Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
Solberg 207-esével a bajnoki címért
Bútor Robi ezt az évet várta régóta...
2011-02-21
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684205459
Napi oldal:
62423
Jelenleg:
967
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Rally Sweden után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
48
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
45
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
29
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
24
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
21
6. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
19
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
12
8. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
11
9. Oliver Solberg
SKODA Fabia RS Rally2
8
teljes táblázat
European Rally Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
163
2. Martin Seks
Škoda Fabia RS Rally2
134
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
115
4. Efrén Llarena
Škoda Fabia RS Rally2
88
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
84
6. M. Franceschi
Škoda Fabia RS Rally2
81
7. Filip Mares
Hyundai i20 N Rally2
71
8. Simon Wagner
Škoda Fabia RS Rally2
64
9. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
49
teljes táblázat
Országos Rally Bajnokság 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5 Evo
130
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
89
3. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
65
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
62
5. Német Gábor
Hyundai i20 N R5
60
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5
56
7.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5
45
8. László Martin
Skoda Fabia R5
44
9. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rally Challenge 2023
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bacsa Tamás
Toyota Yaris GR
74,5
2.
Szilágyi Patrik
BMW
62
3. Kovács Zoltán
Citroen C2R2
58
4. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
48,5
5. Helembai Zsolt
Lada VFTS
45
6. Galgóczi Norbert
Mitsubishi Lancer Evo VI
41
7. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
8. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Bertalan Márton
Peugeot 208 Rally4
45
2.
Berta László
Peugeot 208 Rally4
40
3. Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
23
4. Vogel Adrienn
Peugeot 208 Rally4
19
5.
Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
19
6.
Németh 8V Péter
Peugeot 208 Rally4
19
7. Ifj.Kanyik Antal
Peugeot 208 Rally4
10
8.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 Rally4
9
9.
Tóth-Gili Tamás
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Czékmány Norbert
Peugeot 208 R2
125
2. Kocsis Imre
Citroën C2R2 max
104
3. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
102
4. Zoltán Kevin
Citroën C2R2 max
100
5. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
98
6. Strider Zoltán
Peugeot 208 R2
91
7. Szetei Norbert
Citroën C2R2 max
80
8. Baksai László
Lada VFTS
55
9. Jóna Gábor
Lada 2107
47
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_19

Bútor Robi versenyzői pályafutása egyik nagy állomásához érkezett a 2011-es évadra. Erről beszéltünk Robival, még a sajtóanyag megjelenése előtt:

Mennyire tetszett a pécsi futamon az S2000-es autó?
Nagyon! Annak ellenére, hogy több nem várt esemény is nehezítette mentálisan a versenyzésemet. Sajnos nem tudtam kellőképpen koncentrálni.
A pécsi futam életem egyik nagy élményének indult és nagy megmérettetés volt számomra, ezért is lett volna fontos, hogy nagyon jól sikerüljön. Nem sikerült olyan jól a verseny, mint amennyire készültem rá, de ahogy mondtam, tisztában vagyok az okával. Ezért is szerettem volna az idén újra megpróbálni ezt a kategóriát, hogy ki tudjam javítani azt, amit ott elrontottam!

thumb_solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_20

Azért annyira rossz eredmény nem született ott, hiszen az első S2000-es versenyeden fent voltál a dobogón és jókat meccseltél a hasonló autóval, nagyobb rutinnal indult srácokkal…
Igen, de lehetett volna sokkal jobb is. Ha teljes erőből ott vagyok és teljes koncentráltsággal tudok versenyezni, akkor ez az eredmény sokkal fényesebb lehetett volna.

Maga az érzés szenzációs volt. Már a teszten is iszonyatosan jól éreztem magam az autóban. Nagyon nagy élmény volt vele menni és biztos vagyok benne, hogy ezt még lehet fokozni. Még több teszttel, még jobb beállításokkal, még erősebb motorral. Van még ebben az autóban és bennem is bőven tartalék!

Majdnem lelőtted a poént…
Akkor ne húzzuk tovább: tehát milyen autónak szurkolhatnak idén a Bútor Robi fanok?
A legutolsó fejlesztésű Peugeot 207 S2000-el fogunk idén versenyezni és a navigátorom idén Bacigál Igor lesz! Új autó, új navigátor és új csapat. Teljes megújulás, ami remélem, hogy nem lesz csalódás. Az autót a PH-Sport szállítja és szervizeli az idén.

