|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Pénzes Zsolttal beszélgettem az RSB ülés és az IB ülés után. Mindenki azt gondolja, hogy áll a munka, várjuk február 21-et, de ugye ez nem így van? Beszélj az RSB ülésen hozott döntésekről. Menjünk végig!
Talán a legfontosabb, hogy van végleges versenynaptár.
A Magyar Országos Rallye Bajnokságot hat futamos lett, míg a Rallye2 Bajnokság 8 futamból áll, a mínuszolásról a 2014-es RVSZ fog rendelkezni. Nem lesz Eger Rallye, Miskolcon kezdődik a szezon március végén. Áprilisban Komlón Rallye2, majd az ORB Fehérváron folytatódik júniusban. Veszprém júliusban, Bükfürdő csak a Rallye2-nek és a murva bajnokisoknak augusztusban, Kassa szeptember elején, október elején Budapest és október végén a Mecsek Rallye zárná a sort.
És még esetlegesen Arad lenne a Murva Kupa része, de ez nem ORB bajnoki futam.
Tavaly a Budapest Rallye volt egy visszatérő futam, idén a Fehérvár Rallye lehetne. Tudsz pár szót mondani a székesfehérvári versenyről?
Nagyon szeretné a város, hogy visszatérjen a rally, egy hosszabbtávú együttműködés keretében. Nagy valószínűséggel ez egy vegyes talajú futam lenne, egyik nap aszfalt, másnap murva. Azt gondolom ez egy nagyon jó kis verseny lehet majd. A pályákról még nem tudunk nyilatkozni, még korai erről beszélni.
Sarkalatos pontnak mondják sokan, szerintem nem az, de mindenképp kérdés: lehet 2014-ben WRC-vel menni a Magyar Rallye Bajnokságban?
Amikor meg lettem választva, akkor a program része volt, hogy kísérletképp visszahoztuk a WRC-ket. Én továbbra is azt mondom, hogy jót tett a rallye-nak, de figyelembe véve a versenyzők és az importőrök kérését, az a döntés született, hogy lehet indulni WRC-vel, lehet vele versenyt nyerni, lehet csoportot nyerni, de az abszolút magyar bajnokságban pontot nem kaphat a WRC-vel induló páros. Így a lehetősége megmarad, hogy láthassanak ilyen autót a nézők, jó rajtszámot fog tudni kapni, aki indul vele, még a versenyt is megnyerheti, locsolhatja a pezsgőt, de az abszolút magyar bajnok nem WRC-vel fog nyerni.
Ezek szerint az R5-ös, RRC-s, S2000-es, R4-es indulók közül fog tudni kikerülni a 2014-es magyar bajnok?
Terveink szerint, de ezt majd az RVSZ fogja véglegesíteni, hogy a WRC-n kívül minden autóval lehet bajnokságot nyerni, gondolok itt akár a P csoportos autókra is.
Ahhoz, hogy tiszta körülmények között, jó szájízzel tudjanak versenyezni az indulók, ahhoz szükséges egy erős, felkészült, de ugyanakkor versenyzőbarát technikai bizottság.
Ebben lesz változás idén?
Erre sajnos nem tudok válaszolni. Minden szakágvezetőnek január 31-én lejár a mandátuma, az ATB, a Felügyelői Bizottság és a Sportbírói Bizottság vezetőjének nem.
Ha lesz egy új Elnökség, akkor majd ők fogják eldönteni, hogy ki és mit vezessen a jövőben.
Az nyilvánvaló, hogy egy jól működő technikai bizottság sokat tud lendíteni a különböző szakágak jövőjén. Az új alapszabály javaslat tartalmazza, hogyan állhat föl egy más formában a technikai bizottság, ami szintén szakágfüggetlen lenne, de a szakágak által jelölt személyekből állna.
Nagyon sok versenyzővel beszéltem, aki az ATB munkája miatt nem indul az MNASz keretén belül.
Ha már ide kanyarodtunk, beszéljünk arról, hogy milyen változások várhatóak a Rallye2-ben!
Évekig olyan autóval lehetett megnyerni a Rallye2 Bajnokságot, ami A vagy N csoportos, kétkerekes és 2000 köbcenti alatti szívómotoros.
Ezt szeretnénk bővíteni 2500 ccm-re. Ugyanígy szívómotoros, kétkerék hajtású és nincs benne szekvenciális váltó, függetlenül attól, hogy A, N, R vagy P csoportos - nyerhetne idén Rallye2-őt!
Természetesen lehet egyéb autókkal is indulni, ahogy korábban is, csak az abszolútot nem lehet megnyerni vele.
Tehát egy R3-as autóval nem lehet Rallye2 bajnoknak lenni, de egy nagymotoros VFTS-el, vagy egy 325-ös BMW-vel, vagy bármilyen autóval, ami az előbb felsorolt kritériumoknak megfelel, lehet?
Igen. Reméljük, hogy így többen választják ezt a bajnokságot és színesebb is lesz a mezőny. Szeretném kihangsúlyozni, hogy indulni bármilyen homológ N, A, R és P csoportos autóval lehet és kategóriát nyerni is!
Tavaly 18 Sprint futamra adtatok ki engedélyt. Idén nőhet ez a szám?
Az északi régióban két futammal többre lesz lehetőség, tehát ott nyolc futam lesz, míg a másik két régióban továbbra is 6-6 futam kerülhet megrendezésre. Így 20 futam lesz a Sprintbajnokságokban.
Jelen pillanatban az a probléma, hogy az Elnökség hozott egy határozatot, ami a mai napig nincs még visszavonva, miszerint 1600ccm-ig lehet indulni ezekben a bajnokságokban.
