Spici elrajtolt
30 év után szakmát váltott és egyedül ül két WRC-nyi versenyautóban
2017-04-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
794686127
Napi oldal:
18932
Jelenleg:
897
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

spici_elrajtolt_4

Az S-Motorsport sajtótájékoztatóján bemutatták az autót, aztán a SlovakiaRingen bemutatkozott a pályán is Spitzmüller Csaba. Az abszolút rallye-bajnok új sportágban próbálja ki magát 2017-ben.

thumb_spici_elrajtolt_6Rallycross – 30 év után váltottál
Nincs igazából szoros összefüggés ebben, hogy pont egy jubileum után jött a váltás. De most valamiért úgy éreztem, hogy eljött az idő. Volt korábban egy kis kirándulásom már a rallycrossba, akkor nagyon megtetszett és most visszatértem.
 
Tavaly vettétek ezt az autót. Miért ezt?
Mindenképpen olyan autót szerettünk volna, amit nem kell kitanulnunk. Volkswagen, Audi vagy a Skoda volt képben, mert talán ezeket a típusokat tudjuk kedvező feltételek mellett üzemeltetni és már többen versenyeznek hasonló autókkal. Nem a nulláról kell építkeznünk és nem a nulláról kell kitalálni a dolgokat.
Az autónk egy Skoda Fabia. Négyhengeres, turbós motor, ötsebességes váltóval. 2060 vagy 2080 köbcenti, ha jól tudom… Ennyi lehet és ez ennyi :) 

spici_elrajtolt_3

Az biztos, hogy most kicsit erősebb lesz, mint a SlovakiaRingen volt. Volt két kis gondunk ott, ami lényeges teljesítmény vesztéssel járt. Ezeket kiküszöböltük, remélem, hogy érezni is lehet majd a különbséget.
Padon még nem volt, nem mértük soha, de olyan 550 körül lehet lóerőben. Ha mérnöki háttér van hozzá, akkor tud 600 lóerő is lenni, de akkor nagyon keveset bír a motor… Három verseny, legjobb esetben. 700-800 Newtonméter között van a nyomatéka…
 
Azért ez két Mitsubishi WRC…
Mindenképp! Akármilyen WRC-ből nézzük, kettőt kiad…
 
Ott voltam az idei első versenyeden a SlovakiaRingen… Azt azért bevallhatjuk: nem sikerültek túl jól a rajtjaid… :) Eleinte berajtoltál, aztán miután megkaptad kétszer is a büntető Joker kört, utána már úgy indultál, hogy megvártad míg mindenki elmegy az első kanyarig és biztos, ami biztos, csak utána vágtál neki… :D
:) :) :) És ez tényleg így volt! :) Szuperbéna voltam, fogalmazhatunk így! :)

spici_elrajtolt_1
A harminc év rali nem maradt nyomtalanul. EB-s rajtlámpa volt, ami kicsit hasonlít a raliban megszokotthoz… Kicsit csak! A sárga végén átvált zöldre és a raliban olyankor menni kell. Hát itt nem vált át azonnal zöldre… csak 2-5 másodperc múlva, miután a sárga elaludt. Zöldre kellene menni, de én automatikusan elindultam, amikor a sárga elaludt. Ezt vittem kétszer is. Ezt honorálták is jokerekkel… Bőségesen mentem a többiekhez képest. :)

Negyedik helyen végeztél. Kemény a mezőny, nem csak magyarok voltak. Nem lehetsz elégedetlen.
Nem, nem! Nem is lehetek! Amennyire elbénáztam az elejét ezekkel a hibákkal, azt hittem, hogy a középdöntőbe sem biztos, hogy bejutok. Azt nem is hittem, hogy ilyen veszett helyzetből odaértem a döntőbe és sikerült a negyedik helyen befutni. Jó volt ez így!

spici_elrajtolt_2
Most hétvégén Máriapócs! Ismerős a pálya, ugye?
Igen! Amikor a Mitsubishivel mentem, akkor is volt itt két-három futam és tavaly, amikor megjött az autónk, akkor is kipróbáltuk.
Igazából ennek az autónak a többnyire murvás, csúszós pályák fekszenek. Ide alacsony építésű autók kellenek. Ezek a skandináv építésű autók, legalábbis ezek a kicsit régebbiek, ezek nem annyira érzik jól magukat ezen a gokart minőségű aszfalton. Ez nem az erőssége.
Ettől függetlenül tavaly sikerült egy harmadik helyet behúzni és jó lenne most is dobogóra állni!
Nem tudom, hogy mi lesz a vége, de az biztos, hogy jobban odafigyelek a rajtokra, változtattunk egy kicsit a beállításokon, erősebb lesz a kocsi, szerintem gyorsulni fogunk ahhoz képest, amilyenek a múltkori futamon voltunk. Én bizakodom! A kocsi legyen jó!

spici_elrajtolt_7
 
Azért ez egy új szakma, át kell konvertálni dolgokat. 
Ez egy teljesen más sportág. Bármennyire is egyszerűnek tűnik kívülről, minél jobban beleássuk magunkat, annál jobban látszik, hogy ez bonyolult, még talán bonyolultabb, mint a rali.
Mindig is azt gondoltam, hogy a ralinál összetettebb autósport nincs, de úgy érzem, hogy nagy fába vágtuk a fejszénket. Ha profi szinten akarja ezt az ember csinálni, akkor ugyanúgy el lehet veszni a dolgok sűrűjébe.

Biztos, hogy sokan megkérdezték már: milyen ott a nagy csendben, egyedül üldögélni?
Érdekes! Semmire nincs idő! A legkülönlegesebb része az egésznek, hogy annyira hatalmas adrenalin-jakuzziban ülsz, hogy még azt sem mondhatom, hogy borzasztóan hiányzik, hogy nem beszélnek hozzám.

Hétvégén találkozunk! Meglátjuk, hogy rajtolsz és hányszor mész jokerezni… :)

 

Ez a hír most jelenik meg 3593. alkalommal
címkék: Spici, S-motorsport
Share |
rallycross
Húsvéti Rallycross Parádé 2017
Máriapócs, Rabócsiring
versenykiírás
plakát
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k