SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Sanremó - legendás kocsik között
Gáll Csabiék élménybeszámolója
2008-04-15
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
774022772
Napi oldal:
73432
Jelenleg:
740
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Gáll Csabi már korábban elárulta, hogy arra készül: idén a Historic EB mezőnyével autózik. Már túl vannak ez első versenyen: San Remo-t bevették. A rendkívül tecnikás futamon a 91 nevezőből 65-en értek célba, Csabiék az abszolút negyvenegyedik, és kategóriájuk hetedik helyén fejezték be.

- San Remo-ban már jártál korábban, nézőként. Milyen volt most versenyzőként felmeni a pályákra, és itinert diktálva bejárni azt?
- Szerdán, az első pályabejáráson tudatosult bennünk az, hogy maximum kétszer tudunk végigmenni egy pályán, az idő rövidsége miatt. Ennek megfelelően próbáltuk nagyon precízen, éppen ezért lassan felírni a pályákat. A nyolc gyorsból haton tudtunk menni másodikat, és visszaellenőrizni, pontosítani, amit írtunk, kettőn sajnos csak egyszer mentünk. Ezek után eldöntöttük, hogy itt csakis a célba érkezésre kell játszanunk.

- Milyenek voltak a gyorsok?
- Kanyar, kanyar hátán, nagyon nagy szakadékok vannak a pálya mellett, szalagkorlát nélkül, úgyhogy itt igazán nagyon mélyre lehet esni, ha esik az ember. Nagyon nem is tudnám mihez hasonlítani, még nyomokban sem, annyira mások, mint az itthoni pályák. Mikor még csak nézőként voltam itt, akkor is végigmentünk a pályákon, és az látszott, hogy már az, aki beér a célba, már az is nagyon büszke lehet magára. Igazából mi is csak a végére kezdtünk ráérezni, hogy hogyan is kéne itt menni - de ez nem is csoda, ennyi tréningből ez várható volt - állandóan állunk a gázon, ballal fékezgetünk, és amikor befullad az autó, akkor visszaváltunk egyet, tehát elsőkerekesen.

- Ezenkívül egy verseny megnézése mennyit számít Neked, mielőtt versenyzel rajta?
- Biztos, hogy ér valamit, de nem sokat. Versenyezni egészen más, mint csak végiggurulni rajta. Minden egyes kanyart kitalálni, hogy írjuk fel, hol fékezzünk, hol gyorsítsunk, ez nagyon nehéz volt. Legalábbis nekem. De szerintem magyar versenyző nincs ehhez hozzászokva, hogy ennyi kanyar van. Úgy kell elképzelni, hogy az egész verseny folyamán háromszor kapcsoltam negyediket, olyan ötször harmadikat, és a többit egyesben, kettesben mentünk.

- Melyik volt a leghosszabb egyenes, amit lediktáltál?
- Azt hiszem, egyszer írtunk 35-öt, de csak bátorságból, és mert már unalmas volt a 10 meg a 30… :)
Alapvetően sem szoktunk nagyon egyenest írni, de itt sajnos muszáj volt, mert minden mondat így kezdődött: 15-vége-fék-jobb-négy. A féket mindenhová oda kellett írni. Folyamatosan változott az aszfalt szélessége és minősége is. A pálya keskeny volt, meg még keskenyebb, és nagyon-nagyon keskeny. De váltogatták egymást a tapadós, a fehér, a töredezett aszfaltos részek, és még megspékelték azzal, hogy télen itt kavicsokat dobálnak az útra, úgyhogy most tele volt ezzel a gyöngykaviccsal, úgyhogy minden féktáv rumlis volt kicsit.

- Ezek szerint nem is nagyon lehetne ritmust találni ezeknek a pályáknak?
- Nem, nincs nekik. Éppen ezért lehet ennyire nehezen feldolgozni.

