RALLYCROSS VILÁG- ÉS EURÓPA-BAJNOKSÁG - Kárai Trans World RX of Hungary - 2024.07.27-28
Skoda Rally Team Hungaria
Herczig Norbert - Baranyai László - Skoda Fabia S2000
2010-01-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
711660163
Napi oldal:
59759
Jelenleg:
5479
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 2.futam után
1. Suborits Péter
418
2. Kasza Kristóf
392
3.
Fónagy Kristóf
374
4. Tóth Richárd
342
5. Gönczi Dániel
339
6. Gách Bence
336
7. Bíró-Ambrus Roland
318
8. Petrovszki Máté
318
9. Kozsuk Péter
304
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 8.futam, Lett Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
145
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
137
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
132
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
117
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
101
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
65
8. A.Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
29
9. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
27
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 4.futam,
a Rally Estonia után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
73
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
63
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
53
4. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII
25
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
40
7. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
35
8. Georg Linnamae
Toyota Yaris GR Rally2
26
9. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
122
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
103
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
96
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
85,5
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
77
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
71
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
56,5
8. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
3. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
4. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
74,75
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
72
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
42,5
7. Cseri József
LADA VFTS
37,5
8. Hevesi Norbert
BMW E36
35
9. Prigyeni Péter
LADA 2107
34,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
50
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
35
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
31,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Baksai László
Lada VFTS
96,5
2. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
3. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
61,5
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
6. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
7. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
8. Hauck Zsolt
Lada 2107
28
9. Strider Zoltán
Peugeot 208
26
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1. Kovács Dominik
Opel Astra
59
2. Bíró Gergő
Opel Astra
53
3. Bajusz Krisztián
Lada 2101
46
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
6. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
9. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
29
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 2.futam,
a II.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
45
2. Nagy István
Volkswagen Golf
27
3. Müller Roland
Lada 2101
24
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
45
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
28
3. Hankó László
Lada 2107
26
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

A Herczig - Baranyai páros 2009 abszolút magyar rallye bajnoka. A nyílt rallye bajnokságban indulhattak még WRC-k, de 2010-ben már csak a Super2000-es és az N4es autókat (valamint a kisebb kategóriákat) értékelik az összetettben.
Herczig Norbi ígérte, hogy amint tud mondani valami konkrétumot a 2010-es esztenedjéről, akkor jelentkezik...


Egy bajnoki címmel a tarsolyban milyen nehéz összerakni az új évet?
Kicsit elkeseredve emlékeztem vissza a korábbi abszolút bajnokok nyilatkozataira, amiben azt mondták, hogy semmivel nem könnyebb a helyzete a bajnoknak.
Én ennek az ellenkezőjéről tudok, hála Istennek, beszámolni! Több támogatónknál is megerősítette a helyzetünket a bajnoki cím és úgy néz ki, hogy sikerült új partnereket is megnyerni az ügyeinknek. Természetesen voltak, akiket elvesztettünk, de tudtuk pótolni őket.
Tehát jobb helyzetben tudtunk a támogatóinkkal tárgyalni a bajnoki címmel a zsebünkben.

Egy nagyon jól felépített WRC-s év után az idei évre döntenetek kellett, hogy Super2000-es vagy N4-es autóval szeretnétek megvédeni a bajnoki címet.
Számunkra nem volt kérdés, hogy N csoportos vagy Super2000-es autóval menjünk idén. Mindenképp szerettem volna kipróbálni egy S2000-est, hiszen nagyon nagy kihívásnak tartom.

Nem tudom tovább halogatni a kérdést:
Milyen autóval láthatunk Benneteket Egerben?
Nagyon jó hírekről számolhatok be: 2010-ben megalakíthatjuk a Skoda Rally Team Hungaria-t, a magyarországi Skoda importőr, a Porsche Hungaria támogatásával egy Skoda Fabia S2000-es autóval fogunk versenyezni a magyar rallyebajnokságban és ezzel az autóval szeretnénk megvédeni a bajnoki címünket.

A tavalyi évben megismert és a bajnoki címhez nagy segítséget nyújtó Aimont Racing tulajdonosai félig-meddig megegyeznek a Skoda Rally Team Italia-val és ők biztosítják számunka hét magyar bajnoki futamra az autót, amivel tavalyi évben Jan Kopecky három IRC futamon indult és Spanyolországban az abszolút 1. helyet szerezte meg.

A csapatnak csak a neve változik, a weboldalunk címét sem kell megváltoztatnunk, hiszen továbbra is az srth.hu címen érhetők el a legfrissebb információk a házunk tájáról és természetesen itt, a duen.hu oldalain is remélhetőleg sokat szerepelhetünk majd.

Ahogy mondtam, nem változik a csapat, hiszen továbbra is Baranyai László fog navigálni. Laci nagyon jó ember és nagyon jó navigátor. Bebizonyította azt, hogy van helye a csapatban, méltó erre a helyre és nagyon jól tudunk együtt dolgozni.

