SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Spici a LUCKY BOY
az egri verseny után, Spitzmüller Csabával
2008-04-14
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774023735
Napi oldal:
74395
Jelenleg:
752
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Spitzmüller Csaba Kazár Mikivel újra Mitsubishi WRC-ben. Az egri szezonnyitón a HELL Racing Team versenyzőpárosa a második nap hatalmas hajrával a második helyre futott be. Spicit kérdeztem a versenyről:

Szenzációs dolog, hogy újra ide tudtatok hozni ilyen világszínvonalú autót, amivel újra színesebbé vált a magyar WRC paletta…
Egy ilyen projektet összerakni mindig nagyon nagy feladat, különösen, ha ilyen rövid idő áll rendelkezésre. A csapat erő felett vállalta be ennek a leszervezését és maximálisan helyt állt, immár új néven, hiszen a HELL Racing Team-ről beszélek. Nagy munka volt logisztikailag összeállítani. Egy ilyen WRC csapat komoly tervezést vár el és ezt most nekünk kellett intéznünk, értem itt a tesztpálya biztosításától egészen, a szállás és az utazás megszervezésén keresztül a kis apró dolgokig. A csapat kitett magáért, minden tökéletesen sikerült.

Tudtatok tesztelni is a verseny előtt. Mennyire volt más ez az autó, mint amivel két évvel ezelőtt versenyeztetek?
Ez egy 2004-es építésű autó.  A Mitsubishi 2005 óta félgyári csapatként működik, nincsenek hatalmas fejlesztések. Ez az autó MK2es szabályok szerint van építve, nincs benne vízbefecskendező, nincs benne három aktív difi, viszont nagyon jó kocsi.
Lényegi változások nincsenek benne a 2006-os autóhoz képest. A kormányt cserélték ki, mondták, hogy erősebb, nem fog letörni, ha lefejelném…
A kormánycsere lényege az volt, hogy sokkal könnyebben lehet a váltót kezelni ezáltal, amivel nekem korábban voltak is problémáim.
A másik lényegi változást a futómű kapta. Másfajta lengéscsillapítókat használnak, más filozófia szerint van összeépítve. Nekem ez hozta a legnagyobb pozitívumot. A mérnökkel korábban sokat vitatkoztunk. Én szerettem volna ha puhább az autó, Ő pedig szeretett volna keményebb kocsid adni nekünk. Sajnos én nem tudok ennyire kemény autóval versenyezni, a magyar pályákra szerintem jobb a puhább futómű. Aztán rájött Ő is, látva, hogy például a Ford is a VB mezőnyben sokkal puhább kocsikat kezd építeni, ez alapján lett ez a futómű megkonstruálva. Más az autó súlypontja. A teszteken nagyon jól dolgoztunk, teljesen rám állítottuk az autót, a hajtást, a futóművet.
Már a teszten is nagy élmény volt vele menni, úgy éreztem, hogy ezzel baj nem lehet. És a verseny is igazolta ezt, nagyon élveztük a versenyzést.

A versenyen volt egy momentum, aminek a videóját mindenki körbeküldözgette telefonon… Mesélj erről az "árokjárásról" egy picit. Szerintem utána meg kellett állnod valamelyik útszéli kereszt mellett és bedobni némi aprót…
Mondhatok két dolgot is rá…
Mondhatnám azt is, hogy az ördöggel cimborálunk, és ennek a csapat névadója is nagyon örül :)
De hogy a JóIsten velünk volt, vagy valaki, az 100 százalék.

Próbáltam én is gépészkedni, de hogy fogták a kezünket, az is biztos. Nagy szerencsénk volt. Én azt hittem, hogy ott az autó alól kiszakadt a futómű és hogy itt a verseny vége. Nem is akartam újraindítani. Aztán megpróbáltam… Elindultunk, volt fék, a futómű is alatta maradt. Egy picit ment el csak a bal hátsó futómű.

