4 magyar páros indult a cseh
bajnokság első futamán, a 41. Mogul Sumava Rallye-n,
ami egyben a kétversenyes, négyfordulós Winter Cup sorozatnak is a része.
A
négy pilótával készült interjú a versenyélményekről és a
jövőről:
Baracskai Zsolt • Maricsek Miklós • Markovics György •
Szabó László
Baracskai Zsolt - Lovász Tibor - Renault Clio RS /
N3
Miért Sumava?
Azért mentünk ki a versenyre, hogy ne az első bajnokin
derüljenek ki problémák a kocsival. Alapjában véve az egész autónk új, hiszen új
a motorunk, a váltónk, a féltengelyek. Tavaly sok technikai problémánk volt,
kevés kilométer volt bennünk, így megbeszéltük a támogatókkal, hogy az idény
előtt autózunk egyet.
Így esett a választásunk erre a Sumava Rallye-ra.
Gond nélküli volt a versenyzés?
Az első gyors fél
kilométerénél elszakadt a hátsó fékcsövünk…
19 kilométert kellett még fék
nélkül mennünk. Két perc hátránnyal kezdtük a versenyt.
Aztán elég nagy volt az adok-kapok...
Tudtunk jókat menni
az első körben, hiszen oda jó volt a murva-futóművünk és a veszprémi
beállításaink. Rajtunk kívül mindenki puha aszfaltos futóművel mentek. Amikor
olvadt a hó, akkor fel tudták rakni a széles, szöges gumikat.
Magas autóval,
keskeny gumival csak billegtünk az úton a nap második felében.
Csodálkoztunk
is, amikor jó idő sikeredett…
Az autóval az első gyors után már nem volt gond?
Miután megjavítottuk a féket, utána már gondmentesen tudtunk
versenyezni, minden rendben volt.
Az esti nagyszervizben átépítettük a
futóművet aszfaltra. Fel is raktuk a széles gumikat, másnap reggel az első gyors
7 kilométeréből volt 2 hó, 2 jég… Slickkel menni ilyen úton… Néha halálfélelmünk
volt, ment mindenfelé az autó… Irányíthatatlan volt.
Majd felszáradt és már
tudtunk menni rendesen, élveztük is a versenyt.
Úgy hallottam volt Nektek is egy kis afféretek Szabó Laciék kedvenc
osztrák Mazdás párosával…
:)
Igen. Előttünk rajtolt a srác. Az
utolsó körben, már sötétben, a második gyorson megállt előttünk. Volt az árokba
egy Ibiza és ők megálltak mellette. A navigátor kiszállt és ott kiabált, hogy
nem lehet továbbmenni, etap… Az Ibiza mellett már 15 autó elmehetett, hiszen a
rajtszáma szerint legalább ennyivel rajtolt előttünk.
A nézők is és mi is
erősen mondtuk neki, hogy menjen tovább, versenyezzünk, ne tartsanak fel
bennünket sem, és ők is nyugodtan továbbmehetnek. A navigátor is elvesztett
közben. Mire meglett és sikerült őket visszatuszkolni a kocsiba, három percünk
ment el…
Nagyon nem értettük, miért akarta mindenképp, hogy etap legyen a
gyors.
Aztán kiderült, hogy az ember vívott Szabóékkal, vezetett is, de a
sötétben jó sokat kapott az utolsó kör első gyorsán és gondolta, ha ez így megy
tovább, akkor az utolsó két gyorson szépen elveszti a versenyt és ezáltal a
Winter Cup-ban is hátrébb szorulhat. Viszont ha etap, akkor nem kap és így
megmarad az előnye… De ezzel senki másnak nem tett keresztbe, csak magának és
nekünk. Aztán mikor elindultunk, a szúrófényünk megzavarhatta, mert néhány
kanyar után beesett az árokba, szegény.
Kanyarodjunk vissza a Ti versenyzésetekhez.
Mi várható 2006-ban a
Baracskai-Lovász párostól?
A partnereink jóvoltából lehetőségünk
nyílik egész évben minden OB futamon indulni és N3-ban mindenképp a dobogó
valamelyik fokára szeretnénk állni.
Kik azok, akik mellettetek vannak?
Az ExNatura+ Kft.,
Mediline Kft és az Albatross Travel Utazási Iroda akik nélkül nem tudnánk
nekivágni az esztendőnek.
