LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Skoda Rally Team Hungaria
Herczig Norbert - Baranyai László - Skoda Fabia S2000
2010-01-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770069484
Napi oldal:
16875
Jelenleg:
1636
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

A Herczig - Baranyai páros 2009 abszolút magyar rallye bajnoka. A nyílt rallye bajnokságban indulhattak még WRC-k, de 2010-ben már csak a Super2000-es és az N4es autókat (valamint a kisebb kategóriákat) értékelik az összetettben.
Herczig Norbi ígérte, hogy amint tud mondani valami konkrétumot a 2010-es esztenedjéről, akkor jelentkezik...


Egy bajnoki címmel a tarsolyban milyen nehéz összerakni az új évet?
Kicsit elkeseredve emlékeztem vissza a korábbi abszolút bajnokok nyilatkozataira, amiben azt mondták, hogy semmivel nem könnyebb a helyzete a bajnoknak.
Én ennek az ellenkezőjéről tudok, hála Istennek, beszámolni! Több támogatónknál is megerősítette a helyzetünket a bajnoki cím és úgy néz ki, hogy sikerült új partnereket is megnyerni az ügyeinknek. Természetesen voltak, akiket elvesztettünk, de tudtuk pótolni őket.
Tehát jobb helyzetben tudtunk a támogatóinkkal tárgyalni a bajnoki címmel a zsebünkben.

Egy nagyon jól felépített WRC-s év után az idei évre döntenetek kellett, hogy Super2000-es vagy N4-es autóval szeretnétek megvédeni a bajnoki címet.
Számunkra nem volt kérdés, hogy N csoportos vagy Super2000-es autóval menjünk idén. Mindenképp szerettem volna kipróbálni egy S2000-est, hiszen nagyon nagy kihívásnak tartom.

Nem tudom tovább halogatni a kérdést:
Milyen autóval láthatunk Benneteket Egerben?
Nagyon jó hírekről számolhatok be: 2010-ben megalakíthatjuk a Skoda Rally Team Hungaria-t, a magyarországi Skoda importőr, a Porsche Hungaria támogatásával egy Skoda Fabia S2000-es autóval fogunk versenyezni a magyar rallyebajnokságban és ezzel az autóval szeretnénk megvédeni a bajnoki címünket.

A tavalyi évben megismert és a bajnoki címhez nagy segítséget nyújtó Aimont Racing tulajdonosai félig-meddig megegyeznek a Skoda Rally Team Italia-val és ők biztosítják számunka hét magyar bajnoki futamra az autót, amivel tavalyi évben Jan Kopecky három IRC futamon indult és Spanyolországban az abszolút 1. helyet szerezte meg.

A csapatnak csak a neve változik, a weboldalunk címét sem kell megváltoztatnunk, hiszen továbbra is az srth.hu címen érhetők el a legfrissebb információk a házunk tájáról és természetesen itt, a duen.hu oldalain is remélhetőleg sokat szerepelhetünk majd.

Ahogy mondtam, nem változik a csapat, hiszen továbbra is Baranyai László fog navigálni. Laci nagyon jó ember és nagyon jó navigátor. Bebizonyította azt, hogy van helye a csapatban, méltó erre a helyre és nagyon jól tudunk együtt dolgozni.

A csapatvezetőnk továbbra is Kajcsa Zsolti és a csapat koordinátora Balázs Csabi.

Nagyon jó hangulatban tudtatok együtt dolgozni az olaszokkal is, akik mindig tökéletes technikát biztosítottak a részetekre.
Nagyon jó emberi kapcsolat alakult ki a két team között. Biztos vagyok benne, hogy jól fogunk idén is együttműködni. Ami előnyt jelent még a számunkra, hogy a Skoda Rallye Team Italia egyik tulajdonosa Mario Fornaris korábban a Peugeot 206 WRC-nek, majd a Mitsubishi Lancer WRC-knek volt az egyik fejlesztő mérnöke, majd az utóbbi három évben a Skoda Fabia S2000 fejlesztő csapatának tanácsadó mérnöke, aki végigkísérte a Fabia életét. Ő rész vesz majd az év eleji tesztünkön és néhány versenyen fogja majd segíteni a munkánkat. Biztos vagyok benne, hogy nagyon sok jó tanáccsal fog tudni minket ellátni.

