h i r d e t é s
Összes oldal:
774002018
Napi oldal:
52678
Jelenleg:
872
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
677 |
2. |
Balassa Balázs |
|
608 |
3. |
Suborits Péter |
|
586 |
4. |
Végh Krisz |
|
578 |
5. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
6. |
Rási László |
|
556 |
7. |
Varga Zalán |
|
477 |
8. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
9. |
Krokavecz P. |
|
466 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
133 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
114 |
3. |
Kalle Rovanpera |
|
113 |
4. |
Ott Tanak |
|
108 |
5. |
Thierry Neuville |
|
83 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
8. |
Sami Pajari |
|
31 |
9. |
Grégorie Munster |
|
18 |
1. |
Miko Marczyk |
|
107 |
2. |
Andrea Mabellini |
|
85 |
3. |
Mads Ostberg |
|
76 |
4. |
Roope Korhonen |
|
60 |
5. |
Isak Reiersen |
|
60 |
6. |
Jon Armstrong |
|
54 |
7. |
Mile Johansson |
|
42 |
8. |
Martins Sesks |
|
35 |
9. |
N.Gryazin |
|
34 |
1. |
Német Gábor |
|
100 |
2. |
Tóth Tibor |
|
78,5 |
3. |
Turán Frigyes |
|
64 |
4. |
Bodolai László |
|
56,5 |
5. |
Trencsényi J. |
|
53,5 |
6. |
Ollé Sasa |
|
52 |
7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Ranga Péter |
|
22 |
1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
2. |
Hulmann Gábor |
|
64 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
4. |
Hinger Dávid |
|
49 |
5. |
Kronome Ákos |
|
39 |
6. |
Rongits Attila |
|
35 |
7. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
8. |
Molnár Attila |
|
20 |
9. |
Oroszi Zsolt |
|
17 |
1. |
Viszló Csaba |
|
46 |
2. |
Bar Shushan |
|
17 |
3. |
Hibján József |
|
16,5 |
4. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
5. |
Zagyva Dorka |
|
14 |
6. |
Tellér Antal |
|
10 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
70 |
2. |
Molnár Zoltán |
|
48 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
37 |
4. |
Kóródi Koppány |
|
28 |
5. |
Baksai László |
|
25 |
6. |
Várnai Dávid |
|
24 |
7. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
8. |
Lakatos Tamás |
|
17 |
9. |
Kerekes Bence |
|
9 |
1. |
Rácz Tibor |
|
52 |
2. |
Auszmann Gy. |
|
37,5 |
3. |
Csukovics István |
|
30 |
1. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
2. |
Kelemen Csaba |
|
44 |
3. |
Szombathelyi P. |
|
36 |
1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
2. |
Oláh Zoltán |
|
27 |
3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
Janzer György hazai A7-es győzelme után arra gondolt, hogy összeméri az erejét Sebastian Loeb-bel. Jó, persze ez csupán barokkos túlzás, de a tény az tény: Gyuri Nyírfás Julival az oldalán rajthoz áll a hétvégi Rallye du Var-on, Franciaországban, ahol az ex-tornász rali-világbajnoké az 1-es rajtszám…
- Milyen verseny ez a futam?
- A francia bajnokság záró futama, a Rallye du Var elnevezésű verseny. 202 induló van, az 1-es rajtszám: Sebastian Loeb... Rajta kívül 11 WRC indul, 24 olyan kocsi, mint az enyém. Csinált a Renault Sport egy külön kupát erre. Meghívtak Európából egy csomó embert - úgy néz ki, hogy 14 francia és 10 külföldi páros, Spanyolországtól Törökországig R3-assal indulnak, és természetesen az egész francia mezőny: Kit-car-ostúl, S1600-osostúl, WRC-stől, Loeb-östől… Egyébként Loeb a feleségével indul, egy S1600-as Citroen C2-essel.
- Miért ezt a versenyt választottad? - Egyrészt ezt már mondogatta a Renault Sport. A Barumon volt egy mérnökük, akivel elég sokat beszéltünk, ő kérdezte, hogy miért nem jövünk ide ki versenyezni. Mi mondtuk, hogy szeretnénk, ők meg azt mondták, hogy tudnak segíteni. És láss csodát, tényleg kézzel fogható segítséget tudtak nyújtani a versenyhez, ami még akár pénzben is értendő. Így beneveztünk és eljöttünk.
