Szabó Gergő szép csendben végigmenetelt a Román Rallybajnokság futamain és már az utolsó bajnoki futam előtt megszerezte az abszolút bajnoki címet az N csoportos Mitsubishi Lancer Evo IX-el....
Gratulálok a román bajnoki címedhez! Azt hiszem sokunkban felmerül a kérdés: miért nem itthon versenyez Szabó Gergő? Tudjuk jól, hogy miért nem itthon, nem kell ezt ragozni. Ráadásul a HELL is erre adott pénzt, hogy kint versenyezzünk. Hiszen itthon már volt egy meglévő csapatuk.
Nem az első évadod a román bajnokságban. Csináltunk interjút egy évvel ezelőtt is, akkor nagyon tetszettek a kinti versenyek. Mi az idei év tapasztalata? Ez már a második szezonom volt, majdnem minden versenyen úgy tudtunk indulni, hogy már korábban versenyeztünk ott és ez nagy segítséget adott. Tudtuk, hogy mi vár ránk, az autó beállításival képben voltunk. Tavaly második helyen végeztünk a bajnokságban, idén szerettük volna elhódítani a bajnoki címet és ez sikerült is.
Talán a legfontosabb ami kellett ahhoz, hogy meglegyen a bajnoki cím az az volt, hogy állandóan tudtuk hozni az eredményeket. A két év alatt 15 román versenyen indultunk és mind a 15 futamon célba is érkeztünk. Azt gondolom ez nagyon erős fegyvertény.
Ez mindenképp nagy dolog, gratulálok! Gondolok itt a technikai háttérre és ismerve Szabó Gergő stílusát, így is! :) Azért volt, amikor odavertük egy kicsit az autót a brassói futamon, keskenynek bizonyult egy híd, de szerencsére csak a küszöb bánta, a futómű sértetlen maradt. És még így is a legjobb időt mentünk azon a gyorson… A csapat nagyon jól dolgozott egész évben és szerencsénk is volt.
Milyen a román bajnokság, milyen a mezőny? A pályákat tekintve nagyon változatos. Idén öt murvás és három aszfaltos futam volt. Kicsit rövidebbek a futamok, mint itthon. Ők azt szavazták meg maguknak, és itt a versenyzőkről beszélek, tehát az van, amit ők akarnak, szóval hogy 120 kilométernél ne legyen hosszabb verseny, főleg költségkímélésből. Én mentem volna hosszabb versenyeket is, de például van olyan futamuk, amihez képest a mi lőterünk egy autópálya, azon 120 kilométert menni is sok volt.
A mezőnyről inkább azt mondanám, hogy kevesebb, mintsem, hogy gyengébb. A nevezési listákon év elején 60-65 autó volt, az utolsó futamra elfogyott a mezőny. Négy különböző pilóta nyert versenyt idén.
Jarko a finn srác, akit ismerhetünk a tavalyi RallyShow-ról, Ő nagyon ügyes. Aszfalton tudtam megverni Őt, murván mindenkinél jobban ment, de nem volt szerencséje, többször hibázott. A csapatunk másik autójával ment, mindkettőnk autója egyforma.
Az olasz Tempestini-t is ismerhetjük, hiszen itt volt Veszprémben, ahol nem annyira brillírozott. Ennyit számít talán a hazai pálya előnye. Kint nagyon kemény ellenfél volt. Ráadásul idén átült egy S2000-es Peugeotba, kemény csatákat vívtunk.
Nagyon élveztem az egész évet. Sok barátot szereztem, például a Tempestini az egyik legnagyobb ellenfelem, de nagyon jó barátságban vagyunk, csakúgy, mint Jarkoval, a csapattársammal.
Már két éve mész olyan bajnokságban, ahol nincsenek WRC-k… Mi a véleményed erről? Sokkal kiegyenlítettebb így a küzdelem. Nem hiányoztak Romániában a WRC-k és azt gondolom látványos küzdelmek tanúi lehettek a nézők. Aki mindenképp WRC-vel szeretne autózni, az továbbra is megteheti, hiszen lesz rá lehetősége, bár kíváncsi vagyok hányan vágnak majd neki a mezőny végén kocsizni egy ilyen drága autóval…
Egy felejthetetlen év végi kocsizás, WRC-vel...
Szerinted labdába lehet rúgni a magyar pályákon egy S2000-es autóval a top N4-es, turbós autók ellen? Úgy érzem, hogy nehéz lesz jó eredményt elérni vele, hiszen nagyon gyorsak a magyar pályák. A S2000-es autók jobban szeretik a kanyargós, technikás pályákat, mintsem az itthoni lobogós, tempós szakaszokat. Meglátjuk, hogy mi lesz...
Mit lehet tudni Szabó Gergő 2010-es esztendejéről? Nagyon bízom benne, hogy továbbra is mellettünk áll majd a HELL. Nagyon szeretnék továbbra is a román bajnokságban versenyezni. Még nincs aláírt szerződésünk, szóbeli ígéretünk van. Azt gondolom mindkét fél számára eredményes volt az idei év, szeretnénk ezt jövőre is megismételni hiszen mindannyian mindent megtettünk, hogy hosszabb távon is tudjon működni a kapcsolat. Bízom benne, hogy tudjuk folytatni a versenyzést.
Egyre több minden köt Romániához. Lassan elkészül a panzió is, amit szerettem volna csinálni. Úgy tűnik, hogy a másik autómat is bérlik jövőre is kint, tehát továbbra is két autóval tudnánk kint versenyezni. Sokat kell kint dolgoznunk. Kint lesz műhely is, hogy ne kelljen hazacibálni az autókat. A táj, a környezet továbbra is gyönyörű kint. Szeretek kint lenni…
Kicsit elkeserítő volt amit az előbb mondtál, legalábbis a magyar nézők szemszögéből… Mikor láthatunk itthon autózni? Esetleg egy jó kis mikulás rallye? Készül egy A-s motorom és szeretnék az N-esnél erősebb autóval autózni… Nem mondom, hogy nem hiányzik a WRC. Ha lehetőségeim megengedik, szívesen mennék egy-egy versenyt WRC-vel, még ebben az S csoportban is… Elképzelhető, hogy össze fogok rakni egy olyan autót, ami megfelel a román H csoport és az itthoni S csoport követelményeinek és elképzelhető, hogy elindulok itthon is egy-két versenyen vele. A Mikulás Rallye-t most ki kell hagynom nagy bánatomra. Egy időben van a román rally bajnokság 2009-es díjkiosztójával és azt hiszem ott kell lennem Bukarestben… Még sosem nyertem abszolútot, a legjobb eredményem itthon egy év végi harmadik helyezés volt a bajnokságban. Most ott sikerült a győzelem
Még egyszer sokunk nevében gratulálok a sikereidhez! Sajnálom, hogy ezeknek az autózásaidnak nem lehettünk szemtanúi… Köszönöm szépen!
Most készül a WRC-ket búcsúztató nyakbavaló sorozatunk második darabja. Az itthon indult SUBARU WRC-k után a SKODA Octavia/Fabia WRC-k emlékének adózva elárulhatjuk, természetesen Gergő is rajta van az új emléktárgyon…