Robit más hajtja - hátul...
Bútor Robi - VFTS - 2008
2008-02-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797976452
Napi oldal:
59501
Jelenleg:
812
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Vasárnap amatőr verseny, de  már szombaton is körözött néhány autó a gyöngyösvisontai gokart pályán. Suzukis kabátban Bútor Robi és a frissen szerzett gyönyörű VFTS-e. Beszélgettünk az autóról, az idei évről:

Gyakorlatilag most ültem először az autóban. Otthon az utcában mentem már vele 2 kilométert, de csak hogy kipróbáljam, hogy egyáltalán el tudok e vele indulni. Most volt először, hogy rendes körülmények között tudtam vele menni.

Mi az első reakciód?
Nagyon boldog vagyok!
Minden pillanatát élveztem a mai tesztnek.

Ezt vártad az autótól?
1993-ban mentem utoljára Zsigulival, akkor nagyon szerettem és talán jól is tudtam vele menni. Az egy N csoportos autó volt és azóta nem nagyon volt lehetőségem. Egyszer-kétszer hóban, jégen mentem Zsigulival, de nagyon keveset.

Ez a VFTS azokhoz az autókhoz képest egy csúcstechnika!
Igazi versenyautó fillingje van. Nagyon jól kezelhető, nagyon jól fordul és erős a motor is. Utcai hógumikat választottam erre a gokart pályára, úgy gondoltam, hogy ezekkel fog megfelelően csúszni és jól irányítható lesz. Ez is bejött, tökéletesen vezethető volt és borzalmasan nagy élményt adott!

Reggel kicsit féltem, hogy nem fog sikerülni és esetleg kellemetlen érzések lesznek, önmagam felé is és a nézők felé is, de hál Istennek nagyon jól éreztem benne magam.

Akik a pálya mellett álltak, azok azt gondolom, nagyon élvezték. Szerencsés vagyok és vittél néhány kört, amit köszönök.
Azt hiszem újabb irigyeim lettek…:)

Sokan nem hitték, hogy Bútor Robi tényleg idén VFTS-el fog menni… Mondd el, kérlek: mi a célod ezzel az autóval?
A cél teljes mértékben a magunk, a szűk kis csapatom és természetesen nem utolsó sorban a nézők szórakoztatása! Utcai hógumival, szép autóval csak a látvány a fontos és az, hogy én és Vili nagyon jól érezzük magunkat. Ezt aláhúzhatjuk többszörösen is, mert tényleg ez az egész lényege.
Keveset fogunk menni, szerintem 3-4 verseny szombati napját szeretném erre úgymond feláldozni. Hobbyzásról van szó. És ez a mai nap is erről szólt. Borzalmasan élveztem. Minden olyan nap, amit erre rászánok, erről kell, hogy szóljon.

 

Belefáradtál?
Mondjuk a stresszbe, amit a sok bajnoki cím után az elvárások miatt Rád nehezedtek, a Magad és mások elvárásaiba?
Nem tudom eldönteni, nehéz erre válaszolni, de igen, úgy érzem, hogy kicsit belefáradtam. Lehet, hogy egyszerűen csak egy kis változásra van szükség. A munkámban éreztem ezt korábban, hogy egy idő után monotonná válik. Hiába jönnek a sikerek, másra vágyik az ember, újra. Talán ez jött el most a versenyzésben is.
Nem voltam boldog a versenyeken. Éreztem ezt Vilin is, éreztem a csapaton is, hogy sablonossá váltak dolgok, megszokottá. Néha már azt is mondhatom, hogy rossz szájízzel versenyeztünk. Lehet, hogy csak egy kis szünetre van szükség és újra el tudjuk kezdeni komolyan csinálni.
Ez viszont most tényleg tét nélküli, mindent félre tudok tenni és abszolút hobbyként csináljuk. Ez jobban boldogít, mint egy esetleges újabb S1600-os bajnoki cím.

És az időtényező sem mindegy!
Rengeteg időt elvesz a bajnoki idény. 8 olyan hetet, amikor már szerdán ott vagy és előtte pedig 8 tréninghétvégét. Ez nagyon sok! Ennyit nem szeretnék rászánni most. Főleg amíg kicsik a gyerekek. Majd ha megnőnek, akkor talán megint több időm lesz a versenyzésre.

