LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
RPM Racing évadzárója
Fabinyi Béla és Molnár Dodó is célbaért Pécsen
2010-11-23
interjúk • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
770140782
Napi oldal:
88173
Jelenleg:
1150
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Még a céldobogón is jártunk

thumb_rpm_racing_evadzaroja_9Ha az idei évben bármely futam előtt tippelni kellett volna, hogy melyik versenyző fog kiesni műszaki hiba miatt, akkor a "Fabinyi-Vlcskó" páros nevével biztosan nyert ügye lett volna a fogadónak. Bár műszaki hiba nélkül az utolsó futamot sem úszta meg a páros, ezúttal legalább a céldobogón átgördülve és négy ponttal a zsebükben térhettek haza, amiről Fabinyi Bélával beszélgettem.

rpm_racing_evadzaroja_2

Milyen volt a Mecsek Rallye számotokra?
Rövid! Úgy zajlott ez a rendezvény számunkra, hogy a pénteki prológot követően a szombati napon mindössze egyetlen egy gyorsasági szakaszt sikerült teljesítenünk. Épp a második gyorsasági szakasz rajtjába igyekeztünk, amikor előtte úgy 20 méterrel megkérdezték a környéken állók, hogy normálisnak tartjuk-e, hogy lángol a kocsink eleje? Miután békésen eloltottuk az autót, már aznap nem folytattuk tovább a versenyzést. Nem nagyon sikerült így belelendülnünk ebbe a dologba, de a szervizben megjavították a kocsinkat, és másnap a teljes napot sikerült teljesítenünk, ami ezúttal mindössze két gyorsasági szakaszból állt. Mondhatom úgy is, hogy 100 %-kal növeltük a szombati, nagyon izgalmas teljesítményünket, ami ugye azt jelenti, hogy 30 %-os futásteljesítménnyel is tudtunk teljesíteni egy versenyt!

A célotokat teljesítettétek azért?
Ha úgy vesszük, akkor igen, mert végül a céldobogón - az idei évben először - sikerült átgördülnünk, ráadásul mégsem maradtunk pontok nélkül - mint ahogy arra korábban számítottunk - hiszen erről a futamról végül 4 ponttal térhettünk haza, ami ugye így egyenlő az éves teljesítményünkkel is. Az idei évünk nagyjából úgy zajlott, hogy fogadásokat lehetett rá kötni, hogy az adott futamon éppen melyik alkatrész lesz az, ami megadja magát, vagy milyen műszaki hiba miatt leszünk kénytelenek kiállni. Igazából ezen a mecseki futamon már az is egy csúcsteljesítmény, hogy a vasárnapi napot tudtuk teljesíteni, mert korábban is szuperraliztunk már, csak éppen úgy sem értünk célba. Most persze nekünk kedvezett az a tény, hogy vasárnap mindössze két gyors szerepelt a programban. Az első napot rögtön 35 perces időbüntetéssel zártuk, így éreztük azért, hogy másnap a két gyorsasági szakasz alatt nehéz lesz ezt ledolgoznunk, bár számolgattuk, hogy ha kilométerenként másfél percet adunk a többieknek, akkor már ott vagyunk az élmezőnyben. Aztán úgy véltük, hogy mégiscsak hülyén nézne ez ki, így nem mentünk rá erre a lehetőségre.

rpm_racing_evadzaroja_1

Milyen volt a verseny rendezés szempontjából?
Kicsit mindig fájó pont a Mecsek Rallye-n, hogy a rajt-cél dobogó mindig ki van rakva a semmi közepére, gyakorlatilag nulla érdeklődés mellett. A prológon is azt látom, hogy évről évre nézetlenebbé válik. Versenyzői szempontból viszont egyáltalán nem éreztük rossznak ezt a futamot, hiszen semmi problémánk nem volt, gördülékenyen ment minden, a pályák is szívünkhöz közelálló útszakaszok voltak, amin nagyon jó versenyezni. Így tényleg azt mondhatom, hogy kizárólag a célceremónia volt az, amivel nem voltunk elégedettek, mivel úgy éreztük, hogy egy teljesen felesleges másfél órás várakozással fejeztük be a napot, aminek zárásaként begördültünk egy tök üres csarnokba, ahol a már jól megszokott - mindenhol jelenlévő - fotósokon kívül nem volt más. Azt leszámítva, hogy készült rólunk fénykép a céldobogón és elmondhatjuk, hogy igazából jártunk azon is, más értelme tényleg nem volt. A nézők hiánya viszont nem csupán erre a rendezvényre jellemző, hanem ez most már a teljes magyar bajnokságra elmondható. Egyre kevesebben tudnak, vagy akarnak eljönni. Hogy a gyorsasági szakaszok mellett most mekkora közönség szurkolt a mezőnynek, arról érdemi információt nem igazán tudok adni, mivel nagyon kevés pályán mentünk. Ott, ahol mentünk, azt hiszem, hogy a tavalyihoz képest is kevesebben voltak, de lehet, hogy amerre nem jártunk, ott meg többen. Egy-két versenytől eltekintve nem igazán nézőbarát versenyek kerültek megrendezésre, legalább is én nagyon úgy látom, hogy nem cél manapság az, hogy sok nézőt csaljanak ki a pályák mellé.