- Mennyit tudsz a versenyről? Milyen jellegű pályák várnak rátok? - Amikor 2007-ben a kocsi bemutatója volt, pont láttam ebből a versenyből néhány kanyart. Ugyanitt volt, ahol most lesz, ehhez a versenyhez volt kapcsolva ennek az R3-as premierje. Akkor kimentünk az egyik gyorsaságira, de nagyon sokat nem láttunk. Egy hegyre kellett felmennünk és egy elég technikás részen voltunk: az egyik oldalon szakadék van, a másikon partoldal. Azt tudtuk akkor is, hogy hosszú gyorsaságik vannak arrafelé, akkor speciel az utolsó egy 36 km-es volt, amit most is megkaptunk. De van egy 32 meg egy 36 km-es gyors, mindegyik többször, meg ezeken kívül is: 240 versenykilométer összesen. Három napos a verseny, péntektől vasárnapig.
- Tréningen hármat lehet majd menni?
- Igen, csütörtökön egy erős fél napunk lesz pályát bejárni, mert lesz egy shakedown délután, és azon szeretnénk menni valamennyit. A kocsiban egy újfajta gátló lesz, amivel egy métert nem mentünk még. De adtak rá egy alapbeállítást, hogy erre a versenyre mivel kéne kezdeni. Kipróbáljuk, mert állítólag egészen más az autó vele. Így, ennél komolyabban nem nagyon tudtunk készülni a versenyre.
- Hányas rajtszámmal mentek? - 55-ösek vagyunk. Az összes R3-as egymás pilóta egymás után megy, 40-től fölfelé. A Cédric Robert és Benoit Boulanger gyári pilóták mennek elől, ők mentek az első teszteken az autóval, két évvel ezelőtt, aztán jönnek sorban a franciák és a külföldiek teljesen vegyesen. A 24 autó egymásután megy.
- Mire számítasz ebben a mezőnyben?
- Fogalmunk nincsen. A külföldieknek utánanéztem, hogy mégis kik azok, akikkel együtt indulok: igazán amatőrt nem találtam köztük. Tele van tehetségkutatón nevelődött emberkékkel, meg a BF Goodrich vagy a Pirelli által nemzetközileg támogatottakkal és hasonló tehetségekkel. Csupa többszörös S1600-as, meg F2 bajnokokat találtunk. Szerintem, ha bárkit meg tudnánk verni, az nagy dicsőség lenne, de nem ismerjük még a pályák jellegét sem. Ja, egyébként ráadásul a verseny pénzdíjas. A Renault Sport úgy találta ezt ki, hogy az öt első francia, és az öt első külföldi külön, pénzdíjazásban részesül. Végül is még jól is lehet járni, ha valaki gyorsan megy: 5 ezer eurót nyerhet a legjobb.
- Ki ül majd melletted? - A Nyirfás Julival megyek, vele mentem Ózdon és korábban mentem vele már másfél éve és most megpróbáljuk.
- Így az összeszokással nem lesz baj? - Azt gondolom, hogy Ózdon sikerült már visszaszokni és remélem, onnan folytatjuk. De, hogy finoman fogalmazzak, nem mindig nagy az önbizalmunk a verseny komolyságát tekintve. Ha nem a külföldieket nézzük, akkor van még 14 francia, aki olyan autóval megy, mint mi. Mindenkinek fog segíteni a Renault Sport, nagy kamion lesz, lehet alkatrészt kérni tőlük, amit ki kell persze fizetni, de nem rögtön, tehát elég komoly segítséget nyújtanak mindenkinek és segítenek a beállításban is.
- Összemérheted magad Sebastian Loebbel!
- Még jó, hogy nem ugyanolyan kocsival megy, mint mi, mert valószínűleg összetörném a licenszemet utána…:) De beszéltünk róla, hogy vajon mit fog kezdeni azokkal, akik már régóta S1600-asokkal mennek... Juli szerint nem kell félteni. Érdekes lesz, az biztos.
- Jó, bár neki ez biztos csak egy jó móka… - Igen. De nyilván nagyon lassan nem mehet, mert azért Sebastian Loeb-nek hívják…
Ez a hír most jelenik meg 5907. alkalommal
|