Retro Lada Kupa
Emlékszünk még a Vasért Kupára? Ladára fel, Magyarok!
2012-06-06
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
763362530
Napi oldal:
99987
Jelenleg:
776
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A napokban szárnyra keltek a hírek, hogy a Pannónia Ringre Lada Kupa szerveződik, így az esemény rendezőjével, Bertalan Zsolttal beszélgettem, hogyan próbálja megvalósítani mindezt. 

Úgy hírlik, valami Ladás esemény következik...
Mint ismeret, én gyorsasági futamokat rendezek, köztük minden évben a Pannónia Ringen zajló versenyt. Az idei évben szívfájdalmamra, de bejelentették, hogy a Lotus Ladies Cup nem fog eljönni a versenyre, így egy másik betétfutam megrendezésére gondoltunk, ami egyébként már korábban is megfogalmazódott bennem. A régi-régi – 30 évvel ezelőtti – Vasért Kupa mintájára szeretném most létrehozni a Lada Kupát. Nem tudom, hogy hányan emlékeznek arra, amikor 30 évvel ezelőtt megrendezték a Vasért Kupát, ami egy tehetségkutató verseny volt, ahol Ladákkal lehetett versenyezni. Rengeteg indulója volt, több fordulója és a nagy látványosság mellett nagyon jó versenyek voltak.
A Lada nekem egyébként is a szívem csücske, és úgy gondolom, hogy a magyar autósport  a „szent tehene”, amivel mindig kell foglalkozni! Kitaláltam ezt, el is készült már a kiírása, és felhívtam több versenyzőt, hogy van-e kedvük eljönni.  A közönség is nagyon szereti ezeket az autókat, és úgy gondolom, hogy ezen a Pannónia Ringen kifejezetten élvezetes versenyek lesznek. Ez egy újdonság, aztán majd meglátjuk, hogyan sikerül!

retro_lada_kupa_1

Milyen szabályok formáznák ezt a betétfutamot?
A magyar ladásokra alakítottuk a szabályokat, ami azt jelenti, hogy szombat-vasárnap lenne a versenyfutam, mindkét napot 20 perces időmérővel kezdenék, dél körül jöhetne az első 5 körös verseny, amit délután egy újabb 5 körös követne. Külön-külön versenyfutam, de együtt értékelve.
Az 5 kör összesen 20 km-t jelent, szerintem ez az a táv, amit bőven kibír a technika, nem megterhelő gumiban, üzemanyagban, erőnlétben, stb. A szabálynak egy fő lényege van, hogy bizonyos biztonsági előírásoknak meg kell felelniük a járműveknek (bukócső, versenyülés, versenyruha), de nem kell homológnak lenniük, elég, ha valaha homológ volt (olyasmi módon, mint a ralitúra bajnokságban). A másik pedig, hogy nem kell gépkönyv, nem kell érvényes licenc, de ha valaha volt versenyzői múltja, az nem igazán hátrány. Főképp azok számára szeretnénk ezt a rendezvényt ajánlani, akik „parkolópályán” vannak, vagy éppen várják, hogy a magyar autósportra szebb napok virradjanak... esetleg ott áll a garázsban az autó, és szívesen megmozgatnák.

Időpontban mikorra tehető ez?

Június 16-17-én kerülne megrendezésre.

Nyilván sokan tudják, de biztos van olyan is, akik még nem jártak itt... helyileg hol található a Pannónia Ring?
Ostffyasszonyfán található...

Nem hinném, hogy így most mindenki tökéletesen be tudta határolni… :-)
Sárvártól kevesebb, mint 20 km-re található, és ahonnét még ismerős lehet a rallye-s közönség számára, hogy anno volt itt gyorsasági szakasz is, még a 10-12 évvel ezelőtti Zalaegerszeg Rallye programjaként.


Nagyobb térképre váltás

Tudom, hogy sokan általában az idő hiányára panaszkodnak. Mikorra kellene odaérni azoknak a versenyzőknek, akik részesei szeretnének lenni a Lada Kupának?
Átalakítottuk úgy az időtervet számukra, hogy elég, ha péntek este megérkeznek a helyszínre, nem kell már szerda-csütörtök magasságában megérkezni, mint a gyorsaságis mezőnynek. Pénteken lesz egy szabadedzés a ladás srácoknak, ahol meg tudják tanulni a pályát, majd ezt követően jöhet a szombati és vasárnapi program, amiről az előbb már beszéltünk.

