Rallye Sprint Bajnokság 2009
információk
2009-01-29
információ • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
807647840
Napi oldal:
21965
Jelenleg:
1039
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

 

Letölthető dokumentumok:

2009-es Rallye Sprint Bajnokság ALAPKIÍRÁSA

A bajnokság tervezett VERSENYNAPTÁRA

TECNIKAI ELŐÍRÁSOK, SZABÁLYOK

TECHNIKAI KIEGÉSZÍTÉS A-1,6 kategória részére

TECHNIKAI KIEGÉSZÍTÉS N1 kategória részére

2009-es Rallye Sprint Bajnokság DÍJTÉTELEI




Rallye Sprint Bajnokság 2009 -
Évadnyitó és Tesztverseny egyben

A rali sorozatok közül idén is a Rallye Sprint Bajnokság indul elsőként, március közepén. Az egyik főszervezővel, Markó Tiborral beszélgettünk az idei évről, tervekről, újdonságokról, és az első, orfűi versenyről.

- Úgy értesültem, hogy Rallye Sprint Bajnokság az idei évben is tartogat meglepetéseket, újdonságokat versenyzőknek, s nézőknek egyaránt.
- Fontosnak tartjuk, hogy minden évben előrukkoljunk valami újdonsággal. Szerencsére ebben a szándékunkban partnerek segítőink, rendezőink és természetesen a versenyzőink is. Minden versenyévad végén több alkalommal tartunk ötletbörzét, ahol a legkülönbözőbb ötletek látnak napvilágot, melyekből rendre megvalósítunk, a szabályokba építünk párat.

A Rallye Sprint Bajnokság továbbra sem kínál mást, mint egy eredeti ötletekre épített, profin szervezett, és kitűnő, valódi múlttal rendelkező pályákon bonyolított bajnokságot az ország legerősebb sprint mezőnyével. A visszajelzések alapján hozzánk ezért járnak a versenyzők. Versenyezni. Nem egy tál ingyen levesért, és nem a másodlagosan, silány módon megvalósított lopott ötletekért. 

Az idei év legnagyobb újdonsága egy új kategória életre hívása. A kategória neve: A-1,6, jelentése, küldetése: közel azonos teljesítményű, de nem széria autók versenyeztetési lehetőségének megteremtése egy kategóriában. A kategória technikai szabályzata sok minden változtatást lehetővé tesz a technikákon, de száműzi az úgy nevezett "űrtechnikát", azaz már rég nem utcai, de mégis ütőképes, versenyzésre fejlesztett alkatrészekkel szerelt, tuningolt autók kapnak itt lehetőséget, egy önálló kategóriában. A versenyzők ötleteire épített kategória is az idei első versenyünkön mutatkozik be. A visszajelzések alapján már az idei évben is szép számú A-1,6 képviselővel bővül a Rallye Sprint család.

Talán kevésbé szorosan kapcsolódik a bajnoksághoz, de egy új lehetőség is kínálkozik az idei évben. A Rallye Sprint Bajnokság egyik szervezőjeként a Marco Racing Team lehetőséget kíván biztosítani a sorozatban indulók számára, hogy egy egyedi, kedvezményes konstrukcióval belekóstolhassanak a "nagy" versenyek hangulatába. A csapatomhoz köthető Baranya Kupa (R2 és RTE OB) futamon adunk lehetőséget néhány sprintes versenyzőnknek, hogy egy külön a számukra életre hívott kategóriában elindulhassanak a versenyen, ahol 3 különböző pálya (Kisvaszar, Árpádtető és Zobákpuszta), és sok-sok versenykilométer vár rájuk. 

- De nem csak szabályok változtak, hanem ahogy az elmúlt években, úgy idén is, új pályákra is számíthatnak a versenyzők, és természetesen a nézők…
- Igen, ráadásul nem is akármilyen pályákra! Több új helyszínünk lesz, mind-mind kiemelt sportszakmai értéket képviselő igazi rali pálya. Kezdjük elölről:

Orfű:  nálunk tavaly debütált, a Mecsek Rallye népszerű pályája, 8km tökéletes minőségű aszfalt, gyönyörű környezetben, az idei évben Prológgal. Fontos kiemelnem, hogy az időpontja okán kitűnő teszt lehetőség a Rallye1, és a Rallye2 versenyzői számára az egri nyitány előtt.

Vajszló: VADONATÚJ HELYSZÍN! A helyiek példátlan hozzáállásának köszönhetően itt egy mini OB-t tudunk lebonyolítani versenyközponttal, parc fermé-vel, prológgal, szombat esti "rally party"-val, és egy remek 8,5 km-es aszfaltos pályával, mely több lakott területet is érint. Fergeteges hétvégének ígérkeznek a vajszlói Rallye Sprintes napok.

Magyarbóly: több évre visszavezethető a település és a bajnokság kapcsolata. A fogadtatás itt is kitűnő, remek hangulat és egy lakott területen kialakított pálya várja a versenyzőinket idén is. 

Kurd: sok éve szerepel a programban ez a 7,1km-es aszfaltcsík, amely mindazonáltal, hogy tempós, egy pillanatnyi nyugalmat sem garantál a versenyzőknek, van kormányozni való gazdagon. A kitűnő adottságokkal rendelkező pálya, idén sem okoz csalódást.

