Rali Majális Tatabánya térségében
RTE előzetes
2010-04-23
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
799194412
Napi oldal:
85029
Jelenleg:
1291
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Közeledik az első májusi hétvége, amikor a Grepton Rali Túra második versenye kerül megrendezésre Oroszlány-Tatabánya térségében. Ehhez szeretnék egy kis kedvcsinálót nyújtani a versenyzőknek és rajongóknak. Füredi Andrást a verseny szervező bizottságának vezetőjét kérdeztem az előkészületekről.

Igaz, hogy Oroszlány-Tatabánya térségében nagyon régen volt rali verseny?
Valóban nagyon régen volt ez a helyszíne a rali túráknak. A 90-es évek vége felé volt RTE verseny, OB-t  talán 2000 környékén rendeztek, de azóta semmilyen verseny nem került megrendezésre ezen a környéken. Tehát 8-10 éve nem volt verseny ezen a környéken.

Hogyan jött most ez az ötlet, hogy Oroszlány-Tatabánya térségében rendezzetek most versenyt?
Félig-meddig kényszerűségből, félig-meddig tervezetten. Kényszerűségből azért, mert sajnos természetvédelmi okok miatt a gyöngyösi helyszínnel problémák merültek fel, s emiatt új pályákat kellett keresni. Mivel Tatabánya és Oroszlány környékét nagyon jól ismerem, így jött az ötlet, hogy itt rendezzük meg a versenyt. Régen sok versenynek adott helyet ez a környék. Az Ezerjó Bajnokságnak már folyamatosan helyszínéül szolgálnak ezek a pályák. Megkerestem Tódori Tibort, az Ezerjó Bajnokság vezetőjét, aki készséggel járult hozzá a közös verseny megrendezéséhez. A Tatabányai Önkormányzat is segítően viszonyult a rendezvény engedélyezéséhez. Így már nem volt kérdéses, hogy ezeken a helyszíneken rendezzük meg a Grepton Rali- Túra Bajnokság május 1-2-ai versenyét.

Az előkészületekkel jelenleg mi a helyzet?
Úgy gondolom, hogy az előkészületek jól haladnak. Készen vagyunk az Itinerrel és a biztonsági tervvel. Kijelöltük a verseny pontos helyszíneit, gondolok itt a verseny-központra, a gyorsasági szakaszokra, szervízparkra és az egyebekre. Megtörtént az előzetes versenypálya bejárás Mészáros Ivánnal és a verseny igazgatójával, akik meg voltak elégedve a pályák vonalvezetésével, minőségével, valamint a helyszínekkel.

Milyenek az útviszonyok?
Az oroszlányi pálya útviszonyai 100 %-osnak mondhatók, a tatabányai pályának 99 %-a megfelelő, mindössze egy rövid összekötő szakasz - ami nincs egy kilométer sem -  egy kicsit gödrös, de azon még igyekszünk javítani.

Milyen gyorsasági szakaszokra, távokra számíthatnak a versenyzők?
Mindkét pálya kb. 9 kilométer körül van, az egyik picit több mint 9, a másik kevesebb mint 9 kilométer, tehát durván 52-53 kilométer körüli össztávra jön ki.

A lassítók számáról mit tudsz?
Több, mint amit a versenyzők szeretnének és kevesebb, mint a megszokott. Én úgy gondolom, hogy nincs agyon lassítózva. Abszolút élvezhető és izgalmas pályákat sikerült kijelölnünk.

Lesznek-e ezen túl még érdekes programok a verseny résztvevőinek, illetve a nézőknek?
Ami különösen jó program-lehetőség Tatabányán - a verseny központjához, illetve a szerviz-parkhoz is nagyon közel - az egy élményfürdő. Úgy tudom este 9 óráig is  nyitva van. Mivel Május 1-je lesz, ezért a városban is lesznek különböző programok, majálisok. Sajnos az idő rövidsége miatt különösebb hókusz-pókusszal nem készülünk, inkább egy jó és izgalmas versenyt szeretnénk összerakni, ami minél kevesebb problémával, illetve veszélyforrással jár.

Melyik gyorsasági szakaszt ajánlod a nézők figyelmébe?
Inkább a tatabányait ajánlom, annak is az első szakaszát. Ezt a helyszínt nagyon könnyű a városból megközelíteni, akár 16-os buszjárattal is. Az ipari park környékén  nagyon poros kanyarokkal találkozhatnak: fényes aszfalttal, látványos elágazásokkal és viszonylag sok parkolóhellyel. Ezt feltétlenül tudom javasolni, illetve az oroszlányinak is az elejét, ahol szintén csúszós, fehér aszfaltos kanyar kombinációkkal találkozhatnak a nézők. Ez is viszonylag könnyen megközelíthető Oroszlányból is.

Mi az, amit még szívesen megemlítenél a versennyel kapcsolatosan?
Köszönettel tartozunk a Tatabánya Város Önkormányzatának, hogy gyorsan és pozitívan reagáltak a verseny megrendezéséhez. Megköszönve még Tódori Tibinek a gyors segítségét és kedvező hozzáállását. Ami még plusz, hogy az Ezerjó Kupával ez egy összevont verseny lesz. Tehát az RTE mezőnye után fognak a rajthoz állni az amatőrök, akik így belekóstolhatnak a rali-túrás „feeling”-be.

Miért érdemes itt indulni a rali túrásoknak?
Ez mindenki számára egy új helyszín, még a Rali 1-ben sincsenek sokan, akik ezt a pályát ismerik. Tehát mindenki egyforma feltételekkel tud majd versenyezni, ezáltal egy kiélezettebb versenyre számítok, ahol a tehetség és az ügyesség számít majd, nem pedig az, hogy egy jól ismert pályát kell újra és újra teljesíteni. Mindenkit szeretettel várok és örülnék, ha minél többen indulnának a versenyen. Hosszú távú terveink vannak a környéken, és szeretnénk, ha a jövő évi RTE naptárba is véglegesen beírhatnánk ezt a helyszínt.

Aki pedig esetleg kedvet kap még a nevezéshez, az megteheti péntek estig (2010. április 23.)! A tatabányai viszontlátásra.

Juhász Veronika
RTE sajtó referens

Ez a hír most jelenik meg 5930. alkalommal
címkék: RTE, Tatabánya
Share |
GREPTON Ralitúra Bajnokság 2010
Ventiv Group - Tatabánya Rali
Oroszlány
részletes infó
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
08 09 10 11 121314
2025.11.21-25.

részletes infóink

2025.11.21-23.

részletes infóink

2025.11.22.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k