Showmenek, sózás előtt
Castrol Edge Rally Show előzetes interjúk
2008-07-24
interjúk • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765699316
Napi oldal:
8264
Jelenleg:
831
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

 

A verseny előtt kérdeztük a szereplőket, mit várnak a versenytől, hogy készülnek, mennyire érzik versenynek és mennyire lesz show...

Jan Kopecky (CZ):
Egy versenyen vettem részt 2006-ban, a Szombathely rally-n és azt kell mondanom, hogy nagyon jó verseny volt, gyors szakaszokkal. Emlékszem, hogy a második nap próbáltam utolérni az élen állót és nagyon jól mentem amíg aztán hibáztam és 20 másodpercet vesztettem és annak az esélyét is, hogy megnyerjem a versenyt. De minden csapat számára nagyon izgalmas verseny volt.
Tudom, hogy nagyon sok gyors versenyző van Magyarországon és nagyon nehéz megverni őket a magyar futamokon. Minden helyszínen sok rajongóm is van! Azt hiszem minden cseh szurkoló követi a magyar rally eredményeket és sokan jönnek megnézni a magyar versenyzőket is főként a murvás versenyeken.
Ismerek pár versenyzőt és lehetőségem volt küzdeni a nagyon gyors versenyzőkkel 2006-ban a Szombathely rally-n, különösen Turi Tamással, oh ja jaj - őrült egy fickó!
Igazán nem tudom mire számíthatok. Természetesen nagyon jó show lesz a szurkolóknak és talán nekünk versenyzőknek is jó szórakozás, de tudom, hogy mindenki győzni szeretne!

Jarkko Miettinen (FIN):
Ez az első versenyem Magyarországon. Nem tudok túl sokat a magyar rally-ról és talán senki sem tud túl sokat Finnországban. Van egy magyar csapattársam a Hiparon Invset Rally csapatban a román bajnokságban, Szabó Gergő.
Ő egy nagyon kedves fickó és nagyon gyors versenyző, de ő az egyetlen versenyző, akit ismerek Magyarországról.
A rally show-k nagyon jó és jól szervezettek. Már voltam két ilyen rendezvényen.
Tavaly megnyertem a Pirelli rally show-t Sibiuban és részt vettem a erdélyi rally shown Kolozsváron.
Nagyon várom a hétvégi rally show-t és hogy a hétvégét Magyarországon töltsem.

Vaclav Pech (CZ):
Már versenyeztem Magyarországon pár alkalommal (utoljára 2006-ban a Budapest rally-n).
Mindig nagyon jól éreztem magam az országban és a versenyeken is.
A versenyek jól szervezettek és magyar szurkolók mindig nagyon barátságosak.
Nagyon tetszenek a magyar lányok is.
Követem a 2008-as magyar bajnokságot, mert ez az egyik legjobb bajnokság Európában.
Még mindig vannak wrc-k és én ezeket nagyon szeretem. Magyarországon vannak murvás versenyek és én ezt hiányolom a cseh bajnokságból.
Ismerek pár magyar versenyzőt is magyar illetve külföldi versenyekről.
A hétvégi versenytől jó versenyzést, szórakozást és sok szurkolót várok.
A rally show-k mindig is a kedvenceim közé tartoztak, ez ugyancsak jó alkalom a szponzorok előtti megjelenésre és sport is egyben.
Remélem minden rendben lesz.
Viszlát a hétvégén!

Asi:
"Már voltam ilyen versenyen, és azt gondolom, hogy rendkívül pozitív a dolog. Az a lényeg, hogy egyforma autók legyenek, aztán hogy ezek milyen autók, az már mindegy. Ugyanolyan a kormány mindegyiken… Igazából nem érzem, hogy előnyben lennék, mert N-es autóval megyek, mert autó-autó: szerintem mindegy hogy ki milyennel megy. Ilyennel kell menni, mehetnék bármi mással is! Szerintem senki nem veszi ezt szórakozásnak. Illetve szórakozásnak vesszük, de amúgy mindenki véresen komolyan megy majd, és mindenki első akar lenni, ez biztos. Nemrég voltam egy ilyen rendezvényen, két hónapja, de régebben is mi ilyet nagyon sokat csináltunk annak idején, szlalom versenyeken, hogy egymás autóiban ülve mentünk. Szerintem ez egyformán jó mindenkinek, bízom benne, hogy nagyon jó kis verseny lesz."

