2018-ban indult a Peugeot magyarországi képviselete és az MNASZ Rali szakágának közös kezdeményezése alapján létrehozott Peugeot Rally Cup Hungary kupasorozat. Minden évben népszerű volt a pénzdíjas kupa, de a 2023-as esztendő hozta el az igazi áttörést: 14 versenyzőpáros regisztrált és a Székesfehérvár Rallye-n, az idei murvás szezonnyitón tizenegy legénység állni majd rajthoz.
A Peugeot Kupa eddig is sikeres volt, hiszen folyamatosan 5-7 indulót adott a magyar mezőnynek. A Tagai Racing Technology technikai hátterével fémjelzett kupasorozat idén szintet lépett. A régiek mellett sok új indulóval, rutinos versenyzőkkel és első éveit taposó tehetségekkel vág neki hatodik szezonjának a Peugeot 208 Rally4-es autókkal induló márkakupa.
A kétszeres bajnok, Hangodi-Bunkoczi páros az Európa-bajnokságban folytatja a versenyzést, de a kiválásukkal nem lettek kevesebben a jelentkezők.
Trencsényi Vince évek óta sikeresen szerepel a Kupában. Idén Patkó Gábor fogja diktálni az itinert. A tavalyi ezüstérmes célja, hogy idén még fényesebb eredménnyel zárja a sorozatot.
Berta László 2022-ben indult először a Kupában és nagy meglepetésre a bajnoki cím sem lett volna elérhetetlen számára. Egészen az utolsó futamig harcolt navigátorával Császár Lászlóval. Berta nagyon várja a szezont és örül az új ellenfeleknek. Ahogy a pilóta fogalmazott: „nyomni fogom, hiszen van az autón CASCO!”
Vogel Adrien, az év női autóversenyzője cím győzteseként, méltó ellenfele a fiúknak. Maricsek Miklós rutinos navigálására támaszkodva idén egész szezont tervez és nem csak a kupában, de több külföldi versenyen is indulni szeretne a Peugeot 208 Rally4 versenyautójával.
Viszló Csaba tavaly bordatöréssel végződő balesetet szenvedett a pécsi futamon, de mivel nagyon szeret versenyezni, mindent megtett azért, hogy minél hamarabb versenyautóba ülhessen, így év végén már sikerült újra kipróbálnia magát. Idén Szegedi Máté fogja neki diktálni az itinert és mindketten azon lesznek, hogy egyre jobb eredményeket érjenek el.
Csoma András évek óta állandó szereplője a Kupasorozatnak. Rutinos navigátorával, Radó Istvánnal idén is minden futamon részt fognak venni. A pilóta egy meglepetéssel kedveskedett a szezonnyitón 60 éves, többszörös bajnok navigátorának: a Székesfehérvár Rallye-n Radó István fogja vezetni a versenyautót, ami erre a futamra a raliszakág döntése alapján megkapja a 60-as rajtszámot.
A Peugeot Kupa újoncai közül sem kell mindenkit bemutatni a nagyközönségnek, hiszen a Nagy Mátyás – Németh 16V Péter párost is évtizedek óta láthatjuk valamilyen versenyautóban. Matyi elmondta, hogy elege lett a folyamatos autóépítgetésből és szeretne idén önfeledten versenyezni, igazi gyári versenyautóba ülve. Nagyon bízik a technikában és bár sosem ült még elsőkerekes autóba, nagyon várja a szezont.
Családi csata is várható a Kupán belül, hiszen Németh 16V Péter fia, Németh 8V Péter is Peugeot-ba ül és édesapja, valamint a többi kupás ellen harcolnak majd idén Späth Szabolccsal. ’KisSzelep’ 2020-ban kezdte a versenyzést, tavaly Nagy Matyihoz hasonlóan ő is összkerék-hajtású autóval szerepelt a magyar ralibajnokságban.
Ifj. Kanyik Antal éveken át versenyzett szívómotoros Peugeot-val, főként külföldön. Anti régóta benne van a Peugeot Kupában, versenyautót szervizeltek eddig. Jól ismeri a kupa hangulatát és nagyon örül, hogy idéntől részese lehet versenyzőként is a sorozatnak. Tímár Tamással vágn neki a szezonnak.
Nincs vége a ralis dinasztiák felsorolásának a kupában, hiszen Határ Attila is édesapja révén került be ebbe a sportba. A korábban is Peugeot-val induló pilóta tavaly beleült egy 208 Rally4 versenyautóba és eldöntötte: ezzel szeretne tovább versenyezni. Ugyan semmilyen murvás tapasztalata sincs még, de Éhn Danival mindketten nagyon várják a fehérvári versenyt.
Bertalan Márton 2000 után született, fiatal versenyző. Marci közel volt ahhoz, hogy a tavaly megnyerje az ORC bajnokságot, de folyamatos technikai problémák hátráltatták és terelték egyre közelebb a Peugeot Kupához. Marciék autója az utolsó pillanatban érkezik, Paizs Róberttel csak a verseny előtti napon tudják kipróbálni.
Gerevich-Terjék Dominik nincs még húsz éves. Dominik GT néven versenyző fiú tavaly kezdte a versenyzést, Rally2-ben szerepelt egy elsőkerék-hajtású versenyautóval. A szezonzárón már Peugeot 208-al indult, igaz még a Just4Fun kategóriában. A rutinos, EB futamokot is megjárt navigátorával, Bán Viktorral nagy terveket szövögetnek a Kupában.
Újonc Tóth-Gili Tamás is. A legendás versenyző fia a vízilabdasportot áldozta fel a raliért. Tavaly még a Historic bajnokságban indult, idén a szezonnyitót ugyan még kihagyja, de a második futamtól csatlakozik majd a sorozatba.
Jedlóczky L. Márk is nagyon tehetséges fiatal, aki már többször bizonyította rátermettségét. Még teljes szezont nem versenyzett korábban, de a Szilveszter Rallye-n kipróbálta a kis Peugeot 208 Rally4-et és nagyon jól sikerült a debütálás. Márknak még nem sikerült navigátort találnia szezonra, bízunk benne, hogy hamarosan az Ő neve is ott szerepel majd a nevezési listákon.
Csakúgy, mint a kupasorozat legfiatalabb regisztráltjának, az alig múlt 17 éves Zagyva Dorkának, aki édesapja navigálásával csatlakozik majd év közben a Kupasorozatba.
Tizennégy páros tehát, akik 2023-ban ott lesznek a HUMDA Országos Ralibajnokságban. A Kupasorozat céljai változatlanok: azonos technikai feltételek melletti versenyt biztosítani a tehetséges versenyzőknek.
Ezt emelte ki az év eleji megbeszélésen is a kupa mentora, a sokszoros magyar bajnok, ifj. Tóth János is. Janika az első pillanattól fogva segíti a Peugeot 208 Rally4 Kupa versenyzőit. Hatalmas tapasztalatát megosztja a gumiválasztás és a beállítások terén is. Évek óta jó hangulat jellemzi a szervizparkban a Peugeot sátrakat és ahogy azt Janika kihangsúlyozta: bízik abban, hogy ez a családias légkör megmarad a nagyobb létszám ellenére is a Kupán belül és csak a versenypályán lesznek egymásnak ellenfelei a párosok.
A Székesfehérvár Rallye március utolsó napján kezdődik a pályabejárással, majd április elsején és másodikán kerülnek megrendezésre a gyorsasági szakaszok Veszprém és Várpalota térségében. Szombat délután a szokásoknak megfelelően egy látványos, városi szakasz színesíti a programot. A szervizparkot pedig a Videoton pálya állítják fel.