SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Richard Burns Rally 3.rész
A kezdetektől a profivá válásig - 3. rész
2007-12-04
információ • Velner Viktor
h i r d e t é s
Összes oldal:
774064437
Napi oldal:
115097
Jelenleg:
923
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A megfelelő kormány kiválasztása

Az előző két részben megtanítottunk Titeket a Rallysimfans Plugin használatára, és azóta biztosan sokan végezték el a rallysulit is. Azt is remélem hogy kedvet kaptatok az RBR-versenyzéshez, amihez azonban elengedhetetlen egy precíz iránytóeszköz. A Richard Burns Rally ugyanis eleve nem billentyűzetre lett tervezve, persze vannak néhányan (egy kezemen meg tudnám számolni) akik a "zongorával" is mesteri szinten tudják iránytani az autót, de az igazi élményt azért csak és kizárólag egy force feedback-es kormánnyal lehet elérni.

Rögtön az elején szeretném leszögezni hogy nem akarok turkálni mások pénztárcájában, ezért konkrét árakat nem szeretnék közölni.

A játék készítői a fejlesztés során csak a Logitech kormányait használták, a játék readme-je is csak ezen márka kormányait ajánlja a lehető legélethűbb vezetési élmény eléréséhez. Ezen kívül még jó ajánlólevél, hogy az RBR szinte összes bajnoka Logitech márkájú kormányt használ, ez azt hiszem minden elárul a gyártó által előállított minőségről. Lehet hogy a Logitech legalapabb kormánya kétszer annyiba kerül mint a legdrágább "teszkóskormány", de valójában sokkal, de sokkal többet ér.

A játék readme-je egészen pontosan a Logitech Formula Force FX kormányt javasolja. A cég magyar honlapja szerint azonban ezt a kormányt ma már nem forgalmazzák, de néhány boltban még biztos megtalálható néhány eladó példány. A belépőmodell jelenleg a Formula Vibration Feedback Wheel. Ezt a kormányt azoknak ajánlanám, akik nem akarnak világbajnoki babérokra törni, csak hétvégente el akarnak pötyögni a kedvenc szakaszaikon, és nem akarnak túl sokat költeni a hobbijukra. További előnye, hogy két év garanciát adnak rá.

A következő lépcső a Formula Force EX. Ez már egy jóval komolyabb kormány, a műterhelése teljesen más elven működik, itt már tényleg szinte érezzük az utat a kezünkkel. A pedáljai is jóval precízebb kialakításúak mint az előzőleg bemutatott terméké. Ideális választás azok számára, akik most akarják elkezdeni virtuális versenyzői pályafutásukat, de egy kicsivel többet rá tudnak szánni, hadd tegyem hozzá: megéri. Természetesen ehhez is két év jótállás jár.

Elérkeztünk egy igazi legendához, ami nem más mint a híres-hírhedt MOMO. Az eredeti MOMO-t - amit szimulátoros körökben csak "piros MOMO"-ként szoktak emlegetni - ma már igen nehéz beszerezni, mert ha jól értesültem, bizony nem gyártják már. Ez volt a Logitech első kormánya amiben a kormány elfordulását két fémcsapágy biztosította, bőrbortású volt a kormánykerék és a pedálok is messze a felümúlták az akkori kor átlagát. Ma ilyen kormányt már csak használtan lehet venni, vagy esetleg újonnan ha ottragadt a bolt tulajának nyakán a borsos ára miatt. Bárki, aki 30 ezer Ft alatti áron ilyet tud venni jó állapotban, azt javaslom ne habozzon és vegye meg gyorsan, míg más le nem csap rá!

A Logitech nem akarta tovább gyártani a piros MOMO-t, mondván hogy maradjon az egy igen exklúzív darab. Elkészítették a MOMO "fapados" változatát, a bőr eltűnt a kormánykerékről, a fémcsapágyak helyén pedig műanyag forog a műanyagon, a pedálok szintén műanyagból készülnek. Nincs még egy kormány ami ennyire megosztaná a véleményeket: van aki isteníti, és van aki legszívesebben kivágná az ablakon - sajna utóbbiak vannak többen. Az említett műanyag a műanyagon működési elv miatt a szerkezet  napról-napra kopik, ezért a fekete MOMO nem a tartósság szimbóluma. Mindezek mellett korának egyik meghatározó kormánya volt, és a mai napig egy nagyon precíz szerkezet, csak megköveteli a Loeb-féle vezetést. Mint az előző kormányokra, erre is vonatkozik a két év garancia.

A következő kormány a Driving Force Pro, egy igazi örök darab. Igazából nem is PC-re készült, ezért ha úgy döntötök hogy ilyet vesztek, és az eladó erősködik hogy ez PS kormány, hagyjátok rá. Gyakorlatilag bármilyen másik Logitech kormány driverével tökéletesen működik. Némileg elfogult vagyok (én is ilyet használok, és ilyet használtam akkor is amikor Európa Bajnok lettem), de büszkén állíthatom hogy a Logitech legjobb ár-érték arányú kormánya. Tudása nagyjából a piros MOMO szintjén van, akár 900°-ot fordul kopptól koppig, és a fémcsapágyaknak köszönhetően a kopás fogalmát még csak hírből se ismeri. Erre is két év jótállás jár.

Végül - de tényleg nem utolsó sorban - a Logitech legújabb kormánya következik, a G25. A cég úgy döntött, hogy 25 éves fennállásukat egy, az évfordulóhoz méltó termékkel szeretné emlékezetessé tenni. A G25-tel ez nagyon jól sikerült, hiszen a kormány már nem sokkal a megjelenése után legendává vált. A gyártó igyekezett a 25 év alatt megszerzett tapasztalatok legjavát belesűrítenni egy termékbe, a főbb jellemzők: fémvázas kormánykerék bőrbevonattal, fém váltókarokkal, és két csapágyas mechanizmussal; külön váltókar, igény szerint szekvenciális vagy H-sémával; három pedál, mindegyik fémből, mindhárom különböző pedálerővel rendelkezik. A minőségnek azonban megkérik az árát, de természetesen ehhez is két év garancia jár.

Bízom benne hogy megkönnyítettem a választást, de még két nagyon fontos dolog. A garancia lejárta előtt ne szedjétek szét se a kormányt, de a pedálokat, mert az a garacia elvesztését jelenti! Bármilyen Logitech kormányt használsz, érdemes mindig a legfrissebb drivert használni, amit a Logitech honlapjáról mindig le lehet tölteni.


A következő részben az autó beálltásának rejtelmeibe vezetünk be Titeket.


 

Ez a hír most jelenik meg 6910. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k