Spicivel rallyról, rallycrossról
Eger után, Máriapócs előtt... Két nagyinterjú, egyben!
2011-04-20
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
519416851
Napi oldal:
140028
Jelenleg:
1724
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2020
a negyedik futam,
a BuildIT Veszprém Rally után
1. Suborits Péter
Volkswagen Golf GTi R5
330
2. Bartók Vince
Ford Fiesta R5
315
3. Tóth Patrik
Volkswagen Golf GTi R5
278
4.
Kasza Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
267
5.
Molnár Alex
Volkswagen Golf GTi R5
221
6. Szőcs Attila
Volkswagen Golf GTi R5
205
7. Fónagy Kristóf
Volkswagen Golf GTi R5
195
8. Somogyi Máté
Volkswagen Golf GTi R5
162
9. Szabó Zoltán
Volkswagen Golf GTi R5
152
teljes táblázat
World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

Két interjú, egyben!
Spicivel Eger után, a múlt héten beszélgettünk a rallyról...
Majd most, a napkban a rallycrossról, hiszen hétvégén a máriapócsi húsvéti fesztiválon először debütál ebben a sportágban. Érdemes végigolvasni mindkét interjút...

R A L L Y

Ahogyan Spici fogalmazott az elején: „egy kormányközi egyeztetést hamarabb összehozunk, mint ahogy erre a beszélgetésre sort tudtunk keríteni”. Nem volt egyszerű Spicit szóra bírni, de végül mégis sikerült, aki idén hazai vizekre evezett újra, ám az első futam balszerencsésen végződött, hiszen már az első napon kiállásra kényszerültek a váltó hibája miatt.

 spicivel_rallyrol_rallycrossrol_5

Már a futam előtt sem sikerült beszélnünk, így kezdjük a legelején! Milyen céllal vágtatok neki az Eger Rallye-nak?
A cél mindig az első hely! Nyilván azért azt tudnunk és látnunk kellett, hogy ezzel az autóval nem igazán leszünk most még a topon, de mi úgy gondoltuk, hogy minél több pontot kell rabolnunk és a Miskolc Rally-tól tudunk majd igazán gyorsak is lenni. Új navigátorommal, Szőke Tomival az első kilométereket tettük meg az új kocsival, új csapattal. Jó lett volna, ha végig tudtunk volna menni, hiszen fontos volt, hogy összerázódjunk és összeszokjunk. Szerencsére azért minden jól működött és a kezdeti kis káosz után tökéletes lett minden és egy komoly csapatként tudtunk együttdolgozni. Bár vérmes reményeink nem voltak az első helyet illetően, azzal, hogy az autó idő előtt feladta a küzdelmet, a pontrablásról is lemondhattunk, pedig úgy gondolom és ott úgy láttuk, hogy ez azért sikerülhetett volna!

Befolyásolhatja a bajnokság végkimenetelét ez számotokra?
Ebben a 6 fordulós magyar bajnokságban nem a legjobban jön ki, hogy egyet eldobtunk máris, rögtön itt a legelején. Biztos, hogy nagyon-nagyon fog ez hiányozni a későbbiek során, de ettől függetlenül azt mondhatom, hogy nem feltett kézzel indulunk majd a csatába és mindenképpen a maximumot fogom nyújtani minden versenyen! Befogom bizonyítani, hogy mi igenis nagyon-nagyon gyorsak vagyunk és nagyon jól tudunk együttdolgozni!

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_2

Milyen az autó?
Pillanatnyilag még a gyermekbetegségeit éli… Ha majd belekerül az R4-es kit, onnan kezdve lesz majd abszolút versenytársa a többi autónak. Nagyon meg fogja gyorsítani, le tudunk majd menni a homológ súly környékére, szélesebb lesz a futóműve, tehát tényleg nagyon a jövőbe mutat! Úgy érzem, hogy egy-két versenyen belül sokkal gyorsabb tud majd lenni, mint a mostani "top kilencesek", hiszen azok a csúcsra vannak járatva, ebben az autóban pedig még óriási lehetőségek vannak, aminek a kiaknázásában az MML Sportnak óriási tekintélye és a legtöbb tapasztalata van. Az ő segítségükkel mi is fogunk tudni gyorsulni!

Mikor kerül bele az R4-es kit az autóba?
A napokban lesz kész az első kit sorozatgyártásban és akkor rögtön érkezik, és építik is bele. Miskolc Rally-n már mindenképp azzal megyünk.

Bár sokat nem mentetek, mennyire sikerült összeszokni az új navigátoroddal?
Számomra egy nagyon-nagyon kellemes meglepetés volt! Már a felkészülés során is éreztem, hogy rettentően céltudatos személy. Nem új ez az ismeretség közöttünk, hiszen már a régi csapatomnál is együtt dolgoztunk, sőt, azt hiszem, hogy a rallye iránti igazi megfertőzése is hozzám köthető, hiszen az első kilométereit velem tette meg egy Szilveszter Rallye-n, ahol sikerült nyernünk is. Remélem ez a jövőbe is mutat majd, hogy ismét tudunk majd együtt nyerni! :-) Tényleg jól dolgozott és maximálisan odateszi magát, mind navigátorként, mind csapattagként. Komoly fizikai és mentális felkészülést végez, és emellett 100 %-osan ott van mellettem és velem a tréningen is.

