Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Rallylegend - ha csak egy verseny, akkor ez legyen az!
Keleti Pityukát lenyűgözte a Rallylegend! Itt az élménybeszámolója!
2022-10-26
élménybeszámoló • Ifj Keleti Pityuka
h i r d e t é s
Összes oldal:
684359443
Napi oldal:
19442
Jelenleg:
888
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

 

rallylegend_-_ha_csak_egy_verseny_akkor_ez_legyen_az_1
 Hét éve készültem rá, az élet nehezen adta meg, mindig közbe jött valami, másik verseny, COVID, éppen csak meteor becsapódás nem, de az idén eldöntöttem, bármi is lesz elmegyek a Rally Legendre. Nem kevés előkészület, pénz gyűjtés, és szervezés előzte meg az októberi hétvégét. Szegény párom, ahogy közeledett a nagy nap, az indulás napja, velem annál kevésébé lehetett bármi másról is beszélni. Mondjuk ez már megszokott számára :) 

 

Eljött hát a kedd, végre elindultunk. Szerintem a létező legjobb csapatot fogtam ki: Feri, Martina, Bálint, Balázs, Cipo, Sztrucsi, valamint Anett és Ákos személyeiben. Igazi jókedvű társaság volt a miénk, már a kifelé vezető ezer kilométeres úton is záporoztak a poénok, na meg persze a nevek, és az autók, kire és mire érdemes odafigyelni. Természetesen Kalle és a régi Toyota randiját vártuk a legjobban, de azért Miki Biasion, Markku Alén és régi pajtása 037es Lancia - amivel anno a világbajnokságon mentek-  szintén felspannoltak minket. Az örök kedvenc Kelly és Diana mellett. Na és persze jó nagy magyar zászlókkal készültünk a mieinknek.

 
A kedd éjjelből szerda délután lett mire kis csapatunk megérkezett Riminibe. Gyorsan átvettük a szállásunk, meglepetésemre a recepción maga Károly bácsi ült a Frakk a macskák a réméből teljes életnagyságban. Elfoglalta mindenki a szobáját aztán persze futás a tengerpartot megnézni. Meg persze lehívni egy jó fröccsöt, gondoltuk mi. Igen ám, de délután szieszta idő van, szóval este hétig te ne akarj inni semmit. Na jó, akkor irány a szervizpark. Ahol már ekkor ment a nyüzsgés.
 
Gyerekek, ha csak életetekbe egy versenyre mentek már csak el, az ez legyen. Persze itt sem tökéletes minden, de a látvány. Megérkezünk kiszállunk a buszból kinézünk oldalra és „tádámm” egy echte gyári Martinis Lancia. Épp akkor matricázták a srácok, de az egész Legendre jellemzően tök kedvesen fogadtak minket és hagyták, hogy körbe járjuk a gépet. Épp kezdtem volna levegőt kapni, amikor Cipo jelezte, hogy az épület mögött két Prodrive-os BMW M3 pihenget. Csak úgy szépen nyugodtan lerakva magukba. Készek voltunk teljesen. És még csak szerda délután volt. Sajna az idő rendesen pörgött, estére járt, így döntésünk az lett, hogy megvesszük a jegyeket majd keresünk egy éttermet Riminibe, mert a csapat közelített az éhhalálhoz. Estére már dübörgött az élet Rimini utcáin, úgyhogy jöhetett az Aperol Spritz, a Hugo, a Prosecco, a pizza és az egyéb tutiságok. Meg végre egy kiadós alvás.
 