Nyilván az új Elnökség megalakulásakor ezt a határozatot vissza kellene vonni és egy újat elfogadtatni.
A mi ajánlásunk szerint 2000ccm, szívómotoros, kétkerekes autóval lehetne idén abszolút Sprint pontokat gyűjteni. Akinek ennél nagyobb autója van, az kupában tudna indulni. Aki soha, sehol semmivel nem versenyzett, azokra vonatkozna ez az 1600 ccm-es határ az első esztendejében.
Beszéljünk a Rali-túráról!
Sok embert érint, milyen változások várhatóak? Elküldtük az ajánlásunkat, ami tulajdonképpen ugyanaz volt, amit elmondtunk a Rallye2-re, tehát 2500ccm alatti autók menjenek abszolútban, és akinek ennél nagyobb autója van, az a mezőny végén, teszt jelleggel a Licenszes kategóriába menjen. Erre nem kaptunk választ a Rali-Túra Egyesülettől.
Azóta megjelentek információk, miszerint ők teljesen külön utakon képzelik el a jövőt.
Tavaly a környezetvédelmi engedélyeket az alelnök úr segítségével mi intéztük a túrának is, ahogy a sprinteknek és az ORB futamoknak is. Nyilván innentől kezdve, ha ők külön utakon járnak, akkor gondolom ezeket majd ők intézik maguknak.
Szerintem nem jó irányt választottak, de ez az Ő döntésük.
Volt szó korábban, hogy csak egy márkájú gumival lehet indulni 2014-ben az ORB-ben.
Még nem született megállapodás, de a legutolsó, mindenki által támogatott verzió szerint minden márkának meg kell vásárolni a Szövetségtől egy licensz díjat és akkor lehet ezzel az adott márkával versenyezni az ORB-ben. Ennek a kialakítása még folyamatban van.
A Historic Munkabizottság vezetőjének beszámolójában az állt, hogy külön szakággá szeretnének válni. Ez a dolog hogyan áll most?
Ha Ők ezt továbbra is így gondolják, akkor váljanak külön. Majd az új Elnökség eldönti, hogy ennek van e létjogosultsága vagy sem.
Ha nem válnak külön, akkor természetesen megvannak a Magyar Rallye Bajnokság futamai, ahol tudnak versenyezni, ha külön szakágként szerepelnek, akkor nyilván saját versenynaptárral tudnak előállni.
Tegyük egy kicsit tisztában a licensz dolgokat!
Január 31-ig érvényes mindenkinek a mandátuma és a szervezetek tagsága és a versenyzők licensze. Aki január 31 előtt kiváltja az idei tagságát, az tud majd csak szavazni a Rendkívüli Közgyűlésen és ezáltal, az szólhat bele az idei évbe?
Pontosítsunk! Tehát aki január 31-ig meghosszabbítja vagy kiváltja az MNASz tagságiját azok tudnak szavazni az Elnökségről, illetve hogy milyen szabályok szerint működjön tovább a Szövetség.
A szakágvezetőkről azok tudnak szavazni, akik kiváltották az adott szakágra a szakági licenszüket. Ezt később is meg lehet tenni, de aki január 31-ig nem váltja ki ezeket, azok nem szavazhatnak a februári közgyűlésen!
Tavaly 140 tagja volt az MNASz-nek, ebből kérdés, hogy január 31-ig hányan váltják ki a tagsági viszonyukat, illetve ebből hányan váltják ki a szakági licenszüket.
A tagsági és licensz díjak nem változtak a tavalyi évhez képest, ugye?
A díjtételekbe nincs változás, ezt a mai IB ülésen is megerősítették.
Azt mondtad, hogy január 31-én lejár a mandátumod és az általad vezetett RSB mandátuma is. Gondolom másban is felmerül a kérdés: mikorra várható az idei Rallye Versenyek Szabályai, ami alapján a bajnokság megrendezésre kerül?
Ez egy jó kérdés! Hogy ki lesz február 21-én a Rallye Szakágvezető, azt nem tudom most megmondani. Meg kell várni, hogy kit választanak meg és utána lehet beszélni végleges RVSZ-ről. Ha más lesz, annak nyilván más gondolatok vannak a fejében.
Mi dolgozunk, de nehéz, hiszen január 31-től semmilyen döntést sem tudunk hozni.
Ahhoz, hogy legyen valami folytonosság, ahhoz szerintem látjátok Ti is, hogy nem szabad megállni a munkának.
Mi folyamatosan gondolkodunk, de ez az állandó szavazósdi, visszahívósdi kicsit felőrli az embereket. Ahelyett, hogy azzal foglalkoznánk, hogy mik legyenek a szabályok, milyenek legyenek a versenyek.
Sajnos ez egy ilyen helyzet, nem én alakítottam ki ezt, hosszú évek alatt sikerült ezt a kialakult helyzetet jó pár embernek összehozni.
Az biztos, hogy aki a 2014-es bajnokságban szeretne részt venni és szeretne úgy részt venni, hogy elmondhassa, volt egy kis beleszólása a dolgokba, annak január 31-ig MNASz tagságit kell váltania és az egyesületének licensszel kell rendelkeznie az adott szakágra.
Így van! És függetlenül attól, hogy kire és mit szavaz, aki szeretne ebbe részt vállalni és nem csak bekiabálni, vagy az interneten írogatni, annak január 31-ig MNASz tagnak kell lennie, ill. szakági licensszel kell rendelkeznie!
Ez a hír most jelenik meg 19906. alkalommal
![]() |