Spici S2000-es kocsizása
interjú a murvás teszt után
2008-02-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698691
Napi oldal:
7639
Jelenleg:
995
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Teljesen egyszerű riportot csinálni egy versenyzővel.
Főleg, ha a navigátora küld egy SMSt, hogy érdemes ránézni a weblapjukra.
Szerda este hívtam Spitzmüller Csabát, hogy meséljen a tesztről, épp dokinál volt, csütörtök délben visszahívott. Beszéltünk, felvettem a telefonnal. Majd itthon kiderült, hogy a telefon csak a kérdéseket rögzítette, a válaszok helyén néma csend volt.
Szerencsére Spici türelmes ember, este újra nekifutottunk a beszélgetésnek:

Mesélj kérlek a tesztről… (már másodszor…)
Vááárj, úgy teszek, mintha nem kérdezted volna ezt ma még… :) :) :)
Képzeld el… :) …mivel nagyon jó kapcsolatot ápolunk a GRIFONE team-el, mióta versenyeztünk együtt, ezért meghívtak egy S2000-es tesztre. Itt két autóról kellett véleményt alkotnunk. Egy Super2000-es Fiat Punto és egy hasonló kategóriájú Toyota Corolla volt terítéken. Mind a két autó fejlesztésében részt vesz a csapat. A Punto-t a gyár számára, míg a Corollá-t egy kicsit öncélúan, hiszen csak belevágtak a Toyota fejlesztésébe.

A Punto-t még csak csak értem, de mi újság a Corollával? A Grifone kitalálta, hogy készít egy ilyen autót, vagy a gyár mögötte áll?
Ez egy érdekes dolog. Eddig csak jobbkormányosban létezett S2000-es Toyota. Vettek egyet Dél-Afrikából, ott egy nagy importőr fejlesztette az ausztrálokkal egyetemben. A Grifone megvett egy ilyen autót, átépítette balkormányosra. Ez az egyetlen a világon, ami balkormányos, amivel mi most mentünk. Nincs mögöttük teljes mértékű gyári támogatás, már csak azért sem, hiszen ez már egy kifutó modell. Az Auris lesz majd, amit homologizálni fognak. Ha ezek a privát fejlesztések jól alakulnak, akkor nem kizárt, hogy a konszern is bekapcsolódik ebbe, de ezek még nem hivatalos dolgok.

Akkor talán egy kicsit zsákutca ez a Corolla S2000… nem?
Először én is úgy gondoltam… Az biztos, hogy a két autó ugyanazon a pályán való tesztelése Auriolnál és nálam is meglepő eredményt hozott: azonos időket tudtunk futni a két autóval.
Ha ezt a privát fejlesztést így folytatják, akkor meglepő eredményekre lesznek képesek vele.
A Toyota egyértelműen a Forma1-et támogatja, de szerintem a háttérben egy kicsit ebben is részt vesz. Nem hinném, hogy csak néhány márkakereskedő összefogna egy ilyenbe, ráadásul csak a gyártó tud homologizálni. Az Aurisnak pedig már folyamatban van a homologizációja…
Ezek talán megfontolt lépések, szerintem. Ha bejön, örülnek, ha nem, akkor azt mondják, hogy ez csak egy ilyen privát próbálkozás volt…

Nem mentél korábban még S2000-es kocsival…
Ez így van. Az Almerával mentem, annak hasonló volt a motorja, bár ezek az autók forradalmian újak. Érdekes, hogy a Fiaton egyértelműen érződik, hogy több éves fejlesztői munka eredménye, viszont érzésre, látványra és mint kiderült időben is élvezetesebb a Corollát vezetni.

A Fiatban úgy érezted, hogy nem megy, nem haladsz, erőtlen de nagyon jó a futóműve, a fékei, a kormányzása. A Corollában azt érzed, hogy iszonyatosan erős, a futóműve hagy némi kívánni valót még és a hajtása is, de ennek ellenére mind a két autóval a két nap alatt ugyanazokat az időket produkáltuk.

