Szabó Gergő bajnoki címe
Román abszolút bajnok 2009
2009-11-09
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
748881726
Napi oldal:
27411
Jelenleg:
1237
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Suborits Péter
996
2.
Fónagy Kristóf
960
3. Kasza Kristóf
959
4. Gönczi Dániel
873
5. Végh Krisz
818
6. Kozsuk Péter
805
7. Osztás Ábel
800
8. Bíró-Ambrus Roland
780
9. Balogh Richárd
737
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 12.futam, Central Europe Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
225
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
200
3. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
185
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
146
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
102
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a bajnokság végeredménye
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
145
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
124
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
109
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
101
5. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
88
6. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
49
9. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
169
2.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
3. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
136
4.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
5. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
119
6.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Hadik András
Skoda Fabia R5 Evo
58
9. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
a bajnokság végeredménye
1. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
143,25
2. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
135
3. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
4.
Hulmann G.
LADA VFTS
96
5. Bodogán F.
LADA VFTS
87,25
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
72,25
7. Tóth Barna
BMW E36
63
8. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
43,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
83
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
60
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Berta László
Peugeot 208 Rally4
31
5. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
22,75
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
18
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
117,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
94
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
82
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
64
6. Tellér Antal
Peugeot 208
52
7. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
45,5
8. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
42,5
9. Molnár Ferenc
Lada VFTS
37,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Bíró Gergő
Opel Astra
82
2. Rácz Gábor
Lada VFTS
80
3. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
72
4. Bajusz Krisztián
Lada 2101
72
5. Kovács Dominik
Opel Astra
61
6. Szabó Zoltán
Lada 2105
60
7. Lipóczky Dani
BMW E36
51
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
9. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

Szabó Gergő szép csendben végigmenetelt a Román Rallybajnokság futamain és már az utolsó bajnoki futam előtt megszerezte az abszolút bajnoki címet az N csoportos Mitsubishi Lancer Evo IX-el....

Gratulálok a román bajnoki címedhez!
Azt hiszem sokunkban felmerül a kérdés: miért nem itthon versenyez Szabó Gergő?
Tudjuk jól, hogy miért nem itthon, nem kell ezt ragozni. Ráadásul a HELL is erre adott pénzt, hogy kint versenyezzünk. Hiszen itthon már volt egy meglévő csapatuk.

Nem az első évadod a román bajnokságban. Csináltunk interjút egy évvel ezelőtt is, akkor nagyon tetszettek a kinti versenyek. Mi az idei év tapasztalata?
Ez már a második szezonom volt, majdnem minden versenyen úgy tudtunk indulni, hogy már korábban versenyeztünk ott és ez nagy segítséget adott. Tudtuk, hogy mi vár ránk, az autó beállításival képben voltunk. Tavaly második helyen végeztünk a bajnokságban, idén szerettük volna elhódítani a bajnoki címet és ez sikerült is.

Talán a legfontosabb ami kellett ahhoz, hogy meglegyen a bajnoki cím az az volt, hogy állandóan tudtuk hozni az eredményeket. A két év alatt 15 román versenyen indultunk és mind a 15 futamon célba is érkeztünk. Azt gondolom ez nagyon erős fegyvertény.

Ez mindenképp nagy dolog, gratulálok! Gondolok itt a technikai háttérre és ismerve Szabó Gergő stílusát, így is! :)
Azért volt, amikor odavertük egy kicsit az autót a brassói futamon, keskenynek bizonyult egy híd, de szerencsére csak a küszöb bánta, a futómű sértetlen maradt. És még így is a legjobb időt mentünk azon a gyorson… A csapat nagyon jól dolgozott egész évben és szerencsénk is volt.

Milyen a román bajnokság, milyen a mezőny?
A pályákat tekintve nagyon változatos. Idén öt murvás és három aszfaltos futam volt.
Kicsit rövidebbek a futamok, mint itthon. Ők azt szavazták meg maguknak, és itt a versenyzőkről beszélek, tehát az van, amit ők akarnak, szóval hogy 120 kilométernél ne legyen hosszabb verseny, főleg költségkímélésből. Én mentem volna hosszabb versenyeket is, de például van olyan futamuk, amihez képest a mi lőterünk egy autópálya, azon 120 kilométert menni is sok volt.

A mezőnyről inkább azt mondanám, hogy kevesebb, mintsem, hogy gyengébb.
A nevezési listákon év elején 60-65 autó volt, az utolsó futamra elfogyott a mezőny.
Négy különböző pilóta nyert versenyt idén.

