Spici, Imi és a HELL
Spitzmüller Csaba új csapatban a mayar bajnokságban
2010-06-17
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
550507441
Napi oldal:
72090
Jelenleg:
1022
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
654
2.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
638
3. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
514
4.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
457
5. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
428
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
416
7. Biró-Ambrus R.
Volkswagen Golf GTi R5
399
8. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
366
9. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
282
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a bajnokság végeredménye
1. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
122
2. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
114
3.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
105
4.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
87
5. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
80
6. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
52
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
44
8. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
42
9. Craig Breen
Hyundai i20 Coupe WRC
25
teljes táblázat
European Rally Championship
a bajnokság végeredménye
1. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
121
2. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
112
3. G. Munster
Hyundai i20 R5
86
4. Ivan Ares
Hyundai i20 R5
59
5. A. Mikkelsen
Skoda Fabia R5
52
6. E. Llarena
Citroen C3 R5
52
7. Craig Breen
Hyundai i20 R5
49
8. Miko Marczyk
Skoda Fabia R5
44
9. Erik Cais
Ford Fiesta R5 MkII
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a bajnokság végeredménye
1. J.Kristoffersson
Peugeot 208
219
2. M.Ekström
Audi S1
192
3. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
4. N. Grönholm
Hyundai i20
147
5. Kevin Hansen
Peugeot 208
135
6. Robin Larsson
Audi S1
122
7. A.Bakkerud
Renault Megane RS
121
8. Timo Scheider
Seat Ibiza
92
9. Anton Marklund
Renault Megane RS
90
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Hadik András
Ford Fiesta MkII R5
128
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Golf GTi R5
127
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
116
4. Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5
114
5. Csomós Miklós
Skoda Fabia R5
61
6.
Klausz Kristóf
Ford Fiesta R5
57
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
8. Csucsu
Citroën C3 R5
44
9. Német Lackó
Skoda Fabia R5
44
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2020
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
158
2. Bacsa Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
124
3. Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
106
4. Tajmel Tibor
BMW
65
5. Szilágyi Patrik
BMW
60
6.
Veréb Zoltán
Lada VFTS
41
7. Kocsomba Károly
BMW
35
8. Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
34
9. Novák Balázs
BMW
29
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Német Gábor
Peugeot 208 R2
42
2.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
36
3.
Maricsek Miklós
Peugeot 208 R2
31
4.
Hibján József
Peugeot 208 R2
16
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 R2
15
6. Tábori Ákos
Peugeot 208 R2
5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2020
a bajnokság végeredménye
1. Foczkó Ákos
Lada VFTS
131
2. Janovich Roland
Lada 21011
129
3. Ruszó Krisztián
Opel Adam R2
80
4. Péter Pál
Honda Civic Type-R
69
5. Szetei Norbert
Citroen C2 R2
56
6. Tamás Gergely
Renault Twingo
50
7. Németh Gergely
Citroen C2 R2
37
8. Berta József
Honda Civic Type-R
35
9. Baksai László
Lada 2107
32
teljes táblázat

Spitzmüller Csaba

thumb_spici_imi_es_a_hell_1Gratulálok a romániai sikereitekhez. Mesélj egy kicsit arról!
Milyen élményekkel jöttetek haza?
Az első versenyünk egy szenzációs körülmények között, gyönyörű tájakon megrendezett verseny volt, amiből sajnos a tréningen kívül más nem jutott nekünk, mert az első gyorson műszaki hiba miatt ki kellett állnunk.
A következő futamunk volt a marosvásárhelyi, ahol az autó tökéletesen muzsikált az első pillanattól kezdve az utolsóig, hála Bosch Petiéknek. Sikerült a második gyorstól végig vezetnünk a versenyt. Beültünk Beával és olyan volt, mint amikor 2004-ben kiszálltunk egymás mellől. Jöttek a régi fillingek, egyre jobban szokjuk az autót.

A Mitsubishi WRC-je után milyen az N csoportos autót vezetni.
Sokat kell még barátkoznunk, rengetegszer váltok a nem létező kormányváltóval :)
Különösen olyankor, mikor kényes szituációt kell megoldani…
A féktávokat is meg kell még szokni, hosszabbakat kell ráhagyni. Van még mit tanulni bőven és a beállításokban is még nagyon sokat lehet javulni. Kicsit még WRC-sen vezetjük, de majd csak lesz belőle valami, azt remélem.

spici_imi_es_a_hell_2

A beállításokon kívül miben lehet még fejlődni?
Mindenképp szeretnénk fejleszteni! Ahogy látjuk minden bajnokságban egyre erősebbek az új autók. Hamarosan kiutazunk egy tesztre kintre és remélem teszt, majd verseny körülmények között is ki tudunk próbálni egy Evo X-est, amit majd utána mérlegelünk, hogy melyik autóval folytassuk.