Benik Balázs:
"Két éve mentem utoljára nem WRC-vel a mexikói VB futamon. Ott elvileg a magasság miatt gyengébbek voltak az autók, mint itt kellene, hogy legyenek. Azóta nagyon kevés alkalom volt, amikor nem WRC-vel versenyeztem. Kicsit éppen ezért idegen is az N-es autó, mert mitől is lenne ismerős? Magyarországon, versenykörülmények között nem volt alkalmam kipróbálni egy ilyen autót. Ilyen fajta versenyen már voltam egyszer, Olaszországban, és nagyon tetszett. Ott mondjuk WRC-kkel versenyeztünk. De alapvetően azt gondolom, ez egy nagyon jó kezdeményezés. Jó a versenyzőnek, jó a nézőknek és nagyon jó megmérettetés ez, hogy egyforma autókkal, feltételekkel tudunk megküzdeni egymással. Biztos hátrányban leszek, mert vannak köztünk olyanok, akik N-es autóval versenyeznek is, de pénteken, illetve szombaton kiderül majd, hogy hogy megy."

Botka Dávid:
 "Igazán sehogy nem készülök erre a Rallyshow-ra, mert éppen az a jó ebben, hogy senki nem fog készülni rá. Voltam ilyen fajta versenyen, sőt, meg is nyertem több ilyent. Bízom benne, hogy jó eredményt fogok elérni, aztán meg lehet mutatni, hogy hogy lehet menni egy ilyen autóval. Ez az ötlet nagyon jó - szerintem mindenkinek. Sok minden ki fog derülni és ez az egyik legjobb benne. Az autónak nem sok köze van az enyémhez, de bízom benne, hogy elég lesz annyi ismerkedés, amennyit a rendező enged, mert általában nem kell sok idő ahhoz, hogy hozzászokjak egy új kocsihoz. Ezek eleve nagyon jó kocsik, de szerintem elég lesz ez a két kör. Itt szerintem a többieknek lesz nagyobb baja, főleg, azoknak, akik WRC-vel indulnak. Hogy hogy fognak menni, arra leszek kíváncsi. Egy azonban biztos: Én küzdeni szeretnék!"

Bútor Robi:
 "Nem voltam még soha hasonló versenyen, de mindig vágytam rá, de mondjuk nem teljesen ilyenre. Én úgy gondoltam, mint ahogy a világbajnokok között is volt, hogy többféle autóval próbáljuk ki magunkat, hogy legyen hátsókerekes, elsőkerekes, meg összkerekes is. Ezáltal, hogy csak  Mitsubishi  lesz, kicsit hátrányban érzem magam. Nekem inkább a két kerék hajtás a specialitásom, igazából mindegy hogy első vagy hátsó. Mindkettővel szeretek menni, és sokat is mentem, ez a Mitsubishi kicsit távol áll tőlem, tehát úgy gondolom, hogy a többiek itt jóval nagyobb előnyben lesznek. Végül is ez nem probléma, hiszen ez csak egy ilyen hétvége, tehát jobban szól a nézők szórakoztatásáról, mit arról hogy eldöntsük hogy melyikünk a leggyorsabb. Abszolút nem stresszelem magam, ezzel hogy én nem mentem ilyen autóval, a többiek meg mindenki, én nagyon úgy fogom fel hogy szórakozás és kikapcsolódós hétvége. Ezen kívül leviszem a VFTS-t  is és ha gyorsan kiesnék a selejtezők folyamán, akkor a drift-pályán folytatom vele, úgyhogy abszolút nem leszek elkeseredve, hogyha gyorsan szortírozódom a csapatból. Nagyon szeretek vinni embereket, tehát ez abszolút nem zavar. Hogy ha VFTS-sel fogok körbe-körbe menni, akkor abban is nagyon szívesen fogok vinni majd embereket. Nem gyakorlok rá, nem érzem azt, hogy erre ennyire rá kéne készülni. Nem élet-halál harc lesz, nem egy olyan verseny, ami azt dönti el hogy melyikünk a legjobb magyar pilóta. Én ezt sokkal lazábban kezelem és igazából majd ott meglátjuk. Improvizatív lesz a dolog. Egyébként abszolút jó ötletnek tartom az ilyen rendezvényeket. Én már régóta szerettem volna egy ilyenre menni, csak mondom, azt hiányolom, hogy nagyon egy autóra lett leszűkítve, kellett volna Zsigulival menni, kellett volna pár elsőkerekes autó, tehát mindenképpen egy picit érdekesebbé, nyitottabbá tenni ezt a dolgot, így egy picikét egyoldalú lesz szerintem ez a küzdelem."

