Spici elrajtolt
30 év után szakmát váltott és egyedül ül két WRC-nyi versenyautóban
2017-04-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763353365
Napi oldal:
90822
Jelenleg:
769
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

spici_elrajtolt_4

Az S-Motorsport sajtótájékoztatóján bemutatták az autót, aztán a SlovakiaRingen bemutatkozott a pályán is Spitzmüller Csaba. Az abszolút rallye-bajnok új sportágban próbálja ki magát 2017-ben.

thumb_spici_elrajtolt_6Rallycross – 30 év után váltottál
Nincs igazából szoros összefüggés ebben, hogy pont egy jubileum után jött a váltás. De most valamiért úgy éreztem, hogy eljött az idő. Volt korábban egy kis kirándulásom már a rallycrossba, akkor nagyon megtetszett és most visszatértem.
 
Tavaly vettétek ezt az autót. Miért ezt?
Mindenképpen olyan autót szerettünk volna, amit nem kell kitanulnunk. Volkswagen, Audi vagy a Skoda volt képben, mert talán ezeket a típusokat tudjuk kedvező feltételek mellett üzemeltetni és már többen versenyeznek hasonló autókkal. Nem a nulláról kell építkeznünk és nem a nulláról kell kitalálni a dolgokat.
Az autónk egy Skoda Fabia. Négyhengeres, turbós motor, ötsebességes váltóval. 2060 vagy 2080 köbcenti, ha jól tudom… Ennyi lehet és ez ennyi :) 

spici_elrajtolt_3

Az biztos, hogy most kicsit erősebb lesz, mint a SlovakiaRingen volt. Volt két kis gondunk ott, ami lényeges teljesítmény vesztéssel járt. Ezeket kiküszöböltük, remélem, hogy érezni is lehet majd a különbséget.
Padon még nem volt, nem mértük soha, de olyan 550 körül lehet lóerőben. Ha mérnöki háttér van hozzá, akkor tud 600 lóerő is lenni, de akkor nagyon keveset bír a motor… Három verseny, legjobb esetben. 700-800 Newtonméter között van a nyomatéka…
 
Azért ez két Mitsubishi WRC…
Mindenképp! Akármilyen WRC-ből nézzük, kettőt kiad…
 
Ott voltam az idei első versenyeden a SlovakiaRingen… Azt azért bevallhatjuk: nem sikerültek túl jól a rajtjaid… :) Eleinte berajtoltál, aztán miután megkaptad kétszer is a büntető Joker kört, utána már úgy indultál, hogy megvártad míg mindenki elmegy az első kanyarig és biztos, ami biztos, csak utána vágtál neki… :D
:) :) :) És ez tényleg így volt! :) Szuperbéna voltam, fogalmazhatunk így! :)

spici_elrajtolt_1
A harminc év rali nem maradt nyomtalanul. EB-s rajtlámpa volt, ami kicsit hasonlít a raliban megszokotthoz… Kicsit csak! A sárga végén átvált zöldre és a raliban olyankor menni kell. Hát itt nem vált át azonnal zöldre… csak 2-5 másodperc múlva, miután a sárga elaludt. Zöldre kellene menni, de én automatikusan elindultam, amikor a sárga elaludt. Ezt vittem kétszer is. Ezt honorálták is jokerekkel… Bőségesen mentem a többiekhez képest. :)

Negyedik helyen végeztél. Kemény a mezőny, nem csak magyarok voltak. Nem lehetsz elégedetlen.
Nem, nem! Nem is lehetek! Amennyire elbénáztam az elejét ezekkel a hibákkal, azt hittem, hogy a középdöntőbe sem biztos, hogy bejutok. Azt nem is hittem, hogy ilyen veszett helyzetből odaértem a döntőbe és sikerült a negyedik helyen befutni. Jó volt ez így!

spici_elrajtolt_2
Most hétvégén Máriapócs! Ismerős a pálya, ugye?
Igen! Amikor a Mitsubishivel mentem, akkor is volt itt két-három futam és tavaly, amikor megjött az autónk, akkor is kipróbáltuk.
Igazából ennek az autónak a többnyire murvás, csúszós pályák fekszenek. Ide alacsony építésű autók kellenek. Ezek a skandináv építésű autók, legalábbis ezek a kicsit régebbiek, ezek nem annyira érzik jól magukat ezen a gokart minőségű aszfalton. Ez nem az erőssége.
Ettől függetlenül tavaly sikerült egy harmadik helyet behúzni és jó lenne most is dobogóra állni!
Nem tudom, hogy mi lesz a vége, de az biztos, hogy jobban odafigyelek a rajtokra, változtattunk egy kicsit a beállításokon, erősebb lesz a kocsi, szerintem gyorsulni fogunk ahhoz képest, amilyenek a múltkori futamon voltunk. Én bizakodom! A kocsi legyen jó!

spici_elrajtolt_7
 
Azért ez egy új szakma, át kell konvertálni dolgokat. 
Ez egy teljesen más sportág. Bármennyire is egyszerűnek tűnik kívülről, minél jobban beleássuk magunkat, annál jobban látszik, hogy ez bonyolult, még talán bonyolultabb, mint a rali.
Mindig is azt gondoltam, hogy a ralinál összetettebb autósport nincs, de úgy érzem, hogy nagy fába vágtuk a fejszénket. Ha profi szinten akarja ezt az ember csinálni, akkor ugyanúgy el lehet veszni a dolgok sűrűjébe.

Biztos, hogy sokan megkérdezték már: milyen ott a nagy csendben, egyedül üldögélni?
Érdekes! Semmire nincs idő! A legkülönlegesebb része az egésznek, hogy annyira hatalmas adrenalin-jakuzziban ülsz, hogy még azt sem mondhatom, hogy borzasztóan hiányzik, hogy nem beszélnek hozzám.

Hétvégén találkozunk! Meglátjuk, hogy rajtolsz és hányszor mész jokerezni… :)

 

Ez a hír most jelenik meg 3538. alkalommal
címkék: Spici, S-motorsport
Share |
rallycross
Húsvéti Rallycross Parádé 2017
Máriapócs, Rabócsiring
versenykiírás
plakát
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k