LCH Tavaszi LADA találkozó
Raliul Aradului - magyar szemüvegen át
versenyzők élménybeszámolója
2010-09-24
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684909011
Napi oldal:
9675
Jelenleg:
1381
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Bár az aradi futamon személyesen nem vehettem részt, a képeket nézegetve és a versenyzői beszámolókat hallgatva, most még inkább sajnálom.

thumb_raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_1Egy korábbi interjú kapcsán Spicitől már hallottam a román bajnokságról, ami gyönyörű tájakon, rengeteg néző előtt zajlik, és a pályákról is mesélt már Szabó Gergő, aki a tavalyi évben a bajnoki címet is megszerezte kinn. Most sajnos Gergőt nem sikerült utolérnem, de az eredménylista alapján már senki előtt nem titok, hogy ismét nyert!
Bár a verseny első felében még Spiciék álltak az élen, de a hosszú gyorsasági szakaszokon Szabó Gergő ismét verhetetlennek bizonyult, akihez egyébként az egyik korábbi pályacsúcs is köthető.


thumb_raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_3Sikerült viszont a verseny második helyezettjével váltanom pár szót, így elsőként Spici mesél a futamról, aki a román bajnokságban - régi jól bevált navigátorával - Bahor Beával versenyzik:

"Mi ugyan indulunk a román bajnokság más futamain is, de úgy vélem, hogy nagyon szerencsések lehettek azok a versenyzőtársaim, akik meghívást kaptak erre a futamra. A pályák egy kicsit keményebb, nehezebb minőségűnek bizonyultak, mint ahogy az előzetesben arról az információk szóltak, de ettől függetlenül is nagyon-nagyon jó ralipályák voltak. Embert és technikát próbáló volt az egész verseny. Beával nagyon jól éreztük magunkat az első pillanattól kezdve, nagyon jól tudtunk az autóval is dolgozni, és a tesztünk is jól sikerült. Turán Friciéket nagyon sajnálom, hogy a teszten tönkrement az autójuk és nem tudtak versenyezni. Nagyon jó hangulatban együtt tréningeztünk a magyar különítményekkel.

raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_2

A verseny nagyon jól indult, az első hat gyorsaságin mi vezettünk, és az előnyünket folyamatosan növeltük is. A pályák ismeretlenek voltak mindenki számára, de éreztem, hogy a hosszú gyorsaságikon - melyek délután vártak ránk - bajban leszünk, hiszen ott csupán háromszor lehetett átmenni, és akik tavaly itt már versenyeztek, azok előnyben voltak velünk szemben. Azt is sejtettem, hogy Szabó Gergő nagyon gyors lesz ott, és ez be is igazolódott. Bár volt két apróbb problémánk - futómű és defekt - de mindezek ellenére sem tudtam volna vele lépést tartani, úgyhogy kiénekelte a sajtot a szánkból és ő lett az első. Örülünk a második helynek is, hiszen kb. 10 kilométert jöttünk defekttel és a harmadik helyezett még így sem tudott megelőzni minket. Boldogok vagyunk, örülünk, hogy célba értünk és miénk az ezüst!

raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_4

Az egyetlen pici negatívuma talán annyi volt a futamnak, hogy a péntek esti prológ sötétben és esőben zajlott, és ez nem igazán tett jót a nézettségének. A román bajnokságban versenyenként változik a nézettség. Volt olyan versenyünk, ahol tényleg iszonyatosan sok néző volt, és azt mondják a rendezők is, hogy talán itt volt most a legkevesebb, de ettől függetlenül is azt mondhatom, hogy minden szép és minden jó volt! :-)"

Nem volt mindenki ennyire szerencsés, hiszen többen idő előtt adták fel a küzdelmet. Nem sikerült a célba beérnie Lendvai Pistikének sem, aki talán a maga 18 évével a mezőny legfiatalabb résztvevője volt.