- Menjünk kicsit konkrétabban bele a versenybe. Két napos volt, az első napon három, a másodikon öt gyorsot teljesítettetek. Melyik nap hogy ment?
- Ahogy hullottak ki, és melegedtünk kicsit bele, úgy lettek jobbak az eredmények. Az első gyorson ötvennegyedikek voltunk, de a nap végén negyvennegyedikként álltunk a parc fermébe. De elkövettünk egy hibát. Itthon összeraktuk az autót, és mentünk vele nagyjából 500 kilométert. Azt gondoltuk, hogy összeállt a kocsi. Mikor kimentünk erre a versenyre, minden alkatrésze új volt. Épp ezért nagyon jó lett volna a verseny előtt megrázatni versenytempóban. Magyarán kellett volna egy teszt, vagy ha lett volna shakedown, azon menni kellett volna. Ugyanis éreztem az autón, hogy nagyon szoros volt még az első három gyorson minden: a gömbfejek, az új szilentek, fogták szorosan az autót, nagyon nehezen lehetett kormányozni. A második naptól, a harmadik gyorstól éreztem, hogy kezd összerázódni mi Büszkénk. De visszatérve: Az első szakasz, kifejezetten évkezdős, béna volt, olyan, mint amikor nem mész sokáig a versenyautóval, és egyszer csak visszaszámolnak, hogy 5, 4, 3, 2, 1… És gyerünk! Én abban voltam akkor még agyilag, hogy versenyautót építek, mert az elmúlt három hónap ezzel telt éjjel-nappal. A gyorson éppen ezért nem az útra, nem az ívekre figyeltem, hanem a hangokra, zajokra, hogy minek miért van olyan hangja, amilyen, miért rezonál, miért addig forog, és ilyenek. Úgy kellett magamra rászólni, hogy a pályára koncentráljak, mert az autó ki fogja bírni, mert összeraktuk.

- Gondolom ezen az sem segített, ami nekem nagyon furcsa is volt, hogy nem volt szervizidő tervezve. Gyakori ez egy Historic EB futamon?
- Belgiumban például volt szervizpark, oda mentünk vissza minden kör után. A Sanremo Rally-n ez teljesen a historic-os felfogásban működött, ahogy régen is volt: van az etap, az etapidő, és abban lehet szervizelni. Meg kellett volna tervezni a szervizt, és ott kellett volna, de mi a pályabejárás alatt úgy döntöttünk, nem csinálunk ilyet, nem küldjük fel a fiúkat a hegyre, mert például fogalmam nem volt az utakról, hogy hová állhatnának, hogy juthatnának fel. Így abban maradtunk, hogy agyon jól összeraktuk az autót, és nem kell hozzányúlni. És így is lett, hogy hál'Istennek csak a szélvédőt kellett mosogatnunk.

- Egyébként volt annyira laza az etapidő, hogy ha akartátok volna, meg lehetett volna csinálni?
- Ez a szomorú, hogy nem. Én nem is értem, hogy hogyan tudták a nagy csapatok megcsinálni. Azt mondjuk láttuk, hogy etapon mindenki ökör módon ment, nagyon siettek, sőt, ők még játszottak a benzinnel is, tehát minden gyors után tankoltak, nagyon ki voltak számolva. De mondjuk a nagy csapatoknak, a nagy versenyzőknek, akik korábban minimum nemzeti bajnokok voltak, nekik ez a verseny mindenestül, séróból ment. De nekem, magyar szemmel nagyon furcsa volt az egész.
- Amikor belevágtál, a cél a cél volt. Összességében elégedett vagy?
- Amikor belevágtam, azért bíztam a jobb eredményben. Jobb eredményt szerettem volna, mint Belgiumban. De a pályabejárás után reálissá vált, hogy nem, versenyezni nem tudunk a többiekkel, hanem itt túl kell élnünk. Ezek után csak célba szerettük volna vinni a Büszkét, karcmentesen. Előtte nem gondoltam, hogy nem horpasztom össze, én abban voltam, hogy tuti el fogok valamit görbíteni rajta. Nem azért, mert nem bíztam magamban, de ezek olyan pályák, hogy a legkisebb hiba is minimum egy futómű-kiütés, defekt, vagy nagyobb kár. Ezt a többiek be is bizonyították, hullottak, mint a legyek.

