duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Robi és az üvöltő oroszlán
306 Maxi Kit-car és Bútor Robi. A legjobb párosítás
2016-02-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
804067685
Napi oldal:
125723
Jelenleg:
1066
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

robi_es_az_uvolto_oroszlan_1

Már év végén tudtam, de nagyon nehéz volt magamban tartani... Most jött el az idő, hogy másoknak is beszélhetünk róla. Robi készséggel válaszolt a kérdéseinkre:

thumb_robi_es_az_uvolto_oroszlan_6Azt gondolom Bútor Robit megint nagyon fogjuk szeretni…
Mesélj az új autódról!
Sikerült beszereznem egy gyári Peugeot 306 Maxi Kit-car-t. Ez a 33-as számú autó, a Peugeot Dánia, importőr által támogatott autója volt, Jorgen Pilgaard ment vele anno. Ezzel az autóval szeretnék menni itthon pár aszfalt versenyen. Még nem tudom mikor és melyiken, de már nagyon mennék…
Még csak pár kilométert tudtam vele menni és már nagyon várom, hogy ez a pár, pár száz legyen!

robi_es_az_uvolto_oroszlan_2
 
Lényegében ezt egy múzeumból hoztad el, ugye?
Úgy néz ki, mintha elrakták volna egy időre. Gyönyörű! Egy francia versenyző vette meg és három évig újítgatta és talán egy métert sem ment vele. Rájött, hogy annyi pénzt költött rá, hogy inkább nem is megy vele.
Az autó nagyon szép állapotban van. Mi még egy kicsit próbálunk hozzátenni, a saját szájízünkre faragni. Gerőfi Gábor  barátom dolgozik rajta. Szívügyének tekinti és azt mondta, hogy még szebbet és jobbat csinál belőle, ha addig él is :). Azt gondolom, egy-két hónapja rámegy erre a projectre…

robi_es_az_uvolto_oroszlan_3
 
Ebből a Maxiból több féle létezett. Ez melyik? Hány lovas? Meddig lehet forgatni?
Igen, ezekből vannak különbözőek. EVO 1,2 és 3. A miénk EVO 2-es és a 300 lovas DCM  Motor van benne. Sajnos az EVO 3-as autóból talán 3-4 db van a világon és egyik sem eladó. Az 7 sebességes és kipörgés gátló is van benne és 305-308 LE. Az lett volna az igazi, de ne legyünk telhetetlenek!!

robi_es_az_uvolto_oroszlan_4
Hogy hol kell elváltani? A fékpadi mérés szerint 8500-nál adja le a motor a legnagyobb teljesítményét és 9700-nál gyulladt fel a váltásjelző. Lehet, hogy ezt kicsit lejjebb állítjuk, hogy spóroljunk vele... De azért úgy fogom használni, ahogy egy ilyen autót kell és szerintem 9700-as fordulatnál fogom elváltani… :)
Ez jól hangzik, nem? :P
Az biztos! Nagyon jól fog hangzani!

robi_es_az_uvolto_oroszlan_5
 
Rengeteg videót néztem. Régieket és újabbakat is, hiszen Olaszországban, Franciaországban még szalad ebből a típusból pár darab. Az látszik, hogy motorizáció szempontjából nagy különbségek vannak az autók között. 260 lóerőtől indulnak 305-ig. Ezek a 300 lovasak már irtózatosan jól szólnak! Elölről hallgatva óriási a szívóhang, mert  elől van a szívócsöve, hátulról pedig irgalmatlanul ordít, durrog, lángol, amit csak akarsz!
 
Evo 2-es specifikációjú az autó minden része. Ez a futóműben a váltóban a bukócsőben és a motorban jelent változtatásokat az első szériához képest. Dupla kipufogócső van rajta, ettől még szebb a hangja…
 
Én még csak belülről hallottam, az ipari parkban mentem vele egy-két kört. Három perc alatt kijött a teljes ipari park személyzete és megkértek, hogy hagyjam ezt abba… Elkapott a hév és megtettem ott pár kört a megfelelő fordulatszámon.
Szerintem fog tetszeni mindenkinek…
 
Biztos vagyok benne! Mesélj még az autóról!
Irgalmatlan fékek vannak rajta. 370-es, nyolc dugattyús Brembo fékek. A  váltója hatsebességes Xtrack, még a magnézium házas. Minden olyan benne, amitől igazi versenyautó egy ilyen autó… A bölcső, a hátsó híd, a lengőkarok. Minden túlméretezett, hatalmas kerékagyak és vaskos hátsó híd van alatta. Minden ki van találva.
Az autó súlya 960 és 1000 kg körüli, pontosat majd a végén tudok mondani, ha benne lesz minden.
 
