Sebaj, majd legközelebb!
Elek Istvánék három kerékkel nem mentek tovább
2012-07-30
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
766773795
Napi oldal:
47881
Jelenleg:
845
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Elek István nagy kedvence a murva, a veszprémi futam is jól szokott menni neki, ám ezúttal igazán rövidre sikeredett ez, hiszen már a második gyorsaságin feladták. Az előzményekről, kiesésről és a folytatásról beszélgettünk, mindezek mellett pedig újra elmondta a véleményét a hazai autósport egyik problémájáról.

sebaj_majd_legkozelebb_3

Milyen volt a Veszprém Rallye?
Már az odáig vezető út is kalandos volt számunkra! Az idei évben, az első két futamon még nem igazán volt rendben az autónk, a fiúk ügyesen javítgatták, de mostanra elég sok mindent helyre tettek rajta. Nagyon átdolgozták, helyre lett téve a hajtásrendszer, a féltengelyek, új féktárcsát is kapott (mert eddig mindig használttal mentünk), új turbót kapott, újra lett programozva. Nagyon jónak tűnt az autó, könnyedén ment, visszakerült a cseh váltó... boldogok voltunk, hogy megérkezett az új cucc hozzá! Úgy tűnt, minden rendben…

Sikerült tesztelni is?
Igen, de ott megakadtak a dolgok. Mindössze két kilométert mentünk, mikor a szép új váltó lefogazott. Sok választási lehetőségünk nem volt ezután, elő kellett venni a „pécsi” váltót, azaz ami ott tönkrement. Ahhoz már jöttek szerencsére tartalék alkatrészek, így irány fel Pestre! De mivel a ház is szétrepedt, az is kellett, azt a csapat másik autójából szedték ki.... Éjjel két órára kész is volt az autó! Reggel jöhetett is a gépátvétel, mi pedig kemény 2 km-es teszttel vágtunk neki a futamnak.

sebaj_majd_legkozelebb_1

Ezek után a verseny sem sikerült hosszúra!
Általában én az első gyorsaságin mindig szundikálok egy jót, de most nem ez történt, és egy abszolút negyedik idővel kezdtünk. Az N csoportban elég megnyugtató előnyünk volt, és éreztem, hogy nagyon rendben van az autó. Könnyedén jött ki a kanyarokból, nem torpant bele úgy, mint az elmúlt két versenyen, és igazából minden rendben volt, tudtuk, hogy még sok van benne, tudunk gyorsulni a következő körre. A gumiválasztásunk is jónak bizonyult, mi egésze mást választottunk, mint a többiek, és úgy éreztem, hogy még abban is bőven van tartalék. És ez így is volt, a második gyorson rápattantam kicsit jobban a gázra... itt viszont már csak részidővel büszkélkedhetek, Puskádi Janiék mondták - akik a pálya egy pontján mértek időket -, hogy nagyon jó időt mentünk... de ennek nincs jelentősége…

Miért estetek ki?
Az aszfaltról a murvára mentünk befelé, amikor sajnos nem tudtam megfelelően lassítani az autót, nem nagyon vette a negyediket (előtte is már akadozott ez a gyorsan beszerkesztett váltó), nem volt elég motorfékünk. Nagyobb tempóval mentem le a murvára, bal oldalt volt egy földkupac, aminek egy picit nekiment a bal hátsó kerekünk, ez még nem is volt gond, picit megdobta az autót, de ilyen szokott lenni. Majd átdobta az autó hátulját a jobb oldalra, és ott is volt egy kisebb domboldal, gondoltam majd ott is megtámaszkodik és azzal a lendülettel megyünk tovább. De nem megtámaszkodott, és nem is az történt, ami szokott, hogy legfeljebb meggörbül egy lengőkar, hanem egyszerűen paff! Kitört a kerekünk! Innét kezdve nem volt értelme, hogy három keréken kikínozzuk a kocsit a gyorsaságiról... elfogyott volna az autó, mire kiérünk…

sebaj_majd_legkozelebb_2

Hogyan éled meg ezt a kiesést?
Nagyon sajnáltuk, mert egyrészt én murván nagyon szeretek menni, a Veszprém Rallye is mindig jól szokott sikerülni, másrészt pedig az autóban is éreztem a potenciát és én is egész jól összeraktam fejben most ezt az egészet.

