KÁRAI TRANS World RX of Hungary - 2025.07.19-20. - Nyiråd Racing Center
Sumaván járt magyarok
interjúk a magyar párosokkal
2006-02-28
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
774582985
Napi oldal:
3602
Jelenleg:
1069
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

4 magyar páros indult a cseh bajnokság első futamán, a 41. Mogul Sumava Rallye-n, ami egyben a kétversenyes, négyfordulós Winter Cup sorozatnak is a része.
A négy pilótával készült interjú a versenyélményekről és a jövőről:

Baracskai ZsoltMaricsek MiklósMarkovics GyörgySzabó László

Baracskai Zsolt - Lovász Tibor - Renault Clio RS / N3

Miért Sumava?
Azért mentünk ki a versenyre, hogy ne az első bajnokin derüljenek ki problémák a kocsival. Alapjában véve az egész autónk új, hiszen új a motorunk, a váltónk, a féltengelyek. Tavaly sok technikai problémánk volt, kevés kilométer volt bennünk, így megbeszéltük a támogatókkal, hogy az idény előtt autózunk egyet.
Így esett a választásunk erre a Sumava Rallye-ra.

Gond nélküli volt a versenyzés?
Az első gyors fél kilométerénél elszakadt a hátsó fékcsövünk…
19 kilométert kellett még fék nélkül mennünk. Két perc hátránnyal kezdtük a versenyt.

Aztán elég nagy volt az adok-kapok...
Tudtunk jókat menni az első körben, hiszen oda jó volt a murva-futóművünk és a veszprémi beállításaink. Rajtunk kívül mindenki puha aszfaltos futóművel mentek. Amikor olvadt a hó, akkor fel tudták rakni a széles, szöges gumikat.
Magas autóval, keskeny gumival csak billegtünk az úton a nap második felében.
Csodálkoztunk is, amikor jó idő sikeredett…

Az autóval az első gyors után már nem volt gond?
Miután megjavítottuk a féket, utána már gondmentesen tudtunk versenyezni, minden rendben volt.
Az esti nagyszervizben átépítettük a futóművet aszfaltra. Fel is raktuk a széles gumikat, másnap reggel az első gyors 7 kilométeréből volt 2 hó, 2 jég… Slickkel menni ilyen úton… Néha halálfélelmünk volt, ment mindenfelé az autó… Irányíthatatlan volt.
Majd felszáradt és már tudtunk menni rendesen, élveztük is a versenyt.

Úgy hallottam volt Nektek is egy kis afféretek Szabó Laciék kedvenc osztrák Mazdás párosával…
:)
Igen. Előttünk rajtolt a srác. Az utolsó körben, már sötétben, a második gyorson megállt előttünk. Volt az árokba egy Ibiza és ők megálltak mellette. A navigátor kiszállt és ott kiabált, hogy nem lehet továbbmenni, etap… Az Ibiza mellett már 15 autó elmehetett, hiszen a rajtszáma szerint legalább ennyivel rajtolt előttünk.
A nézők is és mi is erősen mondtuk neki, hogy menjen tovább, versenyezzünk, ne tartsanak fel bennünket sem, és ők is nyugodtan továbbmehetnek. A navigátor is elvesztett közben. Mire meglett és sikerült őket visszatuszkolni a kocsiba, három percünk ment el…
Nagyon nem értettük, miért akarta mindenképp, hogy etap legyen a gyors.
Aztán kiderült, hogy az ember vívott Szabóékkal, vezetett is, de a sötétben jó sokat kapott az utolsó kör első gyorsán és gondolta, ha ez így megy tovább, akkor az utolsó két gyorson szépen elveszti a versenyt és ezáltal a Winter Cup-ban is hátrébb szorulhat. Viszont ha etap, akkor nem kap és így megmarad az előnye… De ezzel senki másnak nem tett keresztbe, csak magának és nekünk. Aztán mikor elindultunk, a szúrófényünk megzavarhatta, mert néhány kanyar után beesett az árokba, szegény.

Kanyarodjunk vissza a Ti versenyzésetekhez.
Mi várható 2006-ban a Baracskai-Lovász párostól?
A partnereink jóvoltából lehetőségünk nyílik egész évben minden OB futamon indulni és N3-ban mindenképp a dobogó valamelyik fokára szeretnénk állni.

