|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
A Rali-Túra Országos Bajnokságának salgótarjáni futamainak visszatekintője 2004
A Rali-Túra Bajnokság versenynaptárában, ebben az évben szerepelt először
Salgótarján. A nagy rali hagyományokkal rendelkező környéken szép számú, 118
versenyzőpáros állt rajthoz. A számukra még újdonságnak számító, de akkor már
klasszikus Cered-Zagyvaróna, valamint a dobálós Salgótarján-Kazár aszfaltos
szakaszok vártak rájuk vasárnap. A Beszterce lakótelep melletti parkolóból
elrajtoló párosokat gyönyörű időjárás fogadta. A hat teljesítendő szakaszt
követően 88 páros láthatta meg a salgótarjáni célt. A bajnokság negyedik
rendezvényén a győzelmet, a későbbi bajnok Niesz-Oláh páros szerezte meg BMW M3
típusú autójukkal, megelőzve a Brád-Kelen Mitsubishis csapatot, valamint a
Lancia Deltát harmadik helyre kormányzó Kovács-Jakab duót. A legjobb Nógrád
megyei párosnak járó különdíjat az abszolút értékelés ötödik helyén befutó,
Ladával versenyző Bene-Rafael különítmény vehette át.
Az RTE bajnokság azévi ötödik futamára 107 versenyzőpáros adta le részvételi
szándékát. A gyorsasági szakaszok a 2004-ben jól bevált pályák maradtak,
csakúgy, mint az egyéb helyszínek: így maradt a versenyiroda a Halász fogadóban,
a parc fermé a Besztercei parkolóban és a szervizpark a salgótarjáni külső
pályaudvaron. A versenyzők - talán felbátorodva az előző évben megismert
szakaszokon -, már az elején dűlőre akarták vinni a csatát, így a közönség szép
számú látványos fordulásnak és sok kicsúszásnak lehetett szemtanúja, melyet mi
sem bizonyít jobban, mint a mindössze 59 célba érkező. Az évad legkeményebb
versenyén 51 kilométer gyorsasági szakaszt kellett teljesíteni a mezőnynek. A
későbbi abszolút bajnok, ezúttal a Mazdát kormányzó ifj. Érdi Tibor vehette át a
leggyorsabb versenyzőnek járó serleget, megelőzve a Brád-Nagy (Mitsubishi
Lancer) és a Kosztolányi-Karagich (BMW) duókat. A tavalyi győztes és bajnok
Niesz Ferencék műszaki hiba miatt búcsúztak a küzdelmektől. Nógrád megye
különdíját ezúttal a Peugeot 205 GTI-vel versenyző Longauer István vehette
át.
Nem hazudtolta meg magát 2006-ban sem a salgótarjáni futam színvonala, amely
a negyedik volt a bajnokságban. A versenyzőpárosoknak a klasszikus erdei
aszfaltpályát Szorospatak és Szuha között háromszor, és a jól bevált ceredi
szakaszt kétszer kellett teljesíteni. A Rali-Túra Bajnokság történetében
rekordot döntő, 150 párost felsorakoztató rendezvényen, a legnagyobb fejtörést
az éjszaka lezúduló esőzés és az azt követő gumiválasztás okozta a mezőnynek. Az
első, szorosi szakaszon többször kellett a műszaki egységnek beavatkoznia, de
később a felszáradó pályákon már folyamatosan zajlott a verseny. A 97 célba
érkező párosok nagyobb része a mindig lelkes szurkolóknak köszönhették, hogy
tovább tudták folytatni a küzdelmüket. A verseny végén, a 2005-ben is győztes
ifj. Érdi-Horváth Mazdás csapat győzedelmeskedhetett, a szalagkorláttal
közelebbi ismeretséget kötő Mitsubishi-s Bosch-Kis és a Mezriczky-Füleki duók
előtt. A legjobb nógrádi ezúttal a rali "nagy öregje" Határ István lett Réti
Balázzsal az oldalán, akik a bajnokság éves végeredményében az abszolút negyedik
helyet is megkaparintották. A népszerű futam a versenyzők értékelése alapján a
második legjobb rendezvény lett az évben.
A 2007-es rendezvény ismét egy újdonsággal szolgált a 125 versenyzőpárosnak,
mégpedig a Szuha-Mogyorósorom közötti szakasszal, melyen közel 20 éve nem
rendeztek ebben az irányban versenyt. A másik gyorsasági, immár negyedik éve, a
Cered és Zagyvaróna közötti 12,5 km-es pálya volt. Változtak a főbb helyszínek
is: a Borbély Lajos Szakközépiskolába költözött a versenyirányítás, valamint a
mezőny ezúttal a Nógrád Volán salgótarjáni telephelyére vonult be szervizelni a
szakaszok után. A mátrai pálya ismét megviccelte a mezőnyt, hiszen az előző napi
zápornak köszönhetően jóval nehezebben száradt, mint a ceredi. Ezúttal jobban
megtisztelték a párosok a szakaszokat, hiszen 79-en látták meg végül a célt. Az
55 kilométeres versenytávot követően a bajnokságot később megnyerő
Lovász-Berényi (Mitsubishi Lancer) páros nyakába akaszthatták a babérkoszorút.
Őket követte a Tóth-Bahor duó, szintén Mitsubishivel valamint hatalmas
meglepetésre a Csikó-Nazareczki egység Ladával. A nógrádi kupát ezúttal az
abszolút értékelésben nyolcadik Kiss Róbert vihette haza.
Mindenképpen egy izgalmas rendezvény, sok indulóval és újdonságokkal május 17-18-án, Salgótarjánban, Nógrád megye aszfaltútjain. Info: www.rte.hu Ez a hír most jelenik meg 4180. alkalommal
|
![]()
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.16-20.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.15-18.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.18.
![]() részletes infóink ![]() 2025.06.13-15.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |