LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Spici, Imi és a HELL
Spitzmüller Csaba új csapatban a mayar bajnokságban
2010-06-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770072981
Napi oldal:
20372
Jelenleg:
1766
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Spitzmüller Csaba

thumb_spici_imi_es_a_hell_1Gratulálok a romániai sikereitekhez. Mesélj egy kicsit arról!
Milyen élményekkel jöttetek haza?
Az első versenyünk egy szenzációs körülmények között, gyönyörű tájakon megrendezett verseny volt, amiből sajnos a tréningen kívül más nem jutott nekünk, mert az első gyorson műszaki hiba miatt ki kellett állnunk.
A következő futamunk volt a marosvásárhelyi, ahol az autó tökéletesen muzsikált az első pillanattól kezdve az utolsóig, hála Bosch Petiéknek. Sikerült a második gyorstól végig vezetnünk a versenyt. Beültünk Beával és olyan volt, mint amikor 2004-ben kiszálltunk egymás mellől. Jöttek a régi fillingek, egyre jobban szokjuk az autót.

A Mitsubishi WRC-je után milyen az N csoportos autót vezetni.
Sokat kell még barátkoznunk, rengetegszer váltok a nem létező kormányváltóval :)
Különösen olyankor, mikor kényes szituációt kell megoldani…
A féktávokat is meg kell még szokni, hosszabbakat kell ráhagyni. Van még mit tanulni bőven és a beállításokban is még nagyon sokat lehet javulni. Kicsit még WRC-sen vezetjük, de majd csak lesz belőle valami, azt remélem.

spici_imi_es_a_hell_2

A beállításokon kívül miben lehet még fejlődni?
Mindenképp szeretnénk fejleszteni! Ahogy látjuk minden bajnokságban egyre erősebbek az új autók. Hamarosan kiutazunk egy tesztre kintre és remélem teszt, majd verseny körülmények között is ki tudunk próbálni egy Evo X-est, amit majd utána mérlegelünk, hogy melyik autóval folytassuk.

Magyar futam előtt beszélgetünk…
Minek köszönhető az, hogy itt vagy most?
Kiemelt támogatónk a HELL Energy Drink, akik amióta a piacra kerültek azóta segítik a versenyzésemet és az abszolút magyar bajnoki címemhez is nagyon sok segítséget kaptam tőlük. Rengeteg diadalt vívtunk közösen. A romániai versenyzésem is nekik köszönhető. Ott hamarosan kezdődnek a murvás versenyek (négy aszfaltos után jön négy murva futam). Ez a mostani szereplés akár betudható egy tesztnek is, hiszen minél több kilométert megyek az autóval, annál jobban ’belakom’.
Mi lehet ehhez más jobb, mint egy magyar bajnoki futam.

És a segítőtársam is nagyban hozzájárul, hogy minél sikeresebb legyen a hétvégénk, hiszen Ő már nagyon sok neves versenyző pályafutását segítette a jobb oldalról.

Hogy az Olvasóknak is egyértelmű legyen: Tóth Imre navigál Spitzmüller Csabának!
Igen, ez így van! Meggyőződésem, hogy nagyon jó csapatot fogunk alkotni együtt a HELL támogatásával a magyar bajnokságban is.

Ezek szerint még lesznek magyar bajnoki futamok Spitzmüller Csaba idei naptárában?
Nagyon szeretek Romániában rajthoz állni, de természetesen a magyar bajnokság nagyon hiányzik, hiszen a pályafutásom 99,9%-át itt versenyeztem.
Természetesen izgat, hogy mit tudok a srácok ellen kicsikarni magamból ebben a nagyon kiélezett bajnoki küzdelemben.

Adamovits Márk az itteni csapatfőnököm, aki nagy mértékben segítette azt, hogy ez az itthoni csapat létrejöhessen. A támogatói köre nagyon szeretné, ha több futamon indulnánk így és azon van, hogy a jövőre nézve egy ütőképes csapatot építsünk így együtt és ehhez közös versenykilométerek kellenek…

Akkor ha jól értem: Beával kint, Imivel itthon?
Igen! Beával megyünk Romániában, Imivel megyünk ezen a futamon és remélem ennek a futamnak még lesz folytatása. Jövőt építünk és meglátjuk, hogy merre visz az út.


thumb_spici_imi_es_a_hell_3Adamovits Márk, a D-Moto Kft. vezetője

Hogyan lesz egy versenyrendezőből egyben csapatfőnök is?
A miskolci futamot Tóth Imrével együtt néztük és a pálya mellett találkoztunk Spitzmüller Csabával, aki szintén a rally eseményeit követte figyelemmel. Néztem a két, általam nagyra becsült versenyzőt az út szélén és megkérdeztem tőlük, hogy miért itt állnak, miért nem versenyautóban ülnek? Innen jött az egész ötlet, hogy megpróbáljam ’összeültetni’ ezt a két, nagyon tapasztalt versenyzőt.

