SUMMER FESTIVAL - 2025.07.12-13. - RabĂłcsiRing
Spici elsőre az elsőre...
Ferrari Coppa Shell Europe - Monza
2009-03-29
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
773626853
Napi oldal:
29138
Jelenleg:
1312
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A milánói reptéren sikerült telefonon elérni Spitzmüller Csabát, aki egy kicsit megmutatta Monzában, milyen is az, amikor egy magyar rallybajnokot odaengednek egy Ferrari volánja mögé…

Milyen volt az egész hangulata?
Nagyon családias a légkör. Olyan ez a Ferrari, mintha a Forma1-be csöppentél volna bele pár évvel ezelőtt. Ugyanazt a kiszolgálást kapjuk: nyakbaakasztók, beléptetés, étkeztetés, minden full-full-full. Csak szuperlativuszokban lehet róla beszélni.
Végre autóversenyzőként kezelnek és kiszolgálnak, megbecsülnek...

És mit szóltak, hogy odament ez a miskolci gyerek és körbeautózta őket már a tréningen is?
Már az első szabadedzést megnyertem, aztán már a második szabadedzésen versenyszimulációt csináltam, próbáltam azonos köröket menni, ott nem törekedtem a legjobb eredményre.
Szombaton már nagyon lógot az eső lába. Megkockáztattam a száraz beállításokat. Az időmérő elején vezettem, aztán visszacsúsztam a 4. helyre, aztán a végén úgy taktikáztam, hogy az utolsó 6 percre kimentem és tudtam egy nagyon jó időt futni, amivel meg tudtam nyerni az időmérőt, így a pole pozícióból indulhattam a szombat délutáni versenyen.

Ugyanazzal a gumival kell menned a versenyen is, amivel az edzésen mész, így fontos, hogy minél kevesebbet menj az időmérőn.
Meg voltak lepve a csapatok, jöttek nézelődni a boxba, hogy ki is vagyok, honnan jöttem.

Aztán jött életed első repülőrajtja...
Kérdezgettem ott mindenkit, hogy hogy kell csinálni. A rajt előtt elkezdett esni az eső, átraktuk a beállításokat az esősre. Kitaláltam még egy trükköt, mivel nem lehet gumit melegíteni, de a felvezető kör elindítása után még 5 percig nyitva a boxutca, így az első kör után még át lehet haladni a boxon és menni egy újabbat, mielőtt ráállsz a rajtrácsra.
Az első körben kipörgésgálóval próbáltam melegíteni a gumit, majd a másodikban kitaláltam, hogy kikapcsolom, hisz úgy még jobban meg tudom melegíteni.
Ahogy kikapcsoltam, olyan intenzívre sikerült a melegítés, hogy az egyik jobbosból kijövet sikerült megforognom, belevágódtam a szalagkorlátba, aztán még egyszer a másik oldaliba is.. Mindezt a bemelegítőkörben. Azt hittem, hogy itt a verseny vége, de aztán elindult. Volt gumifüst, szakadtak le az elemek, de fel tudtam állni a rajtrácsra. Szóltam rádión a csapatnak, hogy csináljanak valamit a maradék három percben, mert belelóg valami a bal hátsó gumiba. Megpróbálták kirángatni, de azért nem sikerült teljesen, ledarált egy jó darabot a gumiból.
Elrajtoltunk, Életem első rajtja, kicsit sem voltam ideges… Furcsa volt a Safety Car mögül indulni, de végülis sikerült valami úton módon elkapnom jól a rajtot és onnantól tudtam elöl menni.

Nagy csata volt, loholtak végig a nyakamban. Próbáltam tanulgatni ezt az ívzárást, egész jól ment… :)
Nagy meccs volt. Folyamatosan nyomtak. Már az első sikánból kifelé ért az első trauma, mikor kifelé jövet a szemem sarkából láttam elrepülni egy fekete autót, a nézők mondták utána, hogy kb.20 centivel repült el mellettem. Sikerült megúsznom, majdnem odalettem.

Mikor sikerült elszakadnom a mezőnytől 70-80 méterre, akkor a német Gelf, akivel a legnagyobb csatát vívtam, azt csinálta, hogy a híres sikánt mindig elfékezte, és átvágott rajta. Mivel nem történt pozíciócsere, így ezt nem büntetik, így körönként feljött 20-30 métert. Folyamatosan a nyakamba volt, aztán annyira küzdött, hogy megforgott, így sikerült elsőként befutni.

Mi történt a második versenyen, vasárnap?
Az első nap csak esett az eső… Vasárnap már nagyon esett.
Az első futamban futott leggyorsabb köridők alapján adják a másnapi rajtsorrendet. Mivel nekem a bal hátsó gumimból hiányzott egy 8 centis sáv, amit ledarált a sárvédő, így a gyors jobbos kanyarokban nem tudtam jól menni, a versenyen elért legjobb köridőm csak a negyedik helyre volt elég a vasárnapi rajthoz.

Negyedik helyről indulva nem éreztem, hogy nagy csoda várható. Hatalmas esőfüggönyben autóztunk az elején, szinte csak oldalra lehetett látni. Szívósan ott ragadtam rajtuk, viszonylag hamar sikerült kettőt elkapnom, aztán pár kör után annyira nyomtam, hogy hibára késztettem egy féktávon. Megúszott az autója, az enyém is, de sikerült korrigálnom. Az élre álltam és sikerült megnyernem a második versenyt is.

Jöttek magyar szurkolók is, ami csodálatos érzés volt, köszönöm nekik!
Amikor megnyertem a futamot, a záróprocedúra tökéletesen ugyanaz, mint a forma1-ben. Jön a sapkás ember, rakja a fejedre a szponzorsapkát, felkísér a dobogóhoz, mielőtt kimennél van egy nagy könyv, ahol minden helyezett beírja a nevét, aláírod, kimész, zászló, magyar himnusz. És közben a lelátóról tapsolnak magyarok és kiabálják, hogy Magyarország, Miskolc… Ezt az érzést nem tudom leírni…

A csapattársad is jól szerepelt, hiszen Válint Tibor az első nap a harmadik, vasárnap a második helyre hozta be a fekete Ferkót.
Az első futamban a hatodik helyről jött fel a harmadik helyre, másnap a pole-ból sikerült indulnia és a második hellyel sikerült egy rakás csapatpontot begyűjtenünk.

Nem tudom mit várt tőlem a Warm-Up csapat, de azt gondolom jól sikerült a hétvégénk. Az eső sokat segített, de már szárazon is a legjobb időt sikerült autózni…

Újra kérdezem: hogyan fogada a mezőny a miskolci rallys gyereket?
Az olaszok nagyon kiborultak. De ezt jó értelembe vedd!
Tapsoltak, ünnepeltek minket. Teljesen más a mentalitásuk. Milánóban is az utcán többen gratuláltak, amikor jöttünk a reptér felé a Ferraris szerkóban.

Mikor lesz a Ferrari Coppa Shell Europe következő futama?
Egy héttel Eger Rallye után…

Sűrű a naptárad…
Hát igen. De hétfőtől átváltunk rallye programra…

Még egyszer szeretnék gratulálni és Egerben találkozunk!

Videó a hungaroringi tesztről

Ez a hír most jelenik meg 7178. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k