Kik azok, akik mellettetek vannak?
Az ExNatura+ Kft., Mediline Kft és az Albatross Travel Utazási Iroda akik nélkül nem tudnánk nekivágni az esztendőnek.





Maricsek Miklós - Kovács József - Toyota Celica GT4

A sajtóanyagotokból kiderült, hogy hirtelen találtátok ki ezt a versengést…
A Budai Teamnek három autója van, a Puntót sikerült eladnunk, ugyanakkor megvásároltuk a Béres Józsi N csoportos Subaruját. A Corolla WRC mellett ott a Subaru és ott állt a Celica is, ami korábban tréningautó volt, de kicsit feljavítgattuk.
Mentem már vele Komlón hóban és nyalogattuk a képernyőt, nézve a Janneres képeiteket és úgy döntöttünk, nekivágunk egy jó kis havas futamnak.

Aztán nem lett akkora hó…
Jó lett volna tiszta, homogén körülmények között menni, hiszen már egy éve nem versenyeztem. Hóra számítottunk és hófalakra. Elővették a régi szögesgumijainkat, a Matadorosoktól is kaptunk gumikat.
A legtöbb gyorsaságin háromféle útfelületen kellett mennünk, aszfalton, jégen, hóban.

Azért lehetett élvezni?
Megmondom őszintén, hogy nagyon élveztem a dolgot, annak ellenére, hogy még szerda este is azon gondolkoztam, hogy mit keresek én itt, miért nem maradtam otthon és csináltam volna a napi dolgaimat…
2-ből kellett mennünk, nem volt többre időnk és ez nem volt megnyugtató, keskeny utakon, ami nyomasztott.
Pénteken az superspeciálon azért visszajött a kedvem!

Amiért kimentünk erre a versenyre, azt maximálisan visszakaptam.
Beigazolódott, hogy a lehetőségekhez képest tudok gyorsan menni, ami nagyon fontos nekem, hiszen nagyon hiányzik a versenyzés. Hiába sokat vagyok versenyautók között, azért a kormány mögött ülni csak más dolog…

Az autóban sem csalódtunk és magamban sem.
Tudom, hogy miket kellene megcsinálnom, ha versenyeznék és tudnék gyorsan menni…

Beestetek. Mi volt a gond?
Egyértelműen az én hibám. Fizikailag elfáradtam, megúszott az autó és én nem bírtam lekövetni a mozgását. Túl gyorsan értem a kanyarba és nem bírtam megfelelően korrigálni. Beparkoltunk a fák közé.

És fogsz megint menni?
Ezen a WinterKupán feltétlenül és dédelgetek egy két versenyt magamban, ha minden rendben megy a csapat körül, valami külföldi futamon, hiszen Vizin Laci bácsi kérte, ha megy a csapat WRCjével, akkor legyek ott a csapatban és a cég is megkivánja, hogy ha mennek az autók, akkor nekem ott kell lenem teljes egészséggel.

Mit lehet tudni a Budai Team autóiról, kik lovagolják idén őket?
A WRC-vel biztosan Vizin Laci bácsi, a Subarura van több érdeklődőnk is, még aláírt szerződésünk nincs rá, a Celicával is hasonló a helyzet, elképzelhető, hogy H csoportban láthatjuk.




Markovics György - Verba Gábor - Mitsubishi Lancer / N4

Gyuri, mikor találtad ki, hogy indulsz ezen a versenyen?
Már akkor megtetszett, mikor Hadik Andris indult tavaly a Janner Rallye-n, már akkor is irigyeltem, hiszen nagyon szeretek hóban autózni.
Itt a Bükkben már csak közvetlen életveszélyben lehet kocsizni, annyi fent az autó.

Régóta törtem a fejem, hogy normális versenykörülmények között kellene menni hóban és már a mostani osztrák nyitófutamon meg is győződtem róla, hogy ott voltunk.

Az egri verseny biztosan nem tudunk indulni, gondoltuk elmegyünk a Sumavára, már csak azért is, mert még volt egy kihasználható versenyzési lehetőségem, amit leautózhatok az autóval.

Aztán jól elolvadt a hó…
Hát az tragédia volt!
A szemünk előtt olvadt egy igazi hórally.
Azon a héten, mikor ott voltunk, napról napra kevesebb volt a hó, sok helyen már teljesen száraz utak fogadtak.