rpm_racing_evadzaroja_5

Mi lesz még veletek idén?
Az autónk már nem nagyon fog futni, mi viszont remélhetőleg még igen. Tervek között szerepel, hogy indulunk a Mikulás Rallye-n, ahol kipróbálunk egy Evo VI-ost, ami reméljük megbízhatóbban fog gurulni, mint a Clio-nk tette azt az idei évben. Az autót most építik, nekünk pedig egy érdekesség lesz, mert versenyen még nem próbáltunk menni összkerekes autóval, ha pedig beválik, akkor azért még szeretnénk párat menni vele itt-ott. Ha minden jól alakul, akkor minden kisebb-nagyobb versenyen próbálunk elindulni. Szeretnénk ott lenni - csak a móka kedvéért - a Szilveszter Rallye-n, aminek igazából túl nagy gyakorlóértéke nincs, igazából inkább csak a forraltbor íze miatt megyünk. Aztán majd megpróbáljuk felépítgetni a jövő évet, amit már most elkezdtünk tervezgetni. Nagy szívfájdalmunk, hogy szerettünk volna elmenni egy Wald4tel Rallye-ra, de most ez úgy tűnik, hogy sem technikában, sem költségvetésben nem nagyon fér bele.

Milyen autóval láthatunk 2011-ben?
Sok mindenen múlik még ez, de majd a jövő év elejére ki fog derülni. 2-3-féle verziót vettünk számításba eddig, és ezeket mind kifogjuk próbálgatni, aztán majd amelyikkel a legjobban, legkellemesebben tudunk közlekedni és amelyikről látszik, hogy testhezálló, azzal fogunk versenyezni a következő szezonban!



Inkább a nézőknek!

thumb_rpm_racing_evadzaroja_8Molnár Dodó ezúttal sem próbálta felvenni a harcot az élmezőnnyel, helyette viszont megpróbált mosolyt csalni a pálya szélén állók arcára. Csapatszinten sikeresen célba értek, és mindemellett még jól is érezték magukat. Molnár Dodó újra jókedvűen nyilatkozott.

rpm_racing_evadzaroja_6

Hogyan sikerült az idei év zárófutama?
Célba értünk! A várttal szemben nem esett az eső, vagyis éppen csak annyira, hogy elgumizzuk magunkat, de ez az eredményen egyáltalán nem látszott meg. Egy betegség bujkált bennem, és emiatt nem igazán tudtam nyújtani azt, ami minimálisan elvárható lett volna versenyzési szempontból. Viszont, ha a másik oldaláról nézzük a dolgot, hogy egyáltalán beértünk a célba, akkor pozitív a dolog, hiszen a mezőny nagyon hullott, nagyon sokan kiestek. Nem a mi versenyünk volt ez most. Az autó alkatrészei a "még egy versenyt kibír" kategóriát képviselték, és gondolkodtunk azon is, hogy le kellett volna mérnünk a verseny végén, hogy az autó miből fogyasztott többet: üzemanyagból, vagy vízből és olajból együttvéve? Azt hiszem, hogy mérés nélkül is kijelenthetem, ez utóbbi kombináció nyert volna! A turbó is olyan gázmennyiséget produkált, mint Visi Attila 6 hónapos kislánya, szóval nem volt túl fényes a helyzet. Felfelé utaztunk, és amikor a negyedik sebességi fokozatot meglátta, onnét kezdve hátrahőkölt, az ötödiknél sírt is…

