Spici elsőre az elsőre...
Ferrari Coppa Shell Europe - Monza
2009-03-29
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
686958503
Napi oldal:
110780
Jelenleg:
1096
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A milánói reptéren sikerült telefonon elérni Spitzmüller Csabát, aki egy kicsit megmutatta Monzában, milyen is az, amikor egy magyar rallybajnokot odaengednek egy Ferrari volánja mögé…

Milyen volt az egész hangulata?
Nagyon családias a légkör. Olyan ez a Ferrari, mintha a Forma1-be csöppentél volna bele pár évvel ezelőtt. Ugyanazt a kiszolgálást kapjuk: nyakbaakasztók, beléptetés, étkeztetés, minden full-full-full. Csak szuperlativuszokban lehet róla beszélni.
Végre autóversenyzőként kezelnek és kiszolgálnak, megbecsülnek...

És mit szóltak, hogy odament ez a miskolci gyerek és körbeautózta őket már a tréningen is?
Már az első szabadedzést megnyertem, aztán már a második szabadedzésen versenyszimulációt csináltam, próbáltam azonos köröket menni, ott nem törekedtem a legjobb eredményre.
Szombaton már nagyon lógot az eső lába. Megkockáztattam a száraz beállításokat. Az időmérő elején vezettem, aztán visszacsúsztam a 4. helyre, aztán a végén úgy taktikáztam, hogy az utolsó 6 percre kimentem és tudtam egy nagyon jó időt futni, amivel meg tudtam nyerni az időmérőt, így a pole pozícióból indulhattam a szombat délutáni versenyen.

Ugyanazzal a gumival kell menned a versenyen is, amivel az edzésen mész, így fontos, hogy minél kevesebbet menj az időmérőn.
Meg voltak lepve a csapatok, jöttek nézelődni a boxba, hogy ki is vagyok, honnan jöttem.

Aztán jött életed első repülőrajtja...
Kérdezgettem ott mindenkit, hogy hogy kell csinálni. A rajt előtt elkezdett esni az eső, átraktuk a beállításokat az esősre. Kitaláltam még egy trükköt, mivel nem lehet gumit melegíteni, de a felvezető kör elindítása után még 5 percig nyitva a boxutca, így az első kör után még át lehet haladni a boxon és menni egy újabbat, mielőtt ráállsz a rajtrácsra.
Az első körben kipörgésgálóval próbáltam melegíteni a gumit, majd a másodikban kitaláltam, hogy kikapcsolom, hisz úgy még jobban meg tudom melegíteni.
Ahogy kikapcsoltam, olyan intenzívre sikerült a melegítés, hogy az egyik jobbosból kijövet sikerült megforognom, belevágódtam a szalagkorlátba, aztán még egyszer a másik oldaliba is.. Mindezt a bemelegítőkörben. Azt hittem, hogy itt a verseny vége, de aztán elindult. Volt gumifüst, szakadtak le az elemek, de fel tudtam állni a rajtrácsra. Szóltam rádión a csapatnak, hogy csináljanak valamit a maradék három percben, mert belelóg valami a bal hátsó gumiba. Megpróbálták kirángatni, de azért nem sikerült teljesen, ledarált egy jó darabot a gumiból.
Elrajtoltunk, Életem első rajtja, kicsit sem voltam ideges… Furcsa volt a Safety Car mögül indulni, de végülis sikerült valami úton módon elkapnom jól a rajtot és onnantól tudtam elöl menni.

Nagy csata volt, loholtak végig a nyakamban. Próbáltam tanulgatni ezt az ívzárást, egész jól ment… :)
Nagy meccs volt. Folyamatosan nyomtak. Már az első sikánból kifelé ért az első trauma, mikor kifelé jövet a szemem sarkából láttam elrepülni egy fekete autót, a nézők mondták utána, hogy kb.20 centivel repült el mellettem. Sikerült megúsznom, majdnem odalettem.

Mikor sikerült elszakadnom a mezőnytől 70-80 méterre, akkor a német Gelf, akivel a legnagyobb csatát vívtam, azt csinálta, hogy a híres sikánt mindig elfékezte, és átvágott rajta. Mivel nem történt pozíciócsere, így ezt nem büntetik, így körönként feljött 20-30 métert. Folyamatosan a nyakamba volt, aztán annyira küzdött, hogy megforgott, így sikerült elsőként befutni.

Mi történt a második versenyen, vasárnap?
Az első nap csak esett az eső… Vasárnap már nagyon esett.
Az első futamban futott leggyorsabb köridők alapján adják a másnapi rajtsorrendet. Mivel nekem a bal hátsó gumimból hiányzott egy 8 centis sáv, amit ledarált a sárvédő, így a gyors jobbos kanyarokban nem tudtam jól menni, a versenyen elért legjobb köridőm csak a negyedik helyre volt elég a vasárnapi rajthoz.

Negyedik helyről indulva nem éreztem, hogy nagy csoda várható. Hatalmas esőfüggönyben autóztunk az elején, szinte csak oldalra lehetett látni. Szívósan ott ragadtam rajtuk, viszonylag hamar sikerült kettőt elkapnom, aztán pár kör után annyira nyomtam, hogy hibára késztettem egy féktávon. Megúszott az autója, az enyém is, de sikerült korrigálnom. Az élre álltam és sikerült megnyernem a második versenyt is.

Jöttek magyar szurkolók is, ami csodálatos érzés volt, köszönöm nekik!
Amikor megnyertem a futamot, a záróprocedúra tökéletesen ugyanaz, mint a forma1-ben. Jön a sapkás ember, rakja a fejedre a szponzorsapkát, felkísér a dobogóhoz, mielőtt kimennél van egy nagy könyv, ahol minden helyezett beírja a nevét, aláírod, kimész, zászló, magyar himnusz. És közben a lelátóról tapsolnak magyarok és kiabálják, hogy Magyarország, Miskolc… Ezt az érzést nem tudom leírni…

A csapattársad is jól szerepelt, hiszen Válint Tibor az első nap a harmadik, vasárnap a második helyre hozta be a fekete Ferkót.
Az első futamban a hatodik helyről jött fel a harmadik helyre, másnap a pole-ból sikerült indulnia és a második hellyel sikerült egy rakás csapatpontot begyűjtenünk.

Nem tudom mit várt tőlem a Warm-Up csapat, de azt gondolom jól sikerült a hétvégénk. Az eső sokat segített, de már szárazon is a legjobb időt sikerült autózni…

Újra kérdezem: hogyan fogada a mezőny a miskolci rallys gyereket?
Az olaszok nagyon kiborultak. De ezt jó értelembe vedd!
Tapsoltak, ünnepeltek minket. Teljesen más a mentalitásuk. Milánóban is az utcán többen gratuláltak, amikor jöttünk a reptér felé a Ferraris szerkóban.

Mikor lesz a Ferrari Coppa Shell Europe következő futama?
Egy héttel Eger Rallye után…

Sűrű a naptárad…
Hát igen. De hétfőtől átváltunk rallye programra…

Még egyszer szeretnék gratulálni és Egerben találkozunk!

Videó a hungaroringi tesztről

Ez a hír most jelenik meg 7146. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k