Mik az elvárásaid a csapattal szemben?
Abszolút nincsenek elvárások. Majd meglátjuk, hogy érzik magukat a srácok az autóban.
Azt beszéltük, hogy azt szeretnénk, hogy mindenki, aki a csapatban van, jól érezze magát a versenyen. Sajnos ebből az érzésből egyre kevesebb jut mindenkinek, tényleg azt szeretnénk, hogy a jóízű versenyzés fillingje visszajöjjön.
Elvárásaim már csak azért sincsenek, mert nekem megtiszteltetés, hogy ezekkel az emberekkel együtt dolgozhatok. Mindkettőjüket nagyon kiváló sportembernek tartom, ezért is érdekel ez az egész.
Inkább magammal szemben vannak elvárásaim. De nagyon tetszik ez, ilyet még nem csináltam, zűrzavaros dolog, nagyon hasonlít a rallyrendezéshez, erre fel vagyok készülve.

spici_imi_es_a_hell_4

Mik a csapatvezető tervei? Egész szezon? És hogyan tovább?
A román bajnokság az elsődleges, de szeretnénk minél több futamon is indulni. Sajnos az egyik kinti verseny a veszprémivel van egy időben.
Szeretnénk 2011-ben már a meglévő, de mégis új alapokra épülő csapatot létrehozni a mostani szereplőkkel a román és a magyar bajnokságban gondolkozva.

Tóth Imre

Mindkettőtök neve kétszer-kétszer szerepel a verseny hivatalos honlapjának korábbi győzteseit bemutató oldalán... Igaz, eddig különböző felállásokban... Tervben van egy újabb 'feliratkozás'? Alapvetően Spicinek egy tesztfutamként szerepel benne ez a futam a román bajnoki előtt és szeretne több beállítást is kipróbálni,de persze az eredményt sem szeretnénk figyelmen kívül hagyni. De azért at is fontos, hogy az autónak jövő héten versenyezni kell Romániában.

- Adamovits Márk, az egyik OB futam rendezője segíti a csapatotokat.
Volt már ilyen korábban, hiszen Asi mellett is sokat láthattuk anno Lakatos Róbertet. Adamovits Márk a D-Moto vezetőjeként nagy segítséget nyújtott a csapatnak, hogy indulni tudjon ezen a futamon és további futamokról is vannak tárgyalások amelyek biztatóak. Márk az üzleti élete miatt is dolgozik Romániában így számára még könnyebb volt a ksegítség hiszen mindkét országban tudja segíteni Spici versenyzését.

A páros csak ezen a futamon indul, vagy esteleg más futamok is tervbe vannak véve?
Ez nagyrészt a támogatóktól függ de van egyeztetés további magyar futamokra is, hiszen a román bajnokság mellett azért nem szeretnék eltávolodni a hazai futamoktól. Terveink szerint a következő szezonban teljes magyar bajnoki szezont teljesítenénk magyarországon is. Már elkezdődtek az egyeztető tárgyalások a következő évi autóról és hamarosan teszteken is kipróbáljuk a következő szezon autóját.

spici_imi_es_a_hell_5


Imi, mit jelent számodra az újbóli indulás? Ha jól tudom a futam után elmondhatod, hogy a mezőny jelenleg induló összes abszolút magyar bajnokának navigáltál már.
Spicivel való közös versenyzésünk nagy kihívást jelent, hiszen egy magyar bajnoknak navigálhatok és örülök , hogy a jelenlegi mezőnybe visszatér egy gyors pilóta.

Az ,,N" autóval való indulás is jelent egyfajta kihívást hiszen utoljára 1995-ben indultam Gr N-es autóval Szeleczky Tomival egy Escort Cosworthtal. Persze ezek a mai N-es autók már szinte megfelelnek az akkori ,, A"-s autóknak de mindenféleképpen egy új kihívás.

- A VB-re is segítesz egy csapatot. Az újbóli navigátori szerepkör ellenére ez a projekt is fut?
Nagy kihívást jelent számomra , hogy Friciék felkértek segítői szerepkörre a világbajnoki futamjaikra. A szervezést és a tervezést már régebben elkezdtük a Bulgáriai futamra és ez megy is folyamatosan. Ez egy újabb kihívás lesz a csapat számára hiszen most aszfalton kell bizonyítaniuk. Bízom benne, hogy sikerül ismét célba érkezniük és talán problémamentesebb lesz ez a futam. Mivel első alkalommal szerepel a világbajnoki sorozatban a Bulgáriai futam talán picit kiegyenlítettebbek az esélyek. De bízom bennük, hogy itt is hasonlóan jól szerepelnek a versenyzők, mert Portugália legnagyobb eredményének azt tartom, hogy az egész futamot versenyzői hiba nélkül teljesítették. Egy VB futam a maga 350 kilométerével pedig annyi volt mint az eddig lezajlott három ORB futam összesen.

Ez a hír most jelenik meg 9689. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
KARPACKIE - Groupama Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k