A mostani teszt után biztos vagyok benne, hogy nem csak Te és Vili, de a nézők is élvezni fogják a hátsókerekes autózásodat. Mikor és hol láthatunk legközelebb?
Hol lesz az első verseny, ahol már lesz korlát, fa és ilyen tereptárgyak, amik esetleg megzavarhatnak, mert ugye ezen a gokartpályán ezek még hiányoztak :)
:):):)
Március 15-én lesz Cereden egy rallysprint verseny, ott előfutunk. A rendező azt ígérte, hogy hatszor vághatunk neki a távnak. A mai teszt után majdnem biztosan hógumival, tetszett ahogy mozgott ezeken a gumikon az autó. Nem szeretnék beleesni abba a hibába, hogy elkezdek időre menni és gyorsaságra. Ezek a gumik nem is alkalmasak arra, viszont kellőképpen engedik mozogni az autó hátulját…
Sajnos venni kell 4 új gumit, mert ezek itt most elfogytak…

A mostani autózással kapcsolatban még annyit szeretnék mondani, hogy hagyon köszönöm a Boda csapatnak a segítséget, amit az első teszt alkalmával nyújtottak. Természetesen ez az autó sem működik szerelés nélkül és a srácok szívvel-lélekkel segítettek.

Sikerült megjegyezned, hogy a kormányt hányas kulccsal kell meghúzni? :)
Nem tudtam megjegyezni, de a fiúk tudták! Rendesek voltak! :)
Én csak törölgetni tudom. Hazajöttem és úgy tettem le, mint egy kis ékszert, szépen körbetöröltem :)

Beszéljünk egy kicsit a Suzukiról. Sok hír szárnyra kapott már, de konkrétumot a Te szádból még nem hallhattunk…
Két projekt van tervben.
Az egyik az IRC szereplésünk 3 IRC futamon a Super1600-os Swifttel, a másik pedig a S2000-es tesztpilótaság.
Mind a két ügy szervezése zajlik a háttérben. A Suzuki Sport Europe vezetői egyengetik ezeknek a projekteknek az útját. Én igazából egy kicsit háttérben vagyok mindkét dologban, úgy érzem, hogy egyik ügy kimenetelén sem tudok változtatni, rájuk hagyatkozom. Szerintem jó irányba haladnak a dolgok, a végső egyeztetések február utolsó hetére vannak kitűzve, addigra mindent el fogok tudni mondani.

Az IRC szereplésre már a Magyar Suzuki RT.-től pozitív választ kaptunk, a pénz egy része összeállt, még valamennyi biztos hiányzik, de gondolom folyamatban van ez is.

Melyik az a három IRC futam, amiről szó van?
Igazából még nem egyeztettünk erről. Szerintem az év második felében lesznek ezek a versenyek. A Barumon nagyon szeretnék menni, hiszen tavaly is rengeteg néző volt, mi is kint voltunk, sok magyarral találkoztunk, ami ugye nekem mindig nagyon fontos motiváció volt. Svájcba érdemes lenne visszamennünk, hiszen megismertük a pályákat, előny lenne újra ott menni. A harmadik pedig talán belga futam lehetne, arról úgy tudjuk jó verseny, de Portugálián is gondolkozunk. De természetesen a Suzuki érdekei is erősen számítanak, hogy nekik melyik verseny, ország számít jobban.

A S2000-es tesztelés mikor indulhatna?
Március-áprilisban tudna kezdődni, hivatalosan júniusban homologizálják az autót. Ha jól tudom augusztusban már versenyen is indulhatna az autó.

Lehet, hogy a Barumon már S2000-es Suzukit is láthatunk?
Azt hiszem az lehetne az első versenye az autónak… Ha összeáll minden.

Ott már S2000-es pilótaként is szerepelnél?
Az idén S1600-ban versenyeznék. A tesztelések során kiderül majd, hogy mennyire tudok gyorsan és jól menni az összkerekes autóval és a Suzuki terveiben, ha jól gondolom, 2009-ben van az, amikor hivatalosan is benevez a S2000-es kupába és akkor lesz értelme erről beszélni. Hogy velem tervezik e, arról fogalmam sincsen, eddig még csak 2008-ról beszéltünk. Sok még a kérdőjel…

Ez a hír most jelenik meg 10097. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k