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_1

Milyen volt ez a verseny, ameddig Ti láttátok?
Maga a verseny szerintem nagyon jó volt. Én inkább a verseny előtti dolgokat látom kaotikusnak és ez nem a verseny rendezőjén múlott, hogy ilyen volt, ilyenné tették és ilyenné vált. Úgy gondolom, hogy óriási problémák vannak a szövetségben és a szakágban, ezeket jó lenne végérvényesen a helyére tenni, és jó lenne, ha egyenlő pályákon, egyenlő esélyekkel indulhatnának a versenyzők a futamokon, nem pedig részrehajlások lennének, mint ahogy ez a verseny elején és végén is abszolút kidomborodott.

Hogyan tovább?
Elkészül az R4-es autó és akkor mindenféleképpen szeretnénk egy nagyobb tesztet. Gondolkodtunk most itt, Egerben is, hogy cserélünk egy váltót és akkor a második napon szuperralizunk, de nem láttam értelmét, hiszen az autónak minden paramétere megváltozik hamarosan, így az itt begyűjtött tapasztalatokat úgysem tudtuk volna felhasználni. Emiatt az esti megbeszélésen úgy döntött a csapat, hogy inkább csinálunk egy 1-2 napos nagy tesztet a Miskolc Rally előtt, ahol már az R4-es autót tesztelhetjük és azoknak a beállításait fogjuk kitapasztalni, finomítani.

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_3

Más felkészülést igényel tőled ez az egynapos futam?
Nem hiszem, hiszen én tavaly nagyon jól hozzászoktam az ilyen futamokhoz Romániában. Reggel elindultunk és estig, egy nap alatt letudtuk az egész versenytávot. Számomra ez egyáltalán nem rossz. Akkor okozhat ez hátrányt, ha az ember ballábbal kel fel, mert akkor nincs másnap, nincs lehetőség a javításra. Maximális koncentrációt igényel az egynapos futam és megfelelő felkészülést természetesen, hiszen azon az egy napon kell eldönteni mindent.

Teljesen pozitívan ítéled meg, hogy egy nap alatt lezajlik a verseny?
Teljesen, és úgy gondolom, hogy a mai világban, amikor a költségmegtakarítás az elsődleges tényező, mindenképp szem előtt kell tartani ezeket a tényezőket is. Nem mindegy, hogy hány napig kell elszállásolni a csapatot, de a verseny rendezőjének is sokkal költségtakarékosabb így, hiszen kevesebbe kerül a mentő, a rendőr, a pályazár, pályabérlet, stb. Mindenhol a költségek óriási csökkenésével lehet így számolni, és ez a mai világban nagyon fontos, hogy megtudjuk őrizni ezt a sportot a maga valójában!

Legutóbbi beszélgetésünkkor, szinte semmiről nem tudtál érdemben nyilatkozni, így újra megkérdezem: mi lesz veled idén?
Mindenképpen teljes szezont versenyzünk a hazai bajnokságban, emellett 2-3 romániai futamot is tervezünk. Terveink között szerepel még vagy egy világbajnoki, vagy egy IRC futamon is rajthoz állni, de ennek a tárgyalása még folyamatban van.
A rallycross szakágban pedig szintén a teljes bajnoki szezonban szeretném megmérettetni magam. Óriási kihívás ez számomra, hiszen abban a szakágban még soha nem versenyeztem. A rallycross nagyon-nagyon tetszik, dinamikusan fejlődő és minden szempontból nagyon eladható sport, hiszen a zártpályás versenyeknek egyre nagyobb nézőközönsége van. Sok visszatérő van a rallycross szakágon belül is, magyar bajnokok térnek vissza, nagyon komoly technikákkal. Majd meglátjuk, hogy mire leszünk ott képesek! Ez a rallycross olyan nekem, mintha a Ferrari Kupát és a Rallye-t összegyúrnám, hiszen egyszerre sokan rajtolunk, de van benne egy kis ralizás is!

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_4

Zárásként pedig...
Jöhet az a rész, mint az Oscar-díj átadáson :-) Mindenkinek nagyon köszönök mindent! Sokan vannak - szerencsére - akik még bíznak bennem és ezért tényleg nagyon hálás vagyok! Köszönöm a versenyre kilátogató nézőknek azt, hogy még kitartanak emellett a sportág mellett!