Kik azok, akik már most megígérték, hogy ott lesznek?
Hodula Misi azt mondta, hogy szívesen eljönne, Balázs Öcsinek most nincs autója, Matics Misi is eljön, ha az autóját össze tudja rakni, beszélek még Balatonyi Árpival… de nagyon sokan vannak még Ladások, akik a Rallye1-ben, Rallye2-ben, RTE-ben mennek…

Mekkora létszámot szeretnél?
Hogy legyen 40 autó, és két futamot kelljen rendezni! :-) Reálisan is bízom benne, hogy 20-30 autó össze fog jönni. Elég lazák a szabályok, gumira nincs kikötés, üzemanyagra szintén nincs... mindenki azzal megy, amije van. A kategóriákat mindenképp úgy alakítjuk majd ki, hogy az egyforma képességű autók egyformákkal versenyezzenek. Valószínűleg késleltetett rajttal rajtoltatnánk el a mezőnyt, ami a gyorsaságiban már bevett szokás. Van egy rajt, majd 5-10 másodperccel később elmegy a következő csoport, újabb 5-10 másodperc és rajtol az újabb csoport... és akkor mindenki azzal tud versenyezni, aki hasonló technikával megy.

Hogyan lennének a kategóriák?

Mindenképp több kategória lesz, hiszen a Ladák között is elég nagy különbségek vannak. A-s Ladák, VFTS-ek, Fiat motorosok, nagy motorosok... megpróbáljuk lóerők alapján és köbcentinként kategorizálni az autókat. Egyelőre még nem tudjuk, hogy milyen mezőnnyel számolhatunk, így majd a helyszínen látjuk meg, hogyan határozzuk meg a kategóriákat. A jelenlegi tervem szerint három kategória lenne, egy lenne a „csúcsautóknak”, amelyek 2000 cm3-s, 1800-1700 cm3-s motorral mennek, a második kategória a VFTS-ek és A-s Ladák, alatta pedig a majdnem szériaautók kategóriája, az úgynevezett „N-esek”.

Nevezési díj?

Egy napra 80 €, két napra 150 €, azaz a két napot illetően kevesebb, mint 50 ezer Ft, amihez jön még a biztosítási díj, de úgy gondolom, hogy ez azért még megfizethető. A pénteki edzés díja pedig autónként 40 €/óra. Ez mindenben pont fele az OB nevezésnek és díjaknak.

Különdíj jár annak, aki nagyon látványosan fog menni?
Persze! Valljuk be őszintén, nem biztos, hogy itt az óra lesz az ellenfél! Nyilván lesznek olyanok, akik számára presztízskérdés lesz a győzelem… Szerintem ezzel a Lada Kupával jól jár az is, aki eljön ide versenyezni, a nézők is örülhetnek, és persze, ha valaki maradandót mutat, biztos, hogy közönségdíjjal, extra díjjal jutalmazzuk, és remélem a Citrom Díjat majd nem kell kiosztani.

Említetted, hogy Hodula Misi is ott lesz, ez azt jelenti, hogy buli is lesz péntek este? :-)
Inkább szombat este, de valami kis bulit mindenképp csapunk! Ha nem is olyan nagyot, mint Parádon szoktunk, de valami lesz!

Bár még a rendezvény előtt állunk, lehet azért már sejteni, hogy ez egyszeri alkalom lesz, vagy folytatásos?

Ez egy spontán dolog, nagyon nem terveztük, igazából egy hete pattant ki a fejemből, de hátha jól sül el! Ez egy kezdeményezés lenne, ha pedig beválna - és leszabályoznák rendesen -, akkor esetleg ezt folytatnánk! Bízom benne, hogy lesz rá igény, mert csak olcsóbb, mint a rallye-ban menni…
Innét kezdve pedig tényleg csak az urakon múlik, hogy vajon kinek van kedve, energiája ide eljönni, na meg persze a jó időn! Mindenkit szeretettel várunk, versenyezni, nézni, szurkolni, kikapcsolódni, és azért ne feledjük, hogy ezek 40 éves technikák!

>> LADA KUPA kiírása <<

kapcsolattartó:
Jovanovics Gábor + 36 30 439 1724
sportevo@sportevo.hu

>> a rendezvény hivatalos honlapja <<

Ez a hír most jelenik meg 8603. alkalommal
Share |
2012.06.16-17.
gyorsasági
RETRO Lada Kupa
Pannónia Ring, Ostffyasszonyfa
ajánló
kiírás
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k