Csütörtökön délelőtt irány a szervizpark. Nem akarok nagy szavakat használni, de nem tudok mást írni. Megkönnyeztem. Gyerekkorom hősei, vagy azok autói egy csapásra ott voltak előttem. Maga a mennyország. Még mielőtt bemész a szervizbe egy komplett utca tele shopokkal, ahol a DVD-től kezdve a párnán át a sportkormányig mindent tudsz venni, ami autós, autósportos vagy rallys. Húznom is kellett a féket a pénztárcán rendesen, nekem aki gyűjtő is vagyok, hogy ne hozzak el mindent és verjem magam életre szóló adósságba! :) Belépve az autók közé aztán, tényleg nem tudod, hová is nézz. Belépsz a kapun baloldalt egyből a Legend hivatalos shopja. Megint pár Euroval kevesebb vagy. Aztán Lancia 037 hegyek, elsétál Miki Biasion kedvesen int a kamerádba. Elfordulsz jobbra, ott a Toyota standja és épp Juha Kankkunen beszélget Jari Matti Latvalával. A nézők meg, mint egy rock koncerten, csápolnak, hogy egy egy szerencsés közülük autogrammot kapjon. Teljes őrület. 
 
Kis csapatunk több részre szakadt, mi Cipoval elindultunk megnézni a többi autót. Egy R5-öst már észre sem veszel, annyi látnivaló van. Egyszer csak Carlos Sainz egykori Ford Escort WRC-je a maga Repsolos festésével nézett velünk szembe. Mögötte egy a legendás Pikes Peak hegyiversenyre épitett S1-es Audi, amit épp akkor terveztek melegíteni. Az mellett meg Alister McRae egykori Hyundai Accent WRC-je 2000-ből. Felettük pedig a legelső 001-es sorszámú Subaru WRX és Richard Burns 2001-es San Remo rallys Subaru WRC-je. Igen, ugyanazt mondtuk, amit te most a monitor előtt. Hú-val kezdődik... Közben összetalálkoztunk DuEnnel is, ezt láthattátok is videoblogban. A nagy melegre való tekintettel lecsúszott pár pohár hideg sör is, begyűjtöttük a szuvenyír posztereket, képeslapokat is. Kifelé menet beköszöntünk még Merencsics Árpiéknak, megsimogattuk a VFTS-t. Aztán Cipot kitettük a körforgalomban foglalni a helyünket, mi pedig visszamentünk a szállásra pár dologért, hiszen este Time Challange néven amolyan prológ jellegű mókán már élesbe láthattuk a mezőnyt. A magyar rallyongók mindig egymásra találnak. Így volt ez most is, Kurucz Krisztiánék lelkes kis csapata mellé csapódtunk és együtt szurkoltuk végig az estét. Ezúton is köszönet nekik, hogy foglalták nekünk a helyet! Volt, akinek már itt véget ért a verseny, sajnos a spanyolok kocka Galantját, sikerült lezúzni hátsó ajtótól visszafelé, így számukra ennyi volt a hétvége. Az egész mezőny nagyon oda tette magát, de Kelly a Forddal és Battistoli a fekete Lanciával különösen. Sajnos az egész Legendre érvényes, hogy rettenetesen az éjszakába vagy inkább hajnalba nyúlnak a gyorsok, így ennek csak a felét néztük meg. Fontosabbnak tartottuk a pénteki shakedownra való időben érkezést.
 
Péntek reggel a már legendás kihordásos S kanyarokba néztük a shakedownt. Elképesztő brutális tömeg, őrült szurkolók. Végre világosban is láthattuk a mezőnyt. Kalle jött egy ismerkedőst. A két rallycrossos Audival induló Andersson és Veiby viszont rendesen oda tettek minden kört. A magyarok is jókat szaladtak, különösen Boroznakiék és Dudásék rakták oda a nézőknek. Akadtak megpörgések is szép számmal, előttem például az egyik olasz páros Martinis Lanciája pörgött, valamint egy szürke 106 Maxi járt árkot. Elképesztően autóztak Subiék a Forddal, végig keresztben. a publikum őrjöngése közepette. A shakedown után irány vissza a szállásra elemózsiás táska feltöltése egy kis pihenés és irány a San Marino-i vár, ahol az éjszakai gyorsokat rendezték.
 
