspirációt adott ahhoz, hogy ismét nagyon várjuk a következő versenyt, amely 2010. május 1-jén és 2-án Oroszlány - Tatabánya térségében kerül megrendezésre.
RTE TV-s összefoglaló:
2010. április 17-én, vasárnap, 15:05-kor az ATV Tempó című magazinjában kerül adásba. (Az ismétlés pedig április 20-én, kedden, 16:30-kor lesz.)
A viszontlátásra,
Juhász Veronika
RTE sajtó referens
RTE versenynaptára