Salgó előtt mondták a túrások
interjúk
2008-05-16
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698991
Napi oldal:
7939
Jelenleg:
869
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Az ózdi abszolút első hármat és a kategóriák győzteseit hívtuk fel, hogy megkérdezzük, mi újság a salgótarjáni futam előtt…

Csépe Teddi - Honda CIVIC - H1:
"Nagyon jól sikerült az ózdi versenyünk, rosszabb sose legyen. Meg lett az új váltónk, tegnap rakták össze. Fogalmam sincs, hogy milyen lett, de péntek délután megyek vele egy-két kanyart, és kipróbálom. A ceredi gyors szerintem Magyarország egyik legjobb pályája, rengeteg kanyarral, technikás, lobogós részekkel, változik az aszfalt… Nagyon nagy kihívás mindenkinek. A kazári gyorsról nem sokat tudok, még belső felvételt sem láttam róla. Tavaly elég rosszul sikerült ez a versenyünk, remélem ez idén nem ismétlődik meg."

Hegedűs Attila - VAZ 21074 - A3:
"Nagyon tetszett az ózdi verseny. Elég kemény volt, mert nem számítottunk rá, hogy a Jakab Laci ilyen kemény ellenfél lesz. Egész nap ment az adok-kapok, folyamatosan nagyon szorosan versenyeztünk: a végén egy tizeddel ugyan, de nyerni tudtunk. Az autó felkészítése még zajlik, de pörögve, de kész leszünk a versenyre. A ceredi pályát nagyon szeretem, a kazárira meg nagyon kíváncsi vagyok. Eddig mindig volt valami kalandunk a salgótarjáni futamokon, tavaly például besokalltunk egy visszafordítóban, utána meg letörtem a váltókart… Úgyhogy voltak bajaink, de másodikak tudtunk lenni. Reméljük, hogy most elkerülnek a problémák. És nagyon örülnék egy igazi, esős versenynek. Nem jó, amikor kicsit esik, kicsit süt, és ha már esik, essen rendesen. :)"

Kosztolányi Imre - BMW 316 - H2 (absz.3):
 "Az ózdi verseny a várakozásainkon felül sikerült, nagyon boldogok vagyunk. A fejlesztések, amikkel készültünk, beváltak, bár az autón kisebb javítanivalók akadtak a verseny után. Az új, 18-as kerekünk kicsit nagyobb volt a kerékjárati ívnél, és az utolsó körben meggyűrte a jobb első sárvédőt. Ezen kívül kuplungot és féltengelyt kellett cserélnünk, de már mindennel készen állunk a salgótarjáni rajtra. A környéki pályákat szeretem, bár a minőségük már tavaly is hagyott némi kívánnivalót maguk után. Nagyon várom már, hogy visszafelé mehessünk a pályákon, hisz az újdonság mindig izgalmasabbá teszi a versenyeket. Így még ugyan nem mentem rajtuk, de legalább a szállásadó gazdámnak, a salgótarjáni Brad Pitt (Imi itt Rafira céloz :) - a szerk.) barátomnak lehet egy kis előnye… :)" 

Lovász Pali - Mitsubishi LANCER Evo IX - A (absz.1):
"Ózdon csak apróbb csetlések-botlások voltak, például elgumiztuk magunkat, elment a hangosításunk, és lekapcsolgattam az áramtalanítót, de a végére csak összeállt minden, és sikerült harminc másodperc körüli előnnyel nyertünk. Salgótarjánt szeretjük, mentem már Cereden, csak nem ebben az irányban, Kazárt meg nagyon ismerem, mert kisgyerekkorom óta kijárunk oda versenyt nézni. Technikai fejlesztésként az áramtalanítót megfordítottuk, hogy ne tudjam leverni, csak, ha le akarom… :) Ahogy hallottam, a többiek is nagyon készülnek, úgy tűnik, elegük van belőlünk… :) Rajta vagyunk azért az ügyön, és a második, harmadik helynek is nagyon fogunk örülni, csak jó verseny legyen, ez a lényeg. Hiányzik, hogy késélre menő csaták legyenek, de szerintem már nincs messze ez az idő."

Mezriczky Zoli - Mitsubishi LANCER Evo VI - A (absz.2):
"Ózd jól sikerült, szerintem az autó képességeihez képest nagyon jót mentünk. Az elején még óvatoskodtunk, mert nem a megfelelő gumival mentünk, de utána jókat autóztunk, és nagyon örültünk a második helynek. De most nagy változás van, mert eladtuk az autót, amivel Ózdon mentünk. Jött egy nagyon jó lehetőség, hogy egy sokkal jobban felszerelt, igazi A-s autót meg tudjunk venni, és ezt nem hagyhattuk ki. Jelenleg is folyik a felkészítése és az összeszerelése. A salgói pályákat nagyon szeretem, bár a kazárin még nem mentem, de azt mondják, nagyon jó kis gyors. A ceredi az ultra, az igazi vébés pálya, reméljük, sikerül majd jól teljesítenünk. De ha megint csak másodikak leszünk, annak is örülni fogunk. Vigyázni akarunk az autóra, mert nagyon szép."