Három órával a rajt előtt már akkora dugó volt, hogy autóval képtelenség volt megközelíteni a helyszínt, így mi is leraktuk az autót egy parkolóba és onnan a várba libegővel folytattuk utunkat. Gyönyörű látvány maga a vár és a kilátó is, ami ott van, és ahol egyébként a gyors végi gyűjtő is kialakításra került. Ehhez persze át kellett jönnie a mezőnynek a vár szűk kis utcáin, ami önmagában is elképesztően gyönyörű látvány volt. Jómagam is, miután már három órával a rajt előtt csak a célegyenesben kaptam helyet, inkább elment etapot nézni. És nem bántam meg! Az etapon közlekedő autók a várban többször megálltak üdvözölni a nézőket, így egész közelről meg lehetett csodálni őket. Leírhatatlan az az érzés, amikor alig pár centire tőled a vár szűk utcácskáin gördülnek le a Lanciák, Subaruk, WRC-k. Aztán persze a várfalról fentről nézve az alattunk elhaladó autók, és azok hangjai is mesebeli érzést keltenek. Látványból ezúttal sem volt, hiány Battistoli ugyanis megforgatta a célkanyarban a Lanciát, és Boroznakiék is alaposan körbe néztek a Predátorral. Sajnos a magyarok közül Nagy Tomiék BMW-je, amivel a shakedown alkalmával elkárpáztatták a közönséget, technikai gondokkal küzdött, és az egyik Autobianchi is előttünk állt félre műszaki hibával. Kisebb balhé is kialakult amikor a két cseh Škoda érkezett, akiknek az út széléről füstölővel akartak csápolni a rajongók, ám ezt a helyi rendezők és rendőrök finoman szólva nem díjazták. Persze ismét összefutottam magyarokkal, Sebestyén Lackó barátomékkal, akikkel jól elsztoriztunk. A késő éjszakai, és ismét hajnalba torkolló második kört nem vártuk meg, inkább rá pihentünk a szombatra.
 
Szombat és vasárnapra ugyanaz volt tervben a „THE LEGEND” nevű körgyors, vagy a gyártelep (ja bocs, az Királyszentistván), ki hogy hívja. Ahogy írtam is, sajnos a legendnek elég fura időterve van, így ez a nap is sötétbe, éjszakába torkollt, így az volt a tervünk, hogy a délutáni gyorsot nézzük meg, ami még nagyrészt világosban zajlott, majd ismét megpihenünk egy étteremben, vasárnap úgyis látjuk még a komplett mezőnyt kétszer. Mondani sem kell itt is megtaláltuk honfitársainkat, így a domboldal teteje magyar zászlókkal lett teletűzdelve. Helyünk a lehető legtutibb volt, hiszen az ugratóval szemben a „szalmabálás sikán”-nál telepedtünk le. Betétfutamokkal indult a program előbb a Lancia 037 majd a Subaru parádé következett, ahol az autók konvojban, sokszor pörögve forogva mentek pár kört. Majd jött az egykori VB-n is sűrűn induló pilóta Riccardo Errani (aki anno Szabó Gergőt feltartotta Montén 2003-ban egy Corolla WRC-vel.) fia, aki egy méreg erős drift Ford Mustanggal kápráztatta el a közönséget. Majd következett az igazi katarzis. Diana és Kelly egymást kergették, a közönség persze tombolt, erről Feri barátom felvételeit már megnézhettétek. Kalle pedig elképesztő módon rajzolta a Toyotával, úgy, hogy saját édesapját Harryt kergette, aki a már említett Burns-féle Subaru WRC-vel repesztett. Látványos autózásból nem volt hiány, Zippo, aki most nem a Mecsek rallyn látott Audit, hanem egy Subarut terelt, mindenhol kézifékkel fordult, ahol csak lehetett. Subiék sajnos technikai hiba miatt nem jöttek ezen a napon, de Bujdos Mikiék helyettük is rakosgatták keresztbe a Fabia R5-öt. A mezőny végén érkezett a legenden már híres-hírhedt kis Polskis olasz páros, akik megmutatták, hogy a lassitó bálái között is át lehet menni, csak kellően kicsi kocsi kell hozzá. 