Én pedig köszönöm Neked, hogy a nagy pörgés közepette mégiscsak sikerült beszélnünk! :-)

-----------------------------------------------

R A L L Y C R O S S

Spici, az elsőbálozó

Nem először beszélgettem Spicivel, de a rallycrossról mindenképp. Rögtön mentegetőzésbe is kezdtem, hogy nem igazán vagyok otthon a témában, de ő megnyugtatott, hogy „Kezet foghatunk akkor, mert én is csak okosan pislogok!” Spici élete első rallycross futamára készül a húsvéti hétvégén, az előkészületeket már megkezdték és most már ő is kíváncsian várja, hogy mit is rejteget ez a sportág számára.

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_16

Hogy állsz a felkészüléssel?
Voltunk lenn múlt hétvégén tesztelni a Rabócsi Ringen, ahol egyrészt a pályával, másrészt az új autóval is ismerkedtem. Többen is a segítségemre voltak, Rabócsi Tibi is nagyon kedves volt és segített a pálya megismerésében, valamint Mózer Attila is.

Eddig ismeretlen volt a pálya számodra?
Még 2002-ben mentem rajta egy rallye prológot sötétben, ráadásul az nem ezen a nyomvonalon volt. Abszolút másra emlékeztem a pályát illetően, de nem egy annyira bonyolult pálya, hogy ne lehetne megtanulni, de nyilván aki évek óta ezen versenyzik, annak számottevően könnyebb lesz.

Milyen az autó?
Egy Mitsubishi Evo VIII-as, a supercars szabályok szerint építve, négykerék meghajtású, 5-6 száz lóerő között van valahol a teljesítménye. Evo VIII-asból lett rallycross autónak építve, és bár nem egy kifejezetten csúcskategóriás kocsi, de én úgy gondolom, hogy nagyon nagy élmény és egész gyorsan lehet vele itt autózni.

Milyen céllal vágsz neki az első futamnak?
Elsődlegesen az időmérő futamokon próbálok meg minél jobban szerepelni, valamint megkóstolom ennek a sportágnak a feelingjét, hiszen itt elég komoly csaták szoktak lenni! Kíváncsian várom azt, hogy milyen, mikor egyszerre majd többen elrajtolunk a pályán és nem csak az ideális nyomvonalon tudok menni, hanem többen leszünk, akik erre törekszünk, hogy ott mehessünk. Kemény párharcok és csaták alakulnak  majd ki, az biztos!

Milyen a mezőny?
Van egy nagy visszatérője is a szakágnak, egy top kategóriás autóval, Révész Tomi, de nyilván ott vannak azok is, akik többszörös magyar bajnokok, úgyhogy egyáltalán nem lesz könnyű dolgom, nem mehetek feltartott kézzel a csatába. Biztos vagyok benne, hogy "kis újoncként" ők is megpróbálnak majd háttérbe szorítani engem, de azért leszünk ott, hogy minél jobban szerepeljünk és minél keményebben vívjam a csatát velük! Sportszerű csatát várok, hiszen nagyon komoly sportemberekről beszélhetünk ebben a mezőnyben. Tartok kicsit a lökdösődéstől, az egymás "összetörögetésétől"… a Ferrari Challenge sorozatban valamilyen szinten megtanultam a társaságban való versenyzést, amikor többen próbálunk harcolni az ideális nyomvonalért és kisebb lökdösődések ott is voltak, de mindig a sportszerűség határán belül maradtak, remélem majd itt is így lesz!

Milyen eredménnyel lennél elégedett?
Ez egy nagyon érdekes kérdés, amire egy nagyon érdekes választ tudok adni: fogalmam sincs! :-) Nyilván azért megyek oda, hogy nyerjek, de hogy mi a realitás, az majd ott fog kiderülni. Én mindig, minden versenyre úgy megyek el, hogy nyerni szeretnék, még akkor is, ha tudom, hogy nem túl sok sanszunk van rá, de itt azért azt semmiképp nem szabad elfelejteni, hogy „elsőbálozó” vagyok ebben a rallycrossban! Kíváncsian várom, hogy mire leszünk elegek, mennyire leszek gyors, mennyire lesznek gyorsak a többiek és biztos vagyok benne, hogy nagyon nehéz lenne jóslásokba belemenni most.

Egész évben láthatunk a rallycross futamokon?
Egészen pontosan 6 versenyt terveztünk, aztán majd esetleg még a külföldi futamokat később meglátjuk.

 

 a csapat támogatói:

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_6

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_7

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_8

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_9

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_10

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_11

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_12

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_13

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_14

 

spicivel_rallyrol_rallycrossrol_17

Ez a hír most jelenik meg 4078. alkalommal
címkék: Spici, rallycross, Eger
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
0304 05 06 070809
1011 12 13 141516
17 18 19 20 21 2223
24 25 26 27282930
31 01 02 03040506
2020.08.15.

részletes infóink

2020.08.14-15.

részletes infóink

2020.08.14-16.

hivatalos honlap

2020.08.14-15.

részletes infóink

2020.08.16.

hivatalos honlap

2020.08.28-30.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k