Itt murván nem látszott lényegi különbség a két autó között.
A jövő héten lesz egy két napos aszfalt teszt, oda is meg vagyunk hívva. Azt hiszem ott majd többet fogok tudni mondani az autókról, mert ez a teszt kicsit rosszul sikerült az időjárás miatt: végig esett az eső, köd volt. Autózni élvezetes volt, de kevés dolgot tudtunk az autókhoz hozzátenni.

A két teszt között is van egy rövid teszt, ahol a kisebb módosításokat az autón megcsinálták és Auriol kontrolálta, hogy mennyire váltak ezek be.

Mesélj egy kicsit a francia kollégádról!
Azt gondolom nagyon prominens pilóta társaságában kaptam meghívást a tesztre. Nem először találkoztam most vele, de újra lenyűgözött a barátságosságával, egyszerűségével és a tudásával.

Két napig együtt volt a szállásunk egy XIII.századi kúrián. Ott volt a navigátora is. Esténként borozgattunk és természetesen sztorizgattunk.
Abszolút képben vannak Magyarországgal és a magyar mezőnnyel kapcsolatban.
Sok versenyzőt ismernek, például tudták hallották a Mitsubishis esésünket és különben nagyon jó véleménnyel voltak a magyar bajnokságról.

Ami borzasztóan rokonszenves volt még Bennük, hogy nem adták fel, a vérükben van a versenyzés. A navigátor például onnan egy finn versenyre utazott, ahol egy norvég srácnak navigál. Igazi rallysták… :)

Ki volt a gyorsabb?
:) :) :)
Nem tudom! Nem hasonlítgattuk össze az időket. Ő is nézte, hogy megyek, én is Őt. Mindketten begyalogoltunk a gyorsaságira a szakadó esőben és megnéztük, hogy autózik a másik. Nem nézegettük az időket, de valószínűleg ő biztos gyorsabb volt :)
Ez csak feltételezés, de hát Ő világbajnok, biztos gyorsabb volt…

Ok, nem tudjuk meg, hogy mi a különbség köztetek…
De mi a különbség egy N4-es autó és a Super2000-e között?
Nem tudom…
Borzasztóan érdekes érzéseim vannak. A S2000-es gyengébb, mint az N-es autó. Viszont a futóműve, a fékjei, a súlykülönbség borzasztóan segíti. És talán úgy gondolom, hogy egy picit jobb, mint egy N csoportos autó.
De van egy nagy hátránya: és ez magyarországi viszonylatban biztos nem lebecsülendő, hogy nincs végsebessége. Rövid az áttételezése. Itthon az N-es autóval sokat megyünk kiforgott ötödik fokozatban, egy rövid áttétellel borzasztó nagy hátrányba lehet kerülni ezeken a pályákon. Viszont a gyorsulásban és a féktávokon a súlya miatt talán vissza lehet nyerni…

Auriol is nemrég tesztelt Carlossal és Kankkunennel Evo IX-eseket és nekik is hasonló volt a véleményük: nehéz autó az N csoportos.

És ami biztos: a Super2000-es autóban borzasztó sokat kell dolgozni. Ehhez képest egy N csoportos kocsival sétakocsikázás egy-egy gyorsasági…

És Spici idén melózni fog a kormánnyal, vagy inkább taxit vezet?
:) :)
Nem tudom még!
Szívesen tenném ezt is, azt is.
Szeretem a kényelmet, de mivel sportember vagyok, szívesen melóznék is a kanyarokban…
Most pillanatnyilag nem tudok választ adni erre.
És nyilván nem feltétlenül a kedv, hanem a pénz fogja majd erre megadni a választ. És az, hogy a partnereink mit várnak tőlünk.

Az biztos, hogy piros autóval fogunk odaállni az egri rajthoz Kazár Mikivel és autózunk egy jót.

 

Ez a hír most jelenik meg 8174. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k