Spici a LUCKY BOY
az egri verseny után, Spitzmüller Csabával
2008-04-14
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765673163
Napi oldal:
122054
Jelenleg:
1665
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Spitzmüller Csaba Kazár Mikivel újra Mitsubishi WRC-ben. Az egri szezonnyitón a HELL Racing Team versenyzőpárosa a második nap hatalmas hajrával a második helyre futott be. Spicit kérdeztem a versenyről:

Szenzációs dolog, hogy újra ide tudtatok hozni ilyen világszínvonalú autót, amivel újra színesebbé vált a magyar WRC paletta…
Egy ilyen projektet összerakni mindig nagyon nagy feladat, különösen, ha ilyen rövid idő áll rendelkezésre. A csapat erő felett vállalta be ennek a leszervezését és maximálisan helyt állt, immár új néven, hiszen a HELL Racing Team-ről beszélek. Nagy munka volt logisztikailag összeállítani. Egy ilyen WRC csapat komoly tervezést vár el és ezt most nekünk kellett intéznünk, értem itt a tesztpálya biztosításától egészen, a szállás és az utazás megszervezésén keresztül a kis apró dolgokig. A csapat kitett magáért, minden tökéletesen sikerült.

Tudtatok tesztelni is a verseny előtt. Mennyire volt más ez az autó, mint amivel két évvel ezelőtt versenyeztetek?
Ez egy 2004-es építésű autó.  A Mitsubishi 2005 óta félgyári csapatként működik, nincsenek hatalmas fejlesztések. Ez az autó MK2es szabályok szerint van építve, nincs benne vízbefecskendező, nincs benne három aktív difi, viszont nagyon jó kocsi.
Lényegi változások nincsenek benne a 2006-os autóhoz képest. A kormányt cserélték ki, mondták, hogy erősebb, nem fog letörni, ha lefejelném…
A kormánycsere lényege az volt, hogy sokkal könnyebben lehet a váltót kezelni ezáltal, amivel nekem korábban voltak is problémáim.
A másik lényegi változást a futómű kapta. Másfajta lengéscsillapítókat használnak, más filozófia szerint van összeépítve. Nekem ez hozta a legnagyobb pozitívumot. A mérnökkel korábban sokat vitatkoztunk. Én szerettem volna ha puhább az autó, Ő pedig szeretett volna keményebb kocsid adni nekünk. Sajnos én nem tudok ennyire kemény autóval versenyezni, a magyar pályákra szerintem jobb a puhább futómű. Aztán rájött Ő is, látva, hogy például a Ford is a VB mezőnyben sokkal puhább kocsikat kezd építeni, ez alapján lett ez a futómű megkonstruálva. Más az autó súlypontja. A teszteken nagyon jól dolgoztunk, teljesen rám állítottuk az autót, a hajtást, a futóművet.
Már a teszten is nagy élmény volt vele menni, úgy éreztem, hogy ezzel baj nem lehet. És a verseny is igazolta ezt, nagyon élveztük a versenyzést.

A versenyen volt egy momentum, aminek a videóját mindenki körbeküldözgette telefonon… Mesélj erről az "árokjárásról" egy picit. Szerintem utána meg kellett állnod valamelyik útszéli kereszt mellett és bedobni némi aprót…
Mondhatok két dolgot is rá…
Mondhatnám azt is, hogy az ördöggel cimborálunk, és ennek a csapat névadója is nagyon örül :)
De hogy a JóIsten velünk volt, vagy valaki, az 100 százalék.

Próbáltam én is gépészkedni, de hogy fogták a kezünket, az is biztos. Nagy szerencsénk volt. Én azt hittem, hogy ott az autó alól kiszakadt a futómű és hogy itt a verseny vége. Nem is akartam újraindítani. Aztán megpróbáltam… Elindultunk, volt fék, a futómű is alatta maradt. Egy picit ment el csak a bal hátsó futómű.

