Robi már várja az EB futamot!
Bútor Robi a Nyíregyháza Rallye-ról, a 208 R2 kupáról, a Mikulás Rallyeról
2018-12-06
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763404245
Napi oldal:
15095
Jelenleg:
961
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 

robi_mar_varja_az_eb_futamot_1

Bútor Robi visszaült a kétkerekes autóba, hogy menjen vele, tapasztalatot adjon át. Nyitott volt mindenre a verseny előtt és alatt is. Hosszan beszélgettünk az évzáróról.

 

Egy komoly versenyen vagytok túl...
Nagyon jól választottunk, pontosabban nagyon jól hozta az élet, hogy ezen a versenyen mehettünk először ezzel az autóval. Mind a verseny rendezése, mind a pályák színvonala, mind a gyorsasági össztáv, Európa-bajnoki futamhoz méltó volt. Minden, ami egy jó autóversenyben benne van, az itt most meg volt és egy fárasztó, kemény, nehéz versenyt tudtunk végigcsinálni. Nagyon fontos volt, hogy végigcsináljuk, hiszen a Peugeot-tól ezért kaptuk a lehetőséget! Elrajtoltunk és a végén célba értünk, de ezalatt rengeteg dolog történt, rengeteg nehezítő körülmény volt!

robi_mar_varja_az_eb_futamot_9

 

A teszt után azt mondtad a Peugeot 208 R2-ről, hogy egy jól autózható versenyautó. Változott a véleményed 220 versenykilométer után?
Nem változott! Ízig-vérig versenyautó! Nagyon jól reagál a beállításokra, minden pilóta önmagára tudja állítani, minden klikkelés a gátlókon érezhető az autó viselkedésén. Mi a teszten egy jó beállítást találtunk, ezen nem is változtattunk. Végig azzal a set-uppal mentem, amit Cereden belőttünk. A gumiválasztásom is az volt, amit előzetesen elterveztünk, még akkor is, ha ezzel szinte senki sem értett egyet a kupában indulók közül. Előre kemény gumit választottam, hátra pedig puhát. Szerintem tökéletes választás volt, véleményem szerint, így volt a leggyorsabb az autó, de a határait még nagyon nem értem el.

Voltak kisebb technikai problémáink, de ezek a versenyzésünket nem hátráltatták. Apró elektromos problémák voltak a verseny vége felé! Az autó ezeken kívül tökéletesen működött végig és én végig élveztem az egész versenyt! A TRT csapata pedig kiváló munkát végzett.

robi_mar_varja_az_eb_futamot_2

Persze voltak negatívumok is, ami miatt hamar vége lett a versenyünknek, hiszen a második kör első, 25 km hosszú gyorsaságijának az utolsó 15 kilométerét fék nélkül kellett teljesítenünk. Gyakorlatilag itt elúszott a kategória győzelem lehetősége. Majdnem két perccel jöttünk rosszabb időt, mint a kategória eleje. Komoly harcban voltunk Klausz Kristóffal és Csomós Mikivel. Jó kis csata lett volna… 

A fiúk az első két gyorson nagyon keményen kezdtek, az általam kitalált tempó az első 25 km-es gyorsra például, nagyon kevésnek bizonyult! A második körre gondoltam ráteszek egy lapáttal, ami a loggok alapján sikerült is, de sajnos az agresszív vezetésemet a fék nem bírta! A fékhiba után már nem volt értelme kockázatot vállalni. Ennyit nem lehetett behozni. Ettől függetlenül megpróbáltam végig a saját biztonságos tempómat autózni, de ez nem volt elég! Nyertünk gyorsaságikat, nem is egyet. Meg szerettem volna nyerni a versenyt, de a két fiatal huszár nagyon gyors volt! Nem nekik kellett lépést tartaniuk velem, hanem nekem velük! Ami egyrészről érthető, hiszen sokkal többet mentek már ezzel az autóval, mint én, másrészt minél veszélyesebb/rizikósabb egy pálya, ott aránylag lassabb vagyok, mint a többiek. Amikor viszont érzem a biztonságot, nincs veszély a pályán, akkor felgyorsulok. Sajnos nem vállalok el ötödikben már olyan szituációkat, amiket ők még huszonévesen, veszíteni való nélkül simán elvállalnak. És az is mindegy, hogy Skodában ülök, vagy R2-es autóban…, de ez így van rendjén! 

