A Herczig - Baranyai páros 2009 abszolút magyar rallye bajnoka. A nyílt rallye bajnokságban indulhattak még WRC-k, de 2010-ben már csak a Super2000-es és az N4es autókat (valamint a kisebb kategóriákat) értékelik az összetettben.
Herczig Norbi ígérte, hogy amint tud mondani valami konkrétumot a 2010-es esztenedjéről, akkor jelentkezik...
Egy bajnoki címmel a tarsolyban milyen nehéz összerakni az új évet?
Kicsit elkeseredve emlékeztem vissza a korábbi abszolút bajnokok nyilatkozataira, amiben azt mondták, hogy semmivel nem könnyebb a helyzete a bajnoknak.
Én ennek az ellenkezőjéről tudok, hála Istennek, beszámolni! Több támogatónknál is megerősítette a helyzetünket a bajnoki cím és úgy néz ki, hogy sikerült új partnereket is megnyerni az ügyeinknek. Természetesen voltak, akiket elvesztettünk, de tudtuk pótolni őket.
Tehát jobb helyzetben tudtunk a támogatóinkkal tárgyalni a bajnoki címmel a zsebünkben.
Egy nagyon jól felépített WRC-s év után az idei évre döntenetek kellett, hogy Super2000-es vagy N4-es autóval szeretnétek megvédeni a bajnoki címet.
Számunkra nem volt kérdés, hogy N csoportos vagy Super2000-es autóval menjünk idén. Mindenképp szerettem volna kipróbálni egy S2000-est, hiszen nagyon nagy kihívásnak tartom.
Nem tudom tovább halogatni a kérdést:
Milyen autóval láthatunk Benneteket Egerben?
Nagyon jó hírekről számolhatok be: 2010-ben megalakíthatjuk a Skoda Rally Team Hungaria-t, a magyarországi Skoda importőr, a Porsche Hungaria támogatásával egy Skoda Fabia S2000-es autóval fogunk versenyezni a magyar rallyebajnokságban és ezzel az autóval szeretnénk megvédeni a bajnoki címünket.

A tavalyi évben megismert és a bajnoki címhez nagy segítséget nyújtó Aimont Racing tulajdonosai félig-meddig megegyeznek a Skoda Rally Team Italia-val és ők biztosítják számunka hét magyar bajnoki futamra az autót, amivel tavalyi évben Jan Kopecky három IRC futamon indult és Spanyolországban az abszolút 1. helyet szerezte meg.
A csapatnak csak a neve változik, a weboldalunk címét sem kell megváltoztatnunk, hiszen továbbra is az srth.hu címen érhetők el a legfrissebb információk a házunk tájáról és természetesen itt, a duen.hu oldalain is remélhetőleg sokat szerepelhetünk majd.
Ahogy mondtam, nem változik a csapat, hiszen továbbra is Baranyai László fog navigálni. Laci nagyon jó ember és nagyon jó navigátor. Bebizonyította azt, hogy van helye a csapatban, méltó erre a helyre és nagyon jól tudunk együtt dolgozni.
A csapatvezetőnk továbbra is Kajcsa Zsolti és a csapat koordinátora Balázs Csabi.
Nagyon jó hangulatban tudtatok együtt dolgozni az olaszokkal is, akik mindig tökéletes technikát biztosítottak a részetekre.
Nagyon jó emberi kapcsolat alakult ki a két team között. Biztos vagyok benne, hogy jól fogunk idén is együttműködni. Ami előnyt jelent még a számunkra, hogy a Skoda Rallye Team Italia egyik tulajdonosa Mario Fornaris korábban a Peugeot 206 WRC-nek, majd a Mitsubishi Lancer WRC-knek volt az egyik fejlesztő mérnöke, majd az utóbbi három évben a Skoda Fabia S2000 fejlesztő csapatának tanácsadó mérnöke, aki végigkísérte a Fabia életét. Ő rész vesz majd az év eleji tesztünkön és néhány versenyen fogja majd segíteni a munkánkat. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok jó tanáccsal fog tudni minket ellátni.
Mentél korábban Super1600-os autóval és talán a Super2000-es autó vezetésénél kicsit előny lehet az a tapasztalat, amit ezzel a kis fordulatszám-tartományban működő "köszörűgéppel" megszereztél, nem elfelejtve, hogy az utóbbi években erős, négykerék-hajtású autókkal autóztál.
Kíváncsian várom, mikor először beleülhetünk majd az autóba.
Kicsit hasonlóképpen vélekedek, mint Te. Úgy gondolom, hogy mentünk olyan motorral, aminek folyamatosan ordítania kellett és magas fordulatszám tartományban kell használni, mentünk olyan autóval, amit bárhol lehetett használni a turbófeltöltő miatt, de négykerekes volt. A két tapasztalatot kell majd most ötvözni. Magas fordulatszámon kell dolgoztatni a motort és a négykerék-hajtást kell kihasználni.
A cél megvédeni a bajnoki címet. Hogy érzed, Magyarországon ugyanolyan ütőképes tud lenni egy Super2000-es autó, mint ahogy most pl. a Monte Carlo Rallye-n látjuk?
Szerintem erre még az Eger Rallye után sem tudunk biztos választ adni, hiszen ott nem egy szakasz lesz, ahol sokat fogunk leszabályzáson autózni.
Elviekben gyorsabbnak kell lenni a Super2000-es autónak. Bár vannak olyan versenyek, szakaszok, ahol hiányozni fog az autó végsebessége, de a technikásabb részeken, ha jól ki tudjuk autózni a versenyautónkban rejlő képességeket, akkor gyorsabbnak kell lennünk.
Épp ezért egy hosszú év eleji tesztünk lesz, ahol majdnem egy magyar futam távját fogunk autózni, hogy még inkább megismerjük az autó határait, ráérezzünk az autó megfelelő kezelésére. Sokat várok ettől a teszttől.
Mi lesz még idén a Skoda Rally Team Hungária naptárában? A hosszú teszten és a hét versenyen kívül esetleg belefér még egy-két külföldi megmérettetés?
A terveink között jelen pillanatban csak és kizárólag a magyar bajnokság szerepel. Támogatóink Magyarországon érdekeltek. Szerettünk volna egy-két IRC szereplést bevenni a naptárunkba, de nem fog erre összeállni a költségvetés.
Biztos vagyok benne, hogy nagyon kiélezett lesz idén is a küzdelem a magyar bajnoki címért, maximális erre szeretnénk koncentrálni.
Ahogy mondtam március elején lesz egy hosszabb tesztünk 140-150 kilométer van a tervben. Aztán az egri futam előtt már csak egy rövid aklimatizálódás és természetesen maguk a versenyek, amik előtt mindig lesz egy kis rövid teszt.
Ezen kívül különböző promóciókat, közönségtalálkozókat szervezünk a helyi Skoda márkakereskedők bevonásával. És itt, a duen.hu-n várhatók játékok a csapattal kapcsolatban. Szeretnénk ha a szurkolók megismernék közelebbről is ezt az autót és megszeretnék a márkát.

Adatok az autóról:
Skoda Fabia S2000
Gyártási év: 2009. március
Sorszám: No.12
Eredeti rendszám: 11R 0094
Tulajdonos: Skoda Motorsport / Skoda Rally Team Italia
Első pilóta: Jan Kopecky
Futott verseny: 3 IRC futam
Eredmények:
- Sata Rally Açores 2.hely
- Rally Russia 2.hely
- Rally Principe d. Asturias 1.hely
