|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Szabó Krisztiánt már csak telefonon tudtam elérni, egy újabb európa-bajnoki futamra utazott a csapata, ezúttal a cseh Nova Paka a verseny helyszíne, a jicíni erdő közepén, Rumcájsz birodalmában.
Túl vagytok három futamon…
Igen. Az elsőt sikerült megnyernem. Már csapágyas lett a döntőben a motor, a verseny után szétszedték, összerakták. Félő volt, hogy nem fog sokat bírni, egy időmérőt tudtam csak vele menni a második versenyen. Beraktuk a tartalék motort, de az másnap a második előfutam első körében kipukkadt. Az a versenyem nulla pontos lett, legutóbb pedig sikerült egy második helyet elérnem.
![]() A bajnokságban lehet nullázni versenyt, ugye?
Igen, szerencsére lehet. Így, hogy én már túl vagyok a nullázásomon és a többiek még nem, még így is a negyedik helyen állok. Igaz, korai még erről beszélni, de szerintem jó helyen állunk.
Most egy kis ámokfutásban vagytok, ha jól tudom 5 hét alatt van négy versenyetek…
Mindent jól tudsz :)
A múlt hétvégén volt Németországban futam, most Csehországban vagyunk, két hét múlva jön egy francia, rá egy hétre az olasz verseny. És augusztusban remélem rengeteg néző lesz a hazai futamunkon, a nyirádi versenyen.
Előző futam három napja:
péntek szombat vasárnap Egy nagyon komoly csapat áll Mögötted, Melletted. Ismerem őket, tudom, hogy azon túl, hogy egy nagy család vagytok, akiket mindenki kedvel a szervizparkban, ugyanakkor a csapat tagjai mindent megtesznek a sikerért.
Igen, ez így van. Amikor kell, nagyon oda tudják tenni magukat a fiúk.
Legutóbb is a német futamon volt egy kis baleset a vasárnapi első előfutamon. Azon a pályán messze van a depótól a rajthely. Telefonon leszóltam a pályáról, hogy készítsenek mindkét helyre alkatrészeket és szerszámokat. A csapat egyik része a depóban várt, a másik a rajthoz futott le. Aztán végül kiengedtek a depóba szerelni, a rajthoz jövő srácok futottak vissza, át a hegyen az alkatrészekkel és úgy estek neki a kocsinak.
Kellenek ők is a sikerekhez!
Tavaly volt szerencsém kint lenni Veletek a Jicíni erdőben, Nova Pakán.
Szenzációs maga a pálya is és szenzációs a hangulat a cseh katlanban. Nem lehet könnyű ott nem csehként versenyezni…
Nehéz, az biztos. A bajnokságban sok helyen megfordulunk. A franciák például minden látványos megmozdulásnak örülnek, az autóban is lehet hallani, amikor megéljeneznek egy-egy szép előzést. A csehek inkább a cseh sikereknek örülnek… Ha valaki más előz, főleg ha egy cseh versenyzőt előz valaki… azt nem díjazzák :)
![]() Beszéljünk egy kicsit az autóról, ami kint volt a TuningShow-n a standunkon. Nagyon sokan megcsodálták. Mit fejlesztettetek a tavalyihoz képest?
2013-ban két különböző motorunk volt. A kisebb, az 1440 ccm-es és a nagyobb majdnem 1.6-os, 1580 valahány köbcentis volt. A tavalyi két motor előnyeit hordozza a mostani motorunk, ami 1538 ccm. Erősebb, mint a tavalyi nagyobb motor, de lehet forgatni is. Ennek már van végsebessége, jókat lehet vele autózni.
A többiekhez képest hova lehet besorolni a technikátokat?
Úgy gondolom, hogy elől vagyunk technikailag is. Lóerőben partyban vagyunk bárkivel. Megjelent pár duplamotoros autó, ezek kicsit más kategóriások. Ha csak a számokat nézzük, akkor erősebbek és főleg nyomatékosabbak, mint a miénk, de emellett nehezek is. Általában két 750-es Suzuki motort raknak egymás mögé, kategórián belül vannak így. A két motor egymás mellett vagy V alakban van befűzve és úgy hajtják a tengelyt. Érdekes megoldások vannak. A köbcenti és a súlyhatár a lényeg.
500 kilogramm a megengedett legkisebb súly, a mi autónk 510 kiló, (és kétszázhatvankilenc lóerős… a szerk.) szerintem az nem rossz… Hát szerintem sem… :D
Sok mindentől függ a súly. Elvileg üzemanyag nélkül kell 500 kilónak lenni az autónak, de hát senki sem megy oda benzin nélkül a mérlegelésre. Sokat számít például, hogy mennyire kopott a gumi. Nem is gondolja senki, szerintem, hogy kerekenként 1,5-2 kiló a minta a gumin. Legalábbis ennyi tud lenni a különbség a teljesen lekopott gumi és a szőrös gumi között. Ami ha összeadjuk, már jelentős tétel.
A tavalyi Budapest Rally-s prológon a produkciódat szerintem senki sem felejti el, aki ott volt és a nyirádi győzelmed is emlékezetes eseménye volt a tavalyi évnek. Most mikor láthatunk Téged legközelebb hazai pályán?
Autocross EB lesz Nyirádon, augusztus 22-24-én. Remélem sokan eljönnek, jó volt a magyar katlanban versenyezni nekem is és az összes magyar indulónak!
a csapat parterei:
![]() Ez a hír most jelenik meg 1671. alkalommal
címkék: Szabó Krisztián, autocross
![]() |