rallylegend_-_ha_csak_egy_verseny_akkor_ez_legyen_az_2
 
Vasárnap nagy örömömre végre egy rendes versenynap várt ránk, világosban. Ezúttal az ugrató feletti kifelé dőlős balos kanyart céloztuk meg, mint lehetséges tuti helyet. És jól is döntöttünk. Ismét kitettük magunkért szurkolás terén, mi Cipoval a domboldalon, Feriék velünk szemben (DuEn videóján láthatjátok is őket), buzdítottuk a srácokat. Kalle ismét brutális volt, mindkét körben, de ezúttal ez a mezőny nyolcvan százalékára elmondható volt. Vasárnap mindenki odatette magát. Subiék oltári showt csináltak, de rajtuk kívül még vagy tízen forgatták meg a nézőknek a verdát. Voltak kevésbé szerencsések, mint Ari Saxbergék, akik a második körben az ugratót elvétették és a bálákhoz csapták a Fabia R5-öst. Ha már Škoda, Köbli Karesz és Szilágyi Misi Felicia Kit-Carja brutálisan szólt, igazi élmény volt hallani egy ilyen gépet. Eszünkbe juttatta a magyar bajnokság régi időit, mikor még Floch, Fülöp Rajmund, Szelep és sokan mások ilyen gépeket tereltek. A Ladásaink se spóroltak, Tóth Attiláék, Boroznakiék és Dudiék is rajzolták szépen, tomboltak is a nézők és nem csak a magyarok. A mezőnyben amúgy is szép számmal voltak Kit-Carok, volt 106 Maxi, Saxo és a nagy kedvenc Renault Megane Maxi , amiből az egyik Paolo Andreucci, a másik pedig Jean Ragnotti egykori autója volt. Azért volt, akinek itt sem adta ki. A Rallycross Audival Veiby forgott meg előttünk és éppen csak nem csúszott fel a partoldalra. Ugyanitt sikerült majdnem egy S4-es Lanciát is a betonfalhoz vágni, ami finoman szólva sem lett volna olcsó. Kisebb nézői rendbontás ismét volt, ami miatt kigyulladt a domboldal, az egyik Paolo Dianát buzditó társaság dobott be egy füstölőt, ami kigyújtotta a füvet. Én nem javaslom senkinek, hogy ilyesmi pirotechnikai dolgokkal járjon versenyre. Egyfelől zavaró a versenyzőnek, a fotósoknak és nem kicsit balesetveszélyes. Semmi szükség rá versenyeken, tartsuk meg szilveszterre! 
 
A vasárnapi nap végén, még egyszer elmentünk a várba, majd este egy étterembe és hétfőn útnak indultunk haza. Rengeteg dologról írhattam volna még, egy könyvet lehetne írni csak a hétvégéről, és persze vannak top secret sztori, én megpróbáltam a legfontosabb momentumokat kiemelni. KGT barátom mondta a verseny előtt, hogy ha egyszer kijutok, mindig vissza fogok vágyni. És ez így is van, már most azon jár az agyam, hogy jövőre mindenképp ismét el szeretnék jutni, lehetőleg ezzel a társasággal akikkel most, mert baromi jó csapat voltunk Azoknak a kedves olvasóknak, akik még nem voltak Rally Legenden csak azt tudom mondani, hogy vágjatok bele, spóroljátok össze és menjetek ki, mert ezt látni kell. Persze ott sincs kolbászból a kerítés, vannak kisebb nagyobb hibák a rendezésben, de összeségében olyan átfogó rally törtenelemórát kap, aki elmegy, amit máshol sehol.
 
Köszönöm, hogy elolvastátok!
 
 
 
 
 
 
 
 
Ez a hír most jelenik meg 2080. alkalommal
Share |
2022-10-16
San Marino • külföldi rally
2022.10.13-16.
külföldi verseny
Rallylegend 2022
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k