LCH Tavaszi LADA találkozó
Skoda Rally Team Hungaria
Herczig Norbert - Baranyai László - Skoda Fabia S2000
2010-01-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
685159993
Napi oldal:
2996
Jelenleg:
1825
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A Herczig - Baranyai páros 2009 abszolút magyar rallye bajnoka. A nyílt rallye bajnokságban indulhattak még WRC-k, de 2010-ben már csak a Super2000-es és az N4es autókat (valamint a kisebb kategóriákat) értékelik az összetettben.
Herczig Norbi ígérte, hogy amint tud mondani valami konkrétumot a 2010-es esztenedjéről, akkor jelentkezik...


Egy bajnoki címmel a tarsolyban milyen nehéz összerakni az új évet?
Kicsit elkeseredve emlékeztem vissza a korábbi abszolút bajnokok nyilatkozataira, amiben azt mondták, hogy semmivel nem könnyebb a helyzete a bajnoknak.
Én ennek az ellenkezőjéről tudok, hála Istennek, beszámolni! Több támogatónknál is megerősítette a helyzetünket a bajnoki cím és úgy néz ki, hogy sikerült új partnereket is megnyerni az ügyeinknek. Természetesen voltak, akiket elvesztettünk, de tudtuk pótolni őket.
Tehát jobb helyzetben tudtunk a támogatóinkkal tárgyalni a bajnoki címmel a zsebünkben.

Egy nagyon jól felépített WRC-s év után az idei évre döntenetek kellett, hogy Super2000-es vagy N4-es autóval szeretnétek megvédeni a bajnoki címet.
Számunkra nem volt kérdés, hogy N csoportos vagy Super2000-es autóval menjünk idén. Mindenképp szerettem volna kipróbálni egy S2000-est, hiszen nagyon nagy kihívásnak tartom.

Nem tudom tovább halogatni a kérdést:
Milyen autóval láthatunk Benneteket Egerben?
Nagyon jó hírekről számolhatok be: 2010-ben megalakíthatjuk a Skoda Rally Team Hungaria-t, a magyarországi Skoda importőr, a Porsche Hungaria támogatásával egy Skoda Fabia S2000-es autóval fogunk versenyezni a magyar rallyebajnokságban és ezzel az autóval szeretnénk megvédeni a bajnoki címünket.

A tavalyi évben megismert és a bajnoki címhez nagy segítséget nyújtó Aimont Racing tulajdonosai félig-meddig megegyeznek a Skoda Rally Team Italia-val és ők biztosítják számunka hét magyar bajnoki futamra az autót, amivel tavalyi évben Jan Kopecky három IRC futamon indult és Spanyolországban az abszolút 1. helyet szerezte meg.

A csapatnak csak a neve változik, a weboldalunk címét sem kell megváltoztatnunk, hiszen továbbra is az srth.hu címen érhetők el a legfrissebb információk a házunk tájáról és természetesen itt, a duen.hu oldalain is remélhetőleg sokat szerepelhetünk majd.

Ahogy mondtam, nem változik a csapat, hiszen továbbra is Baranyai László fog navigálni. Laci nagyon jó ember és nagyon jó navigátor. Bebizonyította azt, hogy van helye a csapatban, méltó erre a helyre és nagyon jól tudunk együtt dolgozni.

A csapatvezetőnk továbbra is Kajcsa Zsolti és a csapat koordinátora Balázs Csabi.

Nagyon jó hangulatban tudtatok együtt dolgozni az olaszokkal is, akik mindig tökéletes technikát biztosítottak a részetekre.
Nagyon jó emberi kapcsolat alakult ki a két team között. Biztos vagyok benne, hogy jól fogunk idén is együttműködni. Ami előnyt jelent még a számunkra, hogy a Skoda Rallye Team Italia egyik tulajdonosa Mario Fornaris korábban a Peugeot 206 WRC-nek, majd a Mitsubishi Lancer WRC-knek volt az egyik fejlesztő mérnöke, majd az utóbbi három évben a Skoda Fabia S2000 fejlesztő csapatának tanácsadó mérnöke, aki végigkísérte a Fabia életét. Ő rész vesz majd az év eleji tesztünkön és néhány versenyen fogja majd segíteni a munkánkat. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok jó tanáccsal fog tudni minket ellátni.