rpm_racing_evadzaroja_3

Akkor nem volt annyira sikeres...
De! Sikeres volt, mert szerencsére voltak olyan részek, mint például az a parkoló az orfűi gyorson, ahol nem kellett 4-5. fokozatot használni, hanem "egy-kettő-néha három"-ban lehetett menni, és ott véleményem szerint elég jól tudtuk a nézőket szórakoztatni. Volt egy olyan része a parkolónak, amit nem sikerült bejárnunk a pályabejárás során, így a versenyen ott rögtön közelebb is jött a másik út, mint vártuk, és úgy megijesztettük magunkat, hogy öt tolatásból sikerült is tovább mennünk. Majd a rutinfeladat sikeres megoldásán úgy felbuzdultunk, hogy utána már szinte el sem engedtük a kéziféket a parkolóban, amit a nézők nagy tapssal honoráltak. A következő körre már vártak is minket, és ez kicsit vissza is idézte számunkra az elmúlt idők rallye hangulatát, amikor őrjöngve rohannak az autó mellett... és mivel annyira gyors volt az autónk, ez most játszva meg is tudták tenni. Utána meg jobbról előzött egy biciklis minket...

rpm_racing_evadzaroja_4

Szóval most is inkább az élményre autóztatok, mint az eredményre?
Már régóta ez a célunk, hogy inkább a nézőknek autózunk, és az eredményre kevésbé koncentrálunk. Három évvel ezelőtt, mikor Borsi Gergő navigált nekem kinn Kassa Rallye-n  mondta, hogy "Tök jó! Tök jó! Csak ez így időben nem annyira...", akkor szembesültem a dologgal, hogy ezt a rallye-t időre játsszák.

Tetszett a verseny?
A szombati nap hosszú volt, a vasárnapi pedig rövid, de legalább nem kellett korán kelni. Nagyon kevés autó ért célba, mégis sikerült a céldobogót annyira elhúzniuk, hogy ne érjünk haza emberi időpontban. Nem kis szervezést igényelhetett ez, hogy ezt így meg tudják oldani, és biztos a céldobogó környékén a hatalmas számú nézői gárda kordában tartása volt még a másik oka ennek… Egyébként tetszett, jól éreztük magunkat, és a betegségemet leszámítva tényleg jó volt minden.

rpm_racing_evadzaroja_7

Történt veletek most is valami extra-kaland?
Velünk szokott... most gondolkodom is rajta nagyon, hogy volt-e valami, de ez most egy viszonylag eseménytelen verseny volt számunkra. Jót tudtunk beszélgetni útközben…

Hogyan teljesített a csapat többi autója?
Fabinyi Béláék is végre célba értek, és az örökbefogadott Evo IX-esünk is jól szerepelt, Bujdos Miki végigment vele. Ez utóbbi egyébként a héten lekerül hozzánk a műhelybe, ahol még jobban és tüzetesebben szemügyre vesszük, hiszen már készülünk vele a következő versenyre, amihez várjuk a versenyzőket, akik táncba viszik a leánykát.

rpm_racing_evadzaroja_10

Az előfutó lányok?
Szerintem ők adták a legtöbb munkát a szervizcsapatnak! :) Személyzetügyileg kicsit elszámoltam ezt a dolgot, mert a pénteki nap üléscserélgetése után az autó sok feladatot nem adott, így hozzájuk nem is autószerelőket kellett volna vinnem, hanem sminkest és fodrászt. A szervizbe megérkezésük után rögtön a szépítkezés volt az első feladat, és az biztos, hogy a szervizponyvájuk több lehulló hajat látott, mint olajat! A Suzuki köhintés nélkül végigvitte őket, csak tankolni kellett bele, ugyanazzal az abroncsgarnitúrával megcsinálták a versenyt, nem gyepálták túlságosan az autót. Örülünk, hogy legalább az örömöt láthattuk az arcukon, és ha csak egy kicsit is, de mi is részesei lehettünk annak, hogy kipróbálhatták, hogy milyen is a raliversenyzés.

Milyen tervek vannak még erre az évre?
A Mikulás Rallye-n az autóparkunk lehető legnagyobb létszámával szeretnénk indulni, mivel addigra megépül az Evo VI-osunk is, és mindkét IX-est is szeretnénk megjáratni.

Ez a hír most jelenik meg 4483. alkalommal
Share |
2010.10.15-17.
Magyar Rallye Bajnokság 2010
43. Allianz Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k