Azért jól éreztétek Magatokat?
Nem akarok siránkozni, de hóban elvileg kevésbé fontos a lóerő.
Ezért egy legyengített programmal volt beállítva a kocsi, az ALS-t sem húztuk fel annyira, hogy ne forogjon annyit a kerék feleslegesen. Kifejezetten hóra volt beállítva motorikusan, ami gyengének bizonyult vizes úton, így teljesítményre nem tudta felvenni a versenyt a kategóriatársakkal.

Az utolsó gyorson megállt a kocsi…
Nem, azon még végigment, majd a beíró után 10 méterrel adta meg magát a váltó.
Nagyon elkeseredtem, mert a váltó már korábban is adta ezt a hangot, de akkor csak egy csavar volt lelazulva, most azonban csapágyas lett…

Mesélj erről a Fabia projectről?
Ezzel az autóval szeretnénk versenyezni, de még nem biztos, hogy minden magyarországi futamon tudunk majd menni vele.
Remélhetőleg hamarosan lesz a S1600-os Fabia is és akkor olyan autóval kocsiznánk…

Miért fejlesztik a Kit-cart?
Jön az új Fabia és a régi, kifutó modellből már nem akartak S1600-ost építeni, de a fejlesztéseket már az új autó elkészülte előtt megkezdték, így egy ún. Kit-car-ban tesztelték az alkatrészeket és így a S1600-os Fabia már az új külső megjelenéssel tud futni. Szinte már egy kész egység kerül majd az új karosszériába.
És ezzel szeretnénk majd mi is menni.

Akkor kívánhatom azt, hogy minél hamarabb Skodában láthassunk!
Igen, az tök jó lenne :)


Szabó László - Kaluzsa Tamás - Lada VFTS

Milyen szájízzel vágtatok neki?
Bizonyítani szerettünk volna, hogy nem a szögeken múlott az első hely a Janner Rallye-n.
Reméltük, hogy technikai probléma nélkül tudjuk végigautózni a versenyt.

Nem volt annyi hó, mint az osztrákoknál...
Valóban, de ez majdnem, hogy jobban tetszett, hiszen még nagyobb feladat elé állította a versenyzőket, hiszen nagy szerepe volt a gumiválasztásnak és a pontos itinernek.

Az itinerrel nem szokott gondotok lenni…
a gumikkal minden rendben volt?
A múltkori hibát orvosolva most volt minden felületre megfelelő gumink.

Vezettétek is a H csoportot!
Igen, az első nap végén mi voltunk elöl, de sajnos napközben több gyorsaságin is utolértük az előttünk rajtoló autókat és többször ez sok másodpercünkbe került. Volt amikor csak úgy tudtuk megelőzni őket, ha hátulról meglöktük őket…

Konkrétan nekimentél véletlenül az előtted lévő autónak?
Mit szólt ehhez a VFTS és mit szóltak a versenyzők?
A Ladán fénysérülések keletkeztek csak. Türelmetlenek voltunk, de amikor másodpercekért harcolsz és közben már ötödszörre is feltart valaki, akkor nagyon nehéz türelmesnek lenni. Azt, hogy ők mit szóltak hozzá, azzal nem foglalkoztam, mint ahogy ők sem velünk…

Az első napon nyertetek?
Igen, de mivel a WinterCup-ban minden nap külön versenynek számít, így vissza tudtak állni a szombaton kiesők. Nap végére nekünk a másodiknak kellett volna lennünk ahhoz, hogy megnyerjük a kupát, másfél másodpercre voltunk ettől, de az utolsó gyorson szétment a váltónk és épphogy csak be tudtunk érni a célba, be kellett érnünk a nap végi 3. hellyel.

Siker amit elértetek!
Én is azt gondolom, hiszen a Sumaván nyertük a komplett H csoportot, jobb szájízzel jöttünk volna el, ha megvan a WinterCup is.

Ennek ellenére nagyon tanulságos volt és rengeteg versenykilométerrel tudunk odaállni a magyar bajnokság rajtjához. Majdnem három magyar verseny kilométerével vagyunk előrébb.

Beszéljünk az évről? Marad minden?
Az autó is, navigátor is marad, sőőt, még én is :)
Kicsontoztuk az autót, homokoltatjuk, fényezzük. Egerben ott leszünk a rajtnál.

Mi a cél? Továbbra is örömautózás?
Ha a H csoport dobogós helyét mondanám, az álszerény…
Meg szeretnénk nyerni a bajnokságot!

Ez a hír most jelenik meg 4754. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
282930 31010203
-

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k