LÓERŐK ÉJSZAKÁJA - 2025.06.14. - Tököli reptér - START 15:00
Szabó Gergő bajnoki címe
Román abszolút bajnok 2009
2009-11-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
770057811
Napi oldal:
5202
Jelenleg:
1662
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 3.futam, a Rally of Scandinavia után
1. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
2. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
57
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
48
4. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
47
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
40
6. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
7. E.Brynildsen
Toyota Yaris GR Rally2
31
8. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
28
9. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szabó Gergő szép csendben végigmenetelt a Román Rallybajnokság futamain és már az utolsó bajnoki futam előtt megszerezte az abszolút bajnoki címet az N csoportos Mitsubishi Lancer Evo IX-el....

Gratulálok a román bajnoki címedhez!
Azt hiszem sokunkban felmerül a kérdés: miért nem itthon versenyez Szabó Gergő?
Tudjuk jól, hogy miért nem itthon, nem kell ezt ragozni. Ráadásul a HELL is erre adott pénzt, hogy kint versenyezzünk. Hiszen itthon már volt egy meglévő csapatuk.

Nem az első évadod a román bajnokságban. Csináltunk interjút egy évvel ezelőtt is, akkor nagyon tetszettek a kinti versenyek. Mi az idei év tapasztalata?
Ez már a második szezonom volt, majdnem minden versenyen úgy tudtunk indulni, hogy már korábban versenyeztünk ott és ez nagy segítséget adott. Tudtuk, hogy mi vár ránk, az autó beállításival képben voltunk. Tavaly második helyen végeztünk a bajnokságban, idén szerettük volna elhódítani a bajnoki címet és ez sikerült is.

Talán a legfontosabb ami kellett ahhoz, hogy meglegyen a bajnoki cím az az volt, hogy állandóan tudtuk hozni az eredményeket. A két év alatt 15 román versenyen indultunk és mind a 15 futamon célba is érkeztünk. Azt gondolom ez nagyon erős fegyvertény.

Ez mindenképp nagy dolog, gratulálok! Gondolok itt a technikai háttérre és ismerve Szabó Gergő stílusát, így is! :)
Azért volt, amikor odavertük egy kicsit az autót a brassói futamon, keskenynek bizonyult egy híd, de szerencsére csak a küszöb bánta, a futómű sértetlen maradt. És még így is a legjobb időt mentünk azon a gyorson… A csapat nagyon jól dolgozott egész évben és szerencsénk is volt.

Milyen a román bajnokság, milyen a mezőny?
A pályákat tekintve nagyon változatos. Idén öt murvás és három aszfaltos futam volt.
Kicsit rövidebbek a futamok, mint itthon. Ők azt szavazták meg maguknak, és itt a versenyzőkről beszélek, tehát az van, amit ők akarnak, szóval hogy 120 kilométernél ne legyen hosszabb verseny, főleg költségkímélésből. Én mentem volna hosszabb versenyeket is, de például van olyan futamuk, amihez képest a mi lőterünk egy autópálya, azon 120 kilométert menni is sok volt.

A mezőnyről inkább azt mondanám, hogy kevesebb, mintsem, hogy gyengébb.
A nevezési listákon év elején 60-65 autó volt, az utolsó futamra elfogyott a mezőny.
Négy különböző pilóta nyert versenyt idén.

Jarko a finn srác, akit ismerhetünk a tavalyi RallyShow-ról, Ő nagyon ügyes. Aszfalton tudtam megverni Őt, murván mindenkinél jobban ment, de nem volt szerencséje, többször hibázott. A csapatunk másik autójával ment, mindkettőnk autója egyforma.

Az olasz Tempestini-t is ismerhetjük, hiszen itt volt Veszprémben, ahol nem annyira brillírozott. Ennyit számít talán a hazai pálya előnye. Kint nagyon kemény ellenfél volt. Ráadásul idén átült egy S2000-es Peugeotba, kemény csatákat vívtunk.

