LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Solberg 207-esével a bajnoki címért
Bútor Robi ezt az évet várta régóta...
2011-02-21
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
770144888
Napi oldal:
92279
Jelenleg:
1033
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_19

Bútor Robi versenyzői pályafutása egyik nagy állomásához érkezett a 2011-es évadra. Erről beszéltünk Robival, még a sajtóanyag megjelenése előtt:

Mennyire tetszett a pécsi futamon az S2000-es autó?
Nagyon! Annak ellenére, hogy több nem várt esemény is nehezítette mentálisan a versenyzésemet. Sajnos nem tudtam kellőképpen koncentrálni.
A pécsi futam életem egyik nagy élményének indult és nagy megmérettetés volt számomra, ezért is lett volna fontos, hogy nagyon jól sikerüljön. Nem sikerült olyan jól a verseny, mint amennyire készültem rá, de ahogy mondtam, tisztában vagyok az okával. Ezért is szerettem volna az idén újra megpróbálni ezt a kategóriát, hogy ki tudjam javítani azt, amit ott elrontottam!

thumb_solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_20

Azért annyira rossz eredmény nem született ott, hiszen az első S2000-es versenyeden fent voltál a dobogón és jókat meccseltél a hasonló autóval, nagyobb rutinnal indult srácokkal…
Igen, de lehetett volna sokkal jobb is. Ha teljes erőből ott vagyok és teljes koncentráltsággal tudok versenyezni, akkor ez az eredmény sokkal fényesebb lehetett volna.

Maga az érzés szenzációs volt. Már a teszten is iszonyatosan jól éreztem magam az autóban. Nagyon nagy élmény volt vele menni és biztos vagyok benne, hogy ezt még lehet fokozni. Még több teszttel, még jobb beállításokkal, még erősebb motorral. Van még ebben az autóban és bennem is bőven tartalék!

Majdnem lelőtted a poént…
Akkor ne húzzuk tovább: tehát milyen autónak szurkolhatnak idén a Bútor Robi fanok?
A legutolsó fejlesztésű Peugeot 207 S2000-el fogunk idén versenyezni és a navigátorom idén Bacigál Igor lesz! Új autó, új navigátor és új csapat. Teljes megújulás, ami remélem, hogy nem lesz csalódás. Az autót a PH-Sport szállítja és szervizeli az idén.

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_15

2001-ben kezdődött a kapcsolatom ezzel a vérprofi francia csapattal és igazából a pályafutásom onnantól vált igazán komollyá.
Ez a kapcsolatunk tízedik, jubileumi éve lesz!
A PH-Sport és én is szeretném, ha ezt méltó módon tudnánk megünnepelni.

Jól értem, hogy a legcsillogóbb kupával szeretnétek év végén ünnepelni?
Igen! A fő célunk, amit kitűztünk, hogy megpróbáljuk megnyerni a 2011-es magyar bajnokságot, de most először, abszolútban!
Ilyen eredményért, ilyen háttérrel még nem volt lehetőségem versenyezni és – ismersz már annyira – hogy ez engem rettenetesen motiválttá tesz.
Persze ez egy óriási teher is és egy hatalmas feladat, hogy a magyar bajnokság első helyéért küzdj. Számunkra azonban most jött el az idő, hogy ezt megpróbáljuk!

Amikor WRC-vel mentél, akkor az úgy fogalmaztad meg – és megpróbálok a Te szavaiddal élni - , hogy az túl gyors autó volt Neked.
Amikor megjelentek a Super 2000-es autók, akkor beszéltünk róla, hogy ezeket Neked találták ki…
Teljes mértékben így van és ez Pécsen tudatosodott bennem igazán.
Nagyon közel van a Super1 600-os autóhoz, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy végre hajt a hátulja is, ami nekem mindig is közel állt a szívemhez. A legjobban annak örülnék, ha csak hátsókerekes lenne…

A Super 2000 végsebessége abszolút az én tűréshatáromon belül van. Nem hiszem, hogy normális és természetes dolog egy egysávos erdei úton 220-al menni. Az agyam tiltakozott ellene, ezért nem is mindig mertem megcsinálni!

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_21

Visszatérve az Octavia-s időszakra, akkoriban tisztában voltam vele, hogy az esélytelenek nyugalmával indulok. Abban az időszakban soha nem mondtam azt, hogy a Magyar Bajnoki címért megyek, mert jól tudtam azt, hogy abban a mezőnyben volt legalább három olyan autó és három olyan pilóta, akikkel elsőre nem tudtam volna felvenni a versenyt.

Most azt gondolom, hogy reális esélyünk van harcolni az első helyért. Mind a csapat, mind az autó és talán mi is az autóban alkalmasak lehetünk arra, hogy megvalósítsuk mindannyiunk közös álmát! Persze ehhez rengeteg apró tényezőnek össze kell állni és még egy óriási adag szerencse is kell!!!
Ezért is mondom azt, hogy ilyen lehetőségem még sohasem volt.

Beszéljünk a navigátorodról, akinek a neve mellett ugyan nem magyar zászló található az ablakon, de azért ismerjük már Igor múltját annyira, hogy bizton állíthassuk: meg fogjátok egymást érteni az autóban…
Így van! Picit töri a magyart, de mivel csak 10-20 szó az, amiből gazdálkodnia kell az itiner alapján, nem hiszem, hogy gond lesz a megértéssel… :)
Még sosem mentünk együtt, így a romániai havas verseny lesz az első tesztversenyünk, amit azért is terveztünk be, hogy éles körülmények között ismerhessük meg egymást.
Még utána is rengeteg összeszokás és gyakorlás vár ránk, mielőtt először, élesben megmérettetünk Egerben.

thumb_solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_18Igor egy nagyon komoly üzletember és egy tapasztalt navigátor.
Mind a kettőnknek régi vágya volt, hogy egy ilyen projektben szerepelhessen a rallyn belül, mint amiről idén szó van.