Kicsit túlforszíroztam a sebességet. Másfél kilométerre lehettünk a ceredi céltól. Nagyon el volt már melegedve a hátsó gumim. Aztán váltót is kellett cserélnünk, kiderült, hogy a központi difinkből a nyomás szökött el. A hajtásra és a fékezésre is kihatással volt ez a kis probléma. Mintha a rendes fék mellé a kéziféket is húznám, olyan érzés volt. Nagy volt a sebesség és a féktávon már érezhető volt, hogy nem lassulunk annyira, mint amennyire kellene és minél jobban fékeztem, annál jobban keresztbe értünk. Beszűkült a kanyar vége. Aki látta videót, az látta az események többi részét. Az árok feldobott, két kerékre álltunk, kicsit még belehúztam a kormányba, lehet, hogy az is kellett, hogy ne boruljunk fel, de kellett egy nagy adag szerencse is…

Biztos látták a mérnökök is a videót. Nekik hogy tetszett?
Azt mondták, hogy LUCKY BOY vagyok! :)
Különben nagyon tetszett nekik, át is küldték az angol főnöknek. Azt kérték, hogy kicsit menjek lassabban és nyugodtabban. És utána mondta a mérnök a váltóproblémát és hogy talán ennek is lehetett köze ahhoz, hogy így beestünk.
Különben Ők ezt úgy kezelik, hogy ez a rallysport, ez nem sakk, ez bármikor benne lehet. Akár csúnyább is.

Nagyon mellettem vannak és a verseny alatt is végig nagyon lehetett érezni, hogy mindent elkövetnek Ők is a sikerért. Az első nap az első kör után lecserélték a váltót, majd az esti meccsekre újra gond volt a váltóval, az utolsó két szakaszon le is maradtunk, este újra váltót javítottak.

Aztán vasárnap egy nagy futás után bejöttetek a második helyre.
Szombat este még a cipő orrát néztük, lógattuk az orrunkat. A mérnök biztatott, hogy a rallyban minden előfordulhat. Most nekünk nem jött ki a lépés, lehet, hogy holnap másnak nem fog. Próbáljunk meg reggel bekezdeni, aztán meglátjuk, hogy ez mennyire elég. Mikivel egymásra néztünk és azt mondtuk: legyen!

A spanyol mérnökünk hatalmas elánnal küzdő és dolgozó emberke. Nagyon színes egyéniség, a reggeli szervizparkból úgy engedett minket el, hogy VENGA, VENGA SPICI!
Ez a spanyoloknál a legnagyobb buzdítás.

Jól választottunk gumit, a Tomiék kiestek, tényleg még bármi történhetett. Odaléptünk a gázra, volt egy kis fékproblémánk, de az utolsó körre száz százalékos autóval tudtunk odaállni és még gyorsabbak lettünk. A második nap feledtette az első gyötrelmeit.

Azt gondolom újra nagyon kemény a magyar rallybajnokság, nagyon színvonalas. Kemény pilóták: Balázs, Frici, Norbi és természetesen Turi Tomi nagyon ügyes.
Szorosan vagyunk és nagy a küzdelem és jó érzés, hogy ebbe a csapatba mi is benne lehetünk.

A miskolci futam duplán hazai verseny Nektek, hiszen azon túl, hogy odavalósiak vagytok és hazai közönség előtt versenyezhettek, még az egyik fő támogatótok adja a versenyhez a nevét és Szemerey Transport Miskolc Rally néven lesz megrendezve a futam.
Sajnos eddig mindig rosszul jött ki a hazai futamon a lépés. Az egri és a miskolci verseny nekünk mindig mumus. Bár ha most az jól sikerült egri eredményt nézem, akkor még itt is lehet bármi.
Szeretnénk itt is bizonyítani, szeretnénk a leggyorsabbak lenni.
Ehhez a többieknek biztos lesz még hozzászólásuk…

Mennyire biztos az évetek ezzel az autóval.
Abszolút az egész évben gondolkozunk a Mitsubishi WRC-vel.
Nem is lett volna értelme másképp belevágni.
Nagyon várom a murvás versenyeket. A csapat is azt mondja és én is úgy gondolom, hogy murván sokkal, de sokkal jobb az autó, mint aszfalton. Eddig a vizes, fehordásos részeken voltunk vele bajba, de most talán a jó beállításoknak köszönhetően, nem jött most elő ez a probléma. Ettől csak gyorsabbak leszünk…

Ez a hír most jelenik meg 6652. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k