A mádi pálya nekem nagyon bejött! Nagyon elememben voltam ott, jó volt rajta menni! A tréningen nem gondoltam, hogy lehet majd élvezni ezt a pályát, de a versenyen nagyon bejött! Ott tudtam egy kicsit nagyobbat faragni a hátrányunkból.

robi_mar_varja_az_eb_futamot_3

Így utólag, pár héttel a verseny után azt gondolom, hogy jövőre megpróbálom még egyszer! Ugyanebben a felállásban! Sokat fog számítani, hogy már ismerem a pályákat és fel vannak írva. Mentem rajtuk versenyautóval és szeretnék jövőre sokkal jobb eredményt elérni. Szeretném ugyan ezzel az autóval, navigátorral, csapattal megmérettetni magam az EB mezőnyben! Azt gondolom, hogy tudok én ezzel az autóval még gyorsabban is menni, de szükség volt erre a 2-300 versenykilométerre, hogy biztonságosan megérezzem az autó határait. Most célba kellett érnem, jövőre győzni szeretnék! Nem mindegy a célkitűzés! Nem mindegy, hogy az ember célba akar érni és nyerni szeretne, vagy mindenképpen nyerni szeretne!

Sajnáltam, hogy Jani nem tudott beszállni a csatába.
Nagyon nagy pechje volt! Az első gyorson elrontott egy kanyarkombinációt. Ráadásul egy olyan helyen, amiről ő is tudott, hogy vizes lesz. Azt gondolom, hogy ezt az autóismeret hiányára lehet visszavezetni! Ő is 50 kilométert ment vele a verseny előtt, de nem voltak korábbi tapasztalatai kétkerekes autóval! Azt gondolom nem volt vele tisztában, hogy egy ilyen vizes kombinációban mennyire vissza kell lassulni egy ilyen autóval, hogy ne csússzon meg. A kétkerekes tapasztalatlansága miatt hibázta be, sajnos!
Másnap pedig az első szakasz céljánál ugrott szét a motorja… Egy 45 kilométert futott vadonatúj motor lehelte ki a lelkét… 
Nem tudja, hogy milyen időket ment volna, pedig ott töltötte a tréninget, a verseny hétvégét, de nincs egy rendes mért ideje sem,  ez nagyon rossz lehet.

robi_mar_varja_az_eb_futamot_4

Igazából én nem voltam közeli viszonyban Janival, de most 4-5 napot együtt töltöttünk. Egy helyen laktunk, együtt teszteltünk, aránylag sokat beszélgettünk. Szerintem jó hangulatú volt ez az együtt töltött idő! Közel sem volt annyira feszült, mint amikor anno az abszolút győzelemért ment. Igazán sajnáltam, mert azt gondolom, a két ’öreg’ jó kapcsolatban volt egymással ezen a versenyen. Sajnos a várt csata nem alakult ki.

robi_mar_varja_az_eb_futamot_12

Ami a célja volt a Peugeot részéről, hogy mi Janival részt vegyünk ezen a versenyen, az sajnos csak részben teljesült. Nem voltak annyira nyitottak a fiatalok a véleményünkre, mint amennyire mi gondoltuk, hogy nyitottak lesznek. Nem alakult ki az a nagyon jó viszony, ami kialakulhatott volna és én ezt nagyon sajnálom. Megtettem/megtettünk mindent, de nem feltétlenül talált nyitott fülekre… Inkább csak megverni akartak, mint tanácsot kérni!

Ettől függetlenül azt gondolom, hogy van két kiemelkedően ügyes srác az R2 mezőnyben, akik gyorsak! Ha jövőre EB futam lesz, akkor mindenképpen el kell ezen a futamon indulniuk és meg kell nézni, hogy hogyan tudnak helytállni.

Akkor elmondhatjuk: jöhet ide az EB mezőny? Tudunk EB futamot rendezni?
Biztos vagyok benne! A pályák, a rendezés teljesen megfelelt egy EB által támasztott követelményrendszernek! Más kérdés, hogy az etap arány is az volt… Indultam már EB-n és VB-n is, ott is mindenhol rengeteget kellett etapon autózni… Ez talán csak annak volt sok, aki nem volt külföldi versenyen. És azt is meg kell érteni, hogy ha Nyíregyháza központtal lehet egy ilyen rendezvényt tető alá hozni, akkor Nyíregyházán kell tartani a szervizparkot, vagy a Superspeciált. Gondolom, ennek van gazdasági alapja és oka és ezt el kell fogadni.

