|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]() |
Szabó Krisztiánt már csak telefonon tudtam elérni, egy újabb európa-bajnoki futamra utazott a csapata, ezúttal a cseh Nova Paka a verseny helyszíne, a jicíni erdő közepén, Rumcájsz birodalmában.
Túl vagytok három futamon…
Igen. Az elsőt sikerült megnyernem. Már csapágyas lett a döntőben a motor, a verseny után szétszedték, összerakták. Félő volt, hogy nem fog sokat bírni, egy időmérőt tudtam csak vele menni a második versenyen. Beraktuk a tartalék motort, de az másnap a második előfutam első körében kipukkadt. Az a versenyem nulla pontos lett, legutóbb pedig sikerült egy második helyet elérnem.
![]() A bajnokságban lehet nullázni versenyt, ugye?
Igen, szerencsére lehet. Így, hogy én már túl vagyok a nullázásomon és a többiek még nem, még így is a negyedik helyen állok. Igaz, korai még erről beszélni, de szerintem jó helyen állunk.
Most egy kis ámokfutásban vagytok, ha jól tudom 5 hét alatt van négy versenyetek…
Mindent jól tudsz :)
A múlt hétvégén volt Németországban futam, most Csehországban vagyunk, két hét múlva jön egy francia, rá egy hétre az olasz verseny. És augusztusban remélem rengeteg néző lesz a hazai futamunkon, a nyirádi versenyen.
Előző futam három napja:
péntek szombat vasárnap Egy nagyon komoly csapat áll Mögötted, Melletted. Ismerem őket, tudom, hogy azon túl, hogy egy nagy család vagytok, akiket mindenki kedvel a szervizparkban, ugyanakkor a csapat tagjai mindent megtesznek a sikerért.
Igen, ez így van. Amikor kell, nagyon oda tudják tenni magukat a fiúk.
Legutóbb is a német futamon volt egy kis baleset a vasárnapi első előfutamon. Azon a pályán messze van a depótól a rajthely. Telefonon leszóltam a pályáról, hogy készítsenek mindkét helyre alkatrészeket és szerszámokat. A csapat egyik része a depóban várt, a másik a rajthoz futott le. Aztán végül kiengedtek a depóba szerelni, a rajthoz jövő srácok futottak vissza, át a hegyen az alkatrészekkel és úgy estek neki a kocsinak.
Kellenek ők is a sikerekhez!
Tavaly volt szerencsém kint lenni Veletek a Jicíni erdőben, Nova Pakán.
Szenzációs maga a pálya is és szenzációs a hangulat a cseh katlanban. Nem lehet könnyű ott nem csehként versenyezni…
Nehéz, az biztos. A bajnokságban sok helyen megfordulunk. A franciák például minden látványos megmozdulásnak örülnek, az autóban is lehet hallani, amikor megéljeneznek egy-egy szép előzést. A csehek inkább a cseh sikereknek örülnek… Ha valaki más előz, főleg ha egy cseh versenyzőt előz valaki… azt nem díjazzák :)
![]() Beszéljünk egy kicsit az autóról, ami kint volt a TuningShow-n a standunkon. Nagyon sokan megcsodálták. Mit fejlesztettetek a tavalyihoz képest?
2013-ban két különböző motorunk volt. A kisebb, az 1440 ccm-es és a nagyobb majdnem 1.6-os, 1580 valahány köbcentis volt. A tavalyi két motor előnyeit hordozza a mostani motorunk, ami 1538 ccm. Erősebb, mint a tavalyi nagyobb motor, de lehet forgatni is. Ennek már van végsebessége, jókat lehet vele autózni.
A többiekhez képest hova lehet besorolni a technikátokat?
Úgy gondolom, hogy elől vagyunk technikailag is. Lóerőben partyban vagyunk bárkivel. Megjelent pár duplamotoros autó, ezek kicsit más kategóriások. Ha csak a számokat nézzük, akkor erősebbek és főleg nyomatékosabbak, mint a miénk, de emellett nehezek is. Általában két 750-es Suzuki motort raknak egymás mögé, kategórián belül vannak így. A két motor egymás mellett vagy V alakban van befűzve és úgy hajtják a tengelyt. Érdekes megoldások vannak. A köbcenti és a súlyhatár a lényeg.
500 kilogramm a megengedett legkisebb súly, a mi autónk 510 kiló, (és kétszázhatvankilenc lóerős… a szerk.) szerintem az nem rossz… Hát szerintem sem… :D
Sok mindentől függ a súly. Elvileg üzemanyag nélkül kell 500 kilónak lenni az autónak, de hát senki sem megy oda benzin nélkül a mérlegelésre. Sokat számít például, hogy mennyire kopott a gumi. Nem is gondolja senki, szerintem, hogy kerekenként 1,5-2 kiló a minta a gumin. Legalábbis ennyi tud lenni a különbség a teljesen lekopott gumi és a szőrös gumi között. Ami ha összeadjuk, már jelentős tétel.
A tavalyi Budapest Rally-s prológon a produkciódat szerintem senki sem felejti el, aki ott volt és a nyirádi győzelmed is emlékezetes eseménye volt a tavalyi évnek. Most mikor láthatunk Téged legközelebb hazai pályán?
Autocross EB lesz Nyirádon, augusztus 22-24-én. Remélem sokan eljönnek, jó volt a magyar katlanban versenyezni nekem is és az összes magyar indulónak!
a csapat parterei:
![]() Ez a hír most jelenik meg 1664. alkalommal
címkék: Szabó Krisztián, autocross
![]() |
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |