SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Schuck Jani nyerni akart
RTE bajnokai - sorozat - A/2
2008-02-08
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
774022875
Napi oldal:
73535
Jelenleg:
741
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

2007-ben, A/2-ben lett talán a legszorosabb a végeredmény: az első három páros négy ponton belül végzett! Nem volt tehát könnyű dolga Schuck Jánosnak és Muschitz Attilának, ha meg akarták nyerni a kategóriát. Márpedig ők meg akarták. Janival erről beszélgettünk.

- Egyáltalán nem volt sétagalopp az év, sőt, de azért mi lettünk a bajnokok. Abszolút kiemelem, hogy mi, hiszen ketten csináltunk, ketten ülünk az autóban és ezt mindig így szeretném. Év elején az volt a terv, hogy az első háromban végezzünk, ugyanis az előző évben néhány ponttal maradtunk le a dobogóról. Ez volt tehát a célkitűzés, de ezzel, hogy bajnokok lettünk, kicsit túlteljesítettük a dolgot.

- Annak ellenére lettél bajnok, és nekem ez a legfurcsább, ha az eredménylistát megnézzük, hogy egyetlen futamot se nyertél meg, viszont mindegyiken célba értél. Mindegyiken magabiztosan beértetek a célba és ez elég volt ahhoz, hogy győzzetek. Miért nem sikerült például futamot nyerni?
- Hogy miért nem sikerült, azt igazából nem tudom. Ez lett volna a másik célkitűzés, hogy legalább egy-két futamot meg tudjunk nyerni. Ez nem sikerült, viszont a stabil pontszerzés többet ért. Erősek az ellenfelek, nehéz velük. A mi technikánk egy kicsit gyengébb a többiekénél, viszont a szerencsének és a többiek kiesésének köszönhetően értünk szerintem az első helyre végül.  

- Talán a ti kategóriátokban volt a legszorosabb a küzdelem. Az első három helyezett négy ponton belül végzett. Mennyire motivál ez téged, vagy mennyire zavar az ekkora feszültség?
- Abszolút motivál. Igazából nem csak a végeredményen látszik ez a szorosság, mert nem csak a pontok, hanem minden futamon tized másodpercekben küzdöttünk egymással. Ez abszolút jó így. Megint csak azt mondom, hogy az előző években olyan autóval és olyan kategóriákban mentünk, ahol nem tudtunk eredményt elérni és pontosan ez volt a baj, hogy a nagy űrben lebegtünk. Jobb így ez.

- Miért nem tudtatok eddig eredményt elérni?
- Egy Peugeot-val mentünk 2003-tól, 2004-től. Nagyon erős autók voltak a kategóriánkban, és egyszerűen ugyanilyen időkkel, amiket a Skodával mentünk, ott, abban a kategóriában a huszadik hely környékén voltunk. Főként nem is mi gyorsultunk, csak a saját kategóriánkhoz képest.

- Mióta versenyzel?
- Rali túrában 2002-2003-tól, nem is emlékszem pontosan. Előtte csak amatőr versenyeken vettem részt.

- Attilával mióta ültök egy autóban?
- A legelső versenyünk óta. Illetve korábban navigáltam rali-túrában, de amióta én vezetek, azóta Attila ül mellettem.

- Mitől ilyen jó az együttműködésetek, hogy ilyen hosszú éveken keresztül tudtok együtt dolgozni?
- Eleinte úgy kezdődött, hogy nem igazán tudtuk eldönteni, ki fog majd vezetni és ki navigálni. Az első egy-két alkalommal rögtön kiderült, hogy én nem lennék jó navigátor, túl szétszórt vagyok ehhez. Attila pedig abszolút erre a pozícióra született, a jobboldalra.

- Elég ehhez az, hogy kiegészítitek egymást?
- Én azt gondolom, hogy igen.

