SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Rallye Sprint Bajnokság 2008
Évadnyitó és Tesztverseny egyben
2008-02-29
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
774022820
Napi oldal:
73480
Jelenleg:
743
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A sorozatok közül a Rallye Sprint Bajnokság kezd elsőként, március közepén. Az egyik szervezővel, Markó Tiborral beszélgettünk az idei évről, tervekről, újításokról, és az első versenyről, a RAPID MOTORS Kupáról.

- Néhány dolog változik idén, ami a szabályokat illeti. Mik ezek?
- Több, apró szabályváltozás mellett, talán a legfontosabbak a következők:
2008-tól teljesen nyílttá válik a bajnokság, így ha csak egy versenyen is indul, és pontot szerez a versenyző, automatikusan felkerül a ponttáblázatra. Szintén fontos változás, hogy eltöröltük a "minuszolás" intézményét, így minden lebonyolított verseny eredménye beleszámít az év végi értékelésbe. Örök probléma - minden bajnokságban - a lassító rombolás, és annak szabályozása. Ezen a téren visszatérünk az eredeti szabályhoz, azaz, ha a versenyző vétlen, nem kap büntetést, amennyiben viszont a ténybírói jelentés alapján megállapítható a szándékosság, jár az időbüntetés.


A bajnokság versenynaptára

- De nem csak szabályok változtak, hanem ahogy az elmúlt években, úgy idén is, új pályákra is számíthatnak a versenyzők, és természetesen a nézők…
- Igen, ráadásul nem is akármilyen pályákra! Több új helyszínünk lesz, mind-mind nagy múlttal rendelkező, kiemelt sportszakmai értéket képviselő igazi rali pálya. Kurd - Mekényes, egy Mecsek Rallye-s gyorsasági, amit talán dr. To Run Frigyes tett ismertté (nem kicsit esett ott Frici) egy egészen egyéni ritmusú, tempós aszfaltos gyors a maga 8 kilométerével, és aszfaltváltásaival kifejezetten izgalmas. Első ízben versenyezhet idén a Rallye Sprint Bajnokság mezőnye a híres-hírhedt Alsómocsolád - Kisvaszar közötti nyolc kilométeres, nagyon komoly erdészeti úton, júliusban. Aztán ott van Árpádtető, amit gondolom, nem kell senkinek különösebben bemutatni, a Mecsek Rallye-k egyik legismertebb pályája, itt két irányban fognak versenyezni. A Bakonya környéki utakat szintén a mecseki verseny tette ismertté, itt egy versenyen belül három pályát kell majd teljesítenie a mezőnynek, és végül, de nem utolsósorban itt az első verseny helyszíne Orfű, ami szintén a Mecsek Rallye egyik gyorsaként vált népszerűvé.

- Ha már az első versenynél tartunk: a verseny ideje? És mikor van a nevezési zárlat?
- A verseny hivatalos neve: Rapid Motors Kupa, és március közepén, 15-16-án kerül lebonyolításra. Az előnevezési zárlat március 10-e, de természetesen a helyszínen is lehet nevezni. Minden részlet megtalálható itt a duenhu-n, úgy mint: kiírás, nevlap, végrehajtási utasítás.


Rapid Motors Kupa
Orfű, 2008. március 15-16.
versenykiírás
nevezési lap
I.sz. végrehajtási utasítás

- Rövidesen rajtol az Országos Rallye Bajnokság is…
- Így van! Szándékosan választottuk ezt az időpontot (március 15-16.) az első versenyünknek, hiszen így az egri ORB verseny előtt, az "első" és "másod" osztályú versenyzők is tesztelhetik autóikat biztonságos, profi körülmények között. Az sem mellékes, hogy mindezt egy olyan pályán, ami nem ismeretlen számukra, hiszen a Mecsek Rallye-n versenyeztek már itt. A pálya minősége, és ez a verseny tökéletes lehetőség az aszfaltos beállítások kikísérletezésére.

- Vannak olyanok, akikről már most tudni, hogy ott lesznek?
- Igen, a főszereplő "sprintes" mezőnyön kívül lesznek például nagy autóink, gondolok itt WRC-re, N4-esre és R3-ra, akik látnak fantáziát ebben a teszt lehetőségben. És ha már a "nagyoknál" tartunk, engedd meg, hogy kiemeljem a Rallye Sprint Bajnokság mezőnyéből a tavaly életre hívott N csoportot. Az ötlet Balatonyi Árpitól (szintén a soroat szervezője) és Novák Tamástól származik. Ez az "N" nem összekeverendő a "nagyralis" "N" csoporttal! Sokkal inkább a '80-as évekre, elsősorban a Rallye2-re és a széria Ladákra kell gondolni! Már most látni, hogy nagyon komoly mezőny alakul az idei évben, olyan gyönyörű "N"-es autókkal, amikről enni lehet. Ahogy említettem, elsősorban a méltán népszerű Ladák alkotják a csoportot, de akadnak más típusok is. A komolyságra jellemző, hogy a csoportnak önálló Technikai szabályzata van, hogy az autók valóban "N"-esek legyenek, és már most is akad olyan csapat, akik a megjelenésre is nagy hangsúlyt fektetve egyforma "ruhába" öltöztették autóikat. Kellemes élmény lesz ez mindenkinek, versenyzőnek, nézőnek egyaránt, s főleg azoknak a nézőknek, akik még emlékeznek azokra a "békebeli időkre".

- Milyen minőségű, és merre kanyarog majd a pálya?
- A gyorsasági nagyon jó minőségű aszfalt felületű. Orfűről indulnak, Remeterét irányába, majd egy jobbossal tovább Abaligetre, aztán ismét Orfűre, ahol még a belterületen is kocsiznak egy kicsit, így teszik meg a nyolc kilométert, és a strandnál lesz a vége a gyorsnak. Öt gyorsasági szakasz szerepel a programban, nem fogunk unatkozni, abban biztos vagyok!

- Győzz meg! Miért érdemes 2008-ban a Rallye Sprint Bajnokságot választani?
- Remélem, hogy az elmúlt közel tíz esztendő megfelelő referencia. A sorozat több szempontból is úttörő szerepet töltött be a rali első lépcsőjeként. Szintén a komoly múltnak köszönhetően garantáltan a legerősebb "amarőr"(?) mezőnnyel számolhat az a versenyző, aki a versenyeinken elrajtol. A pályákat - a versenynaptárt - talán nem kell külön kommentálnom, a helyszínek magukért beszélnek. Akit a versenyzésből csupán a serlegszerzés könnyű lehetősége érdekel, az csalódni fog. Aki viszont azért versenyez, mert szereti az első rangú pályákat, a színvonalas versenyeket, és az egy-egy helyezésért, pontokért, és ha úgy alakul, természetesen a serlegekért folyó sportszerű és kiélezett küzdelmet, idén is otthonra talál ebben a sorozatban.

 


 

Ez a hír most jelenik meg 4447. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k