Jarko a finn srác, akit ismerhetünk a tavalyi RallyShow-ról, Ő nagyon ügyes. Aszfalton tudtam megverni Őt, murván mindenkinél jobban ment, de nem volt szerencséje, többször hibázott. A csapatunk másik autójával ment, mindkettőnk autója egyforma.

Az olasz Tempestini-t is ismerhetjük, hiszen itt volt Veszprémben, ahol nem annyira brillírozott. Ennyit számít talán a hazai pálya előnye. Kint nagyon kemény ellenfél volt. Ráadásul idén átült egy S2000-es Peugeotba, kemény csatákat vívtunk.

Nagyon élveztem az egész évet. Sok barátot szereztem, például a Tempestini az egyik legnagyobb ellenfelem, de nagyon jó barátságban vagyunk, csakúgy, mint Jarkoval, a csapattársammal.

Már két éve mész olyan bajnokságban, ahol nincsenek WRC-k…
Mi a véleményed erről?
Sokkal kiegyenlítettebb így a küzdelem. Nem hiányoztak Romániában a WRC-k és azt gondolom látványos küzdelmek tanúi lehettek a nézők.
Aki mindenképp WRC-vel szeretne autózni, az továbbra is megteheti, hiszen lesz rá lehetősége, bár kíváncsi vagyok hányan vágnak majd neki a mezőny végén kocsizni egy ilyen drága autóval…

Egy felejthetetlen év végi kocsizás, WRC-vel...

Szerinted labdába lehet rúgni a magyar pályákon egy S2000-es autóval a top N4-es, turbós autók ellen?
Úgy érzem, hogy nehéz lesz jó eredményt elérni vele, hiszen nagyon gyorsak a magyar pályák. A S2000-es autók jobban szeretik a kanyargós, technikás pályákat, mintsem az itthoni lobogós, tempós szakaszokat. Meglátjuk, hogy mi lesz...

Mit lehet tudni Szabó Gergő 2010-es esztendejéről?
Nagyon bízom benne, hogy továbbra is mellettünk áll majd a HELL. Nagyon szeretnék továbbra is a román bajnokságban versenyezni. Még nincs aláírt szerződésünk, szóbeli ígéretünk van. Azt gondolom mindkét fél számára eredményes volt az idei év, szeretnénk ezt jövőre is megismételni hiszen mindannyian mindent megtettünk, hogy hosszabb távon is tudjon működni a kapcsolat.
Bízom benne, hogy tudjuk folytatni a versenyzést.

Egyre több minden köt Romániához. Lassan elkészül a panzió is, amit szerettem volna csinálni. Úgy tűnik, hogy a másik autómat is bérlik jövőre is kint, tehát továbbra is két autóval tudnánk kint versenyezni. Sokat kell kint dolgoznunk. Kint lesz műhely is, hogy ne kelljen hazacibálni az autókat. A táj, a környezet továbbra is gyönyörű kint. Szeretek kint lenni…

Kicsit elkeserítő volt amit az előbb mondtál, legalábbis a magyar nézők szemszögéből…
Mikor láthatunk itthon autózni? Esetleg egy jó kis mikulás rallye?
Készül egy A-s motorom és szeretnék az N-esnél erősebb autóval autózni… Nem mondom, hogy nem hiányzik a WRC. Ha lehetőségeim megengedik, szívesen mennék egy-egy versenyt WRC-vel, még ebben az S csoportban is…
Elképzelhető, hogy össze fogok rakni egy olyan autót, ami megfelel a román H csoport és az itthoni S csoport követelményeinek és elképzelhető, hogy elindulok itthon is egy-két versenyen vele.
A Mikulás Rallye-t most ki kell hagynom nagy bánatomra. Egy időben van a román rally bajnokság 2009-es díjkiosztójával és azt hiszem ott kell lennem Bukarestben…
Még sosem nyertem abszolútot, a legjobb eredményem itthon egy év végi harmadik helyezés volt a bajnokságban. Most ott sikerült a győzelem

Még egyszer sokunk nevében gratulálok a sikereidhez!
Sajnálom, hogy ezeknek az autózásaidnak nem lehettünk szemtanúi…
Köszönöm szépen!

Most készül a WRC-ket búcsúztató nyakbavaló sorozatunk második darabja. Az itthon indult SUBARU WRC-k után a SKODA Octavia/Fabia WRC-k emlékének adózva elárulhatjuk, természetesen Gergő is rajta van az új emléktárgyon…

Ez a hír most jelenik meg 10866. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
303101 02 030405
06 07 08 09 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 310102
2025.01.31-02.01.

részletes infóink

2025.02.08.

részletes infóink

2025.02.09.

részletes infóink

2025.02.15-16.

részletes infóink

2025.02.22.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k