Sanremó - legendás kocsik között
Gáll Csabiék élménybeszámolója
2008-04-15
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698690
Napi oldal:
7638
Jelenleg:
994
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Gáll Csabi már korábban elárulta, hogy arra készül: idén a Historic EB mezőnyével autózik. Már túl vannak ez első versenyen: San Remo-t bevették. A rendkívül tecnikás futamon a 91 nevezőből 65-en értek célba, Csabiék az abszolút negyvenegyedik, és kategóriájuk hetedik helyén fejezték be.

- San Remo-ban már jártál korábban, nézőként. Milyen volt most versenyzőként felmeni a pályákra, és itinert diktálva bejárni azt?
- Szerdán, az első pályabejáráson tudatosult bennünk az, hogy maximum kétszer tudunk végigmenni egy pályán, az idő rövidsége miatt. Ennek megfelelően próbáltuk nagyon precízen, éppen ezért lassan felírni a pályákat. A nyolc gyorsból haton tudtunk menni másodikat, és visszaellenőrizni, pontosítani, amit írtunk, kettőn sajnos csak egyszer mentünk. Ezek után eldöntöttük, hogy itt csakis a célba érkezésre kell játszanunk.

- Milyenek voltak a gyorsok?
- Kanyar, kanyar hátán, nagyon nagy szakadékok vannak a pálya mellett, szalagkorlát nélkül, úgyhogy itt igazán nagyon mélyre lehet esni, ha esik az ember. Nagyon nem is tudnám mihez hasonlítani, még nyomokban sem, annyira mások, mint az itthoni pályák. Mikor még csak nézőként voltam itt, akkor is végigmentünk a pályákon, és az látszott, hogy már az, aki beér a célba, már az is nagyon büszke lehet magára. Igazából mi is csak a végére kezdtünk ráérezni, hogy hogyan is kéne itt menni - de ez nem is csoda, ennyi tréningből ez várható volt - állandóan állunk a gázon, ballal fékezgetünk, és amikor befullad az autó, akkor visszaváltunk egyet, tehát elsőkerekesen.

- Ezenkívül egy verseny megnézése mennyit számít Neked, mielőtt versenyzel rajta?
- Biztos, hogy ér valamit, de nem sokat. Versenyezni egészen más, mint csak végiggurulni rajta. Minden egyes kanyart kitalálni, hogy írjuk fel, hol fékezzünk, hol gyorsítsunk, ez nagyon nehéz volt. Legalábbis nekem. De szerintem magyar versenyző nincs ehhez hozzászokva, hogy ennyi kanyar van. Úgy kell elképzelni, hogy az egész verseny folyamán háromszor kapcsoltam negyediket, olyan ötször harmadikat, és a többit egyesben, kettesben mentünk.

- Melyik volt a leghosszabb egyenes, amit lediktáltál?
- Azt hiszem, egyszer írtunk 35-öt, de csak bátorságból, és mert már unalmas volt a 10 meg a 30… :)
Alapvetően sem szoktunk nagyon egyenest írni, de itt sajnos muszáj volt, mert minden mondat így kezdődött: 15-vége-fék-jobb-négy. A féket mindenhová oda kellett írni. Folyamatosan változott az aszfalt szélessége és minősége is. A pálya keskeny volt, meg még keskenyebb, és nagyon-nagyon keskeny. De váltogatták egymást a tapadós, a fehér, a töredezett aszfaltos részek, és még megspékelték azzal, hogy télen itt kavicsokat dobálnak az útra, úgyhogy most tele volt ezzel a gyöngykaviccsal, úgyhogy minden féktáv rumlis volt kicsit.

- Ezek szerint nem is nagyon lehetne ritmust találni ezeknek a pályáknak?
- Nem, nincs nekik. Éppen ezért lehet ennyire nehezen feldolgozni.