- Mi lesz veletek 2008-ban?
- Ez a kényesebb kérdés, egyelőre nem tudok erre válaszolni, fogalmam sincs, hogy mi lesz. Dolgoztunk egy-két komoly terven is, de családi elfoglaltságok miatt valószínűleg nem tudunk teljes évet menni egyik bajnokságban sem, úgyhogy valószínűleg egy-két versenyt megpróbálunk, de szeretnénk feljebb lépni - Rallye2 vagy első osztály - ezt majd meglátjuk. Autót is mindenképpen váltani kellene, ezt sem tudom most megmondani, hogy mi a jó irány. Nagyon sokszor megfordult a fejemben, nagyon tetszik a hátsókerekes autó. Versenyen még nem mentem ilyennel, de nagyon szívesen kipróbálnám. De a négykerekes vonz a legjobban.

- Ennyivel nagyobb kategóriára gondolsz?
- A legszívesebben igen. A hátsókerekes autóval kapcsolatban azt gondolom, hogy nem vagyok már annyira fiatal, nem tudom azokkal felvenni a versenyt, akik már 10-15 éve Ladában ülnek mondjuk, vagy bármilyen hátsókerekesben. Eredményesen nem hiszem, hogy tudnánk hátsókerekes autóval versenyezni. A látvány miatt tetszene, de akkor már inkább azt mondom, hogy a négy kerék meghajtás.

- Az már egészen biztos, hogy túrában idén nem jöttök?
- Egyáltalán nem biztos. Vannak kedvenc versenyeink, azokon megpróbálunk azért elindulni. Ha nem is teljes évet fogunk menni, egy-két versenyen mindenképpen el szeretnénk indulni.

- Melyikek ezek a versenyek?
- Nekünk a komlói verseny az egyik ilyen - egyrészt a pályák miatt, másrészt meg baráti társaságunk van Komlón és környékén, oda nagyon szívesen megyünk. A pályák miatt még a szendrői verseny nagyon tetszik. És szinte hazai verseny, az esztergomi, mert Pesthez közel van, az pedig emiatt.

- Kicsit beszéljünk a családotokról!
- Én nős vagyok, van egy lányom, két és fél éves és áprilisban jön még egy, valószínűleg lány lesz ő is. Pontosan ezt mondtam az előbb családi oknak, hogy valószínűleg az év eleji versenyeket ezért nem fogom tudni vállalni, és ezért nem tudunk majd egész évet menni. Attila nem nős, de barátnője van. Az ő terveit igazából nem tudom.

- A feleséged hogy viselte azt, hogy hétvégenként eltűntél autóversenyezni?
- Velem kapta ezt a dolgot. Igazából, mielőtt versenyeztem, nagyon régóta rali első osztályban szervizeltem, és az még több időt vett igénybe. Ott a verseny inkább négy nap, mint kettő, a felkészítések sokszor éjszakába nyúlóan tartottak, úgyhogy az nekem sokkal több időt vett igénybe. Herczig Norbinak szervizeltem egész addig, amíg Octáviával nem ment és azóta viszont versenyzem. Ezek otthon nálunk megszokott dolgok.

- Tulajdonképpen örül neki, hogy átjöttél a túrába?
- Arra gondolsz, hogy több időt töltök otthon? Amiatt biztos. De egyébként nem mondom, hogy örült. Egy kicsit biztos félt. Azt gondolom, hogy szerencsém van, hogy ilyen feleségem van, aki jól viseli a dolgokat.

- A hétköznapokban mivel foglalkozol?
- Autóértékesítő vagyok.

- Erről jut eszembe: mi lesz az autóval, ha ti nem versenyeztek már vele?
- Ebbe nagyon jól beletaláltál, mert ha lenne komoly érdeklődő, akkor lehet, hogy eladnám a kocsit. Elkótyavetyélni nagyon nem akarom. Olyan nagyon sokat ez az autó már nem ér egyébként, de fillérekért nem akarok megválni tőle. Ha tényleg valaki ilyen autóval szeretne versenyezni, azt tudni kell, hogy azért ennek az autónak van múltja. Ez egy gyári építésű versenyautó, nem egy Magyarországon összetákolt valami. Akkor is, ha viharvert, ezért is szerintem ér valamit ez a kocsi. Ha el tudom adni normális pénzért, akkor eladom. Ha nem, akkor elmegyünk vele majd kisebb versenyekre.
Ez a hír most jelenik meg 3582. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k