Spici húsvét után pünkösdkor is Máriapócson!
Kölcsönautóval, de ott lesz Spitzmüller Csaba a Rabócsiringen!
2017-06-02
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
763385541
Napi oldal:
122998
Jelenleg:
934
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

spici_husvet_utan_punkosdon_is_mariapocson_1

Soitzmüller Csaba idén sportágat váltott. A rallycrossban egy top autóval szállt be a küzdelmekbe. A top autó idén eddig elég sok galibát okozott a pilótának, de jobb, ha ezt Ő maga meséli el...

Kezdjük a húsvéti verseny összefoglalójával!
Azt hittük, hogy sok hibát megtaláltunk és hogy problémamentes versenynek nézünk elébe. Sajnos nem így történt, hiszen már az első szabadedzésen érezhető volt, h valami nincs rendben az autóval. Rángatott, szaggatott, nem működött tökéletesen. A második edzésen már felforralta a vizet. Hengerfejes lett.
Az látszott, hogy az első időmérőre nem is tudunk kiállni, azt dobtuk, inkább próbáltuk megjavítani. Mondjuk innentől kezdve vert helyzetből, teljesen hátulról lehetett csak megkezdenünk a felzárkózást. Felvállaltuk. Mindenkitől nagyon nagy segítséget kaptunk, amit ezúton is szeretnék megköszönni! Nagyon jól esett!

Ez manapság már nem nagyon van a raliban…
Igen, én is így látom! Hála Istennek a rallycrossban ez még működik! Nem csak kategóriatársak, hanem tényleg mindenki jött, kérdezte, hogy miben tudna segíteni. És tényleg segített is, aki tudott!

spici_husvet_utan_punkosdon_is_mariapocson_5
Végül kész lett a motor, nagyon ügyesek voltak a srácok! Reggel vártuk a második időmérőt. Úgy gondoltam, ha melegedni nem fog, akkor most már jó lesz a kocsi. Sajnos nem ez volt a fő baj, továbbra is rángatott. Önállósította magát. Féktávokon ment tovább padlógázzal… Ilyet még korábban nem produkált… Érdekes volt így menni… És még így is sikerült a második helyen zárnom a futamot.

Még ennek ellenére is élveztem, hogy küzdeni kellett az autóval. Mint egy betöretlen lóval, olyan volt vele menni.
Később rájöttünk, hogy a hiba oka a nem megfelelő töltés lehet. Cseréltünk generátort, de ez sem segített. Ugyan a harmadik időmérőt is a második helyen fejeztem be, de a köridők messze voltak attól, amiket kellene mennem. Szenvedtünk, de azt gondoltuk, hogy majd a középdöntőben bizonyítunk. Sajnos két kör után nyilvánvalóvá vált, hogy csak vergődünk. Összeomlott a rendszer. Ki kellett állnunk, fel kellett adnunk a küzdelmet.

spici_husvet_utan_punkosdon_is_mariapocson_2

Akkor el ment a kedved?
Dehogy! Tudtam, hogy nem lesz fáklyásmenet!
Új szakág, új technika. Mindig meg vannak a buktatók.
Most egy kis spirálba kerültünk, ahonnan elég nehéz kimászni, de van kiút.
Alapjaiban jó autó ez. Csak az első lökhárítótól a hátsóig kell kicserélni ami benne van és be fogja váltani a hozzá fűzött reményeket! :D

És hogy álltok most? Kész a kocsi?
Mint kiderült, nagyobb a baj és egy szemmel messziről is jól látható összegű megrendelést kellett elküldenünk a svédeknek, hogy talpra tudjuk állítani a lovacskát. És ami még nagyobb baj: a megrendelt alkatrészeknek csak egy része érkezett meg csütörtökön, tehát tegnap :(
Nem leszünk kész! Biztos járóképessé tudnák tenni a srácok, de nem akarnék így indulni vele újra, hogy már a rajtban sem száz százalékos.

spici_husvet_utan_punkosdon_is_mariapocson_3

Van más alternatíva, vagy kimarad a pünkösdi futam?
Egy B terv lépett elő. Mózer Attilának most készült el egy fiatal, serdülőkorú EVO VI-os Mitsubishije és azzal állunk rajthoz. Azt tudjuk jól: a Mitsubishi örök, mint egy sanzon… :)
Most lett felújítva, vadonatúj szekvencionális váltó van benne. A motorja is új. Nem olyan kakas, mint a többieké, a múlt héten padon 498 lóerőt mutatott.
Szerényen, de odaállunk! Majd meglátjuk mit hoz a gép.

spici_husvet_utan_punkosdon_is_mariapocson_6

Nevetve mondod, de nem hiszem, hogy végignevettétek a máriapócsi két verseny közötti időszakot…
Egy dráma volt! Mindig azt gondoltam, hogy pénz szab határt mindennek. De nem csak az szab határt!!
Mondok egy példát: az látszott, hogy a svédektől nem tudunk időre egy hiányzó dugattyút beszerezni. Megtaláltuk a dugattyú amerikai gyártóját. De tőlük nem lehet vásárolni, mert le van védve és ők nem adhatják el nekünk.

Mi a megoldás?
Elegem lett ebből! Egy rahedli pénzért még hülyének is néznek.
Soha többet nem dolgozunk külföldiekkel! Itt készítünk mindent, Magyarországon!
Itt okosabb emberek vannak, mint bárhol a világon! Az élet már bebizonyította párszor…

Akkor most hétvégén Mitsu Evo VI.
Igen. A nagy remények még várnak magukra, de megyünk és még így sem feltartott kézzel. A rallycrossban bármi lehet, sosincs biztos dolog. Oda kell állni, csinálni kell!
 
Ez a hír most jelenik meg 2138. alkalommal
címkék: Spici, S-motorsport
Share |
rallycross
TOTAL Rallycross OB III.futam
Máriapócs, Rabócsiring
hivatalos honlap
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k