START-olnak a srácok
Ifj. Ranga László és Baksay-Szabó Ádám
2008-03-31
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765698690
Napi oldal:
7638
Jelenleg:
994
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Ranga Lacika és Baksay-Szabó Ádám idén a Topp-Cars Rally Team színeiben versenyeznek. Már túl vannak az Eger előtti tesztjükön. Ezután hívtam őket - elsőként Lacit értem el.

- Hogy ment a teszt?
- Nagyon jól, sok új dolgot ki tudtunk próbálni, gumibeállítások terén is. Új motorelektronika került az autóba, ma azt is sikerült beállítanunk. Az már biztos, hogy kicsit más stílusban kell vezetnem majd most az autót, de azt gondolom, hogy fogok tudni alkalmazkodni.

- Általában próbálgattatok, vagy konkrétan Egerre kerestétek a jó beállításokat?
- Sok dolgot próbálgattunk, sok mindent kellett egymáshoz finomítanunk, hogy passzoljon a dolog, de úgy néz ki, hogy igen, megvannak az egri beálltások. Ádámnak mondjuk nehezebb dolga volt, mert nekem azért már legalább az autó ismerős volt, neki pedig még azt is szoknia kell.

- Azt mondtad, hogy másképp kell majd vezetned. Mennyiben?
- Alapból a motorelektronika miatt már másképp kell vezetni a kocsit. Tavaly nyomatékból kellett vele autózni, most pedig inkább forgatni kell, mert a felső tartományban működik jobban az autó. Alapból ezt kell megszokni. De új a hajtáselektronika is, azt is próbálgattuk, de ebben is megtaláltuk a nekem megfelelőt, és a hozzá való futómű beállítását is.

- Egy ilyen nap után optimistább vagy, mint egyébként?
- Egerben nagyon-nagyon szeretnénk a dobogóra felkerülni, és ez a teszt is ezért volt, hogy megtegyünk ennek érdekében mindent, és most, hogy jók a beállítások, kicsit megnyugodtam. Az biztos: az első gyorstól kezdve a maximumon kell majd autóznunk. Nyilván sok függ majd attól is, hogy ki hogy kel, meg ki hogy reagál egy ilyen kihagyás után, de bele kell vágni. 

Majd Ádámot is megkérdeztem:
- Nagyon jó volt, nagyon élveztük, és nagyon sikeres teszt volt, én úgy gondolom. Hetvehely és Kővágószőllős környékén voltunk, egy eléggé technikás pályán. Kivonult az egész csapat. Reményeink szerint most már minden jó lesz, megtettünk ezért mindent. Hatalmas fejlődést éreztem az első és az utolsó kör között, úgyhogy volt értelme. Laci hál'Istennek nagyon sok mindenben tudott nekem segíteni, vitt is egyszer-kétszer, és valami félelmetesen jól vezet. Remélem, egész évben tudok majd rá számítani, és hogy a tudását tovább fogja majd nekem adni.

- Laci helyzete azért könnyebb volt, hisz ő már ismerte ezt az autót, neked viszont még ezt is szoknod kell…
- Így igaz. Eleinte nagyon féltem, nagyon tartottam a kocsitól, mert nagyon erős, nagyon jó autó. Egy első kerekes, gyenge után egy összekerekes szörnyeteget nagyon nehéz megszokni, de a fokozatosság elvét próbálom betartani, és tényleg nem nagy ugrásokban, de szépen aprólékosan próbálok meg gyorsulni. Hál'Istennek nagyon sok jó ember vesz körül, olyanok, akik szakmailag rengeteget tudnak segíteni, és remélem, hogy ennek gyümölcse már a murvás versenyeken megmutatkozik majd.

- Ezek szerint Egerben nagyon vérmes reményeid azért még nincsenek?
- Tulajdonképpen lényeg, hogy biztonságos autózásra törekszünk. Ami azért mégis egy álmom megvalósulása lenne, ha sikerülne, hogy jó helyen végezzek, és itt most arra gondolok, hogy az első tízben. Egy ilyen erős, komoly mezőnyben, ez nagy dolog lenne, és azt jelentené, hogy tényleg van értelme a dolognak, és jó irányba haladunk.   

Ez a hír most jelenik meg 6108. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k