Danival semmi bajom nem volt, nagyon jól telt el ez az egy év és nagyon jól tudtunk együtt dolgozni. Sajnos, mi ketten nem tudtunk ekkora anyagi hátteret biztosítani, mint ami ehhez a Peugeot-hoz szükséges, ezért is váltunk el és ezért is került az Igor szóba.
Létre fog jönni egy álom, amit a kettőnk, tehát az Igor és az én támogatói hátteremmel valósítunk meg.

thumb_solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_11Igor Bacigál:
Nem tudom, hogy a korábbi pilótáid mondtak e már ilyet, de Robi azt mondta: az abszolút bajnoki cím a cél…
Nekem ugyanez a dolog jár az agyamban, csak nem merek róla beszélni… Elsõsorban azért, mert ugyan nem vagyok egy babonás típus, de ez a kivételek közé tartozik. A másik pedig, hogy ezt még nekem is fel kell fognom.

Ennek ellenére fejben már teljesen fel vagyok rá készülve, hogy navigátori pályafutásom legnagyobb kihívása elõtt állok. Mindent meg fogok tenni érte, navigátori és emberi szempontból is , hogy elérjük ezt a közös célt.

Nagyon sok minden múlik mindenen, kezdve ott, hogy anyagilag össze kellett raknunk az évet. Ez összeállt, most jön az összeszokás része. Bízom benne, hogy ez is zökkenõmentesen fog zajlani és már Romániában összekovácsolódunk és utána már csak a bajnoki cím megszerzésére kell koncentrálnunk...

Azt mondtad, hogy a PH-Sport hozza az autót: akkor nagy valószínűséggel ez ugyanaz az autó lesz majd, amivel vagy Buffier-t vagy Petter Solberget láthattuk versenyezni az idei Monte Carlo Rallye-n.
Igen. Szerintem inkább az, amivel a Solberg ment, mert a Buffier a teljes IRC bajnokságban és a francia bajnokságban is érdekelt, ezért is gondolom, hogy az Ő autója nincs bolygatva.

thumb_solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_13

A csapat nevéből kiesett ugyan a Citroën, de a TBR (Team Bútor Robi) életében továbbra is nagy szerepet vállal a francia márka.
Sajnos az én projektemben nem tud részt venni a Citroën, annak ellenére, hogy a Citroën Racing és a Peugeot Sport egy cég. A PSA csoporton belül a két márkát is együtt kezelik. Ennek megfelelően voltam is kint tárgyalni a Peugeot Sportnál Franciaországban, de mivel Janika a magyar importőr által támogatott és preferált pilóta, ezért nem tudtunk megállapodni és nincsen importőri támogatásunk a Peugeot-tól az idei évre.

Mivel a TBR-nek van egy másik ága is, a csapaton belül kialakult egy új egység, ami a Citroën-MHH Rally Team nevet kapta!
Vásároltam egy Citroën DS3 R3T versenyautót, amit bérbe adunk az idén és Krózser Menya fog vele harcba szállni az A7-es és az R abszolút bajnoki címért.
Így maradt képben a Citroën és a mi csapatunk képviseli a Citroën Hungáriát a 2011-es évadban is. Igaz, hogy nem én fogom vezetni az autót, de mi adjuk a versenyautót a teljes szerviz és marketing hátteret is.

thumb_solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_12

Bízom benne, hogy jövőre pedig lesz S2000-es autója a Citroënnek és bízom abban is , hogy olyan autóval fogok tudni majd versenyezni. Ezért is vállaltam fel, hogy működtetem a DS3-as autót, mert úgy érzem, hogy egy ilyen régi és komoly kapcsolatot nem szabad feladni. Igaz, hogy ez így most egy komolyabb anyagi invesztícióval jár a részemről, de ez egy üzleti befektetés és bízom benne, hogy meg fog térülni.

Van még két R2-es autója is a Team Bútor Robi-nak. Őket is láthatjuk az idén?
Az egyik autóval továbbra is Bessenyey Zoli megy, aki végre egy teljes évet mehet az autóval és abszolút esélyes az R2-es kategóriában a bajnoki címre és R abszolútban is mindenképp dobogóra várom. A pécsi eredményei alapján ez abszolút reális és bízom benne, hogy még mindig nagyon sokat fog tudni fejlődni, hiszen az első versenyéhez képest nagyon sokat gyorsult. Roppant tanulékony és abszolút meghatározó embere lesz az R csoportos bajnokságnak.

A másik autónkkal kicsit csúszásban vagyunk, későn jött meg hozzá a kitt és jó esetben a kazincbarcikai futamon fog tudni először indulni. Vannak rá tárgyalásaink,de Egerben két Citroënnel és egy Peugeot-val biztosan ott fogunk állni a rajtban!

Nem utolsó sorban szeretném megköszönni támogatóinknak, hogy ebben a nehéz helyzetben is mellénk álltak, és bízom benne, hogy nem fogunk csalódást okozni senki számára!

 solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

Ez a hír most jelenik meg 11327. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k