- Menjünk kicsit konkrétabban bele a versenybe. Két napos volt, az első napon három, a másodikon öt gyorsot teljesítettetek. Melyik nap hogy ment?
- Ahogy hullottak ki, és melegedtünk kicsit bele, úgy lettek jobbak az eredmények. Az első gyorson ötvennegyedikek voltunk, de a nap végén negyvennegyedikként álltunk a parc fermébe. De elkövettünk egy hibát. Itthon összeraktuk az autót, és mentünk vele nagyjából 500 kilométert. Azt gondoltuk, hogy összeállt a kocsi. Mikor kimentünk erre a versenyre, minden alkatrésze új volt. Épp ezért nagyon jó lett volna a verseny előtt megrázatni versenytempóban. Magyarán kellett volna egy teszt, vagy ha lett volna shakedown, azon menni kellett volna. Ugyanis éreztem az autón, hogy nagyon szoros volt még az első három gyorson minden: a gömbfejek, az új szilentek, fogták szorosan az autót, nagyon nehezen lehetett kormányozni. A második naptól, a harmadik gyorstól éreztem, hogy kezd összerázódni mi Büszkénk. De visszatérve: Az első szakasz, kifejezetten évkezdős, béna volt, olyan, mint amikor nem mész sokáig a versenyautóval, és egyszer csak visszaszámolnak, hogy 5, 4, 3, 2, 1… És gyerünk! Én abban voltam akkor még agyilag, hogy versenyautót építek, mert az elmúlt három hónap ezzel telt éjjel-nappal. A gyorson éppen ezért nem az útra, nem az ívekre figyeltem, hanem a hangokra, zajokra, hogy minek miért van olyan hangja, amilyen, miért rezonál, miért addig forog, és ilyenek. Úgy kellett magamra rászólni, hogy a pályára koncentráljak, mert az autó ki fogja bírni, mert összeraktuk.

- Gondolom ezen az sem segített, ami nekem nagyon furcsa is volt, hogy nem volt szervizidő tervezve. Gyakori ez egy Historic EB futamon?
- Belgiumban például volt szervizpark, oda mentünk vissza minden kör után. A Sanremo Rally-n ez teljesen a historic-os felfogásban működött, ahogy régen is volt: van az etap, az etapidő, és abban lehet szervizelni. Meg kellett volna tervezni a szervizt, és ott kellett volna, de mi a pályabejárás alatt úgy döntöttünk, nem csinálunk ilyet, nem küldjük fel a fiúkat a hegyre, mert például fogalmam nem volt az utakról, hogy hová állhatnának, hogy juthatnának fel. Így abban maradtunk, hogy agyon jól összeraktuk az autót, és nem kell hozzányúlni. És így is lett, hogy hál'Istennek csak a szélvédőt kellett mosogatnunk.

- Egyébként volt annyira laza az etapidő, hogy ha akartátok volna, meg lehetett volna csinálni?
- Ez a szomorú, hogy nem. Én nem is értem, hogy hogyan tudták a nagy csapatok megcsinálni. Azt mondjuk láttuk, hogy etapon mindenki ökör módon ment, nagyon siettek, sőt, ők még játszottak a benzinnel is, tehát minden gyors után tankoltak, nagyon ki voltak számolva. De mondjuk a nagy csapatoknak, a nagy versenyzőknek, akik korábban minimum nemzeti bajnokok voltak, nekik ez a verseny mindenestül, séróból ment. De nekem, magyar szemmel nagyon furcsa volt az egész.
- Amikor belevágtál, a cél a cél volt. Összességében elégedett vagy?
- Amikor belevágtam, azért bíztam a jobb eredményben. Jobb eredményt szerettem volna, mint Belgiumban. De a pályabejárás után reálissá vált, hogy nem, versenyezni nem tudunk a többiekkel, hanem itt túl kell élnünk. Ezek után csak célba szerettük volna vinni a Büszkét, karcmentesen. Előtte nem gondoltam, hogy nem horpasztom össze, én abban voltam, hogy tuti el fogok valamit görbíteni rajta. Nem azért, mert nem bíztam magamban, de ezek olyan pályák, hogy a legkisebb hiba is minimum egy futómű-kiütés, defekt, vagy nagyobb kár. Ezt a többiek be is bizonyították, hullottak, mint a legyek.