Mentél korábban Super1600-os autóval és talán a Super2000-es autó vezetésénél kicsit előny lehet az a tapasztalat, amit ezzel a kis fordulatszám-tartományban működő "köszörűgéppel" megszereztél, nem elfelejtve, hogy az utóbbi években erős, négykerék-hajtású autókkal autóztál.
Kíváncsian várom, mikor először beleülhetünk majd az autóba.
Kicsit hasonlóképpen vélekedek, mint Te. Úgy gondolom, hogy mentünk olyan motorral, aminek folyamatosan ordítania kellett és magas fordulatszám tartományban kell használni, mentünk olyan autóval, amit bárhol lehetett használni a turbófeltöltő miatt, de négykerekes volt. A két tapasztalatot kell majd most ötvözni. Magas fordulatszámon kell dolgoztatni a motort és a négykerék-hajtást kell kihasználni.

A cél megvédeni a bajnoki címet. Hogy érzed, Magyarországon ugyanolyan ütőképes tud lenni egy Super2000-es autó, mint ahogy most pl. a Monte Carlo Rallye-n látjuk?
Szerintem erre még az Eger Rallye után sem tudunk biztos választ adni, hiszen ott nem egy szakasz lesz, ahol sokat fogunk leszabályzáson autózni.

Elviekben gyorsabbnak kell lenni a Super2000-es autónak. Bár vannak olyan versenyek, szakaszok, ahol hiányozni fog az autó végsebessége, de a technikásabb részeken, ha jól ki tudjuk autózni a versenyautónkban rejlő képességeket, akkor gyorsabbnak kell lennünk.

Épp ezért egy hosszú év eleji tesztünk lesz, ahol majdnem egy magyar futam távját fogunk autózni, hogy még inkább megismerjük az autó határait, ráérezzünk az autó megfelelő kezelésére. Sokat várok ettől a teszttől.

Mi lesz még idén a Skoda Rally Team Hungária naptárában? A hosszú teszten és a hét versenyen kívül esetleg belefér még egy-két külföldi megmérettetés?
A terveink között jelen pillanatban csak és kizárólag a magyar bajnokság szerepel. Támogatóink Magyarországon érdekeltek. Szerettünk volna egy-két IRC szereplést bevenni a naptárunkba, de nem fog erre összeállni a költségvetés.
Biztos vagyok benne, hogy nagyon kiélezett lesz idén is a küzdelem a magyar bajnoki címért, maximális erre szeretnénk koncentrálni.

Ahogy mondtam március elején lesz egy hosszabb tesztünk 140-150 kilométer van a tervben. Aztán az egri futam előtt már csak egy rövid aklimatizálódás és természetesen maguk a versenyek, amik előtt mindig lesz egy kis rövid teszt.

Ezen kívül különböző promóciókat, közönségtalálkozókat szervezünk a helyi Skoda márkakereskedők bevonásával. És itt, a duen.hu-n várhatók játékok a csapattal kapcsolatban. Szeretnénk ha a szurkolók megismernék közelebbről is ezt az autót és megszeretnék a márkát.

Adatok az autóról:
Skoda Fabia S2000
Gyártási év: 2009. március
Sorszám: No.12
Eredeti rendszám: 11R 0094
Tulajdonos: Skoda Motorsport / Skoda Rally Team Italia
Első pilóta: Jan Kopecky
Futott verseny: 3 IRC futam
Eredmények:
- Sata Rally Açores 2.hely
- Rally Russia 2.hely
- Rally Principe d. Asturias 1.hely

Ez a hír most jelenik meg 10345. alkalommal
Share |
7 verseny
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k