thumb_raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_6

"Nagyon felemásra sikeredett ez a futam, hiszen az eleje úgymond jól sikerült, a vége viszont rosszul, hiszen idő előtt voltunk kénytelenek kiállni. Volt egy érdekes kanyar, egy jobb2 után hidas rész, és én a jobb2 után már kicsit tempósabban érkeztem meg, és lecsúsztam az útról, felült az autónak a közepe és nem tudtuk sehogy kiszedni onnan. Sajnos ott ragadtunk és itt véget is ért számunkra a verseny, pedig egy nagyon jó verseny volt.

thumb_raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_5Nagyon tetszett a szervezés, minden rendben volt, mindenki tudta a dolgát és tetszettek a pályák is. Az autóval is minden rendben volt, csak éppen mi hibáztunk! Végül is ez az első hibázásom a 9 év alatt, úgyhogy szerintem ez még belefér. :-) Ha egy hazai futamhoz kellene hasonlítani, akkor azért az mindenképp említésre méltó, hogy kinn kedvesebben bántak velünk, mint itthon szoktak, de szerencsére azért itthon sincs nagy baj!"

thumb_raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_8Célba értek - ráadásul legjobb magyarként - Vavika Tiborék:

"Szerencsére minden szuper volt, az autóval minden rendben volt, a pályák nekünk nagyon tetszettek a magyarok közül mi lettünk az elsők, bár csupán hárman értünk be, de azért megnyertük! :-)

thumb_raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_7Mindennel nagyon elégedettek voltunk. A verseny sokkal emberközelibb volt, mint a hazaiak. Nem volt olyan bürokratikus az egész, minden sokkal gördülékenyebben működött. A hosszú gyors egy nagyon technikás szakasz volt, és mivel én szeretem a murvát, nekem a többivel sem volt semmi problémám, nagyon tetszett az összes gyorsasági szakasz!"

Borbás Szabolcsék bár célba nem értek, a versenyről rosszat ők sem tudtak mondani:

raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_9

"Jól nem sikerült ez a futam számunkra, mivel kiestünk, de a szervezés első osztályú volt és a pályák minősége szerintem jó volt! Amennyiben hazai pályákhoz kellene hasonlítani, akkor azt mondanám, hogy a veszprémitől jobb volt, de a szombathelyitől rosszabb. Egyáltalán nem voltak olyan rosszak ezek az aradi pályák, mint ahogy azt többen a magyarok közül előadták és erre hivatkozva haza is jöttek. 32 embernek adtak lehetőséget arra, hogy itt versenyezzenek. 14-en voltunk lenn, plusz akik hazajöttek. Úgy gondolom, hogyha kapunk egy ilyen lehetőséget, akkor azzal élni kell!  Szánalmasnak tartom ezt a dolgot, hogy sokan hazajöttek, ráadásul mások szerettek volna jönni ide, csak nem fértek be a keretbe… talán épp pont miattuk.

Nekünk az első napi superspecial elég jól sikerült, és itt sikerült egy abszolút 10. időt autózni, majd a problémáink a második napon kezdődtek, amikor eltűnt a váltónkból a hatodik. A negyedik gyorson meg már csak 3. és 4. fokozatunk volt, majd a szervizben már láttuk, hogy ki van lyukadva a váltó. Nagyon sajnáltam, hogy kiestünk, mert a 22 km-es gyorson nagyon szerettem volna menni, mert az tényleg egy igazi, vérbeli ralipálya volt.

raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_10

Teljesen más volt ez, mint egy hazai verseny. Nehéz ezt így elmondani, mert tényleg mindenhol, mindenben segítettek. Például egy körforgalomban, ahol 2-3 sáv ment befelé ill. kifelé, minden beállónál állt rendőr, és amikor meghallották, hogy valami versenyautó jön, akkor leállították a forgalmat, hogy mi normálisan tudjunk menni!

Ami még szintén nagyon tetszett, hogy nem úgy volt, mint nálunk, hogy a díjkiosztó után van parcfermé és óvás, és esetleg add át a kupádat ennek-annak, hanem kinn először van parcfermé, óvás, majd ezután következik a díjkiosztó, és rögtön ezt követően egy sajtótájékoztató az első három helyezettnek. Ami szintén furcsa volt számunkra, hogy majdnem mindenki ott volt a célnál, azok is, akik a nap folyamán kiestek. Lazábban is fogják fel az egészet, például volt aki a céldobogóról lejött és a négysávoson megforgatta az autót. És a kutya nem szólt rá! Nálunk meg simán lelőnék...
"

thumb_raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_11Szintén felemás érzésekkel térhettek haza Bereczki Norbiék is, akik negatívként tényleg csak a saját problémáikat emlegették:

"A körülmények és a fogadtatás 110 %-os volt, viszont a versenyzésünket folyamatosan műszaki hibák zavarták, de még így is azt mondhatom, hogy nagy szerencsénk volt, hogy sikerült célba érni.

