Spici, Imi és a HELL
Spitzmüller Csaba új csapatban a mayar bajnokságban
2010-06-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
690640103
Napi oldal:
28083
Jelenleg:
2075
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Portugal Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
110
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
86
3. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
79
4. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
71
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
70
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
49
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
36
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 2.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
56
2. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
35
3. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
4. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
32
5. Alejandro Cachón
Toyota Yaris GR Rally2
26
6. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
7. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
25
8. Diego Ruiloba
Citroen C3 Rally2
23
9. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
19
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 1.futam,
a Nyerges Rally után
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Spitzmüller Csaba

thumb_spici_imi_es_a_hell_1Gratulálok a romániai sikereitekhez. Mesélj egy kicsit arról!
Milyen élményekkel jöttetek haza?
Az első versenyünk egy szenzációs körülmények között, gyönyörű tájakon megrendezett verseny volt, amiből sajnos a tréningen kívül más nem jutott nekünk, mert az első gyorson műszaki hiba miatt ki kellett állnunk.
A következő futamunk volt a marosvásárhelyi, ahol az autó tökéletesen muzsikált az első pillanattól kezdve az utolsóig, hála Bosch Petiéknek. Sikerült a második gyorstól végig vezetnünk a versenyt. Beültünk Beával és olyan volt, mint amikor 2004-ben kiszálltunk egymás mellől. Jöttek a régi fillingek, egyre jobban szokjuk az autót.

A Mitsubishi WRC-je után milyen az N csoportos autót vezetni.
Sokat kell még barátkoznunk, rengetegszer váltok a nem létező kormányváltóval :)
Különösen olyankor, mikor kényes szituációt kell megoldani…
A féktávokat is meg kell még szokni, hosszabbakat kell ráhagyni. Van még mit tanulni bőven és a beállításokban is még nagyon sokat lehet javulni. Kicsit még WRC-sen vezetjük, de majd csak lesz belőle valami, azt remélem.

spici_imi_es_a_hell_2

A beállításokon kívül miben lehet még fejlődni?
Mindenképp szeretnénk fejleszteni! Ahogy látjuk minden bajnokságban egyre erősebbek az új autók. Hamarosan kiutazunk egy tesztre kintre és remélem teszt, majd verseny körülmények között is ki tudunk próbálni egy Evo X-est, amit majd utána mérlegelünk, hogy melyik autóval folytassuk.

Magyar futam előtt beszélgetünk…
Minek köszönhető az, hogy itt vagy most?
Kiemelt támogatónk a HELL Energy Drink, akik amióta a piacra kerültek azóta segítik a versenyzésemet és az abszolút magyar bajnoki címemhez is nagyon sok segítséget kaptam tőlük. Rengeteg diadalt vívtunk közösen. A romániai versenyzésem is nekik köszönhető. Ott hamarosan kezdődnek a murvás versenyek (négy aszfaltos után jön négy murva futam). Ez a mostani szereplés akár betudható egy tesztnek is, hiszen minél több kilométert megyek az autóval, annál jobban ’belakom’.
Mi lehet ehhez más jobb, mint egy magyar bajnoki futam.

És a segítőtársam is nagyban hozzájárul, hogy minél sikeresebb legyen a hétvégénk, hiszen Ő már nagyon sok neves versenyző pályafutását segítette a jobb oldalról.

Hogy az Olvasóknak is egyértelmű legyen: Tóth Imre navigál Spitzmüller Csabának!
Igen, ez így van! Meggyőződésem, hogy nagyon jó csapatot fogunk alkotni együtt a HELL támogatásával a magyar bajnokságban is.

Ezek szerint még lesznek magyar bajnoki futamok Spitzmüller Csaba idei naptárában?
Nagyon szeretek Romániában rajthoz állni, de természetesen a magyar bajnokság nagyon hiányzik, hiszen a pályafutásom 99,9%-át itt versenyeztem.
Természetesen izgat, hogy mit tudok a srácok ellen kicsikarni magamból ebben a nagyon kiélezett bajnoki küzdelemben.

Adamovits Márk az itteni csapatfőnököm, aki nagy mértékben segítette azt, hogy ez az itthoni csapat létrejöhessen. A támogatói köre nagyon szeretné, ha több futamon indulnánk így és azon van, hogy a jövőre nézve egy ütőképes csapatot építsünk így együtt és ehhez közös versenykilométerek kellenek…

Akkor ha jól értem: Beával kint, Imivel itthon?
Igen! Beával megyünk Romániában, Imivel megyünk ezen a futamon és remélem ennek a futamnak még lesz folytatása. Jövőt építünk és meglátjuk, hogy merre visz az út.


thumb_spici_imi_es_a_hell_3Adamovits Márk, a D-Moto Kft. vezetője

Hogyan lesz egy versenyrendezőből egyben csapatfőnök is?
A miskolci futamot Tóth Imrével együtt néztük és a pálya mellett találkoztunk Spitzmüller Csabával, aki szintén a rally eseményeit követte figyelemmel. Néztem a két, általam nagyra becsült versenyzőt az út szélén és megkérdeztem tőlük, hogy miért itt állnak, miért nem versenyautóban ülnek? Innen jött az egész ötlet, hogy megpróbáljam ’összeültetni’ ezt a két, nagyon tapasztalt versenyzőt.