Milyen volt az idei évi Veszprém Rallye?

Nagyon tetszett, hogy az első napon nagyon sok néző volt, még úgy is, hogy munkanap volt, és egyébként is iszonyatos porban zajlik ez a futam... És bár én nem élvezhettem végig a gyorsasági szakaszokat, de szerintem szuperjó pályák voltak kijelölve! A sólyitól én nagyon féltem, ezért is tettünk fel olyan gumit, ami defektbiztos... de most nagyon jó volt a minősége! Már a tréningen azt mondtam, hogy szenzációs, és biztos az volt a versenyen is! Jól éreztem magam!

Csak sajnos nem túl sokáig...
Nem baj, annál jobban várom a következő versenyt! :-)

sebaj_majd_legkozelebb_5

Mi lesz a következő?
Arad! Mi más? Az idei évnek úgy vágtam neki, hogy bárhogyan is alakulnak a dolgaink, a Waldviertel Rallye-ra biztosan elmegyünk, mint ahogyan a magyar bajnokság futamaként megrendezésre kerülő Arad Rallye-ra is! Akármi van, ott indulni kell, mert nagyon tetszett tavaly is! Tetszettek, hogy újak a pályák, változatosak... én szeretem az újdonságokat! Nem értem, hogy sokan miért siránkoznak emiatt még mindig, de aki nem képes az új pályákat 3-4 lehetőségből felírni, annak talán inkább a pályaversenyzésre kellene áttérnie... Egyébként most a Veszprém Rallye-n is voltak dolgok, ami miatt mérges voltam és ki voltam akadva...

Szeretnél róla beszélni? :-)
thumb_sebaj_majd_legkozelebb_4Igazából nincs jelentősége, elég sok emberrel megtárgyaltam már ezt... de ha gondolod, akkor megoszthatom a nagyközönséggel is... Az elmúlt időben már többször beszéltem arról, hogy mi teszi tönkre a hazai rallyesportot (a kis nézői létszám, a rengeteg kisebb versenyek, a válság, stb.), de belülről pedig azok a versenyzők bomlasztják, akik nem a szabályoknak megfelelően versenyeznek. Az elmúlt években is volt már erre rengeteg példa... teljesen mindegy, hogy ki-hogyan próbálja kimagyarázni, hogy ott járt, jönnek az „á, én csak lementem megnézni a pályát, egyszer!”, meg ilyen szövegekkel. Én leegyszerűsítem: teljesen tökmindegy, hogy valaki nagyobb turbószűkítőt használ, szabálytalanul könnyíti le a kocsit, nitrózik, trükköt csinál az autóján, vagy esetleg többet megy tréningezni a megengedettnél, mert az mind csal! És a csalók nem közénk valók! Én azért rallyeversenyzek, mert elfogadtam azt, hogy két személy ül az autóban: egy navigátor, aki mondja, és egy pilóta, aki csinálja. A csütörtöki pályabejáráson a szőci pályán olyan állapotokkal találkoztunk, hogy az még 2008-ban a Nyirád Rallye-t követően sem nézett így ki! Az összes tövezős rész szétjárva… egyszerűen szarrá volt tréningezve a pálya! Egy magyar bajnoki mezőny, egy verseny alatt nem tudja úgy lerendezni, mint ahogyan ez a pályabejárás végére kinézett!

Ennek ellenére én tovább fogok versenyezni, nem érdekel, hogy ki milyen eredményt ért el, de én még oda tudok állni a tükör elé! Mások meg számoljanak el a saját lelkiismeretükkel... és megint jön, az „akinek inge... az még a kabátot is!”. :-)

 

a csapat partnerei:


bejott_az_osztrak_murva_7


 a_veget_meg_megnyomjuk_1

a_veget_meg_megnyomjuk_2

a_veget_meg_megnyomjuk_3



a_veget_meg_megnyomjuk_4



a_veget_meg_megnyomjuk_5



a_veget_meg_megnyomjuk_6



a_veget_meg_megnyomjuk_7




a_veget_meg_megnyomjuk_8

 

bejott_az_osztrak_murva_6

Ez a hír most jelenik meg 2409. alkalommal
Share |
Veszprém • rally ob
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
19. Valvoline Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708
0910 11 12 131415

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k