Soitzmüller Csaba idén sportágat váltott. A rallycrossban egy top autóval szállt be a küzdelmekbe. A top autó idén eddig elég sok galibát okozott a pilótának, de jobb, ha ezt Ő maga meséli el...
Kezdjük a húsvéti verseny összefoglalójával!
Azt hittük, hogy sok hibát megtaláltunk és hogy problémamentes versenynek nézünk elébe. Sajnos nem így történt, hiszen már az első szabadedzésen érezhető volt, h valami nincs rendben az autóval. Rángatott, szaggatott, nem működött tökéletesen. A második edzésen már felforralta a vizet. Hengerfejes lett.
Az látszott, hogy az első időmérőre nem is tudunk kiállni, azt dobtuk, inkább próbáltuk megjavítani. Mondjuk innentől kezdve vert helyzetből, teljesen hátulról lehetett csak megkezdenünk a felzárkózást. Felvállaltuk. Mindenkitől nagyon nagy segítséget kaptunk, amit ezúton is szeretnék megköszönni! Nagyon jól esett!
Ez manapság már nem nagyon van a raliban…
Igen, én is így látom! Hála Istennek a rallycrossban ez még működik! Nem csak kategóriatársak, hanem tényleg mindenki jött, kérdezte, hogy miben tudna segíteni. És tényleg segített is, aki tudott!
Végül kész lett a motor, nagyon ügyesek voltak a srácok! Reggel vártuk a második időmérőt. Úgy gondoltam, ha melegedni nem fog, akkor most már jó lesz a kocsi. Sajnos nem ez volt a fő baj, továbbra is rángatott. Önállósította magát. Féktávokon ment tovább padlógázzal… Ilyet még korábban nem produkált… Érdekes volt így menni… És még így is sikerült a második helyen zárnom a futamot.
Még ennek ellenére is élveztem, hogy küzdeni kellett az autóval. Mint egy betöretlen lóval, olyan volt vele menni.
Később rájöttünk, hogy a hiba oka a nem megfelelő töltés lehet. Cseréltünk generátort, de ez sem segített. Ugyan a harmadik időmérőt is a második helyen fejeztem be, de a köridők messze voltak attól, amiket kellene mennem. Szenvedtünk, de azt gondoltuk, hogy majd a középdöntőben bizonyítunk. Sajnos két kör után nyilvánvalóvá vált, hogy csak vergődünk. Összeomlott a rendszer. Ki kellett állnunk, fel kellett adnunk a küzdelmet.
Akkor el ment a kedved?
Dehogy! Tudtam, hogy nem lesz fáklyásmenet!
Új szakág, új technika. Mindig meg vannak a buktatók.
Most egy kis spirálba kerültünk, ahonnan elég nehéz kimászni, de van kiút.
Alapjaiban jó autó ez. Csak az első lökhárítótól a hátsóig kell kicserélni ami benne van és be fogja váltani a hozzá fűzött reményeket! :D
És hogy álltok most? Kész a kocsi?
Mint kiderült, nagyobb a baj és egy szemmel messziről is jól látható összegű megrendelést kellett elküldenünk a svédeknek, hogy talpra tudjuk állítani a lovacskát. És ami még nagyobb baj: a megrendelt alkatrészeknek csak egy része érkezett meg csütörtökön, tehát tegnap :(
Nem leszünk kész! Biztos járóképessé tudnák tenni a srácok, de nem akarnék így indulni vele újra, hogy már a rajtban sem száz százalékos.
Van más alternatíva, vagy kimarad a pünkösdi futam?
Egy B terv lépett elő. Mózer Attilának most készült el egy fiatal, serdülőkorú EVO VI-os Mitsubishije és azzal állunk rajthoz. Azt tudjuk jól: a Mitsubishi örök, mint egy sanzon… :)
Most lett felújítva, vadonatúj szekvencionális váltó van benne. A motorja is új. Nem olyan kakas, mint a többieké, a múlt héten padon 498 lóerőt mutatott.
Szerényen, de odaállunk! Majd meglátjuk mit hoz a gép.
Nevetve mondod, de nem hiszem, hogy végignevettétek a máriapócsi két verseny közötti időszakot…
Egy dráma volt! Mindig azt gondoltam, hogy pénz szab határt mindennek. De nem csak az szab határt!!
Mondok egy példát: az látszott, hogy a svédektől nem tudunk időre egy hiányzó dugattyút beszerezni. Megtaláltuk a dugattyú amerikai gyártóját. De tőlük nem lehet vásárolni, mert le van védve és ők nem adhatják el nekünk.
Mi a megoldás?
Elegem lett ebből! Egy rahedli pénzért még hülyének is néznek.
Soha többet nem dolgozunk külföldiekkel! Itt készítünk mindent, Magyarországon!
Itt okosabb emberek vannak, mint bárhol a világon! Az élet már bebizonyította párszor…
Akkor most hétvégén Mitsu Evo VI.
Igen. A nagy remények még várnak magukra, de megyünk és még így sem feltartott kézzel. A rallycrossban bármi lehet, sosincs biztos dolog. Oda kell állni, csinálni kell!