Sainz - Irány Afrika
Irány Afrika
2005-07-18
interjú • Rally & Racing
h i r d e t é s
Összes oldal:
770520548
Napi oldal:
125631
Jelenleg:
898
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Carlos Sainz egy rendkívül sikeres rali pályafutással a háta mögött tavaly úgy döntött befejezi aktív versenyzését. A Citroennek ugyan sikerült egy-két futam erejéig visszahívnia, a "Matador" azonban bejelentette most már tényleg vége. Nem kis meglepetésre aztán néhány napja Sainz leszerződött a Volkswagen tereprali csapatához, és ott lesz a Dakaron is!

- Ön most egy új karriert kezd a Volkswagennél. Mint sikeres raliversenyzőnek számos ajánlata lehetett, miért éppen a Volkswagent választotta?
- A Volkswagen egyre nagyobb mértékben érdekelt a tereprali világkupa küzdelmeiben és pont ez az amit én keresek, olyan új terület, ahol korábbi tapasztalataimat maximálisan kamatoztathatom. A Volkswagen terve ráadásul nagyon jó. Boldog vagyok, hogy velük dolgozhatom és remélem kölcsönösen hozzá tudunk járulni egymás sikereihez.

- Ön tavaly fejezte be a pályafutását. Előre elhatározta a folytatást, vagy úgy készült, hogy kicsit pihenni fog, felfrissülni?
- A "Dakar" mindig is olyan kihívást jelentett a számomra, amely nagyon vonzott. Nem gondolkoztam azon, hogy mi lesz azután, ha befejezem a WRC-es pályafutásomat. Helyem van az autósportban, érkezett ez a felkérés a Volkswagen részéről, elfogadtam. Azért is érdekel, mert a tereprali még hasonlatos a rali őskorszakához, például a legendás Safari Ralihoz. Nagyon fontos a navigáció, és jól meg kell ismerni azt a speciális terepet, ahol a futam zajlik.

- Tesztelt már korábban tereprali versenygépet?
- Nem, még sosem, a Volkswagen Touareg versenyautója az első amit vezettem.

- Hogyan készül fel az új feladatra, ami a Volkswagen csapat gyári pilóta státuszát jelenti?
- Készen állok arra, hogy tanuljak. Andy Schulz személyében egy nagyon tapasztalt csapattársam lesz. Nemcsak hatalmas tapasztalattal bír, hanem profi módon végzi a munkáját.

- Csak ezért választotta Andy Schulzot navigátorának?
- Régóta, még a Toyotás korszakból ismerjük egymást. Nagyon sokat tud a Dakarról, két alkalommal már győzött is ezen a sivatagi viadalon és beszél németül. Azt hiszem minden szempontból megfelelő.

- Hogy érzi magát a német csapatnál?
- Ugyan még csak most kezdtük az ismerkedést, de az atmoszféra remek a Volkswagennél. Mindenki motivált, és sikerért hajlandó keményen dolgozni is. Remek a kapcsolatom Kris Nissen-vel is. Remélem a csapat majd hasznomat veszi, azt hiszem ez a legfontosabb.

- Milyen érzés a Touareget vezetni? Hasonlít egyáltalán egy WRC-re?
- Nem és badarság is lenne a két autót összevetni. Teljesen eltérőek, akár a teljesítmény, akár a menettulajdonságok oldaláról közelítünk.

- Van e valami, amit változtatna az autón?
- Ez még korai, nekem most ismerkednem kell a kocsival és rengeteg tesztelni.

- 1992-ben Kenyában megnyerte a Safari Ralit. Afrikai tapasztalata segíthet-e mostanság?
- Természetesen, úgy gondolom, hogy igen. A legutóbbi rövid tesztből is kitűnt számomra, hogy a tereprali szakaszok, hasonlítanak a Safari gyorsaságaihoz. Természetesen a homok és tevefű új elemek számomra, ezeket meg kell tanulni.

- Mi helyzet a navigációval?
- Ez abszolút új számomra, muszáj lesz Andy Schulz-ra hagyatkoznom.

- A Volkswagen csapatnál sok régi ismerőssel találkozhatott, kiket ismert korábban?
- A csapatvezető Kris Nissen-vel nem találkoztam korábban. Bruno Sabyt ismertem a rali világbajnokságról. Michel Périn a csapatvezetőm volt a Citroennél. Eddy Weidl-t és Gerard Zyziket a Toyotától ismerem, a logisztikáért felelős Paco Croust pedig a spanyol rali bajnokságból, ahol a karrierem kezdődött.

- Ön a rali világbajnokság történetének egyik legsikeresebb pilótája, egy ilyen sikeres pályafutás után mi motiválja, hogy valami teljesen eltérő dologba belevágott?
- Egy új feladat, új lehetőség, mint motiváló erő. Ha az erőmet, tudásomat kiterjeszthetem új irányokba, új emberekkel dolgozhatom és új műszaki fejlesztéseket ismerhetek meg, akkor az óriási motivációt ad nekem

- Mi a célkitűzése az első tereprali versenyén, a Fáraó Ralin?
- Az első versenyen szeretnék megismerkedni az autóval, a verseny folyamatával, a navigációval. Kiváncsina várom a versenyt, hiszen, hogy jól fogok teljesíteni, és jól fogom magam érezni a versenyen.

- Aztán januárban jön a Dakar. 16 nap Afrikában, földön kell majd aludnia, olykor nem lesz lehetőség zuhanyozni. Volt már része ilyen nomád körülményekben?
- Erre most nem tudok Önnek válaszolni. Nekem minden új lesz, ezt is meg kell tanulni. Hiszem, hogy ezek a dolgok is hozzá tartoznak az egészhez.

- És milyen eredménnyel lesz elégedett a Dakaron?
- Jussak el a célig és tanuljak sokat."

- Mennyi idő kell ahhoz, hogy megnyerje a Dakart?
- Nem tudom. Azt gondolom az első évben nem fogok a győzelemért harcolni, de mindenképpen versenyképes szeretnék lenni.

Ez a hír most jelenik meg 3576. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k