Carlos Sainz egy rendkívül sikeres rali pályafutással a háta mögött tavaly úgy döntött befejezi aktív versenyzését. A Citroennek ugyan sikerült egy-két futam erejéig visszahívnia, a "Matador" azonban bejelentette most már tényleg vége. Nem kis meglepetésre aztán néhány napja Sainz leszerződött a Volkswagen tereprali csapatához, és ott lesz a Dakaron is!
- Ön most egy új karriert kezd a Volkswagennél. Mint sikeres raliversenyzőnek számos ajánlata lehetett, miért éppen a Volkswagent választotta?
- A Volkswagen egyre nagyobb mértékben érdekelt a tereprali világkupa küzdelmeiben és pont ez az amit én keresek, olyan új terület, ahol korábbi tapasztalataimat maximálisan kamatoztathatom. A Volkswagen terve ráadásul nagyon jó. Boldog vagyok, hogy velük dolgozhatom és remélem kölcsönösen hozzá tudunk járulni egymás sikereihez.
- Ön tavaly fejezte be a pályafutását. Előre elhatározta a folytatást, vagy úgy készült, hogy kicsit pihenni fog, felfrissülni?
- A "Dakar" mindig is olyan kihívást jelentett a számomra, amely nagyon vonzott. Nem gondolkoztam azon, hogy mi lesz azután, ha befejezem a WRC-es pályafutásomat. Helyem van az autósportban, érkezett ez a felkérés a Volkswagen részéről, elfogadtam. Azért is érdekel, mert a tereprali még hasonlatos a rali őskorszakához, például a legendás Safari Ralihoz. Nagyon fontos a navigáció, és jól meg kell ismerni azt a speciális terepet, ahol a futam zajlik.
- Tesztelt már korábban tereprali versenygépet?
- Nem, még sosem, a Volkswagen Touareg versenyautója az első amit vezettem.
- Hogyan készül fel az új feladatra, ami a Volkswagen csapat gyári pilóta státuszát jelenti?
- Készen állok arra, hogy tanuljak. Andy Schulz személyében egy nagyon tapasztalt csapattársam lesz. Nemcsak hatalmas tapasztalattal bír, hanem profi módon végzi a munkáját.
- Csak ezért választotta Andy Schulzot navigátorának?
- Régóta, még a Toyotás korszakból ismerjük egymást. Nagyon sokat tud a Dakarról, két alkalommal már győzött is ezen a sivatagi viadalon és beszél németül. Azt hiszem minden szempontból megfelelő.
- Hogy érzi magát a német csapatnál?
- Ugyan még csak most kezdtük az ismerkedést, de az atmoszféra remek a Volkswagennél. Mindenki motivált, és sikerért hajlandó keményen dolgozni is. Remek a kapcsolatom Kris Nissen-vel is. Remélem a csapat majd hasznomat veszi, azt hiszem ez a legfontosabb.
- Milyen érzés a Touareget vezetni? Hasonlít egyáltalán egy WRC-re?
- Nem és badarság is lenne a két autót összevetni. Teljesen eltérőek, akár a teljesítmény, akár a menettulajdonságok oldaláról közelítünk.
- Van e valami, amit változtatna az autón?
- Ez még korai, nekem most ismerkednem kell a kocsival és rengeteg tesztelni.
- 1992-ben Kenyában megnyerte a Safari Ralit. Afrikai tapasztalata segíthet-e mostanság?
- Természetesen, úgy gondolom, hogy igen. A legutóbbi rövid tesztből is kitűnt számomra, hogy a tereprali szakaszok, hasonlítanak a Safari gyorsaságaihoz. Természetesen a homok és tevefű új elemek számomra, ezeket meg kell tanulni.
- Mi helyzet a navigációval?
- Ez abszolút új számomra, muszáj lesz Andy Schulz-ra hagyatkoznom.
- A Volkswagen csapatnál sok régi ismerőssel találkozhatott, kiket ismert korábban?
- A csapatvezető Kris Nissen-vel nem találkoztam korábban. Bruno Sabyt ismertem a rali világbajnokságról. Michel Périn a csapatvezetőm volt a Citroennél. Eddy Weidl-t és Gerard Zyziket a Toyotától ismerem, a logisztikáért felelős Paco Croust pedig a spanyol rali bajnokságból, ahol a karrierem kezdődött.
- Ön a rali világbajnokság történetének egyik legsikeresebb pilótája, egy ilyen sikeres pályafutás után mi motiválja, hogy valami teljesen eltérő dologba belevágott?
- Egy új feladat, új lehetőség, mint motiváló erő. Ha az erőmet, tudásomat kiterjeszthetem új irányokba, új emberekkel dolgozhatom és új műszaki fejlesztéseket ismerhetek meg, akkor az óriási motivációt ad nekem
- Mi a célkitűzése az első tereprali versenyén, a Fáraó Ralin?
- Az első versenyen szeretnék megismerkedni az autóval, a verseny folyamatával, a navigációval. Kiváncsina várom a versenyt, hiszen, hogy jól fogok teljesíteni, és jól fogom magam érezni a versenyen.
- Aztán januárban jön a Dakar. 16 nap Afrikában, földön kell majd aludnia, olykor nem lesz lehetőség zuhanyozni. Volt már része ilyen nomád körülményekben?
- Erre most nem tudok Önnek válaszolni. Nekem minden új lesz, ezt is meg kell tanulni. Hiszem, hogy ezek a dolgok is hozzá tartoznak az egészhez.
- És milyen eredménnyel lesz elégedett a Dakaron?
- Jussak el a célig és tanuljak sokat."
- Mennyi idő kell ahhoz, hogy megnyerje a Dakart?
- Nem tudom. Azt gondolom az első évben nem fogok a győzelemért harcolni, de mindenképpen versenyképes szeretnék lenni.