VÉGSŐ ÖSSZECSAPÁS - 2025.09.06. - Tököl RALLYCROSS CEZ/OB - 2025.09.06-07. - Nyirád Racing Center
Sainz - Irány Afrika
Irány Afrika
2005-07-18
interjú • Rally & Racing
h i r d e t é s
Összes oldal:
782662920
Napi oldal:
74597
Jelenleg:
1233
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Carlos Sainz egy rendkívül sikeres rali pályafutással a háta mögött tavaly úgy döntött befejezi aktív versenyzését. A Citroennek ugyan sikerült egy-két futam erejéig visszahívnia, a "Matador" azonban bejelentette most már tényleg vége. Nem kis meglepetésre aztán néhány napja Sainz leszerződött a Volkswagen tereprali csapatához, és ott lesz a Dakaron is!

- Ön most egy új karriert kezd a Volkswagennél. Mint sikeres raliversenyzőnek számos ajánlata lehetett, miért éppen a Volkswagent választotta?
- A Volkswagen egyre nagyobb mértékben érdekelt a tereprali világkupa küzdelmeiben és pont ez az amit én keresek, olyan új terület, ahol korábbi tapasztalataimat maximálisan kamatoztathatom. A Volkswagen terve ráadásul nagyon jó. Boldog vagyok, hogy velük dolgozhatom és remélem kölcsönösen hozzá tudunk járulni egymás sikereihez.

- Ön tavaly fejezte be a pályafutását. Előre elhatározta a folytatást, vagy úgy készült, hogy kicsit pihenni fog, felfrissülni?
- A "Dakar" mindig is olyan kihívást jelentett a számomra, amely nagyon vonzott. Nem gondolkoztam azon, hogy mi lesz azután, ha befejezem a WRC-es pályafutásomat. Helyem van az autósportban, érkezett ez a felkérés a Volkswagen részéről, elfogadtam. Azért is érdekel, mert a tereprali még hasonlatos a rali őskorszakához, például a legendás Safari Ralihoz. Nagyon fontos a navigáció, és jól meg kell ismerni azt a speciális terepet, ahol a futam zajlik.

- Tesztelt már korábban tereprali versenygépet?
- Nem, még sosem, a Volkswagen Touareg versenyautója az első amit vezettem.

- Hogyan készül fel az új feladatra, ami a Volkswagen csapat gyári pilóta státuszát jelenti?
- Készen állok arra, hogy tanuljak. Andy Schulz személyében egy nagyon tapasztalt csapattársam lesz. Nemcsak hatalmas tapasztalattal bír, hanem profi módon végzi a munkáját.

- Csak ezért választotta Andy Schulzot navigátorának?
- Régóta, még a Toyotás korszakból ismerjük egymást. Nagyon sokat tud a Dakarról, két alkalommal már győzött is ezen a sivatagi viadalon és beszél németül. Azt hiszem minden szempontból megfelelő.

- Hogy érzi magát a német csapatnál?
- Ugyan még csak most kezdtük az ismerkedést, de az atmoszféra remek a Volkswagennél. Mindenki motivált, és sikerért hajlandó keményen dolgozni is. Remek a kapcsolatom Kris Nissen-vel is. Remélem a csapat majd hasznomat veszi, azt hiszem ez a legfontosabb.

- Milyen érzés a Touareget vezetni? Hasonlít egyáltalán egy WRC-re?
- Nem és badarság is lenne a két autót összevetni. Teljesen eltérőek, akár a teljesítmény, akár a menettulajdonságok oldaláról közelítünk.

- Van e valami, amit változtatna az autón?
- Ez még korai, nekem most ismerkednem kell a kocsival és rengeteg tesztelni.

- 1992-ben Kenyában megnyerte a Safari Ralit. Afrikai tapasztalata segíthet-e mostanság?
- Természetesen, úgy gondolom, hogy igen. A legutóbbi rövid tesztből is kitűnt számomra, hogy a tereprali szakaszok, hasonlítanak a Safari gyorsaságaihoz. Természetesen a homok és tevefű új elemek számomra, ezeket meg kell tanulni.

- Mi helyzet a navigációval?
- Ez abszolút új számomra, muszáj lesz Andy Schulz-ra hagyatkoznom.

- A Volkswagen csapatnál sok régi ismerőssel találkozhatott, kiket ismert korábban?
- A csapatvezető Kris Nissen-vel nem találkoztam korábban. Bruno Sabyt ismertem a rali világbajnokságról. Michel Périn a csapatvezetőm volt a Citroennél. Eddy Weidl-t és Gerard Zyziket a Toyotától ismerem, a logisztikáért felelős Paco Croust pedig a spanyol rali bajnokságból, ahol a karrierem kezdődött.

- Ön a rali világbajnokság történetének egyik legsikeresebb pilótája, egy ilyen sikeres pályafutás után mi motiválja, hogy valami teljesen eltérő dologba belevágott?
- Egy új feladat, új lehetőség, mint motiváló erő. Ha az erőmet, tudásomat kiterjeszthetem új irányokba, új emberekkel dolgozhatom és új műszaki fejlesztéseket ismerhetek meg, akkor az óriási motivációt ad nekem

- Mi a célkitűzése az első tereprali versenyén, a Fáraó Ralin?
- Az első versenyen szeretnék megismerkedni az autóval, a verseny folyamatával, a navigációval. Kiváncsina várom a versenyt, hiszen, hogy jól fogok teljesíteni, és jól fogom magam érezni a versenyen.

- Aztán januárban jön a Dakar. 16 nap Afrikában, földön kell majd aludnia, olykor nem lesz lehetőség zuhanyozni. Volt már része ilyen nomád körülményekben?
- Erre most nem tudok Önnek válaszolni. Nekem minden új lesz, ezt is meg kell tanulni. Hiszem, hogy ezek a dolgok is hozzá tartoznak az egészhez.

- És milyen eredménnyel lesz elégedett a Dakaron?
- Jussak el a célig és tanuljak sokat."

- Mennyi idő kell ahhoz, hogy megnyerje a Dakart?
- Nem tudom. Azt gondolom az első évben nem fogok a győzelemért harcolni, de mindenképpen versenyképes szeretnék lenni.

Ez a hír most jelenik meg 3591. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
252627 28293031
010203 04050607
08 09 10 11121314
15 16 17 18 192021
222324 25 262728

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k