Richard Burns Rally 3.rész
A kezdetektől a profivá válásig - 3. rész
2007-12-04
információ • Velner Viktor
h i r d e t é s
Összes oldal:
765643885
Napi oldal:
92776
Jelenleg:
1132
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A megfelelő kormány kiválasztása

Az előző két részben megtanítottunk Titeket a Rallysimfans Plugin használatára, és azóta biztosan sokan végezték el a rallysulit is. Azt is remélem hogy kedvet kaptatok az RBR-versenyzéshez, amihez azonban elengedhetetlen egy precíz iránytóeszköz. A Richard Burns Rally ugyanis eleve nem billentyűzetre lett tervezve, persze vannak néhányan (egy kezemen meg tudnám számolni) akik a "zongorával" is mesteri szinten tudják iránytani az autót, de az igazi élményt azért csak és kizárólag egy force feedback-es kormánnyal lehet elérni.

Rögtön az elején szeretném leszögezni hogy nem akarok turkálni mások pénztárcájában, ezért konkrét árakat nem szeretnék közölni.

A játék készítői a fejlesztés során csak a Logitech kormányait használták, a játék readme-je is csak ezen márka kormányait ajánlja a lehető legélethűbb vezetési élmény eléréséhez. Ezen kívül még jó ajánlólevél, hogy az RBR szinte összes bajnoka Logitech márkájú kormányt használ, ez azt hiszem minden elárul a gyártó által előállított minőségről. Lehet hogy a Logitech legalapabb kormánya kétszer annyiba kerül mint a legdrágább "teszkóskormány", de valójában sokkal, de sokkal többet ér.

A játék readme-je egészen pontosan a Logitech Formula Force FX kormányt javasolja. A cég magyar honlapja szerint azonban ezt a kormányt ma már nem forgalmazzák, de néhány boltban még biztos megtalálható néhány eladó példány. A belépőmodell jelenleg a Formula Vibration Feedback Wheel. Ezt a kormányt azoknak ajánlanám, akik nem akarnak világbajnoki babérokra törni, csak hétvégente el akarnak pötyögni a kedvenc szakaszaikon, és nem akarnak túl sokat költeni a hobbijukra. További előnye, hogy két év garanciát adnak rá.

A következő lépcső a Formula Force EX. Ez már egy jóval komolyabb kormány, a műterhelése teljesen más elven működik, itt már tényleg szinte érezzük az utat a kezünkkel. A pedáljai is jóval precízebb kialakításúak mint az előzőleg bemutatott terméké. Ideális választás azok számára, akik most akarják elkezdeni virtuális versenyzői pályafutásukat, de egy kicsivel többet rá tudnak szánni, hadd tegyem hozzá: megéri. Természetesen ehhez is két év jótállás jár.

Elérkeztünk egy igazi legendához, ami nem más mint a híres-hírhedt MOMO. Az eredeti MOMO-t - amit szimulátoros körökben csak "piros MOMO"-ként szoktak emlegetni - ma már igen nehéz beszerezni, mert ha jól értesültem, bizony nem gyártják már. Ez volt a Logitech első kormánya amiben a kormány elfordulását két fémcsapágy biztosította, bőrbortású volt a kormánykerék és a pedálok is messze a felümúlták az akkori kor átlagát. Ma ilyen kormányt már csak használtan lehet venni, vagy esetleg újonnan ha ottragadt a bolt tulajának nyakán a borsos ára miatt. Bárki, aki 30 ezer Ft alatti áron ilyet tud venni jó állapotban, azt javaslom ne habozzon és vegye meg gyorsan, míg más le nem csap rá!

A Logitech nem akarta tovább gyártani a piros MOMO-t, mondván hogy maradjon az egy igen exklúzív darab. Elkészítették a MOMO "fapados" változatát, a bőr eltűnt a kormánykerékről, a fémcsapágyak helyén pedig műanyag forog a műanyagon, a pedálok szintén műanyagból készülnek. Nincs még egy kormány ami ennyire megosztaná a véleményeket: van aki isteníti, és van aki legszívesebben kivágná az ablakon - sajna utóbbiak vannak többen. Az említett műanyag a műanyagon működési elv miatt a szerkezet  napról-napra kopik, ezért a fekete MOMO nem a tartósság szimbóluma. Mindezek mellett korának egyik meghatározó kormánya volt, és a mai napig egy nagyon precíz szerkezet, csak megköveteli a Loeb-féle vezetést. Mint az előző kormányokra, erre is vonatkozik a két év garancia.

A következő kormány a Driving Force Pro, egy igazi örök darab. Igazából nem is PC-re készült, ezért ha úgy döntötök hogy ilyet vesztek, és az eladó erősködik hogy ez PS kormány, hagyjátok rá. Gyakorlatilag bármilyen másik Logitech kormány driverével tökéletesen működik. Némileg elfogult vagyok (én is ilyet használok, és ilyet használtam akkor is amikor Európa Bajnok lettem), de büszkén állíthatom hogy a Logitech legjobb ár-érték arányú kormánya. Tudása nagyjából a piros MOMO szintjén van, akár 900°-ot fordul kopptól koppig, és a fémcsapágyaknak köszönhetően a kopás fogalmát még csak hírből se ismeri. Erre is két év jótállás jár.

Végül - de tényleg nem utolsó sorban - a Logitech legújabb kormánya következik, a G25. A cég úgy döntött, hogy 25 éves fennállásukat egy, az évfordulóhoz méltó termékkel szeretné emlékezetessé tenni. A G25-tel ez nagyon jól sikerült, hiszen a kormány már nem sokkal a megjelenése után legendává vált. A gyártó igyekezett a 25 év alatt megszerzett tapasztalatok legjavát belesűrítenni egy termékbe, a főbb jellemzők: fémvázas kormánykerék bőrbevonattal, fém váltókarokkal, és két csapágyas mechanizmussal; külön váltókar, igény szerint szekvenciális vagy H-sémával; három pedál, mindegyik fémből, mindhárom különböző pedálerővel rendelkezik. A minőségnek azonban megkérik az árát, de természetesen ehhez is két év garancia jár.

Bízom benne hogy megkönnyítettem a választást, de még két nagyon fontos dolog. A garancia lejárta előtt ne szedjétek szét se a kormányt, de a pedálokat, mert az a garacia elvesztését jelenti! Bármilyen Logitech kormányt használsz, érdemes mindig a legfrissebb drivert használni, amit a Logitech honlapjáról mindig le lehet tölteni.


A következő részben az autó beálltásának rejtelmeibe vezetünk be Titeket.


 

Ez a hír most jelenik meg 6899. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k