- Nagyon melósak voltak ezek a gyorsok, és nem csak neked, hanem a navigátorodnak is…
- Igen, Lacin nagyon sok múlt. Volt két, a többihez képest is hosszú gyors, majdnem harminc kilométeresek. Ezeken Laci nagyon sokszor segített átlendülni, pontosan, nagyon jó ütemben diktált. Volt olyan rész, ahol én is észrevettem magamon, hogy a harminc kilométeres szakaszon, ahol hétszáznegyven-valahány(!) kanyar volt, szóval ennek a közepén elkezdtem szétesni. Lassultam. Laci ilyenkor nagyon sokat segített. És persze fordítva is volt, hogy ő esett szét, és én kellettem, hogy helyre kerüljön. Ezen mondjuk nem csodálkozom, mert olyan koncentrációra volt szükség, amit eddig még sosem tapasztaltunk. De nagyon jó tudtunk együtt dolgozni, nagyon meg vagyok elégedve Lacival, és igazán örülök, hogy ő ült mellettem. A hangulat is remek volt. Három szakasz után volt egy gyűjtő a hegyen, egy kis vendéglő udvarán. Az olyan autóbolondoknak, mint amilyenek mi vagyunk, nagyon felemelő érzés volt ilyen mezőnyben lenni. Ahogy körülnéztünk, és láttuk, hogy a szinte teljes historic autó paletta közepén ott állunk mi a kis Büszkénkkel, amit mi szögelünk össze itthon egy garázsban, azért az nem akármilyen érzés volt. Ott ültünk Lacival, és azt mondtuk, hogy ez nagyon rendben van. Akkor gondoltam, hogy idős koromban valószínűleg takarítom majd a Watt22 portáját, mert sosem lehetek elég hálás nekik, hogy segítettek eljutni ide…:)

- Az év eleji terv négy Historic EB futam volt. Változtak a tervek, vagy egyelőre marad ugyanez?
- Kicsit változott. Terveztünk még egy olasz futamot, de szerintem ezt kihagyjuk. Nagyon koncentrálnánk az Ypres-re, Belgiumra. Nagyon alaposan szeretnénk felkészülni, mert az autó azért elfogyott most. Nem merem azt mondani, hogy bár tavaly már voltunk ezen, és most jó eredményt szeretnénk elérni, hanem látatlanban ott is egy célba érkezéssel kiegyeznék. De földrajzilag közel van az osztrák futam, azon még nagyon meditálunk, de meghívást kaptunk Spanyolországba, októberre, és engem érdekel az is. Az ésszerűség, meg az anyagiak azt mondatják, hogy osztrák, de majd elválik. És persze nagyon szeretnénk Magyarországon is menni, a tervezett Mecsek Rallye-n, megmutatni magunkat és a szponzorainkat itthon is.

- Ez a verseny San Remo-ban egy időre esett az itthoni Eger Rallye-val. Megnézted, hogy hogy is alakult?
- Már a kintlétünk alatt esténként volt kapcsolat Magyarországgal, tudtam, hogy ki hogy áll, érdeklődtek, hogy mi hogy megyünk, és nagyon sajnálom, hogy nem voltunk otthon, mert ezeken a vizes, csúszkálós pályákon ki szerettük volna próbálni magunkat. De figyeltük, hogy mi történik, és ők is figyeltek minket, annál is inkább, hogy nem csak mi voltunk San Remo-ban, hanem Kövesdán Andrisék, és Leitold Karcsi bácsiék is. Bár nagyon más autókkal mentünk mindhárman, azért jó volt, hogy esténként tapasztalatokat cserélhettünk. Mindenki nagyon készült ide, ők is óriási munkát fektettek abba a télen, hogy itt lehessenek, ezt én pontosan tudom, éppen ezért nagyon-nagyon sajnálom, hogy mindketten kiestek.

Ez a hír most jelenik meg 3708. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k