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_15

2001-ben kezdődött a kapcsolatom ezzel a vérprofi francia csapattal és igazából a pályafutásom onnantól vált igazán komollyá.
Ez a kapcsolatunk tízedik, jubileumi éve lesz!
A PH-Sport és én is szeretném, ha ezt méltó módon tudnánk megünnepelni.

Jól értem, hogy a legcsillogóbb kupával szeretnétek év végén ünnepelni?
Igen! A fő célunk, amit kitűztünk, hogy megpróbáljuk megnyerni a 2011-es magyar bajnokságot, de most először, abszolútban!
Ilyen eredményért, ilyen háttérrel még nem volt lehetőségem versenyezni és – ismersz már annyira – hogy ez engem rettenetesen motiválttá tesz.
Persze ez egy óriási teher is és egy hatalmas feladat, hogy a magyar bajnokság első helyéért küzdj. Számunkra azonban most jött el az idő, hogy ezt megpróbáljuk!

Amikor WRC-vel mentél, akkor az úgy fogalmaztad meg – és megpróbálok a Te szavaiddal élni - , hogy az túl gyors autó volt Neked.
Amikor megjelentek a Super 2000-es autók, akkor beszéltünk róla, hogy ezeket Neked találták ki…
Teljes mértékben így van és ez Pécsen tudatosodott bennem igazán.
Nagyon közel van a Super1 600-os autóhoz, azzal a nem elhanyagolható különbséggel, hogy végre hajt a hátulja is, ami nekem mindig is közel állt a szívemhez. A legjobban annak örülnék, ha csak hátsókerekes lenne…

A Super 2000 végsebessége abszolút az én tűréshatáromon belül van. Nem hiszem, hogy normális és természetes dolog egy egysávos erdei úton 220-al menni. Az agyam tiltakozott ellene, ezért nem is mindig mertem megcsinálni!

solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_21

Visszatérve az Octavia-s időszakra, akkoriban tisztában voltam vele, hogy az esélytelenek nyugalmával indulok. Abban az időszakban soha nem mondtam azt, hogy a Magyar Bajnoki címért megyek, mert jól tudtam azt, hogy abban a mezőnyben volt legalább három olyan autó és három olyan pilóta, akikkel elsőre nem tudtam volna felvenni a versenyt.

Most azt gondolom, hogy reális esélyünk van harcolni az első helyért. Mind a csapat, mind az autó és talán mi is az autóban alkalmasak lehetünk arra, hogy megvalósítsuk mindannyiunk közös álmát! Persze ehhez rengeteg apró tényezőnek össze kell állni és még egy óriási adag szerencse is kell!!!
Ezért is mondom azt, hogy ilyen lehetőségem még sohasem volt.

Beszéljünk a navigátorodról, akinek a neve mellett ugyan nem magyar zászló található az ablakon, de azért ismerjük már Igor múltját annyira, hogy bizton állíthassuk: meg fogjátok egymást érteni az autóban…
Így van! Picit töri a magyart, de mivel csak 10-20 szó az, amiből gazdálkodnia kell az itiner alapján, nem hiszem, hogy gond lesz a megértéssel… :)
Még sosem mentünk együtt, így a romániai havas verseny lesz az első tesztversenyünk, amit azért is terveztünk be, hogy éles körülmények között ismerhessük meg egymást.
Még utána is rengeteg összeszokás és gyakorlás vár ránk, mielőtt először, élesben megmérettetünk Egerben.

thumb_solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_18Igor egy nagyon komoly üzletember és egy tapasztalt navigátor.
Mind a kettőnknek régi vágya volt, hogy egy ilyen projektben szerepelhessen a rallyn belül, mint amiről idén szó van.

Danival semmi bajom nem volt, nagyon jól telt el ez az egy év és nagyon jól tudtunk együtt dolgozni. Sajnos, mi ketten nem tudtunk ekkora anyagi hátteret biztosítani, mint ami ehhez a Peugeot-hoz szükséges, ezért is váltunk el és ezért is került az Igor szóba.
Létre fog jönni egy álom, amit a kettőnk, tehát az Igor és az én támogatói hátteremmel valósítunk meg.

thumb_solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_11Igor Bacigál:
Nem tudom, hogy a korábbi pilótáid mondtak e már ilyet, de Robi azt mondta: az abszolút bajnoki cím a cél…
Nekem ugyanez a dolog jár az agyamban, csak nem merek róla beszélni… Elsõsorban azért, mert ugyan nem vagyok egy babonás típus, de ez a kivételek közé tartozik. A másik pedig, hogy ezt még nekem is fel kell fognom.

