Révész Tomi:rally vagy rallycross
Révész Tomi
2010-05-07
interjú • cross_boy
h i r d e t é s
Összes oldal:
763313183
Napi oldal:
50640
Jelenleg:
921
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Révész Tamás neve nem ismeretlen a rallycrosst kedvelők körében, viszont sok más szakágban is kipróbálta már magát, versenyzett rallyban WRC-vel, részt vett 24 órás futamon, miközben Suzuki kupázik  és a jövőjét tervezi…

Sok éves rallycross pályafutásod után egyszer csak a rally túrában láthattunk versenyezni, majd annak is hátat fordítva, a gyorsasági szakágban koptatod Dubai aszfaltját. Honnan jött az ötlet?
Tavaly nyár végén Zengő Zoltán és Galotti Róbert megkeresett azzal az ötlettel, hogy az UAE-ben (Arab Egyesült Emirátusok) csináljunk egy Suzuki-kupát, amire én igent mondtam.

Mit lehet tudni erről a kupáról?
3 évre kaptunk jogot, hogy Suzuki kupát rendezzünk. Az idei év az emberekkel való megismertetésé volt. Jövőre saját futamunk lesz, nyáron szeretnénk 15 autót építeni és jövő ilyenkor 25 autót a dubai-i pályán látni. A szabályokat teljes mértékben mi hozzuk. Van a www.suzukicup.ae honlapunk, ahol még több információt tudhat meg az érdeklődő.

Hogyan kell elképzelni egy ilyen futamot, miben különbözik a jól ismert magyar futamoktól?
Szinte minden ugyan az, annyi különbséggel, hogy itt nagyon meleg van :). Viccet félretéve annyiban különbözik a magyar kupához képest, hogy a súlyhatár a legnehezebb versenyzőhöz van mérve. Tehát minden autó egyforma súlyú pilótával együtt. Innentől kezdve minden a versenyzőn múlik.

Mennyire volt nehéz átszokni rallycross és rally után a pályaversenyzésre?
Rallycross után iszonyúan nehéz volt az, hogy beszél mellettem valaki. Itt pedig vártam, hogy valaki szóljon, de senki nem szólt hozzám. :) 

Ha jól tudom, részt vettél már 24 órás futamon is…
Igen! Indultam Galotti Balázzsal, Galotti Róberttel és Nader Zuhorral egy Seat Leonnal. Úgy ültem bele az autóba, hogy előtte egy métert sem mentem vele. 10-15 kör után már tudtam azokat az időket autózni, mint a csapattársaim, akiknek már volt tapasztalatuk a seat terén. Éjszaka, mikor rám került a sor a pályára érve elment a világításom.
Mit ne mondjak érdekes volt úgy menni, hogy semmit nem látok és a többiek csak úgy száguldoznak el mellettem. 10 perc alatt értem körbe a pályán, mire ki tudtam menni a boxba. A 23. órában az üzemanyag ellátásunkkal volt gond, addig a kategória 3. helyén álltunk. 40 perc szerviz után, végül a kategóriában az ötödik, abszolútban pedig a 38. helyen fejeztük be a versenyt. Nagyon fárasztó volt, de végigcsináltuk.

Mikor láthat újra magyar pályán a közönség?
Május közepén megyek haza és terveim között szerepel, hogy induljak Esztergomban és valamelyik murvás versenyen. (RTE)

Rallycrossos múltadat ismerve, milyen érzés a lelátóról nézni, hogyan küzd Nyirádon Európa elitje?
Egyrészt nagyon jó, mert köztudott, hogy az egyik legjobb pálya Európában és a versenyzők nagyon szeretnek menni rajta, amit más sem bizonyít jobban, hogy nem egy-két nagy név tesztelt rajta az idei szezonkezdés előtt. Másrészt meg szomorúsággal tölt el, hogy nem vagyok köztük.

Jövőbeli terveid?
Terveim vannak, viszont a kialakult gazdasági helyzet miatt nem tudom, hogy mit tudok megvalósítani belőlük. Talán Rally1-ben menni egy N4es Mitsubishivel, vagy egy top rallycross autóval menni a magyar bajnokságban és néhány EB futamon.

Ez bérelt, vagy, ahogy tőled megszokhattuk, saját technika lenne?
Mindenképp saját autó, saját szerelőkkel.

Nyomon követed a Magyar Rallycross Bajnokság történéseit?
Igen, de a távolság miatt nem tudtam ott lenni az előző két futamon. Viszont a www.rallycross.hu-ról naprakész a tudásom.

Mivel bejártad egész Európát, versenyeztél Svédországban, Portugáliában és sok más országban, mi a véleményed a Nyirádi Rallycross Centrumról?
Sajnos még nem mentem ezen a pályán mióta megújult, de véleményem szerint is Európa egyik, vagy inkább a legjobb pályája.

Májusban érkezel haza, júniusban Nyirádon Rallycross EB! Biztos színesebbé tenné Révész Tomi neve a mezőnyt…
Komolyan elgondolkodtam a dolgon, viszont olyan megfelelő technikát kellene bérelni, amivel van értelme indulni. Találtunk is kiadó autót, de a bérleti díját erre a két napra, illetve egy tesztnapra kicsit irreálisnak tartom. Meglátjuk mi lesz.:)

Szinte még el sem kezdődött a Rallycross EB szezon, de megkérdezem, mit tippelsz, ki a legesélyesebb a 2010-es bajnoki címre?
Erre elég nehéz válaszolni, mert az első 10 pilóta az igen a toppon van úgy technikailag, mint tudásilag, de talán Hansen, Isachsen és Jernberg akik esélyesek.

Köszönöm, hogy időt szakítottál ránk, reméljük Nyirádon érted is szoríthatunk!

Ez a hír most jelenik meg 9110. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k