Maricsek Miklós - Kovács József - Toyota Celica
GT4
A sajtóanyagotokból kiderült, hogy hirtelen
találtátok ki ezt a versengést…
A Budai Teamnek három autója van, a Puntót sikerült eladnunk,
ugyanakkor megvásároltuk a Béres Józsi N csoportos Subaruját. A Corolla WRC
mellett ott a Subaru és ott állt a Celica is, ami korábban tréningautó volt, de
kicsit feljavítgattuk.
Mentem már vele Komlón hóban és nyalogattuk a
képernyőt, nézve a Janneres képeiteket és úgy döntöttünk, nekivágunk egy jó kis
havas futamnak.
Aztán nem lett akkora hó…
Jó lett volna tiszta, homogén
körülmények között menni, hiszen már egy éve nem versenyeztem. Hóra számítottunk
és hófalakra. Elővették a régi szögesgumijainkat, a Matadorosoktól is kaptunk
gumikat.
A legtöbb gyorsaságin háromféle útfelületen kellett mennünk,
aszfalton, jégen, hóban.
Azért lehetett élvezni?
Megmondom őszintén, hogy nagyon
élveztem a dolgot, annak ellenére, hogy még szerda este is azon gondolkoztam,
hogy mit keresek én itt, miért nem maradtam otthon és csináltam volna a napi
dolgaimat…
2-ből kellett mennünk, nem volt többre időnk és ez nem volt
megnyugtató, keskeny utakon, ami nyomasztott.
Pénteken az superspeciálon
azért visszajött a kedvem!
Amiért kimentünk erre a versenyre, azt maximálisan
visszakaptam.
Beigazolódott, hogy a lehetőségekhez képest tudok gyorsan
menni, ami nagyon fontos nekem, hiszen nagyon hiányzik a versenyzés. Hiába sokat
vagyok versenyautók között, azért a kormány mögött ülni csak más
dolog…
Az autóban sem csalódtunk és magamban sem.
Tudom, hogy miket kellene
megcsinálnom, ha versenyeznék és tudnék gyorsan menni…
Beestetek. Mi volt a gond?
Egyértelműen az én hibám. Fizikailag elfáradtam,
megúszott az autó és én nem bírtam lekövetni a mozgását. Túl gyorsan értem a
kanyarba és nem bírtam megfelelően korrigálni. Beparkoltunk a fák
közé.
És fogsz megint menni?
Ezen a WinterKupán feltétlenül és
dédelgetek egy két versenyt magamban, ha minden rendben megy a csapat körül,
valami külföldi futamon, hiszen Vizin Laci bácsi kérte, ha megy a csapat
WRCjével, akkor legyek ott a csapatban és a cég is megkivánja, hogy ha mennek az
autók, akkor nekem ott kell lenem teljes egészséggel.
Mit lehet tudni a Budai Team autóiról, kik lovagolják idén
őket?
A WRC-vel biztosan Vizin Laci bácsi, a Subarura van több
érdeklődőnk is, még aláírt szerződésünk nincs rá, a Celicával is hasonló a
helyzet, elképzelhető, hogy H csoportban láthatjuk.
Markovics György - Verba Gábor -
Mitsubishi Lancer / N4
Gyuri, mikor találtad ki,
hogy indulsz ezen a versenyen?
Már akkor megtetszett, mikor Hadik
Andris indult tavaly a Janner Rallye-n, már akkor is irigyeltem, hiszen nagyon
szeretek hóban autózni.
Itt a Bükkben már csak közvetlen életveszélyben lehet
kocsizni, annyi fent az autó.
Régóta törtem a fejem, hogy normális versenykörülmények között kellene menni
hóban és már a mostani osztrák nyitófutamon meg is győződtem róla, hogy ott
voltunk.
Az egri verseny biztosan nem tudunk indulni, gondoltuk elmegyünk a Sumavára,
már csak azért is, mert még volt egy kihasználható versenyzési lehetőségem, amit
leautózhatok az autóval.
Aztán jól elolvadt a hó…
Hát az tragédia volt!
A szemünk előtt olvadt egy
igazi hórally.
Azon a héten, mikor ott voltunk, napról napra kevesebb volt a
hó, sok helyen már teljesen száraz utak fogadtak.
Azért jól éreztétek Magatokat?
Nem akarok siránkozni, de hóban elvileg kevésbé fontos a
lóerő.