Mentél korábban Super1600-os autóval és talán a Super2000-es autó vezetésénél kicsit előny lehet az a tapasztalat, amit ezzel a kis fordulatszám-tartományban működő "köszörűgéppel" megszereztél, nem elfelejtve, hogy az utóbbi években erős, négykerék-hajtású autókkal autóztál.
Kíváncsian várom, mikor először beleülhetünk majd az autóba.
Kicsit hasonlóképpen vélekedek, mint Te. Úgy gondolom, hogy mentünk olyan motorral, aminek folyamatosan ordítania kellett és magas fordulatszám tartományban kell használni, mentünk olyan autóval, amit bárhol lehetett használni a turbófeltöltő miatt, de négykerekes volt. A két tapasztalatot kell majd most ötvözni. Magas fordulatszámon kell dolgoztatni a motort és a négykerék-hajtást kell kihasználni.

A cél megvédeni a bajnoki címet. Hogy érzed, Magyarországon ugyanolyan ütőképes tud lenni egy Super2000-es autó, mint ahogy most pl. a Monte Carlo Rallye-n látjuk?
Szerintem erre még az Eger Rallye után sem tudunk biztos választ adni, hiszen ott nem egy szakasz lesz, ahol sokat fogunk leszabályzáson autózni.

Elviekben gyorsabbnak kell lenni a Super2000-es autónak. Bár vannak olyan versenyek, szakaszok, ahol hiányozni fog az autó végsebessége, de a technikásabb részeken, ha jól ki tudjuk autózni a versenyautónkban rejlő képességeket, akkor gyorsabbnak kell lennünk.

Épp ezért egy hosszú év eleji tesztünk lesz, ahol majdnem egy magyar futam távját fogunk autózni, hogy még inkább megismerjük az autó határait, ráérezzünk az autó megfelelő kezelésére. Sokat várok ettől a teszttől.

Mi lesz még idén a Skoda Rally Team Hungária naptárában? A hosszú teszten és a hét versenyen kívül esetleg belefér még egy-két külföldi megmérettetés?
A terveink között jelen pillanatban csak és kizárólag a magyar bajnokság szerepel. Támogatóink Magyarországon érdekeltek. Szerettünk volna egy-két IRC szereplést bevenni a naptárunkba, de nem fog erre összeállni a költségvetés.
Biztos vagyok benne, hogy nagyon kiélezett lesz idén is a küzdelem a magyar bajnoki címért, maximális erre szeretnénk koncentrálni.

Ahogy mondtam március elején lesz egy hosszabb tesztünk 140-150 kilométer van a tervben. Aztán az egri futam előtt már csak egy rövid aklimatizálódás és természetesen maguk a versenyek, amik előtt mindig lesz egy kis rövid teszt.

Ezen kívül különböző promóciókat, közönségtalálkozókat szervezünk a helyi Skoda márkakereskedők bevonásával. És itt, a duen.hu-n várhatók játékok a csapattal kapcsolatban. Szeretnénk ha a szurkolók megismernék közelebbről is ezt az autót és megszeretnék a márkát.

Adatok az autóról:
Skoda Fabia S2000
Gyártási év: 2009. március
Sorszám: No.12
Eredeti rendszám: 11R 0094
Tulajdonos: Skoda Motorsport / Skoda Rally Team Italia
Első pilóta: Jan Kopecky
Futott verseny: 3 IRC futam
Eredmények:
- Sata Rally Açores 2.hely
- Rally Russia 2.hely
- Rally Principe d. Asturias 1.hely

Ez a hír most jelenik meg 10559. alkalommal
Share |
7 verseny
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k