Richard Burns Rally 4.rész
A kezdetektől a profivá válásig - 4. rész
2007-12-13
információ • Velner Viktor
h i r d e t é s
Összes oldal:
765300337
Napi oldal:
49140
Jelenleg:
1539
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Az autók beállítása az RBR-ben

Végigvitted a rallysulit, vettél kormányt, működik az online játék is, de túl nehéznek tűnik az RBR… Lehet segíteni a problémán, de annyit szögezzünk le előre hogy nem egyszerű a megoldás, és nagyon sok türelmet, és nagy precizitást igényel. Szigorúan csak haladóknak.

A sikeres RBR-versenyzésnek több összetevője van: tehetség, kitartás, nagyon sok gyakorlás, technikai háttér, stb. Ha azonban úgy érzed hogy nem Te vagy a legtehetségesebb, és nem is Te gyakorolsz a legtöbbet, az nem jelenti az hogy nem lehetsz eredményes. Elég ha megtanulod a saját vezetési stílusodra beállítani a virtuális versenyautódat, és egyből másodperceket adhatsz a nálad lustább, de tehetségesebb ellenfeleknek szakaszonként. Ez persze egyszerűnek hangzik, de közel sem az, nem hiába van a világon csak néhány profi setup-készítő.

Palik László mondta egyszer hogy a mai motorsportok nagy része nem szó szerint motorsport, hanem inkább futóműsport. Az RBR-ben ugyanez a helyzet, minden kategóriában nagyon hasonló képességű autók szerepelnek, tehát a motorerejük hasonló, a gyorsulásuk és a végsebességük is. Ott van viszont a futómű, a difi, a gumik és a fékek amiket mindenki saját ízlése szerint állítgathat, és a titok bizony ezekben rejlik. A célunk az autó kanyarsebességének növelése, de ezzel együtt az autót kezelhetőbbé is kell tenni. Ez a két dolog látszólag ellentmond egymásnak, ha végiggondoljuk logikusan akkor kiderül hogy mégsem annyira...

A futómű beállításával kezdjük! A leírásban az angol verzió kifejezéseit fogom használni, mert a különböző magyarosításokban lehet találni félreérthető dolgokat, jobb elkerülni a félreértéseket. A geometry front menüben összesen 16 mezőt találunk (a geometry rear menüben csak 12), ezek közül a felsőket közvetlenül tudjuk állítani, az alsókat viszont csak közvetetten a felső értékek változtatásával.

A top mount position értékét 0-tól 6-ig változtathatjuk, ez közvetetten hat az alsó mezőkben található caster értékére. A top mount értékének változtatásával lehet állítani az első futómű utánfutását (caster), nagy utánfutás érték jobb egyenesfutást eredményez, kis érték viszont fordulékonyabbá teszi az autót. A hátsó futómű esetén utánfutást nem tudunk állítani.

A steering rod length érték a kormányösszekötő hosszát mutatja. Ennek változtatása hat a toe értékére is, így tudjuk beállítani az utánfutást. Negatív érték összetartást jelent, pozitív érték széttartást. Sokan szeretik ha a kerekek összetartanak, úgy hogy a toe értéke -0,17° és -0,20° között van. A hátsó kerekek esetén a -0,14° és a -0,16° közti értékek váltak be nálam.

Az autó magasságát a ride height rész mellett láthatjuk, ezt közvetlenül nem lehet változtatni, csak ha a rugó vagy a segédrugó hosszát változtatod. De erről majd a következő részben. A strut platform height segítségével lehet finomhangolni az autó hasmagasságát, mert a rugó hosszát csak 5 mm-es lépésekben lehet változtatni, így viszont mm pontosan tudjuk beállítani a kívánt értékre.

A wheel axis inclination a kerékdőlés értékét mutatja meg nekünk. Érdemes elöl -3° és -4° közti értéket beállítani, hátul viszont elég csak 0° és -1° közöttit. Ennek a beállítása inkább vezetési stílus kérdése. A camber maradt hátra, ami nem más mint a csapterpesztés. Ezt szinte az összes felső érték változtatása módosíthatja, igazából egy tájékoztató jellegű adat.


Ahogy ígértem, a következő részben folytatom az autó setupolás rejtelmeivel, mert a téma annyira terjedelmes, hogy egy részben nem férne el.

 

Ez a hír most jelenik meg 13705. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 232425
262728 29303101

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k