LCH Tavaszi LADA találkozó
Spici elrajtolt
30 év után szakmát váltott és egyedül ül két WRC-nyi versenyautóban
2017-04-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685336292
Napi oldal:
42132
Jelenleg:
1309
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

spici_elrajtolt_4

Az S-Motorsport sajtótájékoztatóján bemutatták az autót, aztán a SlovakiaRingen bemutatkozott a pályán is Spitzmüller Csaba. Az abszolút rallye-bajnok új sportágban próbálja ki magát 2017-ben.

thumb_spici_elrajtolt_6Rallycross – 30 év után váltottál
Nincs igazából szoros összefüggés ebben, hogy pont egy jubileum után jött a váltás. De most valamiért úgy éreztem, hogy eljött az idő. Volt korábban egy kis kirándulásom már a rallycrossba, akkor nagyon megtetszett és most visszatértem.
 
Tavaly vettétek ezt az autót. Miért ezt?
Mindenképpen olyan autót szerettünk volna, amit nem kell kitanulnunk. Volkswagen, Audi vagy a Skoda volt képben, mert talán ezeket a típusokat tudjuk kedvező feltételek mellett üzemeltetni és már többen versenyeznek hasonló autókkal. Nem a nulláról kell építkeznünk és nem a nulláról kell kitalálni a dolgokat.
Az autónk egy Skoda Fabia. Négyhengeres, turbós motor, ötsebességes váltóval. 2060 vagy 2080 köbcenti, ha jól tudom… Ennyi lehet és ez ennyi :) 

spici_elrajtolt_3

Az biztos, hogy most kicsit erősebb lesz, mint a SlovakiaRingen volt. Volt két kis gondunk ott, ami lényeges teljesítmény vesztéssel járt. Ezeket kiküszöböltük, remélem, hogy érezni is lehet majd a különbséget.
Padon még nem volt, nem mértük soha, de olyan 550 körül lehet lóerőben. Ha mérnöki háttér van hozzá, akkor tud 600 lóerő is lenni, de akkor nagyon keveset bír a motor… Három verseny, legjobb esetben. 700-800 Newtonméter között van a nyomatéka…
 
Azért ez két Mitsubishi WRC…
Mindenképp! Akármilyen WRC-ből nézzük, kettőt kiad…
 
Ott voltam az idei első versenyeden a SlovakiaRingen… Azt azért bevallhatjuk: nem sikerültek túl jól a rajtjaid… :) Eleinte berajtoltál, aztán miután megkaptad kétszer is a büntető Joker kört, utána már úgy indultál, hogy megvártad míg mindenki elmegy az első kanyarig és biztos, ami biztos, csak utána vágtál neki… :D
:) :) :) És ez tényleg így volt! :) Szuperbéna voltam, fogalmazhatunk így! :)

spici_elrajtolt_1
A harminc év rali nem maradt nyomtalanul. EB-s rajtlámpa volt, ami kicsit hasonlít a raliban megszokotthoz… Kicsit csak! A sárga végén átvált zöldre és a raliban olyankor menni kell. Hát itt nem vált át azonnal zöldre… csak 2-5 másodperc múlva, miután a sárga elaludt. Zöldre kellene menni, de én automatikusan elindultam, amikor a sárga elaludt. Ezt vittem kétszer is. Ezt honorálták is jokerekkel… Bőségesen mentem a többiekhez képest. :)

Negyedik helyen végeztél. Kemény a mezőny, nem csak magyarok voltak. Nem lehetsz elégedetlen.
Nem, nem! Nem is lehetek! Amennyire elbénáztam az elejét ezekkel a hibákkal, azt hittem, hogy a középdöntőbe sem biztos, hogy bejutok. Azt nem is hittem, hogy ilyen veszett helyzetből odaértem a döntőbe és sikerült a negyedik helyen befutni. Jó volt ez így!

spici_elrajtolt_2
Most hétvégén Máriapócs! Ismerős a pálya, ugye?
Igen! Amikor a Mitsubishivel mentem, akkor is volt itt két-három futam és tavaly, amikor megjött az autónk, akkor is kipróbáltuk.
Igazából ennek az autónak a többnyire murvás, csúszós pályák fekszenek. Ide alacsony építésű autók kellenek. Ezek a skandináv építésű autók, legalábbis ezek a kicsit régebbiek, ezek nem annyira érzik jól magukat ezen a gokart minőségű aszfalton. Ez nem az erőssége.
Ettől függetlenül tavaly sikerült egy harmadik helyet behúzni és jó lenne most is dobogóra állni!
Nem tudom, hogy mi lesz a vége, de az biztos, hogy jobban odafigyelek a rajtokra, változtattunk egy kicsit a beállításokon, erősebb lesz a kocsi, szerintem gyorsulni fogunk ahhoz képest, amilyenek a múltkori futamon voltunk. Én bizakodom! A kocsi legyen jó!

spici_elrajtolt_7
 
Azért ez egy új szakma, át kell konvertálni dolgokat. 
Ez egy teljesen más sportág. Bármennyire is egyszerűnek tűnik kívülről, minél jobban beleássuk magunkat, annál jobban látszik, hogy ez bonyolult, még talán bonyolultabb, mint a rali.
Mindig is azt gondoltam, hogy a ralinál összetettebb autósport nincs, de úgy érzem, hogy nagy fába vágtuk a fejszénket. Ha profi szinten akarja ezt az ember csinálni, akkor ugyanúgy el lehet veszni a dolgok sűrűjébe.

Biztos, hogy sokan megkérdezték már: milyen ott a nagy csendben, egyedül üldögélni?
Érdekes! Semmire nincs idő! A legkülönlegesebb része az egésznek, hogy annyira hatalmas adrenalin-jakuzziban ülsz, hogy még azt sem mondhatom, hogy borzasztóan hiányzik, hogy nem beszélnek hozzám.

Hétvégén találkozunk! Meglátjuk, hogy rajtolsz és hányszor mész jokerezni… :)

 

Ez a hír most jelenik meg 3428. alkalommal
címkék: Spici, S-motorsport
Share |
rallycross
Húsvéti Rallycross Parádé 2017
Máriapócs, Rabócsiring
versenykiírás
plakát
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k