Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Sebaj, majd legközelebb!
Elek Istvánék három kerékkel nem mentek tovább
2012-07-30
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
684223571
Napi oldal:
80535
Jelenleg:
880
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Elek István nagy kedvence a murva, a veszprémi futam is jól szokott menni neki, ám ezúttal igazán rövidre sikeredett ez, hiszen már a második gyorsaságin feladták. Az előzményekről, kiesésről és a folytatásról beszélgettünk, mindezek mellett pedig újra elmondta a véleményét a hazai autósport egyik problémájáról.

sebaj_majd_legkozelebb_3

Milyen volt a Veszprém Rallye?
Már az odáig vezető út is kalandos volt számunkra! Az idei évben, az első két futamon még nem igazán volt rendben az autónk, a fiúk ügyesen javítgatták, de mostanra elég sok mindent helyre tettek rajta. Nagyon átdolgozták, helyre lett téve a hajtásrendszer, a féltengelyek, új féktárcsát is kapott (mert eddig mindig használttal mentünk), új turbót kapott, újra lett programozva. Nagyon jónak tűnt az autó, könnyedén ment, visszakerült a cseh váltó... boldogok voltunk, hogy megérkezett az új cucc hozzá! Úgy tűnt, minden rendben…

Sikerült tesztelni is?
Igen, de ott megakadtak a dolgok. Mindössze két kilométert mentünk, mikor a szép új váltó lefogazott. Sok választási lehetőségünk nem volt ezután, elő kellett venni a „pécsi” váltót, azaz ami ott tönkrement. Ahhoz már jöttek szerencsére tartalék alkatrészek, így irány fel Pestre! De mivel a ház is szétrepedt, az is kellett, azt a csapat másik autójából szedték ki.... Éjjel két órára kész is volt az autó! Reggel jöhetett is a gépátvétel, mi pedig kemény 2 km-es teszttel vágtunk neki a futamnak.

sebaj_majd_legkozelebb_1

Ezek után a verseny sem sikerült hosszúra!
Általában én az első gyorsaságin mindig szundikálok egy jót, de most nem ez történt, és egy abszolút negyedik idővel kezdtünk. Az N csoportban elég megnyugtató előnyünk volt, és éreztem, hogy nagyon rendben van az autó. Könnyedén jött ki a kanyarokból, nem torpant bele úgy, mint az elmúlt két versenyen, és igazából minden rendben volt, tudtuk, hogy még sok van benne, tudunk gyorsulni a következő körre. A gumiválasztásunk is jónak bizonyult, mi egésze mást választottunk, mint a többiek, és úgy éreztem, hogy még abban is bőven van tartalék. És ez így is volt, a második gyorson rápattantam kicsit jobban a gázra... itt viszont már csak részidővel büszkélkedhetek, Puskádi Janiék mondták - akik a pálya egy pontján mértek időket -, hogy nagyon jó időt mentünk... de ennek nincs jelentősége…

Miért estetek ki?
Az aszfaltról a murvára mentünk befelé, amikor sajnos nem tudtam megfelelően lassítani az autót, nem nagyon vette a negyediket (előtte is már akadozott ez a gyorsan beszerkesztett váltó), nem volt elég motorfékünk. Nagyobb tempóval mentem le a murvára, bal oldalt volt egy földkupac, aminek egy picit nekiment a bal hátsó kerekünk, ez még nem is volt gond, picit megdobta az autót, de ilyen szokott lenni. Majd átdobta az autó hátulját a jobb oldalra, és ott is volt egy kisebb domboldal, gondoltam majd ott is megtámaszkodik és azzal a lendülettel megyünk tovább. De nem megtámaszkodott, és nem is az történt, ami szokott, hogy legfeljebb meggörbül egy lengőkar, hanem egyszerűen paff! Kitört a kerekünk! Innét kezdve nem volt értelme, hogy három keréken kikínozzuk a kocsit a gyorsaságiról... elfogyott volna az autó, mire kiérünk…

sebaj_majd_legkozelebb_2

Hogyan éled meg ezt a kiesést?
Nagyon sajnáltuk, mert egyrészt én murván nagyon szeretek menni, a Veszprém Rallye is mindig jól szokott sikerülni, másrészt pedig az autóban is éreztem a potenciát és én is egész jól összeraktam fejben most ezt az egészet.