Kicsit túlforszíroztam a sebességet. Másfél kilométerre lehettünk a ceredi céltól. Nagyon el volt már melegedve a hátsó gumim. Aztán váltót is kellett cserélnünk, kiderült, hogy a központi difinkből a nyomás szökött el. A hajtásra és a fékezésre is kihatással volt ez a kis probléma. Mintha a rendes fék mellé a kéziféket is húznám, olyan érzés volt. Nagy volt a sebesség és a féktávon már érezhető volt, hogy nem lassulunk annyira, mint amennyire kellene és minél jobban fékeztem, annál jobban keresztbe értünk. Beszűkült a kanyar vége. Aki látta videót, az látta az események többi részét. Az árok feldobott, két kerékre álltunk, kicsit még belehúztam a kormányba, lehet, hogy az is kellett, hogy ne boruljunk fel, de kellett egy nagy adag szerencse is…

Biztos látták a mérnökök is a videót. Nekik hogy tetszett?
Azt mondták, hogy LUCKY BOY vagyok! :)
Különben nagyon tetszett nekik, át is küldték az angol főnöknek. Azt kérték, hogy kicsit menjek lassabban és nyugodtabban. És utána mondta a mérnök a váltóproblémát és hogy talán ennek is lehetett köze ahhoz, hogy így beestünk.
Különben Ők ezt úgy kezelik, hogy ez a rallysport, ez nem sakk, ez bármikor benne lehet. Akár csúnyább is.

Nagyon mellettem vannak és a verseny alatt is végig nagyon lehetett érezni, hogy mindent elkövetnek Ők is a sikerért. Az első nap az első kör után lecserélték a váltót, majd az esti meccsekre újra gond volt a váltóval, az utolsó két szakaszon le is maradtunk, este újra váltót javítottak.

Aztán vasárnap egy nagy futás után bejöttetek a második helyre.
Szombat este még a cipő orrát néztük, lógattuk az orrunkat. A mérnök biztatott, hogy a rallyban minden előfordulhat. Most nekünk nem jött ki a lépés, lehet, hogy holnap másnak nem fog. Próbáljunk meg reggel bekezdeni, aztán meglátjuk, hogy ez mennyire elég. Mikivel egymásra néztünk és azt mondtuk: legyen!

A spanyol mérnökünk hatalmas elánnal küzdő és dolgozó emberke. Nagyon színes egyéniség, a reggeli szervizparkból úgy engedett minket el, hogy VENGA, VENGA SPICI!
Ez a spanyoloknál a legnagyobb buzdítás.

Jól választottunk gumit, a Tomiék kiestek, tényleg még bármi történhetett. Odaléptünk a gázra, volt egy kis fékproblémánk, de az utolsó körre száz százalékos autóval tudtunk odaállni és még gyorsabbak lettünk. A második nap feledtette az első gyötrelmeit.

Azt gondolom újra nagyon kemény a magyar rallybajnokság, nagyon színvonalas. Kemény pilóták: Balázs, Frici, Norbi és természetesen Turi Tomi nagyon ügyes.
Szorosan vagyunk és nagy a küzdelem és jó érzés, hogy ebbe a csapatba mi is benne lehetünk.

A miskolci futam duplán hazai verseny Nektek, hiszen azon túl, hogy odavalósiak vagytok és hazai közönség előtt versenyezhettek, még az egyik fő támogatótok adja a versenyhez a nevét és Szemerey Transport Miskolc Rally néven lesz megrendezve a futam.
Sajnos eddig mindig rosszul jött ki a hazai futamon a lépés. Az egri és a miskolci verseny nekünk mindig mumus. Bár ha most az jól sikerült egri eredményt nézem, akkor még itt is lehet bármi.
Szeretnénk itt is bizonyítani, szeretnénk a leggyorsabbak lenni.
Ehhez a többieknek biztos lesz még hozzászólásuk…

Mennyire biztos az évetek ezzel az autóval.
Abszolút az egész évben gondolkozunk a Mitsubishi WRC-vel.
Nem is lett volna értelme másképp belevágni.
Nagyon várom a murvás versenyeket. A csapat is azt mondja és én is úgy gondolom, hogy murván sokkal, de sokkal jobb az autó, mint aszfalton. Eddig a vizes, fehordásos részeken voltunk vele bajba, de most talán a jó beállításoknak köszönhetően, nem jött most elő ez a probléma. Ettől csak gyorsabbak leszünk…

Ez a hír most jelenik meg 6644. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k