Robit más hajtja - hátul...
Bútor Robi - VFTS - 2008
2008-02-16
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
783830081
Napi oldal:
151575
Jelenleg:
1028
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Vasárnap amatőr verseny, de  már szombaton is körözött néhány autó a gyöngyösvisontai gokart pályán. Suzukis kabátban Bútor Robi és a frissen szerzett gyönyörű VFTS-e. Beszélgettünk az autóról, az idei évről:

Gyakorlatilag most ültem először az autóban. Otthon az utcában mentem már vele 2 kilométert, de csak hogy kipróbáljam, hogy egyáltalán el tudok e vele indulni. Most volt először, hogy rendes körülmények között tudtam vele menni.

Mi az első reakciód?
Nagyon boldog vagyok!
Minden pillanatát élveztem a mai tesztnek.

Ezt vártad az autótól?
1993-ban mentem utoljára Zsigulival, akkor nagyon szerettem és talán jól is tudtam vele menni. Az egy N csoportos autó volt és azóta nem nagyon volt lehetőségem. Egyszer-kétszer hóban, jégen mentem Zsigulival, de nagyon keveset.

Ez a VFTS azokhoz az autókhoz képest egy csúcstechnika!
Igazi versenyautó fillingje van. Nagyon jól kezelhető, nagyon jól fordul és erős a motor is. Utcai hógumikat választottam erre a gokart pályára, úgy gondoltam, hogy ezekkel fog megfelelően csúszni és jól irányítható lesz. Ez is bejött, tökéletesen vezethető volt és borzalmasan nagy élményt adott!

Reggel kicsit féltem, hogy nem fog sikerülni és esetleg kellemetlen érzések lesznek, önmagam felé is és a nézők felé is, de hál Istennek nagyon jól éreztem benne magam.

Akik a pálya mellett álltak, azok azt gondolom, nagyon élvezték. Szerencsés vagyok és vittél néhány kört, amit köszönök.
Azt hiszem újabb irigyeim lettek…:)

Sokan nem hitték, hogy Bútor Robi tényleg idén VFTS-el fog menni… Mondd el, kérlek: mi a célod ezzel az autóval?
A cél teljes mértékben a magunk, a szűk kis csapatom és természetesen nem utolsó sorban a nézők szórakoztatása! Utcai hógumival, szép autóval csak a látvány a fontos és az, hogy én és Vili nagyon jól érezzük magunkat. Ezt aláhúzhatjuk többszörösen is, mert tényleg ez az egész lényege.
Keveset fogunk menni, szerintem 3-4 verseny szombati napját szeretném erre úgymond feláldozni. Hobbyzásról van szó. És ez a mai nap is erről szólt. Borzalmasan élveztem. Minden olyan nap, amit erre rászánok, erről kell, hogy szóljon.

 

Belefáradtál?
Mondjuk a stresszbe, amit a sok bajnoki cím után az elvárások miatt Rád nehezedtek, a Magad és mások elvárásaiba?
Nem tudom eldönteni, nehéz erre válaszolni, de igen, úgy érzem, hogy kicsit belefáradtam. Lehet, hogy egyszerűen csak egy kis változásra van szükség. A munkámban éreztem ezt korábban, hogy egy idő után monotonná válik. Hiába jönnek a sikerek, másra vágyik az ember, újra. Talán ez jött el most a versenyzésben is.
Nem voltam boldog a versenyeken. Éreztem ezt Vilin is, éreztem a csapaton is, hogy sablonossá váltak dolgok, megszokottá. Néha már azt is mondhatom, hogy rossz szájízzel versenyeztünk. Lehet, hogy csak egy kis szünetre van szükség és újra el tudjuk kezdeni komolyan csinálni.
Ez viszont most tényleg tét nélküli, mindent félre tudok tenni és abszolút hobbyként csináljuk. Ez jobban boldogít, mint egy esetleges újabb S1600-os bajnoki cím.

És az időtényező sem mindegy!
Rengeteg időt elvesz a bajnoki idény. 8 olyan hetet, amikor már szerdán ott vagy és előtte pedig 8 tréninghétvégét. Ez nagyon sok! Ennyit nem szeretnék rászánni most. Főleg amíg kicsik a gyerekek. Majd ha megnőnek, akkor talán megint több időm lesz a versenyzésre.