Milyen volt az idei évi Veszprém Rallye?

Nagyon tetszett, hogy az első napon nagyon sok néző volt, még úgy is, hogy munkanap volt, és egyébként is iszonyatos porban zajlik ez a futam... És bár én nem élvezhettem végig a gyorsasági szakaszokat, de szerintem szuperjó pályák voltak kijelölve! A sólyitól én nagyon féltem, ezért is tettünk fel olyan gumit, ami defektbiztos... de most nagyon jó volt a minősége! Már a tréningen azt mondtam, hogy szenzációs, és biztos az volt a versenyen is! Jól éreztem magam!

Csak sajnos nem túl sokáig...
Nem baj, annál jobban várom a következő versenyt! :-)

sebaj_majd_legkozelebb_5

Mi lesz a következő?
Arad! Mi más? Az idei évnek úgy vágtam neki, hogy bárhogyan is alakulnak a dolgaink, a Waldviertel Rallye-ra biztosan elmegyünk, mint ahogyan a magyar bajnokság futamaként megrendezésre kerülő Arad Rallye-ra is! Akármi van, ott indulni kell, mert nagyon tetszett tavaly is! Tetszettek, hogy újak a pályák, változatosak... én szeretem az újdonságokat! Nem értem, hogy sokan miért siránkoznak emiatt még mindig, de aki nem képes az új pályákat 3-4 lehetőségből felírni, annak talán inkább a pályaversenyzésre kellene áttérnie... Egyébként most a Veszprém Rallye-n is voltak dolgok, ami miatt mérges voltam és ki voltam akadva...

Szeretnél róla beszélni? :-)
thumb_sebaj_majd_legkozelebb_4Igazából nincs jelentősége, elég sok emberrel megtárgyaltam már ezt... de ha gondolod, akkor megoszthatom a nagyközönséggel is... Az elmúlt időben már többször beszéltem arról, hogy mi teszi tönkre a hazai rallyesportot (a kis nézői létszám, a rengeteg kisebb versenyek, a válság, stb.), de belülről pedig azok a versenyzők bomlasztják, akik nem a szabályoknak megfelelően versenyeznek. Az elmúlt években is volt már erre rengeteg példa... teljesen mindegy, hogy ki-hogyan próbálja kimagyarázni, hogy ott járt, jönnek az „á, én csak lementem megnézni a pályát, egyszer!”, meg ilyen szövegekkel. Én leegyszerűsítem: teljesen tökmindegy, hogy valaki nagyobb turbószűkítőt használ, szabálytalanul könnyíti le a kocsit, nitrózik, trükköt csinál az autóján, vagy esetleg többet megy tréningezni a megengedettnél, mert az mind csal! És a csalók nem közénk valók! Én azért rallyeversenyzek, mert elfogadtam azt, hogy két személy ül az autóban: egy navigátor, aki mondja, és egy pilóta, aki csinálja. A csütörtöki pályabejáráson a szőci pályán olyan állapotokkal találkoztunk, hogy az még 2008-ban a Nyirád Rallye-t követően sem nézett így ki! Az összes tövezős rész szétjárva… egyszerűen szarrá volt tréningezve a pálya! Egy magyar bajnoki mezőny, egy verseny alatt nem tudja úgy lerendezni, mint ahogyan ez a pályabejárás végére kinézett!

Ennek ellenére én tovább fogok versenyezni, nem érdekel, hogy ki milyen eredményt ért el, de én még oda tudok állni a tükör elé! Mások meg számoljanak el a saját lelkiismeretükkel... és megint jön, az „akinek inge... az még a kabátot is!”. :-)

 

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 2248. alkalommal
Share |
Veszprém • rally ob
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
19. Valvoline Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k