RSB nyílt szakági értekezlet
Hungaroring, 2007.11.28.
2007-11-29
összefoglaló • Rally & Racing
h i r d e t é s
Összes oldal:
765615157
Napi oldal:
64048
Jelenleg:
984
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Az előzetes várakozásoknak megfelelően meglehetősen viharos körülmények között zajlott le a Rallye Sport Bizottság nyílt szakági értekezlete. Az általános elégedetlenség oka többek között az az ismert körülmény volt, hogy a Rallye szakágban az idén elmaradt egy ORB és három Rallye2 futam. Az RSB kezelve a helyzetet, utólag beiktatott két új Rallye2 futamot a versenynaptárba, de ennek ellenére maradt pórul járt csapat és versenyző is bőven. Az utolsó pillanatban lemondott Zemplén Rallye-val, felkerült az i-re a pont, hiszen a rallye ORB és a Rallye2 tekintetében is a bajnokság végeredményét döntően befolyásolta a verseny elmaradása.

A SZAKÁGVEZETŐ BESZÁMOLÓJA LETÖLTHETŐ
(.pdf, 56 oldal, 975kBytes)

Az értekezletet Kassai András az RSB vezetője nyitotta meg. Beszámolójában elemezte a 2007. évi bajnoki sorozatot. Az elemzés alapvetően öt főbb témakört foglalt magában, így a versenyek értékelését, technikai jellegű témákat, média ügyeket, az utánpótlás kérdését és a 2008 évi szabálymódosítási terveket. A kivetítővel illusztrált összefoglaló után, a rendezők képviselője ismertette a 2008. évre tervezett jelentős nevezési díjemelést, amit a szakág vezetés a nehéz gazdasági helyzetre való hivatkozással indokolt. A jelenlévők ezután kérdéseket intéztek az RSB vezetőjéhez, az RSB tagjaihoz, illetve a jelenlévő elnökségi tagokhoz.

A versenyzők első körben azt firtatták, hogy az elnökség illetve az RSB megtett-e mindent annak érdekében, hogy a bajnokság lebonyolítása folyamatos legyen. A kérdésekre a szakágvezető elmondta, hogy nem volt megoldható a Zemplén Rally pótlása. Frank Tamás hozzáfűzte, hogy többször beszélt a rendezővel, és ő személy szerint is megtett mindent a verseny anyagi hátterének biztosítása érdekében. Jacsó Tibor elmondta, hogy a nevezésekből befolyó összegből nem tudta megrendezni a versenyt, ezért lemondta azt. Elhangzott, hogy a 2008. évi Miskolc Rally bejelentője az RSO Kft, az időközben 2008 év végéig bevont licenc ellenére.

Az elmaradt versenyekkel kapcsolatosan szóba került Kassai András választási ígérete, miszerint kiszámítható, folyamatos és tervezhető bajnoki szezont és működést ígért. A versenyzők sérelmezték, hogy ez nem valósult meg, és Kassai erre vonatkozó válaszát nem tartották elfogadhatónak. Mindemellett, Frank Tamás azon hivatkozását sem fogadták el, hogy ezt a versenynaptárt egy másik összetételű RSB állította össze.

Szóba került a Budapest Rallye elmaradása is, és az, hogy sportszakmai szinten felelősséget kell vállaljon az RSB vezetője a versenyek megrendezésére. Volt rá példa, hogy az RSB egyik tagja épp a Budapest Rallye kapcsán jelezte a versennyel kapcsolatos anomáliákat, ám az RSB vezetője érintettsége végett nem kívánt erre akkor reagálni.
A versenyzők számon kérték a vállalt feladatok elvégzésének hiányát és szembesítették a sportvezetést az idei anomáliákkal. A tagok több esetben felhívták a figyelmét a jelenlévő elnökségi tagoknak, hogy kérdéseiket az RSB vezetőjéhez intézik, és a válaszokat Kassai Andrástól várják. Simon Lajos a BPR rendezője elmondta, hogy a verseny csak és kizárólag anyagi okok miatt maradt el.

Török Péter felvállalta, hogy aktív szervezője volt a "rendszerváltásnak", bár szomorúan vette tudomásul a következményeket. Elmondta, hogy a "rendszerváltás" következtében az MNASZ elvesztette Ferjáncz Attilát és Dudás "Kokó" Gyulát, és ebben ő is közreműködött. Ezért nyilvánosan elnézést kért mindenkitől. Belátta, hogy hibázott. Elmondta, hogy szürkék voltak a versenyek, hiányoztak a nézők és nehezményezte a Rally&Racing magazin betiltását, amit azzal indokolt, hogy ez volt az idei évadban az egyetlen kiszámítható módon megjelenő autósport újság. Mint volt elnökségi tanácsadó tag felháborítónak tartotta, hogy nem működik a média irányítása, csak üres frázisok hangzanak el. Frank Tamásnak címezve elmondta, hogy ami a Szövetség részéről folyik a médiákkal kapcsolatosan, azt nevetségesnek tartja. Nagyra értékelte a hazai autósport, közelebbről a rallyesport színvonalát és összefogást sürgetett a Rallye-ért. Kassai András hozzátette, hogy szponzorok kellenek a tervek megvalósításához. Török Péter nehezményezte, hogy immáron nincs EB futam Magyarországon, és a versenyrendezők nem kapnak kellő segítséget a Szövetségtől. Kassai András elmondta, hogy megoldásra vár az extrém biztosítások kérdése. Markó Tibor javasolta a licenc díjak csökkentését. Török Péter a továbbiakban elmondta, őt sérti, hogy az elnökség hiteltelennek nevezte, és hogy mint az MNASZ tanácsadó tagját diszkriminálták, és a megkérdezése nélkül eltávolították a tanácsadó testületből. Felhívta a figyelmet arra, hogy az MNASZ kettészakadt. Szamos Miklós reagálva elmondta, hogy Török Péter úgy gondolta bizonyára, hogy privilégiumok illetik, és visszaélést követett el. Ezért az elnökség visszavonta tanácsadói igazolványát.

