Szabó Gergő és a EvoIX
IRC összefoglaló
2007-05-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
765592482
Napi oldal:
41373
Jelenleg:
1531
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

hirdetés:

Folyamatosan közvetítettük az IRC futamon először induló magyar versenyző, Szabó Gergő versenyzését... Pontosabban csak közvetítettük volna, de hamar kiderült, nem vették át az autóját és csak söprögető autóként indulhatott a török megmérettetésen...

A pályabejárás után beszéltünk, minden nagyon tetszett…
Igen. Nagyon tetszettek a pályák, életemben nem mentem még ilyen pályákon, nagyon korrekt volt a rendezés, egy nagyon jó kis verseny előtt álltunk…

Hova vártad Magad, lehetett valamit sejteni, hogy milyenek az erőviszonyok?
Úgy éreztem, hogy az első tízbe beférhettünk volna. Aztán ezt a részeredmények alá is támasztották, teljesen helyénvaló volt az elképzelésünk…

Az autótok az utolsó pillanatban érkezett meg és azt mondtad, van még rajta kis faragnivaló… Ezeket sikerült befejeznetek a gépátvétel előtt?
Éjszaka érkeztek meg a srácok, de a gépátvételre minden összeállt.
A gépátvételen átvették először az autót, észrevételezték rajta, hogy a karosszéria nem felel meg az EvoIX homologizációnak. Azt mondták, hogy ezt a következő versenyre ezt javítsuk ki és mondták még, hogy írnak egy feljegyzést a felügyelő testületnek.

Mi volt más??
Nem tudjuk pontosan… A mi autónk, sok más magyar EvoIX-eshez hasonlóan, VIII-asból építettük át. Az nem derült most ki, hogy lehet e vagy sem ez az átépítés, az igaz, hogy van néhány elem, ami más a két autó karosszériáján de igazából nem merek semmit mondani, mert nagyon tapogatózunk még. Azon vagyunk, hogy ezt kiderítsük!
Ebben maximálisan partner a magyar Technikai Bizottság is, Cselényi Balázs is próbál utánajárni, hogy mik azok a kritériumok, amiknek nem felelt meg pontosan az autónk…

Sajnos még nem sikerült megtudnunk az FIA-tól, hogy mi volt a probléma és a szövetségnek sem állnak rendelkezésére adatok.

Tehát ott tartottunk, hogy felügyelőtestületi döntésre vártatok, de azért a shakedownra mehettetek?
Az ember átvette, mondta, hogy így nem igazán jó az autó és kérte, hogy a következő versenyre javítsuk a hibát és a döntés előtt még elengedtek a shakedown-on.
Ott jó sokat kocsiztunk, ugyan nem volt egy komoly pálya, de arra jó volt, hogy a futóművet beállítsuk. Végül is itt tudtuk kipróbálni az autót először, hibátlanul viselkedett.

Készültünk a rajtceremóniára, mikor felhívtak és behívtak a versenyirodára, ahol közölték, hogy a technikai bizottság úgy döntött, hogy nem rajtolhatunk el ezzel az autóval…

Hogy pontosan mi, azt nem nagyon értjük, néhány lemez más a karosszérián, talán emiatt könnyebb a VIII-as karosszériája, mint a IX-esé. Hogy pontosan mennyivel, az nem derült ki, de amiket megmutattak különbségeket, az összesen maximum 2-3 kilogramm különbség lehetett…

Csak tapogatózunk, pontosan még nem tudjuk, sajnos az MNASZnél nincsenek meg a megfelelő dokumentumok, Ők is most próbálják beszerezni. Igazából még az sem világos, hogy átépíthető e a VIII-asból IX-es… Mondjuk a magyar autók többsége így készült… Cselényi Balázzsal közösen megpróbáljuk kideríteni, hisz mindenkinek érdeke, hogy ne legyen legközelebb ilyen malőr…
Az egy dolog, hogy itthon engedik, de vannak szabályok, amik a nemzeti bajnokságra vonatkoznak, mint ahogy például a cseheknél is mások az N-es kocsik, de nem is kell messzire menni, hiszen ha mindenben betartanánk az FIA szabályait, akkor nem szurkolhatnának a nézők a kedvenceknek, akik WRC-vel menetelnek…

Akkor végülis az IRCből hazaküldtek Benneteket?
Háát, majdnem. Rendesek voltak, felajánlották, hogy a mezőny után 5 perccel és a zárókocsi előtt 5 perccel elrajtolhatunk, úgynevezett söprögető autóként…

Mérték az időtöket?
Igen, három gyorsaságit tudtunk menni összesen. Aztán mindig utolértük a mezőny végét és akkor már tényleg csak söprögetni tudtunk a nagy porban. Ez már nem volt valami élvezetes, elkeseredtünk és nem mentünk tovább. Nem zavartuk a versenyzésüket előzéssel, de nem is tudtunk volna előzni, nullára meg kellett állni és megvárni, míg leül a por, hiszen semmit sem lehetett látni.

Amit mértünk, az az első gyorson egy 11. időnek volt elég, a másodikon 10. és a harmadikon is ez lett volna az abszolút eredményünk. A végeredményben például a Jean-Joseph nyolcadik lett, Őt mind a három gyorson megvertük…

Hazajöttetek?
Kimentünk egy lakóautóval egy tó mellé, ott megnéztük a mezőnyt, kicsit rallyt néztünk, aztán összecsomagoltunk és hazajöttünk…

Maga a verseny hogy tetszett?
Profi rendezés, komoly szervizpark és világszínvonalú pályák.
ahhoz képest, hogy két hét alatt kellett újratervezniük a versenyt, hiszen Ecclestone elzavarta őket a török forma1-es pályáról, ahova a szervizparkot és a prológot tervezték, ahhoz képest is nagyon rendben volt minden. Nézők nagyon kevesen voltak, viszont a pályák mindenért pótoltak.

Ki a hibás?
Magunkat okolhatjuk, hiszen körültekintőbben kellett volna belevágni az autóépítésbe. Nem lett volna szabad ennyire a szövetségre hagyatkozni, de hát hova menjen az ember?
Ha valaki külföldön akar versenyezni, akkor nagyon utána kell járni a dolgoknak, körül kell nézni az FIA háza táján, hiszen nem mindig egyeznek a magyar szabályok… Volt ilyen probléma egy Semperit Rallye-n is, elhajtották a fél magyar mezőnyt…

Következő verseny?
Szentpétervár!
Megvárjuk a technikai fejleményeket és ennek függvényében megcsináljuk az autót.
Lehet, hogy új kasztni kell, de még az is lehet, hogy visszaépítjük VIII-asnak.
Egy olyan autót akarok építeni, amivel lehet menni külföldön is, hiszen több versenyt tervezünk…

 

 

az interjú nem jöhetett volna létre a

támogatása nélkül! Köszönjük!!

Ez a hír most jelenik meg 2048. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k