Már úgy kezdtünk, hogy az első gyorsasági felénél a jobb első lengéscsillapítónk felmondta a szolgálatot, a szervizpark pedig csak a harmadik gyorsasági után következett, így mi 2 és fél gyorsot mentünk lengéscsillapító nélkül.

Az első gyorson még nem, de az azt követő kettőn utolsó időt mentünk a mezőnyben, kaptunk nagyjából másfél percet, majd azt mondhatjuk, hogy a szerviz után kezdődött nekünk a verseny.

Elkezdtük ledolgozni a hátrányunkat, és egy gyorsot tudtunk menni, amikor észrevettük, hogy nincs második sebességi fokozatunk. Elgondolkoztam rajta, hogy ennek így semmi értelme, ki is akartam állni, hiszen nem volt tétje, nem akartam feleslegesen kínozni az autót, de utólag is azt mondhatom, hogy örülök, hogy hallgattam a többiekre és nem álltam ki, mert egy iszonyatosan jó verseny volt és nagyon-nagy élmény! Nem értékelem jónak az elért eredményt, de a többiek még rosszabbul jártak, hiszen csupán hárman értünk célba a magyarok közül.

raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_12

Hogy milyen is volt a verseny? Kicsit mediterrán! :-) A szabályok, időpontok - számunkra - kicsit furcsán voltak értelmezve és egyszerűen nem vették annyira szigorúan a dolgokat, viszont így is működött minden! Nagyon jól bántak velünk magyarokkal, és ez igaz a rendezőkre és a versenyzőkre is egyaránt. Nem tudok hibát találni a versenyben! Örömmel venném, ha visszatérhetnénk még ide, ha esetleg a magyar mezőny belekóstolhatna ezekbe a pályákba!"

raliul_aradului_-_magyar_szemuvegen_at_13 

Hogy lesz-e esetleg közös futamunk jövőre a románokkal, arról Adamovits Márkot kérdeztem, aki most versenyzői összekötőként tevékenykedett az aradi futamon:

"Hogy milyen is volt ez a futam, arról talán inkább a versenyzőket kellene kérdezni, hiszen ők mondják ki a végső szót. Rendezői szempontból egy nagyon jó verseny volt, nem volt benne csúszás, nem történt semmi olyan, amivel nem kalkuláltak előre a rendezők. A versenyzők is szerintem nagyon jól érezték magukat. Azt gondolom, hogy amiért mentünk, azt kaptuk!

Ha a jövőbe tekintünk már, akkor én mindenképpen azon leszek, hogy jövőre ez az aradi futam egy közös futam legyen. Most már, hogy a versenyzők is elmondták a véleményüket, és nem csak a rendezői oldaláról látom ezt az egészet, azt mondhatom, hogy ez egy minden szempontból jónak ígérkező rendezvény.

Egyelőre még gondolkozom rajta, hogy hogyan lehetne megvalósítani ezt a közös futamot. Lehet arról is szó, hogy egyik nap Magyarországon, a másik nap Romániában versenyezne a mezőny, de ha azt vesszük figyelembe, hogy egy rövid etapos, pörgős versenynek kellene lennie, akkor ezt célszerű lenne csak Romániában lebonyolítani.

Ettől függetlenül természetesen a hazai bajnokság egyik futama lehetne, hiszen unión belül vagyunk, és az FIA szabályai szerint is van arra lehetőség, hogy egy bajnokságon belül két külföldi helyszín is legyen. Majd meglátjuk!
"

Ez a hír most jelenik meg 4689. alkalommal
Share |
2010.09.17-19.
Román Rally Bajnokság 2010
Raliul Aradului
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k