START-olnak a srácok
Ifj. Ranga László és Baksay-Szabó Ádám
2008-03-31
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
808356686
Napi oldal:
266351
Jelenleg:
1526
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Ranga Lacika és Baksay-Szabó Ádám idén a Topp-Cars Rally Team színeiben versenyeznek. Már túl vannak az Eger előtti tesztjükön. Ezután hívtam őket - elsőként Lacit értem el.

- Hogy ment a teszt?
- Nagyon jól, sok új dolgot ki tudtunk próbálni, gumibeállítások terén is. Új motorelektronika került az autóba, ma azt is sikerült beállítanunk. Az már biztos, hogy kicsit más stílusban kell vezetnem majd most az autót, de azt gondolom, hogy fogok tudni alkalmazkodni.

- Általában próbálgattatok, vagy konkrétan Egerre kerestétek a jó beállításokat?
- Sok dolgot próbálgattunk, sok mindent kellett egymáshoz finomítanunk, hogy passzoljon a dolog, de úgy néz ki, hogy igen, megvannak az egri beálltások. Ádámnak mondjuk nehezebb dolga volt, mert nekem azért már legalább az autó ismerős volt, neki pedig még azt is szoknia kell.

- Azt mondtad, hogy másképp kell majd vezetned. Mennyiben?
- Alapból a motorelektronika miatt már másképp kell vezetni a kocsit. Tavaly nyomatékból kellett vele autózni, most pedig inkább forgatni kell, mert a felső tartományban működik jobban az autó. Alapból ezt kell megszokni. De új a hajtáselektronika is, azt is próbálgattuk, de ebben is megtaláltuk a nekem megfelelőt, és a hozzá való futómű beállítását is.

- Egy ilyen nap után optimistább vagy, mint egyébként?
- Egerben nagyon-nagyon szeretnénk a dobogóra felkerülni, és ez a teszt is ezért volt, hogy megtegyünk ennek érdekében mindent, és most, hogy jók a beállítások, kicsit megnyugodtam. Az biztos: az első gyorstól kezdve a maximumon kell majd autóznunk. Nyilván sok függ majd attól is, hogy ki hogy kel, meg ki hogy reagál egy ilyen kihagyás után, de bele kell vágni. 

Majd Ádámot is megkérdeztem:
- Nagyon jó volt, nagyon élveztük, és nagyon sikeres teszt volt, én úgy gondolom. Hetvehely és Kővágószőllős környékén voltunk, egy eléggé technikás pályán. Kivonult az egész csapat. Reményeink szerint most már minden jó lesz, megtettünk ezért mindent. Hatalmas fejlődést éreztem az első és az utolsó kör között, úgyhogy volt értelme. Laci hál'Istennek nagyon sok mindenben tudott nekem segíteni, vitt is egyszer-kétszer, és valami félelmetesen jól vezet. Remélem, egész évben tudok majd rá számítani, és hogy a tudását tovább fogja majd nekem adni.

- Laci helyzete azért könnyebb volt, hisz ő már ismerte ezt az autót, neked viszont még ezt is szoknod kell…
- Így igaz. Eleinte nagyon féltem, nagyon tartottam a kocsitól, mert nagyon erős, nagyon jó autó. Egy első kerekes, gyenge után egy összekerekes szörnyeteget nagyon nehéz megszokni, de a fokozatosság elvét próbálom betartani, és tényleg nem nagy ugrásokban, de szépen aprólékosan próbálok meg gyorsulni. Hál'Istennek nagyon sok jó ember vesz körül, olyanok, akik szakmailag rengeteget tudnak segíteni, és remélem, hogy ennek gyümölcse már a murvás versenyeken megmutatkozik majd.

- Ezek szerint Egerben nagyon vérmes reményeid azért még nincsenek?
- Tulajdonképpen lényeg, hogy biztonságos autózásra törekszünk. Ami azért mégis egy álmom megvalósulása lenne, ha sikerülne, hogy jó helyen végezzek, és itt most arra gondolok, hogy az első tízben. Egy ilyen erős, komoly mezőnyben, ez nagy dolog lenne, és azt jelentené, hogy tényleg van értelme a dolognak, és jó irányba haladunk.   

Ez a hír most jelenik meg 6132. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k