Hasonló autókat már vezettél és hasonló autóban már nagyon jól érezted Magad. Gondolom ez a cél most is ezzel a szörnyeteggel.
Nagyon sokat gondolkoztam, hogy mit tegyek.
Mindenképp szeretnék hobbysta maradni! Az volt a cél, hogy olyan autóval menjek, amivel a saját és a nézők szórakoztatására tudok autózni és nem a másodpercekért vívni élethalálharcot és íven fordulni rengeteg pénzért.
Szűk volt a kör, a régebbi WRC-k, a Super1600-os autók és a Kit-carok jöhettek szóba.
Nehéz volt eldönteni, hogy a régi WRC, vagy ez. A fenntarthatósága miatt döntöttünk e mellett. Úgy gondolom, hogy egy régi WRC-t nem tudunk üzemeltetni. Bonyolult benne minden. A diffik, az osztóművek, az elektronika. Nincs hozzá semmi, ezért ki kellett zárni a régi WRC-ket.
 
Maradt a Super1600 vagy az F2. Egyértelműen a lóerő döntött. A legerősebb S1600-os autók, a Cliok 240-250 lovasak. Ez 300… Mind hangban, mind látványban, érzésben rengeteget számít egy ilyen autónál ez az 50 lóerő.
 
Itt három verziónk volt. Xsara Kit-car, 306 Maxi vagy Ford Escort Kit-car. A Xsara volt az első kiválasztott. Olyan autót szerettem volna, ami nem nagyon van senkinek. Tényleg nem nagyon van. 6 darabot gyártottak, abból talán 3 maradt meg és az is gyűjtők garázsában áll éss olyan áron, ami nem fért bele a büdzsébe.
 
Szűkült a kör a 306-ra. Ebből hármat találtunk és ez az autó tetszett a legjobban. 

robi_es_az_uvolto_oroszlan_7
 
Ahogy mondtad, nagyon tetszik az autó. Szerintem már hasonló autókkal mentél jól. Nem féltelek ettől sem…
Ezzel az autóval marhára lehet menni, ha megtanul vele menni az ember. Nem tudom, hogy tudok e még úgy menni, ahogy régen tudtam ilyen autóval. Sajnos eltelt pár év a Escort Maxi óta (16-17 ). Az biztos, hogy nagyon várom már a pillanatot, hogy beleülhessek és Cereden teszteljek egyet. Ennek az autónak azt a pályát találták ki…
 
Mondd, hogy Egerben már le….hatjuk magunkat!
Nagyon szétszedtük az autót, apró darabokban van, mindent átnézünk rajta, mindent újragondolunk. Például a kábelkötegét ki kellett cserélnünk, még az eredeti, 20 éves cucc volt benne. Nem szeretném, ha bármi gond lenne vele… Szétszedtük a váltót, a futóműveket. Mindent próbálunk úgy megcsinálni, hogy egy új autónk legyen és bírja a forszírozott üzemmódot!
 
Azt tervezzük, hogy Egerben tudunk indulni, ez a cél!
Előtte kell tesztelnem, mert nem akarok bénán odaállni. Azt akarom, hogy Egerben úgy üljek bele, hogy tudom, hogy mit csinálok! Ne ott kelljen kitalálnom a fékutakat, a kanyarsebességeket. 
 
A szó, amit a kérdésben feltettél, akkor fog működni, ha úgy tudok menni vele, ahogy azt várják tőlem az emberek és ahogy én is várom magamtól.
Iszonyatosan szeretnék menni, nagyon keményen! Félretéve az időt, csakis a látványra és az érzésre, hogy olyan legyen amikor megérkezek, mint amit elvárnak tőlem és egy ilyen autótól. 

Magam felé is nagyok az elvárások, de hát ismersz. Élvezni akarom az egészet. Erre azért rá kell készülni… A 9ezres tartományba menni és 160-170-ről komoly fékutakat venni… Ezeket az emlékeket fel kell frissíteni, de ezt szűk körben a teszten szeretném, nem pedig élesben. 
A rajtban 110%-on szeretnék pörögni!!!
Ha nem sikerül Egerre összerakni, letesztelni az autót, akkor biztosan ott leszünk Miskolcon.
Gerő Barátomnak, Várda Lacinak, Robajnak és Schafer Zoli mérnökömnek pedig köszönöm az extra energiát, amit beletesznek ebbe a projektbe, nélkülük ez biztos nem tudna működni.
 
Gerőnek küldünk egy kávégépet és nagyon várunk Benneteket!

 Egy kis kedvcsináló:

Ez a hír most jelenik meg 17899. alkalommal
Share |
2016.04.01-03.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2016
EGER Rallye 2016
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
2025.12.12-16.

részletes infóink

2025.12.12-13.

részletes infóink

2025.12.13-14.

részletes infóink

2025.12.14.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k