Szabó Gergő cseh rallysprinten
Széles gumikon...
2005-03-14
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
795797073
Napi oldal:
266073
Jelenleg:
917
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Szabó Gergõ - Benics Kálmán - Ford Focus WRC
Egy újabb páros, akik a magyar bajnokság elõtt autóznak egyet a környezõ országokban.
Gergõék ezúttal a cseh rallysprint bajnokság elsõ futamára látogattak...

Milyen volt a programotok?
Csütörtökön délután mentünk ki Kálmival átvenni az itinert.
Még volt annyi idõnk, hogy kimenjünk, megnézni az egyik pályát. Ott tudatosult bennünk, hogy ugyan a rendezõk mondták, hogy egy kis hó esett, de itt méteres hófalak voltak és nagyon komoly hó volt mindenfelé… Igazi tél volt, erre abszolút nem számítottunk.

Telefonon ugyan mondták a havat, és hogy engedélyezik a szögesgumi használatát, gyorsan vettünk is a 18-as felnijeinkre a széles szöges gumiból, gondoltuk ez majd jó lesz. A verseny elõtti éjszaka még leesett egy 15-20 centiméteres hó.

Volt egy olyan gondolatom, hogy lehet, el se kellene indulni, mert mindenki a szöges, keskeny gumikat használta, rajtunk kívül…

Nem tudtatok ilyen gumit venni?
Nem ezzel volt a baj, hanem azzal, hogy az autón aszfalt futómû volt, és ilyen gumi nincsen 18-as méretben, az aszfaltfékre csak ekkora kerekeket tudtunk feltenni, a murvafutómû pedig majd csak májusban érkezik az autóhoz, hiszen az elsõ 3 magyar bajnoki futam aszfaltos, még arra eddig nem volt szükségünk.

Mindenki úgy ment, ahogy néztük, hogy aszfalt futómûvel ugyan, de a kisebb murva fékekkel, hogy ezek a keskeny gumik elférjenek.

A 80-90 autóból mi mentünk egyedül ilyen széles gumikkal, a legutolsó N-es Zsigulin is ezek a svédországi gumik voltak fenn.

De azért csak elindultatok…
Már ott volt a csapat, mi is, úgy döntöttünk, hogy elindulunk.

Elõtte teszteltünk egy tempós, gyors részen a Vojtechékkel együtt. Õk kipróbálták a széles gumit és a keskenyt is, a szélessel kilométerenként 4-5 másodperccel mentek rosszabbat, és itt még visszafordító sem volt…

Nekivágtunk a versenynek.
Szerettünk volna menni egyet a havon…
Nagyon tetszett, nagyon élveztük.

Az elsõ körben teljesen havas volt, ott rengeteget kaptunk. Ahogy várható is volt.
Gyorsaságinként majd egy percet.
A visszafordítókban, ahol kézifékkel lehetett volna befordulni, ott csúsztunk háttal métereket és közben másodikban forgott a kerék, de semmi nem történt…
A legnagyobb gond azzal volt, hogy nem lehetett fékezni, életveszélyes volt.
Ahogy rátettem a lábam a fékre, rögtön megállt a kerék és magatehetetlenül csúsztunk.

És a második körben?
Azt gondoltam, hogy ha majd kicsit olvad, jobb lesz…
Tévedtem.
Jeges, foltos volt a második nekifutás, kijárták a keskeny gumikkal a nyomot.
A legnagyobb problémám az egyenesekben volt, a széles 18-as kerekeket nem tudtam betenni a nyomba, amit már kijárt az elsõ körben a mezõny, mentünk faltól falig, lassítanom kellett és sokszor el kellett vennem a gázt.

Egyéb gond?
Végigcsináltuk becsülettel :)
Volt egyszer, mikor bent voltunk vagy 5 percet, egy kétméteres árok szélén billegtünk, amíg a nézõk le nem vettek bennünket.
Egy komolyabb megforgásunk volt, mikor a Vojtech utolért.
Az utolsó gyors a végére már felszáradt, ott végre már jó volt a gumink, ott már jóval kevesebbet kaptunk, pedig már tényleg nem volt miért nyomnunk. Oda már jobban kedvezett a mi gumink, de nem volt jelentõssége, vigyáztam az autóra. Nem szerettük volna értelmetlenül összetörni.

Akkor autóztatok egy jót a WRC-vel havon…
Igen, így is fel lehet fogni ezt az egészet.
Különösebb jelentõssége nincsen.
Ha kicsit felkészültebbek vagyunk, akkor esetleg béreltem volna egy murvafutómûvet és azzal már keskeny gumival is nekivághattunk volna.
Nem gondoltuk, hogy ilyen hó lehet itt március közepén…

Mindent egybevetve nagyon jó kis verseny volt.
Nagyon kedvesek, rendesek voltak velünk, kedvet kaptunk ehhez a bajnoksághoz.
A következõ verseny májusban lesz, remélem addig elolvad a hó és egyenlõ feltételekkel tudunk nekivágni.
Majdnem az egész cseh mezõny itt volt, jó kis verseny lesz az is.

Ez a hír most jelenik meg 5105. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
24 25 26 27282930

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k