Bakóca: a kevés nem szilárd burkolatú versenyek egyike, amely az elmúlt esztendőben komoly változásokon esett át és elnyerte az "Év Versenye" címet. A 6 km-es pálya jó minőségű föld és murva keveréke, kifejezetten nézőbarát, és a szombat esti hangulat sem utolsó.

Árpádtető: MEGÚJULT HELYSZÍN! A sorozat talán legpatinásabb rali pályája. Mit is mondhatnék erről? Árpádtető, az Árpádtető. Az idei évben picit hosszabb lesz a gyorsasági, ami 6-ról 10km-re nyúlik. Igazi bevállalós verseny ínyenceknek.

Tolna megye: MEGÚJULT HELYSZÍN! Pár év szünet után térünk vissza Tolnába. A pontos helyszín egyenlőre titok, de annyit elárulhatok, hogy az aszfaltos pálya 100%-ig lakott területen kerül kialakításra, és a helyiek vendégszeretetében idén sem fogunk csalódni. …és hát azok a szombat esték …

Nagypall: VADONATÚJ HELYSZÍN! Nagypall és Geresdlak között tekereg a 8km hosszúságú aszfaltos pálya. Sportszakmailag szuper lehetőség, finom falat a Rallye Sprint étlapján! Remélhetőleg hosszú távon műsoron maradhat.

Bakonya: szintén klasszikus. Ismertségét a Mecsek Rallye-nak köszönheti, és szerencsére már több éve szerepel a Rallye Sprint programjában is. A több mint 7km-es pálya két irányban is megrendezésre kerül. Van itt minden, mi ralis szem-szájnak ingere: kanyar hátán kanyar, és végsebességgel utazás is.

Királyszentistván: a sorozat veszprémi helyszíne. A pályát a Veszprém Rallye-k tették ismertté, naggyá. Vegyességében rejlik értéke, hiszen az egészen szűk visszafordítóktól, a tempós, sokadikos murvás kanyarokig minden található benne, és novemberi időpontjának köszönhetően az időjárás is megtréfálhatja a versenyzőket. Mindazonáltal kitűnő teszt lehetőség a Mikulás Rallye előtt.

- Ha már az első versenynél tartunk: a verseny ideje? És mikor van az előnevezési zárlat?
- 2009. március 14-15-én kezdünk Orfűn, ahova a főszereplő sprinteseinken kívül szeretettel várunk minden felsőbb osztályból (R1, R2) érkező versenyzőt is. Az előnevezési zárlat: 2009. március 06. Ha valaki erről lecsúszna, a helyszínen is lesz lehetősége nevezni. A verseny hivatalos dokumentumai (úy mint: kiírás, nevlap, végrehajtási utasítás) rövidesen elérhetőek lesznek a neten.

- Rövidesen rajtol az Országos Rallye Bajnokság is…
- Így van! Szándékosan választottuk ezt az időpontot a sprint évadnyitójának (március 14-15.), hiszen így az egri ORB verseny előtt, az "első" és "másod" osztályú versenyzők is tesztelhetik autóikat biztonságos, profi körülmények között. Az sem mellékes, hogy mindezt egy olyan pályán, ami nem ismeretlen számukra, hiszen a Mecsek Rallye-n versenyeztek már itt. A pálya minősége, és ez a verseny tökéletes lehetőség az aszfaltos beállítások kikísérletezésére.

- A tavalyi tapasztalatok alapján akad, akiről már most tudni, hogy ott lesz?
- Tavaly többen szerepeltek nálunk teszt jelleggel, többek között két WRC Vizin Laci bácsival és Turi Tomival, valamint akadt N4-es Subaru Zsíros Gabival, R3-as Honda Hering Gyulával és A6-os 206 is Wágner Györggyel. Várhatóan az idén is lesz WRC, és további "nagyobb" autók, egyelőre ennyit tudunk.

- Milyen minőségű, és merre kanyarog majd a pálya?
- A gyorsasági nagyon jó minőségű aszfalt felületű. Orfűről indulnak, Remeterét irányába, majd egy jobbossal tovább Abaligetre, aztán ismét Orfűre, ahol még a belterületen is kocsiznak egy kicsit, így teszik meg a nyolc kilométert, és a strandnál lesz a vége a gyorsnak. Öt gyorsasági szakasz szerepel a programban, nem fogunk unatkozni, abban biztos vagyok!

- Győzz meg! Miért érdemes 2009-ben is a Rallye Sprint Bajnokságot választani?
- Remélem, hogy az elmúlt egy évtized megfelelő referencia. A sorozat több szempontból is úttörő szerepet töltött be a rali első lépcsőjeként. Szintén a sorozat komoly múltjának köszönhetően garantáltan a legerősebb sprint mezőnnyel számolhat az a versenyző, aki a versenyeinken elrajtol. A pályákat - a versenynaptárt - talán nem kell külön kommentálnom, a helyszínek magukért beszélnek. Tartom, amit tavaly év elején vallottam, azaz, akit a versenyzésből csupán a serlegszerzés könnyű lehetősége érdekel, az csalódni fog. Aki viszont azért versenyez, mert szereti az első rangú pályákat, a színvonalas versenyeket, és az egy-egy helyezésért, pontokért, és ha úgy alakul, természetesen a serlegekért folyó sportszerű és kiélezett küzdelmet, idén is otthonra talál ebben a sorozatban. Miért versenyezne bárki is másodrendű, színvonaltalan tucat versenyeken, ha adott a lehetősége a legjobbat, a Rallye Sprint Bajnokságot választani?


 

Ez a hír most jelenik meg 5954. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k