Szabó Gergő és a EvoIX
IRC összefoglaló
2007-05-21
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797976201
Napi oldal:
59250
Jelenleg:
817
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

hirdetés:

Folyamatosan közvetítettük az IRC futamon először induló magyar versenyző, Szabó Gergő versenyzését... Pontosabban csak közvetítettük volna, de hamar kiderült, nem vették át az autóját és csak söprögető autóként indulhatott a török megmérettetésen...

A pályabejárás után beszéltünk, minden nagyon tetszett…
Igen. Nagyon tetszettek a pályák, életemben nem mentem még ilyen pályákon, nagyon korrekt volt a rendezés, egy nagyon jó kis verseny előtt álltunk…

Hova vártad Magad, lehetett valamit sejteni, hogy milyenek az erőviszonyok?
Úgy éreztem, hogy az első tízbe beférhettünk volna. Aztán ezt a részeredmények alá is támasztották, teljesen helyénvaló volt az elképzelésünk…

Az autótok az utolsó pillanatban érkezett meg és azt mondtad, van még rajta kis faragnivaló… Ezeket sikerült befejeznetek a gépátvétel előtt?
Éjszaka érkeztek meg a srácok, de a gépátvételre minden összeállt.
A gépátvételen átvették először az autót, észrevételezték rajta, hogy a karosszéria nem felel meg az EvoIX homologizációnak. Azt mondták, hogy ezt a következő versenyre ezt javítsuk ki és mondták még, hogy írnak egy feljegyzést a felügyelő testületnek.

Mi volt más??
Nem tudjuk pontosan… A mi autónk, sok más magyar EvoIX-eshez hasonlóan, VIII-asból építettük át. Az nem derült most ki, hogy lehet e vagy sem ez az átépítés, az igaz, hogy van néhány elem, ami más a két autó karosszériáján de igazából nem merek semmit mondani, mert nagyon tapogatózunk még. Azon vagyunk, hogy ezt kiderítsük!
Ebben maximálisan partner a magyar Technikai Bizottság is, Cselényi Balázs is próbál utánajárni, hogy mik azok a kritériumok, amiknek nem felelt meg pontosan az autónk…

Sajnos még nem sikerült megtudnunk az FIA-tól, hogy mi volt a probléma és a szövetségnek sem állnak rendelkezésére adatok.

Tehát ott tartottunk, hogy felügyelőtestületi döntésre vártatok, de azért a shakedownra mehettetek?
Az ember átvette, mondta, hogy így nem igazán jó az autó és kérte, hogy a következő versenyre javítsuk a hibát és a döntés előtt még elengedtek a shakedown-on.
Ott jó sokat kocsiztunk, ugyan nem volt egy komoly pálya, de arra jó volt, hogy a futóművet beállítsuk. Végül is itt tudtuk kipróbálni az autót először, hibátlanul viselkedett.

Készültünk a rajtceremóniára, mikor felhívtak és behívtak a versenyirodára, ahol közölték, hogy a technikai bizottság úgy döntött, hogy nem rajtolhatunk el ezzel az autóval…

Hogy pontosan mi, azt nem nagyon értjük, néhány lemez más a karosszérián, talán emiatt könnyebb a VIII-as karosszériája, mint a IX-esé. Hogy pontosan mennyivel, az nem derült ki, de amiket megmutattak különbségeket, az összesen maximum 2-3 kilogramm különbség lehetett…

Csak tapogatózunk, pontosan még nem tudjuk, sajnos az MNASZnél nincsenek meg a megfelelő dokumentumok, Ők is most próbálják beszerezni. Igazából még az sem világos, hogy átépíthető e a VIII-asból IX-es… Mondjuk a magyar autók többsége így készült… Cselényi Balázzsal közösen megpróbáljuk kideríteni, hisz mindenkinek érdeke, hogy ne legyen legközelebb ilyen malőr…
Az egy dolog, hogy itthon engedik, de vannak szabályok, amik a nemzeti bajnokságra vonatkoznak, mint ahogy például a cseheknél is mások az N-es kocsik, de nem is kell messzire menni, hiszen ha mindenben betartanánk az FIA szabályait, akkor nem szurkolhatnának a nézők a kedvenceknek, akik WRC-vel menetelnek…

Akkor végülis az IRCből hazaküldtek Benneteket?
Háát, majdnem. Rendesek voltak, felajánlották, hogy a mezőny után 5 perccel és a zárókocsi előtt 5 perccel elrajtolhatunk, úgynevezett söprögető autóként…

Mérték az időtöket?
Igen, három gyorsaságit tudtunk menni összesen. Aztán mindig utolértük a mezőny végét és akkor már tényleg csak söprögetni tudtunk a nagy porban. Ez már nem volt valami élvezetes, elkeseredtünk és nem mentünk tovább. Nem zavartuk a versenyzésüket előzéssel, de nem is tudtunk volna előzni, nullára meg kellett állni és megvárni, míg leül a por, hiszen semmit sem lehetett látni.

Amit mértünk, az az első gyorson egy 11. időnek volt elég, a másodikon 10. és a harmadikon is ez lett volna az abszolút eredményünk. A végeredményben például a Jean-Joseph nyolcadik lett, Őt mind a három gyorson megvertük…

Hazajöttetek?
Kimentünk egy lakóautóval egy tó mellé, ott megnéztük a mezőnyt, kicsit rallyt néztünk, aztán összecsomagoltunk és hazajöttünk…

Maga a verseny hogy tetszett?
Profi rendezés, komoly szervizpark és világszínvonalú pályák.
ahhoz képest, hogy két hét alatt kellett újratervezniük a versenyt, hiszen Ecclestone elzavarta őket a török forma1-es pályáról, ahova a szervizparkot és a prológot tervezték, ahhoz képest is nagyon rendben volt minden. Nézők nagyon kevesen voltak, viszont a pályák mindenért pótoltak.

Ki a hibás?
Magunkat okolhatjuk, hiszen körültekintőbben kellett volna belevágni az autóépítésbe. Nem lett volna szabad ennyire a szövetségre hagyatkozni, de hát hova menjen az ember?
Ha valaki külföldön akar versenyezni, akkor nagyon utána kell járni a dolgoknak, körül kell nézni az FIA háza táján, hiszen nem mindig egyeznek a magyar szabályok… Volt ilyen probléma egy Semperit Rallye-n is, elhajtották a fél magyar mezőnyt…

Következő verseny?
Szentpétervár!
Megvárjuk a technikai fejleményeket és ennek függvényében megcsináljuk az autót.
Lehet, hogy új kasztni kell, de még az is lehet, hogy visszaépítjük VIII-asnak.
Egy olyan autót akarok építeni, amivel lehet menni külföldön is, hiszen több versenyt tervezünk…

 

 

az interjú nem jöhetett volna létre a

támogatása nélkül! Köszönjük!!

Ez a hír most jelenik meg 2107. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k