A csapatvezetőnk továbbra is Kajcsa Zsolti és a csapat koordinátora Balázs Csabi.

Nagyon jó hangulatban tudtatok együtt dolgozni az olaszokkal is, akik mindig tökéletes technikát biztosítottak a részetekre.
Nagyon jó emberi kapcsolat alakult ki a két team között. Biztos vagyok benne, hogy jól fogunk idén is együttműködni. Ami előnyt jelent még a számunkra, hogy a Skoda Rallye Team Italia egyik tulajdonosa Mario Fornaris korábban a Peugeot 206 WRC-nek, majd a Mitsubishi Lancer WRC-knek volt az egyik fejlesztő mérnöke, majd az utóbbi három évben a Skoda Fabia S2000 fejlesztő csapatának tanácsadó mérnöke, aki végigkísérte a Fabia életét. Ő rész vesz majd az év eleji tesztünkön és néhány versenyen fogja majd segíteni a munkánkat. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok jó tanáccsal fog tudni minket ellátni.

Mentél korábban Super1600-os autóval és talán a Super2000-es autó vezetésénél kicsit előny lehet az a tapasztalat, amit ezzel a kis fordulatszám-tartományban működő "köszörűgéppel" megszereztél, nem elfelejtve, hogy az utóbbi években erős, négykerék-hajtású autókkal autóztál.
Kíváncsian várom, mikor először beleülhetünk majd az autóba.
Kicsit hasonlóképpen vélekedek, mint Te. Úgy gondolom, hogy mentünk olyan motorral, aminek folyamatosan ordítania kellett és magas fordulatszám tartományban kell használni, mentünk olyan autóval, amit bárhol lehetett használni a turbófeltöltő miatt, de négykerekes volt. A két tapasztalatot kell majd most ötvözni. Magas fordulatszámon kell dolgoztatni a motort és a négykerék-hajtást kell kihasználni.

A cél megvédeni a bajnoki címet. Hogy érzed, Magyarországon ugyanolyan ütőképes tud lenni egy Super2000-es autó, mint ahogy most pl. a Monte Carlo Rallye-n látjuk?
Szerintem erre még az Eger Rallye után sem tudunk biztos választ adni, hiszen ott nem egy szakasz lesz, ahol sokat fogunk leszabályzáson autózni.

Elviekben gyorsabbnak kell lenni a Super2000-es autónak. Bár vannak olyan versenyek, szakaszok, ahol hiányozni fog az autó végsebessége, de a technikásabb részeken, ha jól ki tudjuk autózni a versenyautónkban rejlő képességeket, akkor gyorsabbnak kell lennünk.

Épp ezért egy hosszú év eleji tesztünk lesz, ahol majdnem egy magyar futam távját fogunk autózni, hogy még inkább megismerjük az autó határait, ráérezzünk az autó megfelelő kezelésére. Sokat várok ettől a teszttől.

Mi lesz még idén a Skoda Rally Team Hungária naptárában? A hosszú teszten és a hét versenyen kívül esetleg belefér még egy-két külföldi megmérettetés?
A terveink között jelen pillanatban csak és kizárólag a magyar bajnokság szerepel. Támogatóink Magyarországon érdekeltek. Szerettünk volna egy-két IRC szereplést bevenni a naptárunkba, de nem fog erre összeállni a költségvetés.
Biztos vagyok benne, hogy nagyon kiélezett lesz idén is a küzdelem a magyar bajnoki címért, maximális erre szeretnénk koncentrálni.

Ahogy mondtam március elején lesz egy hosszabb tesztünk 140-150 kilométer van a tervben. Aztán az egri futam előtt már csak egy rövid aklimatizálódás és természetesen maguk a versenyek, amik előtt mindig lesz egy kis rövid teszt.

Ezen kívül különböző promóciókat, közönségtalálkozókat szervezünk a helyi Skoda márkakereskedők bevonásával. És itt, a duen.hu-n várhatók játékok a csapattal kapcsolatban. Szeretnénk ha a szurkolók megismernék közelebbről is ezt az autót és megszeretnék a márkát.

Adatok az autóról:
Skoda Fabia S2000
Gyártási év: 2009. március
Sorszám: No.12
Eredeti rendszám: 11R 0094
Tulajdonos: Skoda Motorsport / Skoda Rally Team Italia
Első pilóta: Jan Kopecky
Futott verseny: 3 IRC futam
Eredmények:
- Sata Rally Açores 2.hely
- Rally Russia 2.hely
- Rally Principe d. Asturias 1.hely

Ez a hír most jelenik meg 10391. alkalommal
Share |
7 verseny
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
222324 25 262728
29 30 31 01020304
050607 08091011
121314 15 161718
2024.07.27-28.

részletes infóink

2024.07.27.

részletes infóink

2024.08.01-04.

részletes infóink

2024.08.04.

részletes infóink

2024.06.21-11.05.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k