SDX Tehetségkutató Kupa
Már hallottunk róla, hisz saját fóruma is van a honlapunkon, mégis most a részletekrők kérdeztem Butkai Cs. Zoltán-t, mi is ez tulajdonképpen:
Vége lett a másodosztály Swift kupájának...
Ez annak a folytatása, vagy valami teljesen más?
Ez egy olyan kupa, ahol a lehető legkevesebb átalakításon átesett Swiftekkel lehet versenyezni.
Azért is választottuk a 8 szelepes változatot, mert ezekből az autókból adták el a legtöbbet, tehát az alkatrész utánpótlása a legkönnyebb, leggazdaságosabb.
Tehát erre a kupára is lehet külön autót építeni?
Igen. Kijártuk a hatósági útját, hogy ne csak az MNASZ-nél lehomologizált 5 ajtós változat, hanem a 3 ajtósra is tudunk segíteni az átalakítási engedélyekkel kapcsolatban.
Az SDX kupasorozat nem különálló versenyeken, hanem egy bajnokságon belül indul, mint régebben is a Swift Kupa, ugye?
Első évben a legtöbb futamot a Rallytúra sorozaton belül fogjuk futni.
Az eredeti terv az, hogy ne csak egy bajnokságon belül működjön ez a kupa, hanem akár több keretében is. Ezen a mai napig is dolgozunk.
Mivel egyéb szervezetek is kiterjesztették figyelmüket az amatőr versenyekre, ezért úgy látjuk, hogy kisebb sprintversenyeket is be tudunk vonni a kupa versenyen belüli megrendezésére.
Konkrét megegyezésünk még nincs, mivel ezeknek a versenysorozatoknak nincs még éves naptára, így nincs még mihez alkalmazkodnunk.
Hosszú távú célunk az, hogy minél több sorozatba beintegrálódjunk.
Mi az, amiben eltér az eddigi sorozatoktól az SDX Swift Kupa?
A legfontosabb, hogy nagyon-nagyon komoly műszaki ellenőrzések mellett folynak a küzdelmek az egyenlő esélyek és az egyformaság biztosítása érdekében.
Eddig nem voltak ellenőrzések?
De voltak, de úgy látjuk, hogy ahhoz, hogy a mi kupánk tényleg betöltse a tehetségkutató kupa szerepét - ami a támogatóink célja is - ehhez segítséget kell adni a versenyzőknek, egy olyan segítséget, hogy ténylegesen biztosak lehessenek benne, hogy a másik versenyző is egy megfelelő műszaki felkészültségű autóval áll oda a rajthoz.
Ennek igazából akkor fog majd látszani az eredménye, amikor látszik majd, hogy ezek a versenyzők a dobogón őszintén tudnak egymásnak gratulálni. Nagyon remélem, hogy nem lesznek vádaskodások az autók műszaki állapota miatt, hiszen nekünk fő célunk, hogy már verseny közben is ellenőrizzünk, adott esetben az is elképzelhető, hogy gyorsaságik közben is lesznek ellenőrzések.
Van e még valami különlegesség, ami e mellé a sorozat mellé vonzhatja a kevés pénzből jót autózni és tanulni vágyókat?
Sok sok apró kedvezmény.
Legfőképpen szeretnénk megköszönni a támogatást a kupasorozat névadó támogatójának az SDX Kft.-nek, a Suzuki és Maruti autóalkatrész kis- és nagykereskedésnek, amely a Magyarországon a régi fajta, a kupában induló típusú Swiftek alkatrészellátását biztosítja.
Meg kell köszönnünk a PROLONG cégnek az azonnali és gyors felajánlását, hogy a kupa első 5 nevezőjének autóját ingyenesen ellátja a Prolong cég mindenféle adalékával.
A Prolong évtizede nem vesz rész az autósportban itthon és külön köszönjük, hogy kitüntettek bennünket a figyelmükkel.
Az ALCAR Agrogumi Kft. a YOKOHAMA gumik kedvezményes beszerzésével támogatja a kupát.
Ezek azok a lehetőségek, melyek eltérőek egyéb sorozatokhoz képest.
Kisebb felajánlásaink folyamatosan érkeznek, például Asi is ajánlott fel egy díjat. Ennek még nincsenek meg a pontos feltételei, de azt előrebocsájthatjuk, hogy ennek a díjnak az odaítélésében az itinereknek nagy szerepe lesz…
Mennyi nevezőt vártok?
Azt gondolom, hogy az első versenyeken nemigen lesz több 5-6 nevezőn.
A magyar versenyzőtársadalom már annyi csalódáson átesett, megérthető, ha kivárnak és kivárják azt, hogy vajon ez a kupasorozat mennyire fog a meghirdetett szabályok szerint működni.
Év közben várhatóan ez a létszám nőni fog, véleményem szerint 10-15 hasonló autóval számolhatunk és ez a szám már tényleg elég tud lenni ahhoz, hogy összemérhesse bárki a tudását a többiekkel.
Ha ennyi nevezőnk lenne, akkor az már a rangját is megadná a kupasorozatnak.
Gyári támogatásról tudunk beszélni?
Sajnos nem, hiszen egy kifutott szériáról van szó. Viszont ez a típus messze az eladási listák csúcsán állt, ez azt jelenti, hogy van autó, van miből versenyautót építeni és ezekből a számokból az következik, hogy bizony ez a fajta Suzuki a jövő ladája!