Stohl, Duval... Korzika
francia VB futam előzetes
2007-10-10
hír • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
765594069
Napi oldal:
42960
Jelenleg:
1430
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Mivel aszfaltra szánt Xsara-ját totálkárosra törte, ezért már Korzikán azzal az autóval kell indulni Manfred Stohlnak, amivel csak Japánban szeretett volna.

A két OMV-és pilóta teljesen más beállításokkal áll rajthoz a korzikai világbajnoki futamon. Németországi második, és spanyolországi ötödik helyével Francois Duval bebizonyította, hogy a legjobb aszfalt menők közé tartozik. A belga pilóta most ismét szeretne felállni a dobogóra. "Spanyolországban ez volt a legtöbb, amit ki tudtam hozni magamból, de Krozikán tiszta lappal indulunk újra, és nagyon bizakodom. Ez a rally teljesen más, és ezzel sokkal jobban fekszik nekem" - örült a belga pilóta, hogy Korzikán is rajthoz állhat.

Manfred Stohlnak más taktikát kell alkalmaznia a korzikai futamon. Számára a legfontosabb, hogy Xsara-ja ezúttal egyben maradjon, és ne legyen semmi baja, mivel a mostani verseny után a kocsi azonnal utazik tovább Japánba, hogy majd az ottani világbajnoki futamon is szerepeljen.
Így az osztrák pilóta megpróbál óvatosabban menni.

"Természetesen az ember nem tudja kiverni a fejéből a történteket. Ennek ellenére a megszokott tempómban fogok autózni, hiszen annak sem látom értelmét, hogy csak végig guruljak a szakaszokon."


Könnyű dolga egyik pilótának sem lesz, hiszen a korzikai futamot a 10000 kanyar versenyének is becézik, nem véletlenül. A gyors, egyenletes spanyol pályákkal szemben, melyek szinte körpályás jelleggel bírnak, a sziget szakaszai klasszikus rallys pályáknak számítanak.

A főváros Ajaccio környéki szűk utakon az aszfalt helyenként fel van repedezve, egyik hajtűkanyar a másikat követi, az egyenes fogalmát szinte nem is ismerik errefelé. A kocsik hajtása és felfüggesztése ugyan olyan erős igénybevételnek van kitéve, mint a pilóták koncentrációja és keze. Hegynek felfelé a motorok teljesítménye számít, míg a cseppet sem pihentetőbb lejtmenetnél nem árt a jó fékrendszer.

A futam a gyári és a privát WRC-ék partnerének a BFGoodrichnek az év egyik legnagyobb kihívását jelenti. A különböző burkolatok, és ezek töredezettsége miatt a 16 gyorson hihetetlen mértékben elkopnak a gumik, a pályán lévő por miatt ráadásul a tapadásuk sem az igazi. A kanyarok gyors egymásutánja miatt a gumiknak nincs idejük regenerálódni a gyorsítások, fékezések, kanyarodások közt. Ezen kívül meg kell birkózniuk a kocsik súlyeloszlásának állandó változásával is. Így bátran kijelenthetjük, hogy Korzika csak a turistáknak jelent kikapcsolódást.

Csak hab a tortán a változékony időjárás. Ezen a helyzeten az sem javított, hogy idén április helyett októberben rendezik a futamot. A csapatoknak nem csak az őszi viharoktól, de a heves esőzésektől is tartaniuk kell és, hogy még egyszerűbb legyen a dolog, az eső időnként csak a hegy egyik oldalán csapódik le, míg a másik oldal teljesen száraz marad.

Az idei versenyre összesen 17 WRC nevezett, és a megszokott csapatok, mint a Ford, a Citroen vagy a Subaru mellett a Suzuki is rajthoz áll. Az új SX4 WRC volánja mögött az aszfalton igen erős Nicolas Bernardi foglal majd helyet.

Forrás: www.rallye-magazin.de

Ez a hír most jelenik meg 3970. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k