robi_mar_varja_az_eb_futamot_8

Nagyon pozitív volt minden! Nem volt csúszás, minden percre pontosan történt. Amikor sajnos elmaradt szombat este a mádi szakasz, akkor volt alternatív útvonal, kinyomtatva azonnal megkaptuk. Nem kellett kérdezni semmit, a navigátorok megkapták az eligazítást! Én ilyen zökkenőmentes lebonyolítását egy elmaradt szakasznak még sehol nem tapasztaltam! Csodálkoztam is, hogy ez ennyire frappánsan megoldható! Mindamellett teljesen jó döntést hoztak, mindegy, hogy ki mit mond az internet világában! Azzal egy versenyt eldönteni, hogy ki mennyire mer gyorsan menni a tej ködben, kockáztatva a saját és mások testi épségét, nincs értelme! Hatalmas különbségek alakulhattak volna ki és nem a leggyorsabb nyerte volna a versenyt! Jó döntés volt! Még az előző szakaszon át lehetett menni, bár versenyzői szemmel már élvezhetetlen volt. De az utolsóra már nem lett volna szabad rámenni! Öt métert sem lehetett látni. Jó döntést volt, hiszen egy ilyen hosszú versenyen egy-két gyorsot ki lehet venni, ha szükséges. Máshol is kiveszik! Ha sok néző van, azért, ha a biztonság azt indokolja, azért. Tökéletesen megoldották!
De már a gépátvételen is látszott valami változás! 7:00-kor voltunk az adminisztratívon és 7:00-kor mindenki a helyén volt. Oda tudtál menni, át tudtad venni a papírjaidat. Mindenki ott volt, várták a versenyzőket!

A 25 kilométeres pálya VB színvonalú volt! Sajnos nem tudták három hónappal a verseny előtt lezárni. Ez látszott abból is, hogy a tréningen az első menetnél rengetegen elszáguldottak mellettünk kész itinerrel. Úgy látszik, hogy sajnos a versenyzőknek szükségük van egymással szemben előnyre és nem bírják elviselni azt, ha háromból kell menni. Sajnos ezen nem tudnak a rendezők változtatni, pedig szerintem ez nagyon felborítja az erőviszonyokat! A Peugeot kupán belül is itt kell a legnagyobbat változtatni, kizárással kell szankcionálni a tiltott tréninget. Nem mindegy, hogy háromszor mész át egy új pályán 50 km/órával, vagy 10-20-szor 100-130 km/órával!!

robi_mar_varja_az_eb_futamot_7

És a futamon egy nagyon komoly bajnoki végjáték zajlott… 
Mennyire figyeltetek erre a versenyzésetek közben?
Végig néztük etapokon az időket. Óriási harcot vívtak egymással Frici és Bandi! Hihetetlen, hogy egyikőjük sem hibázott! Olyan koncentráció kell ehhez, amit nagyon kevesen tudnak végig csinálni és közben olyan tempót mentek mindketten, hogy senki más nem tudta velük a lépést tartani! Ők ketten elugrottak most a mezőnytől! Tényleg nyerni akartak és tényleg apait-anyait beleraktak! Mindketten megérdemelték volna a bajnoki címet az éves összteljesítményük alapján! Azt gondolom, Frici sem szomorkodhat, hiszen ebben a helyzetben ugyanolyan értékű a második hely, mint az első. Hatalmas csata volt, hatalmas sportértékkel bírt ez a küzdelem! Koncentráltan, hibátlanul, vicsorogva! Nekem mindketten bajnokok!

Ott a nevetek a Mikulás Rallye nevezései között… 4 éve Mitsubishivel megnyerted ezt a versenyt…
Akkor az egy jó pillanat volt és nagyon nagy sár! :) Igazi dágvány volt és én azt nagyon szeretem. Az autó is hibátlan volt, gumit is jól választottunk, minden nagyon kiadta.

robi_mar_varja_az_eb_futamot_11

Az utóbbi években is odaférünk az elejébe, de nyerni nem sikerült. Mindenképp az élvezet játssza majd a fő szerepet, hiszen újra beleülhetek a Skodába, ami egy szenzációsan jó autó és szeretném élvezni minden percét. Remélem a nézők is élvezni fogják! Remélem, hogy lesznek nézők! Sajnos nem sok néző van és egy picit visszatérve Nyíregyházára: ott sem volt sok néző! Attól függetlenül, hogy milyen jó verseny volt, nehezen nézhető volt. Kevés helyre lehetett odaérni és azok is viszonylag látványtalan helyek voltak.

Remélem, hogy a Mikulás Rallye-ra sokkal többen eljönnek, mert ez egy látványos verseny lesz! Jó lenne sok néző előtt autózni!

robi_mar_varja_az_eb_futamot_10

Köszönöm még egyszer a lehetőséget a Peugeot-nak, a Total-nak, a Pirelli-nek és a TRT-nek!!

 

Ez a hír most jelenik meg 3949. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k