Nagy Gergő - Trabant 601 - A1:
"Ózd nagyon jól sikerült, bár csak hárman voltunk. Most örömmel láttam, hogy Salgótarjánban öten leszünk. Szeretem ezeket a pályákat, bár így fordítva még nekem is újdonság lesz. Tavaly harmadikak lettünk, de most felújítottuk a motort: majd kiderül, hogy az autó mennyire fogja bírni."

Nyilas András - Suzuki SWIFT - N1:
 "Ózdon reggel picit bealudtunk, de végülis jól jött össze minden. A legnagyobb problémánk utána az volt, hogy a salakot levakargassuk róla… Nagyjából ismerem csak ezeket a salgótarjáni gyorsokat, mentem itt már sprintversenyen, bár a kazári sokat változott az elmúlt években. Így már nem is tetszik annyira…"

Pádár Alfréd - Honda CIVIC - N2:
 "Ózdon minden tökéletes volt, úgy ment minden, ahogy a nagy könyvben meg volt írva. Az autót is csak le kellett mosnunk. A salgótarjáni versenyeket szeretem, Ceredet kifejezetten, bár egy meglehetősen pilótát próbáló szakasz, tavaly estünk is ott egy jó nagyot. Kazáron mentem már ebben az irányban, egy kicsit gyenge gyors, meg rövid is, úgyhogy itt sok motiváció nincs. Hibázni nem szabad majd a hétvégén, ennyi a lényeg. Most is örülnénk egy tökéletes versenynek…"

Szabó Erik - Fiat SEICENTO - A2:
 "Nem jövünk Salgótarjánba, mert nem lett kész az autó. Ózdon szétment a sebváltónk, szétszakadt a teljes váltóház, minden mozgó alkatrész kuka, és az sem tett túl jót neki, hogy miután elfolyt, olaj nélkül mentünk a parc ferméig… Most pedig nincs alkatrész hozzá, pedig már felforgattunk mindent érte. Most megrendeltük az olaszoktól, de nem kapkodják el a szállítást, négy-hat hetes határidővel vállalják. Mehettünk volna szériaváltóval, de nem sok értelmét láttuk. De a következőn már ott a helyünk."


A rendezőt, Braun Krisztiánt is megkérdeztük.

- Hányan neveztek?
- 125 körüli indulónk lesz, előfutókkal, H3-asokkal együtt.

- Milyen gyorsok?
- A Zagyvaróna és Cered közötti tizenkét és fél kilométeres gyorsasági, és a Kazár-Salgótarján közötti öt kilométeres. Annyit kell tudni a pályákról, hogy a zagyvarónai szakasz már évek óta megy a programunkban, de idén megfordítottuk. Ez lényegesen más próbatétel elé állítja majd a versenyzőket, izgalmasabb lesz szerintem. A minősége évek alatt nem változott, ugyanolyan dobálós, mint eddig, bár ki lett kátyúzva. Zagyvarónától felfelé egy négy kilométeres szakaszon új az aszfalt, viszont Rónabányától Ceredig nagyon dobálós és fehéraszfaltos részek várnak a mezőnyre. Ez az irány túrában mindenkinek újdonság lesz, talán egyedül Határ Pista bácsi ment már rajta errefelé… A kazári pályán szintén fordítottunk, és ezzel kapcsolatban még annyi újdonság van, hogy a régi, dobálós, keskeny aszfaltos szakasz az idénre egy széles, jó minőségű gyorssá vált. Szerintem mondhatom, hogy két, teljesen új pálya vár majd a mezőnyre, és ez azt jelenti, hogy mindenkinek újból kell majd kezdeni az itinerek írását.

- A nézőknek mely részeket tudnád javasolni?
- A ceredi stop előtti lejtős szakaszon lehet izgalmakat látni majd, domboldalról, biztonságosan. A másik gyorson szintén a cél előtti rész lehet a legizgalmasabb. Mindenhol azt kérem a nézőket, hogy tartsák be a pályabírók és a biztonságiak utasításait. Konkrétan nézők elől elzárt terület nem lesz, de vannak fokozottan veszélyes helyek, ahová nem állhat senki, mert legfőbb a biztonság.

- A verseny főbb helyszínei ugyanazok, mint tavaly voltak?
- Igen, többnyire. A versenyiroda és az adminisztratív átvétel a Borbély Lajos Szakközépiskolában, a technikai átvétel évek óta ugyanott, a Postaautó szerviz telephelyén lesz. A szervizpark helye visszaköltözött a régi, jól bevált salgótarjáni külső pályaudvarra, ahol tényleg bőséggel elfér a mezőny. A parc fermé helyszíne az egyetlen, ami megváltozott: az Ipari Park területén lesz, a 21-es főút mentén, Salgótarján elején, a jobb oldalon van ez az Ipari Park, ahol a trélerek is elférnek, úgyhogy egy helyen lesz minden. 

Mindenképpen egy izgalmas rendezvény vár a versenyzőkre és a nézőkre, sok indulóval és újdonságokkal május 17-18-án, Salgótarjánban, Nógrád megye aszfaltútjain.

 

Ez a hír most jelenik meg 3519. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k