A mostani teszt után biztos vagyok benne, hogy nem csak Te és Vili, de a nézők is élvezni fogják a hátsókerekes autózásodat. Mikor és hol láthatunk legközelebb?
Hol lesz az első verseny, ahol már lesz korlát, fa és ilyen tereptárgyak, amik esetleg megzavarhatnak, mert ugye ezen a gokartpályán ezek még hiányoztak :)
:):):)
Március 15-én lesz Cereden egy rallysprint verseny, ott előfutunk. A rendező azt ígérte, hogy hatszor vághatunk neki a távnak. A mai teszt után majdnem biztosan hógumival, tetszett ahogy mozgott ezeken a gumikon az autó. Nem szeretnék beleesni abba a hibába, hogy elkezdek időre menni és gyorsaságra. Ezek a gumik nem is alkalmasak arra, viszont kellőképpen engedik mozogni az autó hátulját…
Sajnos venni kell 4 új gumit, mert ezek itt most elfogytak…

A mostani autózással kapcsolatban még annyit szeretnék mondani, hogy hagyon köszönöm a Boda csapatnak a segítséget, amit az első teszt alkalmával nyújtottak. Természetesen ez az autó sem működik szerelés nélkül és a srácok szívvel-lélekkel segítettek.

Sikerült megjegyezned, hogy a kormányt hányas kulccsal kell meghúzni? :)
Nem tudtam megjegyezni, de a fiúk tudták! Rendesek voltak! :)
Én csak törölgetni tudom. Hazajöttem és úgy tettem le, mint egy kis ékszert, szépen körbetöröltem :)

Beszéljünk egy kicsit a Suzukiról. Sok hír szárnyra kapott már, de konkrétumot a Te szádból még nem hallhattunk…
Két projekt van tervben.
Az egyik az IRC szereplésünk 3 IRC futamon a Super1600-os Swifttel, a másik pedig a S2000-es tesztpilótaság.
Mind a két ügy szervezése zajlik a háttérben. A Suzuki Sport Europe vezetői egyengetik ezeknek a projekteknek az útját. Én igazából egy kicsit háttérben vagyok mindkét dologban, úgy érzem, hogy egyik ügy kimenetelén sem tudok változtatni, rájuk hagyatkozom. Szerintem jó irányba haladnak a dolgok, a végső egyeztetések február utolsó hetére vannak kitűzve, addigra mindent el fogok tudni mondani.

Az IRC szereplésre már a Magyar Suzuki RT.-től pozitív választ kaptunk, a pénz egy része összeállt, még valamennyi biztos hiányzik, de gondolom folyamatban van ez is.

Melyik az a három IRC futam, amiről szó van?
Igazából még nem egyeztettünk erről. Szerintem az év második felében lesznek ezek a versenyek. A Barumon nagyon szeretnék menni, hiszen tavaly is rengeteg néző volt, mi is kint voltunk, sok magyarral találkoztunk, ami ugye nekem mindig nagyon fontos motiváció volt. Svájcba érdemes lenne visszamennünk, hiszen megismertük a pályákat, előny lenne újra ott menni. A harmadik pedig talán belga futam lehetne, arról úgy tudjuk jó verseny, de Portugálián is gondolkozunk. De természetesen a Suzuki érdekei is erősen számítanak, hogy nekik melyik verseny, ország számít jobban.

A S2000-es tesztelés mikor indulhatna?
Március-áprilisban tudna kezdődni, hivatalosan júniusban homologizálják az autót. Ha jól tudom augusztusban már versenyen is indulhatna az autó.

Lehet, hogy a Barumon már S2000-es Suzukit is láthatunk?
Azt hiszem az lehetne az első versenye az autónak… Ha összeáll minden.

Ott már S2000-es pilótaként is szerepelnél?
Az idén S1600-ban versenyeznék. A tesztelések során kiderül majd, hogy mennyire tudok gyorsan és jól menni az összkerekes autóval és a Suzuki terveiben, ha jól gondolom, 2009-ben van az, amikor hivatalosan is benevez a S2000-es kupába és akkor lesz értelme erről beszélni. Hogy velem tervezik e, arról fogalmam sincsen, eddig még csak 2008-ról beszéltünk. Sok még a kérdőjel…

Ez a hír most jelenik meg 10091. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728
293001 02 030405

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k