Pénzes Zsolt - volt RSB tag nehezményezte, hogy a szakágvezető nem tette megfontolás tárgyává a külföldi versenyek 2008-as bajnokságba való beiktatását, a jelenleg nehéz gazdasági helyzet ellenére sem. Pénzes Zsolt kiemelte, hogy Kassai András maga döntötte el, hogy ne legyen külföldi verseny. Egy esetleges román versennyel kapcsolatosan a tagság kikérte Szabó Gergő véleményét, aki megosztotta pozitív tapasztalatait a versenyzőkkel. Faluvégi Péter kiegészítését a tagok nem kívánták meghallgatni.

Fischer Ákos nehezményezte, hogy 11 magyar induló ellenére sem tartotta fontosnak a szövetség versenyzői összekötő delegálását a Waldviertel Rallye-ra. Kassai András válaszát, miszerint nem volt kellő információ ezen igényekről, a tagok nem fogatták el.

A tagok hiányolták az ígért televíziós megjelenéseket, kiemelten a Sport Televízión való megjelenést. Elhangzott, hogy a "kisversenyzők" semmiféle megjelenést nem kaptak az elektronikus médiákban, és ez nagy felháborodást keltett. Lakatos Róbert hangsúlyozta, hogy fontos a kiszámíthatóság és a versenyek színvonala, de ez megfelelő anyagi háttér nélkül nem biztosítható. A könnyebb áttekintés érdekében átfogó elemzést nyújtott a versenyrendezés körülményeiről a tagság számára. Ismét a média megjelenések hiánya került szóba. Frank Tamás elmondta, hogy a sportújságírói társadalom csak fociban gondolkodik. Ez a nagy probléma. Ebben az évben a TV megjelenés, az Ő véleménye szerint, sokkal több volt, mint tavaly. Az írott sajtó tekintetében Frank Tamás méltatta a Rally&Racing magazint, de kifogásolta a terjesztését. Felvetődött, hogy hány média bizottsági megjelenés volt az évben, amire Frank Tamás elmondta, hogy három ilyen volt. Frank Tamás elmondta, hogy a Pit Line Kft. eszközölte a közvetített szponzor utáni jutalék kifizetését, melyet a szövetség ki is fizetett, ám kérdésre kiderült, hogy ez mégsem így történt. Frank Tamás, kérdésre elmondta, hogy ő nem ígért szponzorációt a RedBull-tól, a CocaCola-tól és a Sony-tól sem. Hozzátette, hogy ő semmit sem ígért.

Kassai Andrástól megkérdezték, hogy hány szponzori tárgyaláson járt az idén és mit tett azért, hogy legyen pénze a rallye-nak. Kassai elmondta, hogy konkrét választ nem tud adni, de ő nem is erre szerződött, amikor elvállalta az RSB vezetést.

Ezek után Faragó András felvetette a sportorvosi vizsgálatok kérdését, amelyre Szamos Miklós reagált. Tóth Imre ezzel kapcsolatosan elmondta, hogy ő utoljára márciusban csináltatott sportorvosi vizsgálatot, és azóta sem vitt igazolást a szövetségbe. Szamos Miklós hozzátette, hogy a Tóth Imre ezek szerint nem versenyzett a határidő után. A megjelentek diszkriminatívnak nevezték a szövetség vezetőségének sportorvosi vizsgálattal kapcsolatos határozatát.

Majd Maruzsi László felhívta a Szövetség vezetőségének és az RSB vezetőjének a figyelmét arra, hogy megfeledkeztek az elhunyt és sérült versenyzőkről való megemlékezésről. Az RSB nevében Kassai András elnézést kért.

A technikai kérdésekkel kapcsolatosan felvetődött, hogy a Duna Rallye-n, hogyan történt Bútor Róbert gumiszélesség mérése. Az ATB vezetője elmondta, hogy Kassai András személyesen utasította a mérésre. Kassai András elismerte, hogy ez nem volt helyes eljárás, és elmondta, hogy soha többet nem csinál majd ilyet.

Holczer Dániel észrevételezte, hogy úgy tapasztalja, megbomlott az egyensúly a média megjelenésekkel kapcsolatban és ez kihat a szponzorok és a nézők tekintetében. Felhívta a figyelmet arra, a média megjelenések, a nézők és a szponzorok között szoros összefüggés van. Rámutatott, hogy a jelenlegi mélypont oka és a megoldás kulcsa a média- és a kommunikáció lehet.

Végezetül Kassai András megköszönte a részvételt.

 
 

Ez a hír most jelenik meg 2855. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k