Matics Miska:
"Voltam már ilyen versenyen, mikor Nyírádon volt, már nem is emlékszem, mikor, de az biztos, hogy a VFTS-sel mentem. Nem tudom, hogy mi lesz, mert nem kis nevek lesznek itt - majd meglátjuk, hova férünk be. Az is menet közben fog eldőlni, hogy időre megyünk majd, vagy szórakozni fogunk. Nagyon nagy különbségek nem lehetnek a saját autómhoz képest, maximum beállításokban lehet különbség - most meglátjuk, hogy ilyen körülményekkel mit tudok majd kezdeni. Remek ezt az ötlet, főleg, hogy külföldi nagy nevek is itt lesznek, mert népszerűsíti a ralit, és talán a nézőket is visszacsalogatja a pályák szélére.

Spici:
"Nagyon megtisztelő, hogy meghívtak egy ilyen versenyre. Tavaly év végén, mikor a Zemplén Rali elmaradt, voltam már ilyenen Romániában, azt nagyon élveztem. Most is ebben bízom. Nagyon jó az ötlet, mert nagyon sokat lehet belőle tanulni, és kell egy ilyen itthonra is. Ha nem is fognak mindig mindent mutatni az eredmények, mindenképpen jó dzsembori lesz. Elég régen volt, mikor N-es autóval mentem, úgyhogy nem lehet az N-es múltamból messzemenő következtetéseket levonni. Én az a típusú autóversenyző vagyok, aki nagyon szereti magára állítani az autót, amire itt ugye nem nagyon lesz lehetőség… Ettől függetlenül azt gondolom, hogy nagyon jó ez a lehetőség, hiszen a lecke mindenkinek fel lesz adva. A nézők nagyon fogják élvezni, és szerintem mi is, mert nagyon nincs tétje a dolognak, és ez felszabadító érzés tud lenni."

Turán Frici:
"Volt egy bajnokok tornája már egyszer Nyírádon, ott elég jól szerepeltünk, annyi volt a különbség, hogy mindenki a saját autójával ment. Azt nagyon élveztük, remélem ez most is így lesz. A kezdeményezésnek nagyon örülök, jó, hogy végre felmerült egy ilyen hagyományteremtő ötlet, és nagyon jó érzés, hogy meghívtak erre a szervezők. Igyekszünk majd helytállni, de az biztos, hogy néhányan előnyben lesznek hozzám képest, hisz még életemben nem vezettem N-es autót. De pénteken majd kiderül, mikor kipróbálhatom. Alapvetően ez egy buli, de a nyakam teszem rá, hogy mindenki véresen komolyan fogja venni…:) Nagyon várom már a hétvégét, mert például ez a buli jól kitölti azt az űrt, amit a nyári szünet tartogat magában…"

Turi Tomi:
"Nemrég jártunk ilyen versenyen Romániában, és örülök neki, hogy itthon is lesz ilyen, mert már éppen ideje volt, hogy legyen egy ilyen rendezvényünk. De például Porec-ben is voltam, és azt meg is nyertem. Ott is N-es autókkal mentünk, úgyhogy nem lesznek teljesen ismeretlenek az autók, de Porec-ben ültem életemben először ilyen N-es autóban. Nem akadályozott semmiben, szerintem jól tudtam kezelni. Annyi a különbség lesz, hogy eddig száz százalékban aszfalton mentem, most pedig lesz benne murva is. Nem tudom, hogy fog menni, de mindenképpen küzdeni szeretnénk, hogy minél jobb eredményt érjünk el. Annál is jobb lenne, mert ugye nézők ülnek be mellénk, és jó lesz megmutatni nekik, hogy milyen is ez belülről. Mondjuk a súly majd egy döntő kérdés lehet…:)"

Ez a hír most jelenik meg 7653. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k