Mik az elvárásaid a csapattal szemben?
Abszolút nincsenek elvárások. Majd meglátjuk, hogy érzik magukat a srácok az autóban.
Azt beszéltük, hogy azt szeretnénk, hogy mindenki, aki a csapatban van, jól érezze magát a versenyen. Sajnos ebből az érzésből egyre kevesebb jut mindenkinek, tényleg azt szeretnénk, hogy a jóízű versenyzés fillingje visszajöjjön.
Elvárásaim már csak azért sincsenek, mert nekem megtiszteltetés, hogy ezekkel az emberekkel együtt dolgozhatok. Mindkettőjüket nagyon kiváló sportembernek tartom, ezért is érdekel ez az egész.
Inkább magammal szemben vannak elvárásaim. De nagyon tetszik ez, ilyet még nem csináltam, zűrzavaros dolog, nagyon hasonlít a rallyrendezéshez, erre fel vagyok készülve.

spici_imi_es_a_hell_4

Mik a csapatvezető tervei? Egész szezon? És hogyan tovább?
A román bajnokság az elsődleges, de szeretnénk minél több futamon is indulni. Sajnos az egyik kinti verseny a veszprémivel van egy időben.
Szeretnénk 2011-ben már a meglévő, de mégis új alapokra épülő csapatot létrehozni a mostani szereplőkkel a román és a magyar bajnokságban gondolkozva.

Tóth Imre

Mindkettőtök neve kétszer-kétszer szerepel a verseny hivatalos honlapjának korábbi győzteseit bemutató oldalán... Igaz, eddig különböző felállásokban... Tervben van egy újabb 'feliratkozás'? Alapvetően Spicinek egy tesztfutamként szerepel benne ez a futam a román bajnoki előtt és szeretne több beállítást is kipróbálni,de persze az eredményt sem szeretnénk figyelmen kívül hagyni. De azért at is fontos, hogy az autónak jövő héten versenyezni kell Romániában.

- Adamovits Márk, az egyik OB futam rendezője segíti a csapatotokat.
Volt már ilyen korábban, hiszen Asi mellett is sokat láthattuk anno Lakatos Róbertet. Adamovits Márk a D-Moto vezetőjeként nagy segítséget nyújtott a csapatnak, hogy indulni tudjon ezen a futamon és további futamokról is vannak tárgyalások amelyek biztatóak. Márk az üzleti élete miatt is dolgozik Romániában így számára még könnyebb volt a ksegítség hiszen mindkét országban tudja segíteni Spici versenyzését.

A páros csak ezen a futamon indul, vagy esteleg más futamok is tervbe vannak véve?
Ez nagyrészt a támogatóktól függ de van egyeztetés további magyar futamokra is, hiszen a román bajnokság mellett azért nem szeretnék eltávolodni a hazai futamoktól. Terveink szerint a következő szezonban teljes magyar bajnoki szezont teljesítenénk magyarországon is. Már elkezdődtek az egyeztető tárgyalások a következő évi autóról és hamarosan teszteken is kipróbáljuk a következő szezon autóját.

spici_imi_es_a_hell_5


Imi, mit jelent számodra az újbóli indulás? Ha jól tudom a futam után elmondhatod, hogy a mezőny jelenleg induló összes abszolút magyar bajnokának navigáltál már.
Spicivel való közös versenyzésünk nagy kihívást jelent, hiszen egy magyar bajnoknak navigálhatok és örülök , hogy a jelenlegi mezőnybe visszatér egy gyors pilóta.

Az ,,N" autóval való indulás is jelent egyfajta kihívást hiszen utoljára 1995-ben indultam Gr N-es autóval Szeleczky Tomival egy Escort Cosworthtal. Persze ezek a mai N-es autók már szinte megfelelnek az akkori ,, A"-s autóknak de mindenféleképpen egy új kihívás.

- A VB-re is segítesz egy csapatot. Az újbóli navigátori szerepkör ellenére ez a projekt is fut?
Nagy kihívást jelent számomra , hogy Friciék felkértek segítői szerepkörre a világbajnoki futamjaikra. A szervezést és a tervezést már régebben elkezdtük a Bulgáriai futamra és ez megy is folyamatosan. Ez egy újabb kihívás lesz a csapat számára hiszen most aszfalton kell bizonyítaniuk. Bízom benne, hogy sikerül ismét célba érkezniük és talán problémamentesebb lesz ez a futam. Mivel első alkalommal szerepel a világbajnoki sorozatban a Bulgáriai futam talán picit kiegyenlítettebbek az esélyek. De bízom bennük, hogy itt is hasonlóan jól szerepelnek a versenyzők, mert Portugália legnagyobb eredményének azt tartom, hogy az egész futamot versenyzői hiba nélkül teljesítették. Egy VB futam a maga 350 kilométerével pedig annyi volt mint az eddig lezajlott három ORB futam összesen.

Ez a hír most jelenik meg 9533. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
KARPACKIE - Groupama Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
27 28 29 30310102
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink

2024.06.13-15.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k