Ennek ellenére fejben már teljesen fel vagyok rá készülve, hogy navigátori pályafutásom legnagyobb kihívása elõtt állok. Mindent meg fogok tenni érte, navigátori és emberi szempontból is , hogy elérjük ezt a közös célt.

Nagyon sok minden múlik mindenen, kezdve ott, hogy anyagilag össze kellett raknunk az évet. Ez összeállt, most jön az összeszokás része. Bízom benne, hogy ez is zökkenõmentesen fog zajlani és már Romániában összekovácsolódunk és utána már csak a bajnoki cím megszerzésére kell koncentrálnunk...

Azt mondtad, hogy a PH-Sport hozza az autót: akkor nagy valószínűséggel ez ugyanaz az autó lesz majd, amivel vagy Buffier-t vagy Petter Solberget láthattuk versenyezni az idei Monte Carlo Rallye-n.
Igen. Szerintem inkább az, amivel a Solberg ment, mert a Buffier a teljes IRC bajnokságban és a francia bajnokságban is érdekelt, ezért is gondolom, hogy az Ő autója nincs bolygatva.

thumb_solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_13

A csapat nevéből kiesett ugyan a Citroën, de a TBR (Team Bútor Robi) életében továbbra is nagy szerepet vállal a francia márka.
Sajnos az én projektemben nem tud részt venni a Citroën, annak ellenére, hogy a Citroën Racing és a Peugeot Sport egy cég. A PSA csoporton belül a két márkát is együtt kezelik. Ennek megfelelően voltam is kint tárgyalni a Peugeot Sportnál Franciaországban, de mivel Janika a magyar importőr által támogatott és preferált pilóta, ezért nem tudtunk megállapodni és nincsen importőri támogatásunk a Peugeot-tól az idei évre.

Mivel a TBR-nek van egy másik ága is, a csapaton belül kialakult egy új egység, ami a Citroën-MHH Rally Team nevet kapta!
Vásároltam egy Citroën DS3 R3T versenyautót, amit bérbe adunk az idén és Krózser Menya fog vele harcba szállni az A7-es és az R abszolút bajnoki címért.
Így maradt képben a Citroën és a mi csapatunk képviseli a Citroën Hungáriát a 2011-es évadban is. Igaz, hogy nem én fogom vezetni az autót, de mi adjuk a versenyautót a teljes szerviz és marketing hátteret is.

thumb_solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_12

Bízom benne, hogy jövőre pedig lesz S2000-es autója a Citroënnek és bízom abban is , hogy olyan autóval fogok tudni majd versenyezni. Ezért is vállaltam fel, hogy működtetem a DS3-as autót, mert úgy érzem, hogy egy ilyen régi és komoly kapcsolatot nem szabad feladni. Igaz, hogy ez így most egy komolyabb anyagi invesztícióval jár a részemről, de ez egy üzleti befektetés és bízom benne, hogy meg fog térülni.

Van még két R2-es autója is a Team Bútor Robi-nak. Őket is láthatjuk az idén?
Az egyik autóval továbbra is Bessenyey Zoli megy, aki végre egy teljes évet mehet az autóval és abszolút esélyes az R2-es kategóriában a bajnoki címre és R abszolútban is mindenképp dobogóra várom. A pécsi eredményei alapján ez abszolút reális és bízom benne, hogy még mindig nagyon sokat fog tudni fejlődni, hiszen az első versenyéhez képest nagyon sokat gyorsult. Roppant tanulékony és abszolút meghatározó embere lesz az R csoportos bajnokságnak.

A másik autónkkal kicsit csúszásban vagyunk, későn jött meg hozzá a kitt és jó esetben a kazincbarcikai futamon fog tudni először indulni. Vannak rá tárgyalásaink,de Egerben két Citroënnel és egy Peugeot-val biztosan ott fogunk állni a rajtban!

Nem utolsó sorban szeretném megköszönni támogatóinknak, hogy ebben a nehéz helyzetben is mellénk álltak, és bízom benne, hogy nem fogunk csalódást okozni senki számára!

 solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_1

A csapat támogatói:
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_2
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_3
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_6
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_7
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_8
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_9
solberg_autojaval_a_bajnoki_cimert_10

Ez a hír most jelenik meg 11133. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k