- Nagyon melósak voltak ezek a gyorsok, és nem csak neked, hanem a navigátorodnak is…
- Igen, Lacin nagyon sok múlt. Volt két, a többihez képest is hosszú gyors, majdnem harminc kilométeresek. Ezeken Laci nagyon sokszor segített átlendülni, pontosan, nagyon jó ütemben diktált. Volt olyan rész, ahol én is észrevettem magamon, hogy a harminc kilométeres szakaszon, ahol hétszáznegyven-valahány(!) kanyar volt, szóval ennek a közepén elkezdtem szétesni. Lassultam. Laci ilyenkor nagyon sokat segített. És persze fordítva is volt, hogy ő esett szét, és én kellettem, hogy helyre kerüljön. Ezen mondjuk nem csodálkozom, mert olyan koncentrációra volt szükség, amit eddig még sosem tapasztaltunk. De nagyon jó tudtunk együtt dolgozni, nagyon meg vagyok elégedve Lacival, és igazán örülök, hogy ő ült mellettem. A hangulat is remek volt. Három szakasz után volt egy gyűjtő a hegyen, egy kis vendéglő udvarán. Az olyan autóbolondoknak, mint amilyenek mi vagyunk, nagyon felemelő érzés volt ilyen mezőnyben lenni. Ahogy körülnéztünk, és láttuk, hogy a szinte teljes historic autó paletta közepén ott állunk mi a kis Büszkénkkel, amit mi szögelünk össze itthon egy garázsban, azért az nem akármilyen érzés volt. Ott ültünk Lacival, és azt mondtuk, hogy ez nagyon rendben van. Akkor gondoltam, hogy idős koromban valószínűleg takarítom majd a Watt22 portáját, mert sosem lehetek elég hálás nekik, hogy segítettek eljutni ide…:)

- Az év eleji terv négy Historic EB futam volt. Változtak a tervek, vagy egyelőre marad ugyanez?
- Kicsit változott. Terveztünk még egy olasz futamot, de szerintem ezt kihagyjuk. Nagyon koncentrálnánk az Ypres-re, Belgiumra. Nagyon alaposan szeretnénk felkészülni, mert az autó azért elfogyott most. Nem merem azt mondani, hogy bár tavaly már voltunk ezen, és most jó eredményt szeretnénk elérni, hanem látatlanban ott is egy célba érkezéssel kiegyeznék. De földrajzilag közel van az osztrák futam, azon még nagyon meditálunk, de meghívást kaptunk Spanyolországba, októberre, és engem érdekel az is. Az ésszerűség, meg az anyagiak azt mondatják, hogy osztrák, de majd elválik. És persze nagyon szeretnénk Magyarországon is menni, a tervezett Mecsek Rallye-n, megmutatni magunkat és a szponzorainkat itthon is.

- Ez a verseny San Remo-ban egy időre esett az itthoni Eger Rallye-val. Megnézted, hogy hogy is alakult?
- Már a kintlétünk alatt esténként volt kapcsolat Magyarországgal, tudtam, hogy ki hogy áll, érdeklődtek, hogy mi hogy megyünk, és nagyon sajnálom, hogy nem voltunk otthon, mert ezeken a vizes, csúszkálós pályákon ki szerettük volna próbálni magunkat. De figyeltük, hogy mi történik, és ők is figyeltek minket, annál is inkább, hogy nem csak mi voltunk San Remo-ban, hanem Kövesdán Andrisék, és Leitold Karcsi bácsiék is. Bár nagyon más autókkal mentünk mindhárman, azért jó volt, hogy esténként tapasztalatokat cserélhettünk. Mindenki nagyon készült ide, ők is óriási munkát fektettek abba a télen, hogy itt lehessenek, ezt én pontosan tudom, éppen ezért nagyon-nagyon sajnálom, hogy mindketten kiestek.

Ez a hír most jelenik meg 3712. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k