A mezőny egyik legvidámabb versenyzőjével beszélgettem az idei évükről, a legutóbbi futamról, valamint az év végi tervekről. Boroznaki Tibit ezúttal egy teszt kellős közepén sikerült utolérnem.
Milyen teszten vagytok éppen?
Az autónk most már a harmadik verseny óta melegedik, és nem jövünk rá, hogy mi az oka ennek. Kibéreltük most a Kakucs Ringet, és próbálunk ennek a végére járni, hogy Mecsek Rallye-ra már úgy menjünk, hogy ne legyen műszaki problémánk.
6 versenyen már túl vagytok... megérte lecserélni a VFTS-t?
Megérte, hiszen nagyon sok jó élmény ért ezzel az autóval, és tetszik ez a világ! De persze hiányzik a VFTS is, hiszen az teljesen más. Biztos, hogy abban is lehet majd még látni engem.
Milyen volt a borsodi verseny?
Egy új motor került az autóba, pont a már említett melegedés miatt, mert azt gondoltuk, hogy motorprobléma lehet a háttérben. Aztán az új motor szétment az ötödik gyors után...
Nem ért jó véget ez a verseny számunkra, ráadásul az éves értékelésben is nagyon rosszul jött ez a kiesés. Szükségünk lett volna a pontra, hogy megtartsuk a második helyünket, de így most visszacsúsztunk a harmadik helyre. Pécsen viszont próbáljuk majd ezt visszaszerezni!
Milyen volt az év?
Mennyire volt nehéz a küzdelem itt az S csoportban?
A mi évünket a műszaki problémák sorozata jellemezte leginkább, emiatt lemaradtunk kicsit. Az S csoport pedig? Kevesen vagyunk, de úgy gondolom, hogy erős a mezőny, hiszen akik itt mennek azok jókezű pilóták. Matics Miska egy régi versenyző, ő volt idén a favorit, és el is húzott rendesen a mezőnytől. Neki az autója is megbízhatóan működött és persze ő is remekül versenyzett. Vele próbáltuk meg felvenni a versenyt, néha a közelébe is tudtunk érni, és egy-két gyorson még sikerült megverni is.
Milyen a hangulat a mezőny végén?
Parádés! Ugyanaz, mint a régi H csoport. Össze szoktak jönni mostanában az "S-modellek" és tartunk mindenféle bulikat, ahol megbeszéljük a dolgokat. A versenyeken is jó a hangulat, segítjük egymást, nincs ellenségeskedés, ill. rivalizálás.
Milyen a mezőny végén autózni a pályák minősége szempontjából?
Most mondjam azt, hogy én hozzá vagyok szokva?! Én mindig itt mentem, engem nagy meglepetés nem ért emiatt. A hátrányt inkább abban látom, hogy a második napon sem sorolnak be minket az abszolútba. Most is többen panaszkodtak a pályák minőségére, de én úgy gondolom, hogy a rallye-nak a része az, hogy rossz utakon megyünk, ezek a kocsik erre vannak építve, bírniuk kell és alkalmazkodni a körülményekhez. Nekem a pályákkal úgy különösebb gondom nem szokott lenni...
Akkor nem vágysz az N-es Mitsubishik közé a mezőny elejére?
Az eredményesség és egy jobb autó szempontjából azért vágyok oda, ill. azért is, hogy megmérettessem magam, de a hangulat, az biztos, hogy hiányozna!
Milyen tervek vannak még az őszre/télre?
Mecsek Rallye-n fogunk még indulni, ahol egy gondmentes versenyzést szeretnék. Év végén pedig vagy a Mikulás Rallye-n, vagy a Szilveszter Rallye-n szeretnék még elindulni, valami másik autóval. Azt még nem tudom egyelőre, hogy ez milyen autó lesz, de az biztos, hogy valami mást szeretnék kipróbálni, mint amivel most megyek. Ha összejönne egy WRC, akkor annak nagyon örülnék, de ha nem, akkor esetleg egy EVO IX-es is szóba jöhet... és ha az sem jön össze, akkor a VFTS!
A múltkoriban láthattak a szurkolók titeket a tévében is... és nem egy sportműsorban...
Bikicsunáj!
Így van, erre gondoltam. Hogyan jött ez a dolog?
Egy kis reklám volt ez számunkra. Jött egy ilyen lehetőség, megkérdezték, hogy élünk-e vele? Mi pedig éltünk. Megautóztattuk kicsit a hírhedt "Bikicsunáj" figurát és bekerültünk a tévébe.
Gondolom a jó kedélyű csapatotokba rögtön be tudott illeszkedni?
Persze! Ő sem normális mindig :-)