Stohl, Duval... Korzika
francia VB futam előzetes
2007-10-10
hír • neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
797688251
Napi oldal:
301204
Jelenleg:
871
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Mivel aszfaltra szánt Xsara-ját totálkárosra törte, ezért már Korzikán azzal az autóval kell indulni Manfred Stohlnak, amivel csak Japánban szeretett volna.

A két OMV-és pilóta teljesen más beállításokkal áll rajthoz a korzikai világbajnoki futamon. Németországi második, és spanyolországi ötödik helyével Francois Duval bebizonyította, hogy a legjobb aszfalt menők közé tartozik. A belga pilóta most ismét szeretne felállni a dobogóra. "Spanyolországban ez volt a legtöbb, amit ki tudtam hozni magamból, de Krozikán tiszta lappal indulunk újra, és nagyon bizakodom. Ez a rally teljesen más, és ezzel sokkal jobban fekszik nekem" - örült a belga pilóta, hogy Korzikán is rajthoz állhat.

Manfred Stohlnak más taktikát kell alkalmaznia a korzikai futamon. Számára a legfontosabb, hogy Xsara-ja ezúttal egyben maradjon, és ne legyen semmi baja, mivel a mostani verseny után a kocsi azonnal utazik tovább Japánba, hogy majd az ottani világbajnoki futamon is szerepeljen.
Így az osztrák pilóta megpróbál óvatosabban menni.

"Természetesen az ember nem tudja kiverni a fejéből a történteket. Ennek ellenére a megszokott tempómban fogok autózni, hiszen annak sem látom értelmét, hogy csak végig guruljak a szakaszokon."


Könnyű dolga egyik pilótának sem lesz, hiszen a korzikai futamot a 10000 kanyar versenyének is becézik, nem véletlenül. A gyors, egyenletes spanyol pályákkal szemben, melyek szinte körpályás jelleggel bírnak, a sziget szakaszai klasszikus rallys pályáknak számítanak.

A főváros Ajaccio környéki szűk utakon az aszfalt helyenként fel van repedezve, egyik hajtűkanyar a másikat követi, az egyenes fogalmát szinte nem is ismerik errefelé. A kocsik hajtása és felfüggesztése ugyan olyan erős igénybevételnek van kitéve, mint a pilóták koncentrációja és keze. Hegynek felfelé a motorok teljesítménye számít, míg a cseppet sem pihentetőbb lejtmenetnél nem árt a jó fékrendszer.

A futam a gyári és a privát WRC-ék partnerének a BFGoodrichnek az év egyik legnagyobb kihívását jelenti. A különböző burkolatok, és ezek töredezettsége miatt a 16 gyorson hihetetlen mértékben elkopnak a gumik, a pályán lévő por miatt ráadásul a tapadásuk sem az igazi. A kanyarok gyors egymásutánja miatt a gumiknak nincs idejük regenerálódni a gyorsítások, fékezések, kanyarodások közt. Ezen kívül meg kell birkózniuk a kocsik súlyeloszlásának állandó változásával is. Így bátran kijelenthetjük, hogy Korzika csak a turistáknak jelent kikapcsolódást.

Csak hab a tortán a változékony időjárás. Ezen a helyzeten az sem javított, hogy idén április helyett októberben rendezik a futamot. A csapatoknak nem csak az őszi viharoktól, de a heves esőzésektől is tartaniuk kell és, hogy még egyszerűbb legyen a dolog, az eső időnként csak a hegy egyik oldalán csapódik le, míg a másik oldal teljesen száraz marad.

Az idei versenyre összesen 17 WRC nevezett, és a megszokott csapatok, mint a Ford, a Citroen vagy a Subaru mellett a Suzuki is rajthoz áll. Az új SX4 WRC volánja mögött az aszfalton igen erős Nicolas Bernardi foglal majd helyet.

Forrás: www.rallye-magazin.de

Ez a hír most jelenik meg 3987. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k