Nagyon élveztem az egész évet. Sok barátot szereztem, például a Tempestini az egyik legnagyobb ellenfelem, de nagyon jó barátságban vagyunk, csakúgy, mint Jarkoval, a csapattársammal.

Már két éve mész olyan bajnokságban, ahol nincsenek WRC-k…
Mi a véleményed erről?
Sokkal kiegyenlítettebb így a küzdelem. Nem hiányoztak Romániában a WRC-k és azt gondolom látványos küzdelmek tanúi lehettek a nézők.
Aki mindenképp WRC-vel szeretne autózni, az továbbra is megteheti, hiszen lesz rá lehetősége, bár kíváncsi vagyok hányan vágnak majd neki a mezőny végén kocsizni egy ilyen drága autóval…

Egy felejthetetlen év végi kocsizás, WRC-vel...

Szerinted labdába lehet rúgni a magyar pályákon egy S2000-es autóval a top N4-es, turbós autók ellen?
Úgy érzem, hogy nehéz lesz jó eredményt elérni vele, hiszen nagyon gyorsak a magyar pályák. A S2000-es autók jobban szeretik a kanyargós, technikás pályákat, mintsem az itthoni lobogós, tempós szakaszokat. Meglátjuk, hogy mi lesz...

Mit lehet tudni Szabó Gergő 2010-es esztendejéről?
Nagyon bízom benne, hogy továbbra is mellettünk áll majd a HELL. Nagyon szeretnék továbbra is a román bajnokságban versenyezni. Még nincs aláírt szerződésünk, szóbeli ígéretünk van. Azt gondolom mindkét fél számára eredményes volt az idei év, szeretnénk ezt jövőre is megismételni hiszen mindannyian mindent megtettünk, hogy hosszabb távon is tudjon működni a kapcsolat.
Bízom benne, hogy tudjuk folytatni a versenyzést.

Egyre több minden köt Romániához. Lassan elkészül a panzió is, amit szerettem volna csinálni. Úgy tűnik, hogy a másik autómat is bérlik jövőre is kint, tehát továbbra is két autóval tudnánk kint versenyezni. Sokat kell kint dolgoznunk. Kint lesz műhely is, hogy ne kelljen hazacibálni az autókat. A táj, a környezet továbbra is gyönyörű kint. Szeretek kint lenni…

Kicsit elkeserítő volt amit az előbb mondtál, legalábbis a magyar nézők szemszögéből…
Mikor láthatunk itthon autózni? Esetleg egy jó kis mikulás rallye?
Készül egy A-s motorom és szeretnék az N-esnél erősebb autóval autózni… Nem mondom, hogy nem hiányzik a WRC. Ha lehetőségeim megengedik, szívesen mennék egy-egy versenyt WRC-vel, még ebben az S csoportban is…
Elképzelhető, hogy össze fogok rakni egy olyan autót, ami megfelel a román H csoport és az itthoni S csoport követelményeinek és elképzelhető, hogy elindulok itthon is egy-két versenyen vele.
A Mikulás Rallye-t most ki kell hagynom nagy bánatomra. Egy időben van a román rally bajnokság 2009-es díjkiosztójával és azt hiszem ott kell lennem Bukarestben…
Még sosem nyertem abszolútot, a legjobb eredményem itthon egy év végi harmadik helyezés volt a bajnokságban. Most ott sikerült a győzelem

Még egyszer sokunk nevében gratulálok a sikereidhez!
Sajnálom, hogy ezeknek az autózásaidnak nem lehettünk szemtanúi…
Köszönöm szépen!

Most készül a WRC-ket búcsúztató nyakbavaló sorozatunk második darabja. Az itthon indult SUBARU WRC-k után a SKODA Octavia/Fabia WRC-k emlékének adózva elárulhatjuk, természetesen Gergő is rajta van az új emléktárgyon…

Ez a hír most jelenik meg 10929. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
020304 05060708
0910 11 12 131415
16 17 18 19202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k