LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Rot oder weiss
Markovics Gyuri élménybeszámolója a Jänner Rallye-ról
2011-01-19
élménybeszámoló • Markovics György
h i r d e t é s
Összes oldal:
770390576
Napi oldal:
169256
Jelenleg:
762
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Piros vagy fehér?
thumb_rot_oder_weiss_10A kaland ezzel a Ladákra vonatkozó kérdéssel ért véget, majd rögtön folytatódott a liebenaui diszkotékában...


Markovics Gyuri élménybeszámolója a 28. Jänner-Rallye-ról


BUÉK, kleine virsli és kevés pezsgő
Már szilveszterkor is csak ezen járt az agyam. 760 km össztáv, 220km gyorsasági. Akárhogy számoltam, ez Ladával nem tűnt egy rövid távnak. Mértékkel ettem, mértékkel ittam, kerültem a stresszt és mozogtam amennyit csak lehetett, hogy a ralin majd helytálljak.

thumb_rot_oder_weiss_11

Számokban
Kb. 120 induló, ebből 40-en a kategóriánkban, a H csoportban, hajtás, köbcentiméter és teljesítmény vegyesen, kb. 30 összkerekes autó. Két nap tréning, kétkerékhajtás, 2 alkalom a gyorsokon a tréningen, 2-szer minden gyors a ralin. 16 gyors összesen, mindkét nap esti gyorsokkal. Különben is a számok bűvöletében zajlott az egész.. 66-os rajtszámot kaptunk! Persze az sem volt semmi amikor a várható költségeket összeadtam Euróban :)

Recce auto (pályabejáró gépkocsi)
Valami négykerékhajtásút szerettünk volna, hogy az akkor még havas jeges pályákon, haladjunk, ha már egyszer ennyire kevés az idő. Egy Golf 4 TD 4x4-gyel vágtunk neki, de így is lassúnak bizonyultam. A nyolc különböző gyorsból 1-et sikerült háromszor bejárni. Egyébként ez volt a maximális lehetőség. Aztán azzal nyugtattam magam, hogy azzal ment el a sok idő, hogy elsőre alaposan megnéztem ezeket a pályákat és igyekeztem pontosan és felismerhetően lediktálni őket, ami nem volt könnyű feladat.

Mühlviertler Alm
Ezt a szót, a tájegység nevét megjegyeztem, mert amikor három éve kint voltam Kiss Laciékkal, mindenkinek ilyen bögrét hoztam itthonra ajándékba. Magamnak is :) Különben meg könnyű, rögtön ott van a Valdviertel mellett nyugatra.
Linztől Észak-keletre kb. 50 km-re, max. 1000 méter körüli hegyek, szép időben panorámával az Alpokra. Az úthálózat elképesztő jó, mindenhová aszfalt út vezet, de azért itt a tükörsimán kívül akad bőven dobálós is. Keskenytől a szélesig, sárostól a jegesig, gyakran a házak között vezetnek az utak. Ezt mind tudjuk Ausztriáról, nem is ez volt az új, hanem a szintkülönbségek. Kis hegyekre le -és föl, folyamatosan. Először is kezdtük a karburátorral a teszt után, mert az itteni levegőhöz túl dús volt a beállítás. Aztán akármilyen erős lett a Ladánk, ezeket a kemény emelkedőket nagyon megérezte most a motor. A lejtőket (zúgókat) meg én. Sokszor egyáltalán nem lehetett (mertem) gázt adni, mert a latyakon és jégen, főleg az erdős részeken, enyhén szólva magától ment lefelé az autó… A táj csodálatos itt, végtelennek tűnnek a hegyek és hamar leszerényedik bennünk a gondolat, hogy majd ötödikben meghúzom és ráúszok és majd a hófal… Ettől itt óvatosabbnak kell lenni.

