duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
Spici elsőre az elsőre...
Ferrari Coppa Shell Europe - Monza
2009-03-29
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
806636608
Napi oldal:
211526
Jelenleg:
1350
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A milánói reptéren sikerült telefonon elérni Spitzmüller Csabát, aki egy kicsit megmutatta Monzában, milyen is az, amikor egy magyar rallybajnokot odaengednek egy Ferrari volánja mögé…

Milyen volt az egész hangulata?
Nagyon családias a légkör. Olyan ez a Ferrari, mintha a Forma1-be csöppentél volna bele pár évvel ezelőtt. Ugyanazt a kiszolgálást kapjuk: nyakbaakasztók, beléptetés, étkeztetés, minden full-full-full. Csak szuperlativuszokban lehet róla beszélni.
Végre autóversenyzőként kezelnek és kiszolgálnak, megbecsülnek...

És mit szóltak, hogy odament ez a miskolci gyerek és körbeautózta őket már a tréningen is?
Már az első szabadedzést megnyertem, aztán már a második szabadedzésen versenyszimulációt csináltam, próbáltam azonos köröket menni, ott nem törekedtem a legjobb eredményre.
Szombaton már nagyon lógot az eső lába. Megkockáztattam a száraz beállításokat. Az időmérő elején vezettem, aztán visszacsúsztam a 4. helyre, aztán a végén úgy taktikáztam, hogy az utolsó 6 percre kimentem és tudtam egy nagyon jó időt futni, amivel meg tudtam nyerni az időmérőt, így a pole pozícióból indulhattam a szombat délutáni versenyen.

Ugyanazzal a gumival kell menned a versenyen is, amivel az edzésen mész, így fontos, hogy minél kevesebbet menj az időmérőn.
Meg voltak lepve a csapatok, jöttek nézelődni a boxba, hogy ki is vagyok, honnan jöttem.

Aztán jött életed első repülőrajtja...
Kérdezgettem ott mindenkit, hogy hogy kell csinálni. A rajt előtt elkezdett esni az eső, átraktuk a beállításokat az esősre. Kitaláltam még egy trükköt, mivel nem lehet gumit melegíteni, de a felvezető kör elindítása után még 5 percig nyitva a boxutca, így az első kör után még át lehet haladni a boxon és menni egy újabbat, mielőtt ráállsz a rajtrácsra.
Az első körben kipörgésgálóval próbáltam melegíteni a gumit, majd a másodikban kitaláltam, hogy kikapcsolom, hisz úgy még jobban meg tudom melegíteni.
Ahogy kikapcsoltam, olyan intenzívre sikerült a melegítés, hogy az egyik jobbosból kijövet sikerült megforognom, belevágódtam a szalagkorlátba, aztán még egyszer a másik oldaliba is.. Mindezt a bemelegítőkörben. Azt hittem, hogy itt a verseny vége, de aztán elindult. Volt gumifüst, szakadtak le az elemek, de fel tudtam állni a rajtrácsra. Szóltam rádión a csapatnak, hogy csináljanak valamit a maradék három percben, mert belelóg valami a bal hátsó gumiba. Megpróbálták kirángatni, de azért nem sikerült teljesen, ledarált egy jó darabot a gumiból.
Elrajtoltunk, Életem első rajtja, kicsit sem voltam ideges… Furcsa volt a Safety Car mögül indulni, de végülis sikerült valami úton módon elkapnom jól a rajtot és onnantól tudtam elöl menni.

Nagy csata volt, loholtak végig a nyakamban. Próbáltam tanulgatni ezt az ívzárást, egész jól ment… :)
Nagy meccs volt. Folyamatosan nyomtak. Már az első sikánból kifelé ért az első trauma, mikor kifelé jövet a szemem sarkából láttam elrepülni egy fekete autót, a nézők mondták utána, hogy kb.20 centivel repült el mellettem. Sikerült megúsznom, majdnem odalettem.

Mikor sikerült elszakadnom a mezőnytől 70-80 méterre, akkor a német Gelf, akivel a legnagyobb csatát vívtam, azt csinálta, hogy a híres sikánt mindig elfékezte, és átvágott rajta. Mivel nem történt pozíciócsere, így ezt nem büntetik, így körönként feljött 20-30 métert. Folyamatosan a nyakamba volt, aztán annyira küzdött, hogy megforgott, így sikerült elsőként befutni.

Mi történt a második versenyen, vasárnap?
Az első nap csak esett az eső… Vasárnap már nagyon esett.
Az első futamban futott leggyorsabb köridők alapján adják a másnapi rajtsorrendet. Mivel nekem a bal hátsó gumimból hiányzott egy 8 centis sáv, amit ledarált a sárvédő, így a gyors jobbos kanyarokban nem tudtam jól menni, a versenyen elért legjobb köridőm csak a negyedik helyre volt elég a vasárnapi rajthoz.

Negyedik helyről indulva nem éreztem, hogy nagy csoda várható. Hatalmas esőfüggönyben autóztunk az elején, szinte csak oldalra lehetett látni. Szívósan ott ragadtam rajtuk, viszonylag hamar sikerült kettőt elkapnom, aztán pár kör után annyira nyomtam, hogy hibára késztettem egy féktávon. Megúszott az autója, az enyém is, de sikerült korrigálnom. Az élre álltam és sikerült megnyernem a második versenyt is.

Jöttek magyar szurkolók is, ami csodálatos érzés volt, köszönöm nekik!
Amikor megnyertem a futamot, a záróprocedúra tökéletesen ugyanaz, mint a forma1-ben. Jön a sapkás ember, rakja a fejedre a szponzorsapkát, felkísér a dobogóhoz, mielőtt kimennél van egy nagy könyv, ahol minden helyezett beírja a nevét, aláírod, kimész, zászló, magyar himnusz. És közben a lelátóról tapsolnak magyarok és kiabálják, hogy Magyarország, Miskolc… Ezt az érzést nem tudom leírni…

A csapattársad is jól szerepelt, hiszen Válint Tibor az első nap a harmadik, vasárnap a második helyre hozta be a fekete Ferkót.
Az első futamban a hatodik helyről jött fel a harmadik helyre, másnap a pole-ból sikerült indulnia és a második hellyel sikerült egy rakás csapatpontot begyűjtenünk.

Nem tudom mit várt tőlem a Warm-Up csapat, de azt gondolom jól sikerült a hétvégénk. Az eső sokat segített, de már szárazon is a legjobb időt sikerült autózni…

Újra kérdezem: hogyan fogada a mezőny a miskolci rallys gyereket?
Az olaszok nagyon kiborultak. De ezt jó értelembe vedd!
Tapsoltak, ünnepeltek minket. Teljesen más a mentalitásuk. Milánóban is az utcán többen gratuláltak, amikor jöttünk a reptér felé a Ferraris szerkóban.

Mikor lesz a Ferrari Coppa Shell Europe következő futama?
Egy héttel Eger Rallye után…

Sűrű a naptárad…
Hát igen. De hétfőtől átváltunk rallye programra…

Még egyszer szeretnék gratulálni és Egerben találkozunk!

Videó a hungaroringi tesztről

Ez a hír most jelenik meg 7190. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
2025.12.19-23.

részletes infóink

2025.12.20.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k