Magyar futam előtt beszélgetünk…
Minek köszönhető az, hogy itt vagy most?
Kiemelt támogatónk a HELL Energy Drink, akik amióta a piacra kerültek azóta segítik a versenyzésemet és az abszolút magyar bajnoki címemhez is nagyon sok segítséget kaptam tőlük. Rengeteg diadalt vívtunk közösen. A romániai versenyzésem is nekik köszönhető. Ott hamarosan kezdődnek a murvás versenyek (négy aszfaltos után jön négy murva futam). Ez a mostani szereplés akár betudható egy tesztnek is, hiszen minél több kilométert megyek az autóval, annál jobban ’belakom’.
Mi lehet ehhez más jobb, mint egy magyar bajnoki futam.

És a segítőtársam is nagyban hozzájárul, hogy minél sikeresebb legyen a hétvégénk, hiszen Ő már nagyon sok neves versenyző pályafutását segítette a jobb oldalról.

Hogy az Olvasóknak is egyértelmű legyen: Tóth Imre navigál Spitzmüller Csabának!
Igen, ez így van! Meggyőződésem, hogy nagyon jó csapatot fogunk alkotni együtt a HELL támogatásával a magyar bajnokságban is.

Ezek szerint még lesznek magyar bajnoki futamok Spitzmüller Csaba idei naptárában?
Nagyon szeretek Romániában rajthoz állni, de természetesen a magyar bajnokság nagyon hiányzik, hiszen a pályafutásom 99,9%-át itt versenyeztem.
Természetesen izgat, hogy mit tudok a srácok ellen kicsikarni magamból ebben a nagyon kiélezett bajnoki küzdelemben.

Adamovits Márk az itteni csapatfőnököm, aki nagy mértékben segítette azt, hogy ez az itthoni csapat létrejöhessen. A támogatói köre nagyon szeretné, ha több futamon indulnánk így és azon van, hogy a jövőre nézve egy ütőképes csapatot építsünk így együtt és ehhez közös versenykilométerek kellenek…

Akkor ha jól értem: Beával kint, Imivel itthon?
Igen! Beával megyünk Romániában, Imivel megyünk ezen a futamon és remélem ennek a futamnak még lesz folytatása. Jövőt építünk és meglátjuk, hogy merre visz az út.


thumb_spici_imi_es_a_hell_3Adamovits Márk, a D-Moto Kft. vezetője

Hogyan lesz egy versenyrendezőből egyben csapatfőnök is?
A miskolci futamot Tóth Imrével együtt néztük és a pálya mellett találkoztunk Spitzmüller Csabával, aki szintén a rally eseményeit követte figyelemmel. Néztem a két, általam nagyra becsült versenyzőt az út szélén és megkérdeztem tőlük, hogy miért itt állnak, miért nem versenyautóban ülnek? Innen jött az egész ötlet, hogy megpróbáljam ’összeültetni’ ezt a két, nagyon tapasztalt versenyzőt.

Mik az elvárásaid a csapattal szemben?
Abszolút nincsenek elvárások. Majd meglátjuk, hogy érzik magukat a srácok az autóban.
Azt beszéltük, hogy azt szeretnénk, hogy mindenki, aki a csapatban van, jól érezze magát a versenyen. Sajnos ebből az érzésből egyre kevesebb jut mindenkinek, tényleg azt szeretnénk, hogy a jóízű versenyzés fillingje visszajöjjön.
Elvárásaim már csak azért sincsenek, mert nekem megtiszteltetés, hogy ezekkel az emberekkel együtt dolgozhatok. Mindkettőjüket nagyon kiváló sportembernek tartom, ezért is érdekel ez az egész.
Inkább magammal szemben vannak elvárásaim. De nagyon tetszik ez, ilyet még nem csináltam, zűrzavaros dolog, nagyon hasonlít a rallyrendezéshez, erre fel vagyok készülve.

spici_imi_es_a_hell_4

Mik a csapatvezető tervei? Egész szezon? És hogyan tovább?
A román bajnokság az elsődleges, de szeretnénk minél több futamon is indulni. Sajnos az egyik kinti verseny a veszprémivel van egy időben.
Szeretnénk 2011-ben már a meglévő, de mégis új alapokra épülő csapatot létrehozni a mostani szereplőkkel a román és a magyar bajnokságban gondolkozva.