Messehalle
thumb_rot_oder_weiss_6Ha még csak ezt a csarnokot kellett volna megtalálni. Volt minden, Parc fermé a főtéren, versenyzői eligazítás egy másik halléban, rajtceremónia a főhalléban, lehetőleg minden máshol és rengeteg néző! Azért megtaláltunk mindent, hála a "mixed languages" kitűnő alkalmazásának. Vicc nélkül, nyelvtudással el voltunk látva, ami itt nagyon kell, mert tényleg minden pillanatban van valami, sárga lap (végrehajtási utasítás) után újabb sárga lap, rajta infókkal és még ki tudja. Az eligazításon volt az első üdvrivalgás a navigátorok részéről, hogy tekintettel a körülményekre, mehet a bakancs, vagy a gumicsizma, ha épp az a megfelelő a kis topánka helyett.
A következő hangzavar a Messehalléban volt a rajtnál! Ezer ember, kolbász, pommes, zene, szpíker, és nem utolsó sorban egy kis meleg, mert kint meg lehetett fagyni. Jó volt a hangulat!

Magyarok
Szabó Laci a hómenő, Bütyök (Bütösi Zsolt) a gumimenő, és Én a hobby ladás. Mi hárman rajtszámokban közel egymáshoz, hagy zúgjon a Ladáktól a depó amikor bemegyünk, mert mind a háromnak nagyon állat a hangja!
Lukács Kornél Citroen C2R2-vel és Dr. Kiss Elemér-Subaruval voltak még a magyar indulók.

thumb_rot_oder_weiss_8 thumb_rot_oder_weiss_7 thumb_rot_oder_weiss_9 


Sonderprüfung reggeltől-estig
Két műszak, megállás nélkül. Nem baj, hogy hosszú, képben volt mindenki, kisebb hibákat leszámítva. A verseny előtt két napig olvadt, így a hó nagy része eltűnt, maradt az alattomos latyak, sár és jég, meg a vizes. A Szabó Laci VFTS-én egy karburátor rugó szállt el két-három percre az első gyorson, Bütyöknek a látványos autózással gyűlt meg a baja, engem meg talán a túlzott óvatosságom vitt az út mellé, párszor ha gyorsabban kezdtem volna a fordulót, akkor nincs megforgás. A jaenner ralin nagyon észnél kell lenni. Folyamatosan változó körülmények, itt még annak is nagyon nehéz volt aki jégkémmel dolgozik az ügyön. Nem volt jó sem az óvatosság, sem a túl határozott elképzelés egy-egy kanyarról. Folyamatosan variálni kellett a vezetési stílust, és néha tudni kellett úgy nyomni a gázt, mint a hímes tojást, ha nem akartuk hamar befejezni a játékot. Bütyök sajnos az út mellett végezte a hármas SP-n, Szabó Laciék a műszaki hiba után, gond nélkül, nagyon jó időket autóztak, mi meg igyekeztünk, hogy legalább egy-két gyorson "elkapjuk" a VFTS-t. Ennek az lett az eredménye, hogy az első napi tíz gyorsaságiból mindössze hármat tudtam hiba (megforgás stb.) nélkül végigautózni és egy gyorson tényleg elcsíptük őket, egy másodperccel! Szerencsére ezek a kalandok még nem kerültek olyan sok időbe és fő, hogy autóztunk!

Fárasztó volt, elsősorban agyilag, hogy mennyire kellett figyelni. Szoros volt az etap is, főleg ha be akartuk tartani a néhol 30-as táblákat. A navigátorom, Adorján Szabolcs is nagyon megdolgozott. Maximálisan bíznunk kellett egymásban, mert annyira nem ismertük a pályákat, hogy ha nincs a füzet, nem mondtuk volna meg ránézésre, hogy "itt" már jártunk valaha. Kitartottunk minden téren, hála az égnek, az első napon nem volt estére alattomos lefagyás és köd, vakítottunk a xenonokkal!

Gumi kérdés
Miután az első nap megpróbáltatásait simán kibírta a keskeny szöges, ugyanezzel vágtunk neki a második napnak. Nem variáltam, nem fogott a legjobban de legalább könnyen lehetett kezelni vele a kocsit azokon a részeken is, ahol az embernek, pl. a sötétben, nem sok fogalma volt róla, hogy mi is van az úton.

thumb_rot_oder_weiss_3

Második nap (6perc pihenő és a Margot csoki)
thumb_rot_oder_weiss_4Az első gyorson nem sok hó volt, széles út és száguldozás. A második megint egy igazi keskeny, hosszú, 21km-es. Ezen sajnos elkövettem egy kis hibát, ami majdnem végzetesnek bizonyult. Egy bal három elág után, már kifelé jöttem amikor külső íven a kerék kicsit bekapott a hóba és lehúzott az útról. Kicsit zúgott még, de itt a sperr és a szöges már semmit sem ér, amikor az ajtó közepéig ér a hó és pihenünk a téli tájban csendben, mint a hó alatt a szántás. Azt hittem vége..