Ezért egy legyengített programmal volt beállítva a kocsi, az ALS-t sem
húztuk fel annyira, hogy ne forogjon annyit a kerék feleslegesen. Kifejezetten
hóra volt beállítva motorikusan, ami gyengének bizonyult vizes úton, így
teljesítményre nem tudta felvenni a versenyt a kategóriatársakkal.
Az utolsó gyorson megállt a kocsi…
Nem, azon még
végigment, majd a beíró után 10 méterrel adta meg magát a váltó.
Nagyon
elkeseredtem, mert a váltó már korábban is adta ezt a hangot, de akkor csak egy
csavar volt lelazulva, most azonban csapágyas lett…
Mesélj erről a Fabia projectről?
Ezzel az autóval
szeretnénk versenyezni, de még nem biztos, hogy minden magyarországi futamon
tudunk majd menni vele.
Remélhetőleg hamarosan lesz a S1600-os Fabia is és
akkor olyan autóval kocsiznánk…
Miért fejlesztik a Kit-cart?
Jön az új Fabia és a régi,
kifutó modellből már nem akartak S1600-ost építeni, de a fejlesztéseket már az
új autó elkészülte előtt megkezdték, így egy ún. Kit-car-ban tesztelték az
alkatrészeket és így a S1600-os Fabia már az új külső megjelenéssel tud futni.
Szinte már egy kész egység kerül majd az új karosszériába.
És ezzel
szeretnénk majd mi is menni.
Akkor kívánhatom azt, hogy minél
hamarabb Skodában láthassunk!
Igen, az tök jó lenne :)
Szabó László - Kaluzsa Tamás - Lada
VFTS
Milyen szájízzel vágtatok
neki?
Bizonyítani szerettünk volna, hogy nem a szögeken
múlott az első hely a Janner Rallye-n.
Reméltük, hogy technikai probléma
nélkül tudjuk végigautózni a versenyt.
Nem volt annyi hó, mint az osztrákoknál...
Valóban, de ez
majdnem, hogy jobban tetszett, hiszen még nagyobb feladat elé állította a
versenyzőket, hiszen nagy szerepe volt a gumiválasztásnak és a pontos
itinernek.
Az itinerrel nem szokott gondotok lenni…
a gumikkal minden
rendben volt?
A múltkori hibát orvosolva most volt minden felületre
megfelelő gumink.
Vezettétek is a H csoportot!
Igen, az első nap végén mi
voltunk elöl, de sajnos napközben több gyorsaságin is utolértük az előttünk
rajtoló autókat és többször ez sok másodpercünkbe került. Volt amikor csak úgy
tudtuk megelőzni őket, ha hátulról meglöktük őket…
Konkrétan nekimentél véletlenül az előtted lévő
autónak?
Mit szólt ehhez a VFTS és mit szóltak a versenyzők?
A
Ladán fénysérülések keletkeztek csak. Türelmetlenek voltunk, de amikor
másodpercekért harcolsz és közben már ötödszörre is feltart valaki, akkor nagyon
nehéz türelmesnek lenni. Azt, hogy ők mit szóltak hozzá, azzal nem foglalkoztam,
mint ahogy ők sem velünk…
Az első napon nyertetek?
Igen, de mivel a WinterCup-ban minden nap külön versenynek számít,
így vissza tudtak állni a szombaton kiesők. Nap végére nekünk a másodiknak
kellett volna lennünk ahhoz, hogy megnyerjük a kupát, másfél másodpercre voltunk
ettől, de az utolsó gyorson szétment a váltónk és épphogy csak be tudtunk érni a
célba, be kellett érnünk a nap végi 3. hellyel.
Siker amit elértetek!
Én is azt gondolom, hiszen a
Sumaván nyertük a komplett H csoportot, jobb szájízzel jöttünk volna el, ha
megvan a WinterCup is.
Ennek ellenére nagyon tanulságos volt és rengeteg versenykilométerrel tudunk
odaállni a magyar bajnokság rajtjához. Majdnem három magyar verseny
kilométerével vagyunk előrébb.
Beszéljünk az évről? Marad minden?
Az autó is, navigátor
is marad, sőőt, még én is :)
Kicsontoztuk az autót, homokoltatjuk, fényezzük.
Egerben ott leszünk a rajtnál.
Mi a cél? Továbbra is örömautózás?
Ha a H csoport dobogós
helyét mondanám, az álszerény…
Meg szeretnénk nyerni a bajnokságot!