Tóth Imre

Mindkettőtök neve kétszer-kétszer szerepel a verseny hivatalos honlapjának korábbi győzteseit bemutató oldalán... Igaz, eddig különböző felállásokban... Tervben van egy újabb 'feliratkozás'? Alapvetően Spicinek egy tesztfutamként szerepel benne ez a futam a román bajnoki előtt és szeretne több beállítást is kipróbálni,de persze az eredményt sem szeretnénk figyelmen kívül hagyni. De azért at is fontos, hogy az autónak jövő héten versenyezni kell Romániában.

- Adamovits Márk, az egyik OB futam rendezője segíti a csapatotokat.
Volt már ilyen korábban, hiszen Asi mellett is sokat láthattuk anno Lakatos Róbertet. Adamovits Márk a D-Moto vezetőjeként nagy segítséget nyújtott a csapatnak, hogy indulni tudjon ezen a futamon és további futamokról is vannak tárgyalások amelyek biztatóak. Márk az üzleti élete miatt is dolgozik Romániában így számára még könnyebb volt a ksegítség hiszen mindkét országban tudja segíteni Spici versenyzését.

A páros csak ezen a futamon indul, vagy esteleg más futamok is tervbe vannak véve?
Ez nagyrészt a támogatóktól függ de van egyeztetés további magyar futamokra is, hiszen a román bajnokság mellett azért nem szeretnék eltávolodni a hazai futamoktól. Terveink szerint a következő szezonban teljes magyar bajnoki szezont teljesítenénk magyarországon is. Már elkezdődtek az egyeztető tárgyalások a következő évi autóról és hamarosan teszteken is kipróbáljuk a következő szezon autóját.

spici_imi_es_a_hell_5


Imi, mit jelent számodra az újbóli indulás? Ha jól tudom a futam után elmondhatod, hogy a mezőny jelenleg induló összes abszolút magyar bajnokának navigáltál már.
Spicivel való közös versenyzésünk nagy kihívást jelent, hiszen egy magyar bajnoknak navigálhatok és örülök , hogy a jelenlegi mezőnybe visszatér egy gyors pilóta.

Az ,,N" autóval való indulás is jelent egyfajta kihívást hiszen utoljára 1995-ben indultam Gr N-es autóval Szeleczky Tomival egy Escort Cosworthtal. Persze ezek a mai N-es autók már szinte megfelelnek az akkori ,, A"-s autóknak de mindenféleképpen egy új kihívás.

- A VB-re is segítesz egy csapatot. Az újbóli navigátori szerepkör ellenére ez a projekt is fut?
Nagy kihívást jelent számomra , hogy Friciék felkértek segítői szerepkörre a világbajnoki futamjaikra. A szervezést és a tervezést már régebben elkezdtük a Bulgáriai futamra és ez megy is folyamatosan. Ez egy újabb kihívás lesz a csapat számára hiszen most aszfalton kell bizonyítaniuk. Bízom benne, hogy sikerül ismét célba érkezniük és talán problémamentesebb lesz ez a futam. Mivel első alkalommal szerepel a világbajnoki sorozatban a Bulgáriai futam talán picit kiegyenlítettebbek az esélyek. De bízom bennük, hogy itt is hasonlóan jól szerepelnek a versenyzők, mert Portugália legnagyobb eredményének azt tartom, hogy az egész futamot versenyzői hiba nélkül teljesítették. Egy VB futam a maga 350 kilométerével pedig annyi volt mint az eddig lezajlott három ORB futam összesen.

Ez a hír most jelenik meg 8986. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
KARPACKIE - Groupama Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
2223 24 25 262728
0102 03 04 050607
0809 10 11 12 1314
15 16 17 18 192021
2223 24 25 262728
2021.02.26-03.01.

részletes infóink


2021.02.26-28.

részletes infóink


2021.02.28.

részletes infóink


2021.03.13-14.

részletes infóink


2021.03.26-27.

részletes infóink


2021. #maradjotthon

részletes infóink

versenyek

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2021
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k