Cseh rescue team ("régi" haverok)
Lehet, hogy jó befektetés volt a múltkori csehországi ralisprinten elindulni?
Én már javában ástam a liebenaui kertészboltban beszerzett kislapátommal, amikor felbukkantak az emberek. Messze voltak és különben is ilyenkor minden perc örökkévalóságnak tűnik. Pár perc hótaposgálás és ásás után mozdult a gép! 4-5 oda visszából kitoltak! Nem hittem a szememnek! A csehek feltűnően segítőkészek voltak! : Ja, honnan tudtam, hogy csehek? Ugyanis a bukósisakban nem sokat hallok abból amit beszélnek, vagy az izgalomtól lettem süket, szóval amikor odarohantak, az egyik akkora lendülettel jött, hogy a félig megrágott Margot csokija berepült az utastérbe, nyilván a gázpedál alá, hogy még legyen mi után kotorásznom mielőtt elindulunk :! Már rúzst és hajlakkot is szedtem ki onnan amikor.. egy hölgy navigált és épp felborultunk.. :
Láttunk néhány magyar zászlót is a pálya szélén, nekik is nagyon köszönjük a szurkolást!

A csapat és a Leberkaese mit semmel
thumb_rot_oder_weiss_1Adorján Szabolcs navigátor, Krózser Menya teamchief és séf, Szabi ikertestvére Adorján Joci (egy ilyen komoly ralin még az emberekből is kell tartalék), és még egy tartalék, szombatra Borda Ildi, ausztriai thumb_rot_oder_weiss_2navigátor barátnőnk is csatlakozott, és ott volt az attasé, Kárpáti Karcsi barátomat Menyáék nevezték el így (találó :). A szervizesek: Bodnár Attila, Baintner Ottó és Roli, bevált emberek! Nagyon egyben voltunk!
Leberkaese volt a fő fogás, az én kedvencem, sülve, főve friss zsemlével, mustárral! Nem egy sushi, de szuper! Gyorsan ad energiát és finom! Menya és Joci biztosították, hogy ez akár minden gyors végén elérhető legyen! Néha jól is jött, amikor a sok kaland között az éhség is beugrott!

Záró akkord
A hat perc után nem lassítottunk, de sokkal jobbak már nem lettünk, ebben már biztosan benne volt a fáradtság is! Kegyelemdöfés a végén. Mikor már tele volt a cipőnk hóval, eltűnt hóval, vagy hogy van ez a mondás??, szóval már nem kívántuk "annyira", akkor jött még egy 25 km-es, sötétben, ködben. Újabb hiba. Ide lamellás gumi kellett volna, mert a ködszitálás egy egybefüggő jégtakaróvá fagyott le. Ez a gyors már tényleg csak túlélés volt, semmit sem kockáztatva és a köd miatt semmit sem látva az egészből, teljesítettük. A hat perc után, még így is sokat feljöttünk a nap végére!


A többiek
Sajnos a Citroen kicsúszott a második nap közepén, nem engedték a bírók tolni, mert pont ott kezdődött a kör és veszélyes volt a szitu, Kiss Elemérnek a turbója ment tönkre. Szabó Laciék folyamatosan jó időket autózva, abszolútban előkelő helyen végeztek!
VÉGEREDMÉNY

Országúti diszkó
Rot oder weis? - kérdezték a srácok a liebenaui roadhouse-ban. Az sajnos nem derült ki, hogy melyikünk fordult szebben a körgyorson, :) így azt hiszem pusztán a Ladás szereplésünknek kijárt, hogy amikor megmondtam, hogy én vezettem a piros Ladát, az egyik fiatalember felkapott és örömében majdnem körberohanta velem a discót, kiabálva. Az este innen folytatódott..

thumb_rot_oder_weiss_5


Reméljük jövőre ugyanitt, tapasztaltabban!

Markovics György

Ez a hír most jelenik meg 6641. alkalommal
Share |
külföldi verseny
28. International Janner-Rallye
Ausztria, Mühlviertel
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k